28/10/2016

EastMed: Βιώσιμος ο αγωγός φυσικού αερίου Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας – Ιταλίας

Τεχνικά εφικτό και οικονομικά βιώσιμο είναι το έργο της κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού EastMed (Ισραήλ – Κύπρος – Ελλάδα – Ιταλία) που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδος. Αυτό προκύπτει από τα τεχνικά και οικονομικά δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε Σεμινάριο με θέμα: «Η στρατηγική αξία των κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου και η συμβολή του Αγωγού EastMed» σύμφωνα με τα οποία είναι σκόπιμη η υλοποίηση του έργου. Το σεμινάριο διοργάνωσε η εταιρία «IGI Poseidon», που είναι ο φορέας κατασκευής του αγωγού, υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στα γραφεία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα. Μεταξύ άλλων, παρόντες ήταν αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των αρμόδιων υπουργείων Κύπρου, Ισραήλ, Ιταλίας και των Πρεσβειών τους στην Αθήνα, καθώς και στελέχη των εταιριών που διεξήγαγαν τις τεχνικές μελέτες για το έργο.

Στην τοποθέτησή του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, επεσήμανε την εξαιρετική σημασία του αγωγού καθώς και τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου στην στρατηγική επιδίωξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας, μέσω της διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών και οδεύσεων. Μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι «ανάμεσα σε αυτά τα έργα, που αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους της Ενεργειακής Ένωσης, καθώς συμβάλλουν στην ολοκλήρωση των ενεργειακών αγορών της Ευρώπης με τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών και τις διαδρομές μεταφοράς ενέργειας, βρίσκεται ο αγωγός EastMed. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που έχει λάβει την αμέριστη υποστήριξη της σημερινής κυβέρνησης η οποία συνέβαλε στην συμπερίληψή του στην λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος του 2015». Ο Υπουργός ΠΕΝ, πρόσθεσε ότι «η αυξανόμενη ζήτηση στις χώρες της περιοχής, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης, είναι δυνατό να ικανοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό από πηγές που βρίσκονται τόσο κοντά σε εμάς και με απευθείας συνδέσεις με τον ευρωπαϊκό χώρο» και συμπλήρωσε ότι «σε αυτό το πλαίσιο, οι εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στον τομέα του φυσικού αερίου καταδεικνύουν τη διαμόρφωση νέων συνθηκών που ευνοούν την κατάκτηση του στόχου της ευρωπαϊκής διαφοροποίησης και της κατοχύρωσης της ασφάλειας του εφοδιασμού, μέσω της ανάπτυξης του αγωγού EastMed, που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με άλλες επιλογές μεταφοράς, συνθέτοντας ένα σενάριο αμοιβαίου οφέλους.

Στη βάση της αποτελεσματικής συνεργασίας που έχουμε εδραιώσει με τους ομολόγους μου από την Κύπρο και το Ισραήλ και μαζί με τον Ιταλό συνάδελφό μου, απομένει να συντονίσουμε τη δράση μας λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά αποτελέσματα και τις προοπτικές προώθησης του προαναφερόμενου σεναρίου με βιώσιμο τρόπο, ώστε να είναι επωφελές για όλους τους άμεσα ενδιαφερόμενους».

Ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Μιχάλης Βερροιόπουλος, επεσήμανε ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο Σεμινάριο είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ανάδειξη του αγωγού EastMed ως επιλογής για την μεταφορά του φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη και πρόσθεσε ότι θα δρομολογηθεί η συνεννόηση ανάμεσα στις τέσσερις χώρες σχετικά με το θέμα του αγωγού».

«Ο αγωγός EastMed (Ισραήλ – Κύπρος – Ελλάδα), όπως και οι αγωγοί ΠΟΣΕΙΔΩΝ (Ελλάδα–Ιταλία) και ο IGB (ελληνοβουλγαρικός) πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα στην Ευρώπη και στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου», επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Θεόδωρος Κιτσάκος, σε δήλωσή του με αφορμή την παρουσίαση των μελετών που καταδεικνύουν ότι ο EastMed είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτός. «Η εταιρεία IGI Poseidon S.A. είναι προσηλωμένη στην υλοποίηση έργων βάσει των αναγκών της αγοράς, προωθώντας την ανάπτυξη μια πλήρως ολοκληρωμένης και διασυνδεδεμένης εσωτερικής αγοράς στην Ευρώπη. Όπως καταδεικνύεται από τις μελέτες, ο αγωγός EastMed προωθεί τους στόχους της Ε.Ε και αποτελεί, αναμφισβήτητα, μια αποδεδειγμένα βιώσιμη επιλογή που έχει τη δυνατότητα μεγιστοποίησης της συμβολής των κοιτασμάτων της Ανατολικής Μεσογείου στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ενεργειακής ασφάλειας, λειτουργώντας συμπληρωματικά με άλλες περιφερειακές πρωτοβουλίες εξαγωγικού χαρακτήρα», τονίζει ακόμη ο κ. Κιτσάκος. Σημειώνεται ότι ο αγωγός EastMed περιλαμβάνεται στη λίστα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τα Έργα Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest). Την περίοδο 2011-2012, η ΔΕΠΑ διερεύνησε τη δυνατότητα κατασκευής του αγωγού με αρχικό σχεδιασμό τη μεταφορά ισραηλινού και κυπριακού αερίου από τα κοιτάσματα της Λεβαντίνης. Η αφετηρία του θα είναι υποθαλάσσια από τα κοιτάσματα προς το Βασιλικό της Κύπρου, ενώ θα συνεχίζει την όδευσή του προς τις ακτές της Κρήτης, και ακολούθως, μέσω της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδος, προς την Ιταλία, μέσω του αγωγού IGI-Poseidon. Με βάση τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί, έχει επιβεβαιωθεί ότι το έργο είναι απολύτως εφικτό τεχνικά, ενώ, παρόμοια έργα, είτε έχουν ήδη κατασκευαστεί (αγωγός Medgas Αλγερία – Ισπανία), είτε είναι σε φάση έναρξης κατασκευής (αγωγός Galsi Αλγερία – Ιταλία).

Ημερησία

ΣΧΕΤΙΚΑ: 
https://isxys.blogspot.com/2016/08/blog-post_460.html
https://isxys.blogspot.com/2016/09/blog-post_234.html
https://isxys.blogspot.com/2016/10/blog-post_974.html
https://isxys.blogspot.com/2016/10/2017.html

No comments :

Post a Comment