18.10.16

Η.Β: Η σημαντική υποτίμηση της λίρας υπονομεύει τα εξοπλιστικά προγράμματα της χώρας - Σε υψηλό δύο ετών ο πληθωρισμός

Με την Βρετανική λίρα να έχει υποτιμηθεί κατά 26,7% από τον Μάιο του 2015, το υπουργείο Άμυνας της χώρας προσπαθεί να θέσει σε εφαρμογή το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας το συντομότερο δυνατό ώστε να αποφύγει την διόγκωση του τελικού κόστους. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Times η ραγδαία υποτίμηση της βρετανικής λίρας τους τελευταίους μήνες καθώς και οι φόβοι ότι η πορεία αυτή θα συνεχιστεί καθόλη την διάρκεια των διαπραγματεύσεων, καθώς και μετα την υλοποίηση του Brexit έχει οδηγήσει το Βρετανικό υπουργείο Άμυνας στην επιτάχυνση των διαδικασιών των εξοπλιστικών προγραμμάτων που είχαν ήδη εγκριθεί και βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Όσον αφορά τα προγράμματα που δεν είναι εγγεγραμμένα στην μακροχρόνια εξοπλιστική πολιτική του Βρετανικού υπουργείου Άμυνας, η περεταίρω πτώση της αξίας της βρετανικής λίρας πιθανόν να τα οδηγήσει είτε προς ακύρωση, είτε προς αναβολή. Μπροστά σε αυτή την εξέλιξη το Βρετανικό υπουργείο Άμυνας αποφάσισε την απόκτηση μέχρι και 800 τεθωρακισμένων τροχοφόρων οχημάτων τύπου Boxer της γερμανικής κοινοπραξίας ARTEC GmBH η οποία περιλαμβάνει τις εταιρείες Krauss-Maffei Wegmann, Rheinmetall MAN Military Vehicles & Rheinmetall Military Vehicles Nederland.

Ανταγωνιστές των Γερμανο-Ολλανδών ήταν τα οχήματα VBCI της γαλλικής εταιρείας Nexter, Stryker της αμερικανικής εταιρείας General Dynamics και το όχημα AMV της φινλανδικής εταιρείας Patria. Το πρόγραμμα αυτό είχε ξεκινήσει την προηγούμενη δεκαετία αλλά τότε το Βρετανικό υπουργείο Άμυνας δεν μπόρεσε να έρθει σε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία General Dynamics για το όχημα Piranha IV. Το γερμανο-ολλανδικό όχημα υπηρετεί στις τάξεις του Γερμανικού, Ολλανδικού Στρατού ενώ πρόσφατα πωλήθηκε και στην Λιθουανία. Συνολικά έχουν παραγγελθεί 891 οχήματα από τις τρείς παραπάνω χώρες και πιο ειδικά 403 από την Γερμανία 200 από την Ολλανδία και 88 από την Λιθουανία. Τα τελευταία θα εξοπλιστούν με τον τηλεχειριζόμενο πυργίσκο Samson Mk II εξοπλισμένο με πυροβόλο των 30 χλστ της ισραηλινής εταιρείας RAFAEL. Το συνολικό κόστος για την απόκτηση των 88 οχημάτων από την Λιθουανία θα φτάσει τα 385,6 εκατ. ευρώ δηλ περίπου 4,3 εκατ. ευρώ ανα όχημα. Η παραγωγή των 88 οχημάτων της Λιθουανίας θα ξεκινήσει το 2017 και θα ολοκληρωθεί το 2021. Εάν η βρετανική παραγγελία υλοποιηθεί τελικά εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 2,5 δις ευρώ ποσό τεράστιο ακόμη και για τα βρετανικά δεδομένα με την λίρα να χάνει σταδιακά την αξία της έναντι του ευρώ.

http://www.viadiplomacy.gr/

Οι τιμές καταναλωτή στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων δύο σχεδόν ετών το Σεπτέμβριο, αλλά οι στατιστικολόγοι τόνισαν πως υπάρχουν λίγα στοιχεία μέχρι στιγμής ότι η ανάκαμψη αυτή προέκυψε από την πρόσφατη πτώση της στερλίνας. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή σημείωσε άνοδο 1% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την στατιστική υπηρεσία ONS, που αποτελεί την μεγαλύτερη αύξηση από το Νοέμβριο του 2014. Οι οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της The Wall Street Journal ανέμεναν ότι ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί στο 0,9% ετησίως από το 0,6% τον Αύγουστο. Η άνοδος του πληθωρισμού αποδίδεται κυρίως στην εποχική άνοδο στις τιμές των ειδών ένδυσης, καθώς και στην άνοδο των τιμών ξενοδοχείων και των καυσίμων. "Δεν υπάρχει καμία σαφής απόδειξη ότι η πτώση της στερλίνας οδηγεί υψηλότερα τις τιμές των καθημερινών καταναλωτικών αγαθών", ανέφερε ο επικεφαλής πληθωρισμού της ONS, Mike Prestwood. Οι στατιστικολόγοι δηλώνουν πως υπάρχουν ανεπίσημα στοιχεία ότι οι λιανοπωλητές έχουν "χετζάρει" την πτώση της στερλίνας, και ότι ίσως να μην αντιμετωπίσουν πιέσεις να αυξήσουν τις τιμές τους για κάποιους μήνες. Οι περισσότεροι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι η πτώση της στερλίνας θα τροφοδοτήσει μια απότομη ανάκαμψη του ρυθμού αύξησης των τιμών, οι οποίες ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα αδρανείς. Η Τράπεζα της Αγγλίας επίσης αναμένει ότι η πτώση θα οδηγήσει τον πληθωρισμό προς τον στόχο του 2% μέχρι το γ΄ τρίμηνο του 2017.
 

No comments :

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF