Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Israeldefence η κυβέρνηση του Ισραήλ έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Βερολίνο για την απόκτηση επιπλέον υποβρυχίων, τα οποία θα ενισχύσουν το υπάρχων στόλο υποβρυχίων, ο οποίος αποτελείται από τρία σκάφη της κλάσης Dolphin, τα INS Dolphin, INS Leviathan και INS Tekuma, καθώς και δύο υποβρύχια κλάσης Dolphin 2 που είναι εξοπλισμένα με σύστημα AIP, τα INS Tannin, INS Rahav και το υπό ναυπήγηση INS Dakar. Τα υποβρύχια αποτελούν σημαντικό τμήμα της πυρηνικής αποτρεπτικής δύναμης του Ισραήλ, αφού είναι εξοπλισμένα με υποβρύχια εκτοξευόμενο ισραηλινής κατασκευής πύραυλο cruise εμβέλειας 1.500 χλμ εξοπλισμένο με 200 κιλών πυρηνική κεφαλή. Για την εκτόξευση των συγκεκριμένων πυραύλων τα υποβρύχια διαθέτουν τέσσερις τορπιλοσωλήνες των 650 χλστ εκτός από τους έξι των 533 χλστ που χρησιμοποιούνται για την χρήση των συμβατικών τορπιλών. Τα υποβρύχια αυτά αποτελούν ίσως την πιο ευέλικτη και δύσκολη να εντοπιστεί πλατφόρμα του Ισραήλ για την εξαπόλυση ενός εκδικητικού πυρηνικού πλήγματος σε περίπτωση που το Ισραήλ δεχτεί πυρηνική επίθεση, αφού χάρις στα έξι σκάφη που σύντομα το Ναυτικό της χώρας διαθέτει, η κυβέρνηση του Ισραήλ θα μπορεί να επιτύχει ένα βέβαιο πυρηνικό πλήγμα κατά οποιασδήποτε χώρας χρησιμοποιήσει πυρηνικά κατά του εβραϊκού κράτους.
Για το λόγο αυτό πληροφορίες αναφέρουν ότι εδώ και αρκετά χρόνια το Ναυτικό του Ισραήλ διατηρεί 1-2 υποβρύχια στην Ερυθρά θάλασσα, ώστε να δύναται να πλήξει το Ιράν με τους πυραύλους cruise που αυτά μεταφέρουν σε περίπτωση αιφνιδιαστικού πλήγματος από την Τεχεράνη. Όμως η διαρκής παρουσία τουλάχιστον ενός ισραηλινού υποβρυχίου στην Ερυθρά θάλασσα και ενός ακόμη στην Ανατολική Μεσόγειο απαιτεί την αύξηση των διαθέσιμων μονάδων λόγω των μακρόχρονων περιόδων συντήρησης που τα υποβρύχια πρέπει να περάσουν κατά την διάρκεια της επιχειρησιακής τους ζωής. Επιπλέον πληροφορίες αναφέρουν ότι μόλις παραληφθεί το 2018 το έκτο υποβρύχιο κλάσης Dolphin 2 το INS Dakar το Ισραηλινό Ναυτικό πρόκειται να αποσύρει, για άγνωστο λόγο, από την ενεργό δράση το πρώτο υποβρύχιο της κλάσης Dolphin τα INS Dolphin που απέκτησε το 1999 αφήνοντας το Ισραηλινό Ναυτικό με 5 μόνο υποβρύχια να περιπολούν διαρκώς χωρίς να παρουσιάζεται κάποιο επιχειρησιακό κενό σε δύο θαλάσσιες περιοχές την Ανατολική Μεσόγειο και την Ερυθρά θάλασσα, εγχείρημα πρακτικά αδύνατο με αυτά μόνο τα μέσα.
http://www.viadiplomacy.gr/10149-2/
Το γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού, Μπενιαμίν Νετανιάχου, προχώρησε στην επιβεβαίωση ότι το κράτος του Ισραήλ σκοπεύει να προχωρήσει στην προμήθεια τριών ακόμα υποβρυχίων από τη Γερμανία για την αντικατάσταση των τριών πρώτων υποβρυχίων τύπου Dolphin (Type 212) που παραδόθηκαν και τέθηκαν σε υπηρεσία τη δεκαετία του 1990. Το 2006, το Ισραήλ προχώρησε στην παραγγελία δύο ακόμα υποβρυχίων από τα γνωστά από το ελληνικό πρόγραμμα υποβρυχίων ναυπηγεία της HDW (Howaldtswerke-Deutsche Werft) στο Κίελο, στις ακτές της Βαλτικής και το έκτο υποβρύχιο το 2011. Το δεύτερο υποβρύχιο της παραγγελίας του 2006 παραλήφθηκε φέτος, ενώ το τρίτο αναμένεται να παραδοθεί το 2019.
Πρόκειται για υποβρύχια που φέρουν το γνωστό σύστημα «αναερόβιας πρόωσης» (air-independent propulsion – AIP), που επιτρέπουν τη δραματική αύξηση της επιχειρησιακής τους αυτονομίας, τη δυνατότητα να παραμένουν υποβρυχίως για σχεδόν ένα μήνα, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι τα υποβρύχια των ισραηλινών μπορούν αν εκτοξεύουν βαλλιστικούς πυραύλους με μη συμβατικές κεφαλές.
http://www.defence-point.gr/news/?p=165220
Για το λόγο αυτό πληροφορίες αναφέρουν ότι εδώ και αρκετά χρόνια το Ναυτικό του Ισραήλ διατηρεί 1-2 υποβρύχια στην Ερυθρά θάλασσα, ώστε να δύναται να πλήξει το Ιράν με τους πυραύλους cruise που αυτά μεταφέρουν σε περίπτωση αιφνιδιαστικού πλήγματος από την Τεχεράνη. Όμως η διαρκής παρουσία τουλάχιστον ενός ισραηλινού υποβρυχίου στην Ερυθρά θάλασσα και ενός ακόμη στην Ανατολική Μεσόγειο απαιτεί την αύξηση των διαθέσιμων μονάδων λόγω των μακρόχρονων περιόδων συντήρησης που τα υποβρύχια πρέπει να περάσουν κατά την διάρκεια της επιχειρησιακής τους ζωής. Επιπλέον πληροφορίες αναφέρουν ότι μόλις παραληφθεί το 2018 το έκτο υποβρύχιο κλάσης Dolphin 2 το INS Dakar το Ισραηλινό Ναυτικό πρόκειται να αποσύρει, για άγνωστο λόγο, από την ενεργό δράση το πρώτο υποβρύχιο της κλάσης Dolphin τα INS Dolphin που απέκτησε το 1999 αφήνοντας το Ισραηλινό Ναυτικό με 5 μόνο υποβρύχια να περιπολούν διαρκώς χωρίς να παρουσιάζεται κάποιο επιχειρησιακό κενό σε δύο θαλάσσιες περιοχές την Ανατολική Μεσόγειο και την Ερυθρά θάλασσα, εγχείρημα πρακτικά αδύνατο με αυτά μόνο τα μέσα.
http://www.viadiplomacy.gr/10149-2/
Το γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού, Μπενιαμίν Νετανιάχου, προχώρησε στην επιβεβαίωση ότι το κράτος του Ισραήλ σκοπεύει να προχωρήσει στην προμήθεια τριών ακόμα υποβρυχίων από τη Γερμανία για την αντικατάσταση των τριών πρώτων υποβρυχίων τύπου Dolphin (Type 212) που παραδόθηκαν και τέθηκαν σε υπηρεσία τη δεκαετία του 1990. Το 2006, το Ισραήλ προχώρησε στην παραγγελία δύο ακόμα υποβρυχίων από τα γνωστά από το ελληνικό πρόγραμμα υποβρυχίων ναυπηγεία της HDW (Howaldtswerke-Deutsche Werft) στο Κίελο, στις ακτές της Βαλτικής και το έκτο υποβρύχιο το 2011. Το δεύτερο υποβρύχιο της παραγγελίας του 2006 παραλήφθηκε φέτος, ενώ το τρίτο αναμένεται να παραδοθεί το 2019.
Πρόκειται για υποβρύχια που φέρουν το γνωστό σύστημα «αναερόβιας πρόωσης» (air-independent propulsion – AIP), που επιτρέπουν τη δραματική αύξηση της επιχειρησιακής τους αυτονομίας, τη δυνατότητα να παραμένουν υποβρυχίως για σχεδόν ένα μήνα, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι τα υποβρύχια των ισραηλινών μπορούν αν εκτοξεύουν βαλλιστικούς πυραύλους με μη συμβατικές κεφαλές.
http://www.defence-point.gr/news/?p=165220
No comments :
Post a Comment