Έπειτα από μια χρυσή δεκαετία για τις οικονομικές σχέσεις ανάμεσα στη Γερμανία και την Κίνα, η ανησυχία στο Βερολίνο εντείνεται για τα προσκόμματα που θέτει το Πεκίνο στη δραστηριότητα ξένων επιχειρήσεων, την κινεζική εξωτερική πολιτική και τον αυταρχισμό που καταγγέλλεται ότι κλιμακώνεται στο εσωτερικό. Η Άγγελα Μέρκελ ταξιδεύει σήμερα στο Πεκίνο για ένατη φορά αφότου ανέλαβε καγκελάριος, εν μέσω των πιέσεων από τον βιομηχανικό κλάδο και από οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων να αντιμετωπίσει με πιο δυναμικό τρόπο την κινεζική κυβέρνηση. Το ταξίδι καταγράφεται την ώρα που η καγκελάριος επικρίνεται στο εσωτερικό διότι σιώπησε για τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία, αλλά και καθώς οι κινεζικές εξαγορές στην Ευρώπη ωθούν πολιτικούς να απευθύνουν εκκλήσεις για τη θέσπιση αυστηρότερων περιορισμών. Καταγράφεται μια "εξάπλωση και κλιμάκωση κρυφών και ανοικτών συγκρούσεων στη σχέση Γερμανίας-Κίνας", επισήμανε ο Σεμπάστιαν Χάιλμαν, επικεφαλής του ινστιτούτου μελετών MERICS του Βερολίνου. "Δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε σκληρές συγκρούσεις με την Κίνα τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα είναι ένα δύσκολο ταξίδι", προέβλεψε ο ίδιος. Η Μέρκελ ταξιδεύει στο Πεκίνο συνοδευόμενη από έξι υπουργούς της και μια μεγάλη αντιπροσωπεία στελεχών κολοσσών της γερμανικής βιομηχανίας, ανάμεσά τους διευθύνοντες συμβούλους εταιρειών όπως οι Volkswagen, BMW, Siemens, ThyssenKrupp, Lufthansa και Airbus. Θα δειπνήσει με τον Κινέζο πρωθυπουργό Λι Κετσιάνγκ αύριο Κυριακή και με τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ μεθαύριο Δευτέρα. Ενδιάμεσα, η ίδια και ο Λι θα παρευρεθούν σε μια συνάντηση με επιχειρηματίες στην οποία οι Γερμανοί αναμένεται να εκφράσουν ανοικτά τα παράπονά τους για τους όρους που καλούνται να εφαρμόσουν στην κινεζική αγορά.
Η Γερμανία έχει επωφεληθεί περισσότερο από κάθε άλλη ευρωπαϊκή οικονομία από την ταχεία ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας την τελευταία δεκαετία. Μεταξύ του 2005 και του 2014, οι γερμανικές εξαγωγές στην Κίνα υπερτριπλασιάστηκαν στα 74 δισεκατομμύρια ευρώ. Ενώ γερμανικές εταιρείες, κυρίως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίας, επωφελήθηκαν από την ταχεία αύξηση της ζήτησης στην Κίνα, που εξισορρόπησε την πτώση των πωλήσεών τους στην Ευρώπη. Το 2015 όμως, οι γερμανικές εξαγωγές μειώθηκαν σε ετήσια βάση για πρώτη φορά τις τελευταίες σχεδόν δύο δεκαετίας. Ενώ η προσοχή επικεντρώνεται πλέον όχι στο ίδιο το διμερές εμπόριο αλλά τις προϋποθέσεις που καλούνται να εκπληρώνουν οι γερμανικές εταιρείες στην Κίνα, όπου η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται. "Θέλουμε ίσους όρους ανταγωνισμούς, τους ίδιους όρους για αμφότερες τις πλευρές", υπογράμμισε στενός συνεργάτης της καγκελαρίου Μέρκελ, που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Ο ίδιος σημείωσε πως η προσπάθεια του Πεκίνου να αναγνωριστεί εντός αυτής της χρονιάς η κινεζική οικονομία ως μια οικονομία της αγοράς—ως σήμερα αντιμετωπίζεται ως μια κρατικά ελεγχόμενη οικονομία από την ΕΕ—αντιμετωπίζει εμπόδια. Ταυτόχρονα, εκπρόσωποι διαφόρων γερμανικών επιχειρηματικών κλάδων κάνουν λόγο περί ενός κλίματος "απαισιοδοξίας" και ενός "όλο και πιο εχθρικού" κλίματος στην Κίνα για τις ξένες εταιρείες, καθώς το Πεκίνο στρέφει την προσοχή του στην ενίσχυση κινεζικών εταιρειών.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΑ "ΘΕΜΑΤΑΚΙΑ" ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ. ΤΙΣ ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝ ΟΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΛΑΝΤΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΑΣΜΟΛΟΓΗΤΗ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΤΟΥΣ . ΒΕΒΑΙΑ ΕΑΝ ΕΚΛΕΓΕΙ Ο ΤΡΑΜΠ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΔΑΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΗΠΑ. ΤΡΕΧΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΡΑ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΡΑΜΠ. ΚΑΙ ΘΑ ΤΕΘΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑΣ (ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΔΩ: ΚΙΝΑ: Αντίγραψαν κινητήρα της Volkswagen μέσω βιομηχανικής κατασκοπείας) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΠΑΓΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ (ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΚΟΛΑΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ) ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΥΡΑΥΛΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΣ.
Η Γερμανία έχει επωφεληθεί περισσότερο από κάθε άλλη ευρωπαϊκή οικονομία από την ταχεία ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας την τελευταία δεκαετία. Μεταξύ του 2005 και του 2014, οι γερμανικές εξαγωγές στην Κίνα υπερτριπλασιάστηκαν στα 74 δισεκατομμύρια ευρώ. Ενώ γερμανικές εταιρείες, κυρίως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίας, επωφελήθηκαν από την ταχεία αύξηση της ζήτησης στην Κίνα, που εξισορρόπησε την πτώση των πωλήσεών τους στην Ευρώπη. Το 2015 όμως, οι γερμανικές εξαγωγές μειώθηκαν σε ετήσια βάση για πρώτη φορά τις τελευταίες σχεδόν δύο δεκαετίας. Ενώ η προσοχή επικεντρώνεται πλέον όχι στο ίδιο το διμερές εμπόριο αλλά τις προϋποθέσεις που καλούνται να εκπληρώνουν οι γερμανικές εταιρείες στην Κίνα, όπου η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται. "Θέλουμε ίσους όρους ανταγωνισμούς, τους ίδιους όρους για αμφότερες τις πλευρές", υπογράμμισε στενός συνεργάτης της καγκελαρίου Μέρκελ, που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Ο ίδιος σημείωσε πως η προσπάθεια του Πεκίνου να αναγνωριστεί εντός αυτής της χρονιάς η κινεζική οικονομία ως μια οικονομία της αγοράς—ως σήμερα αντιμετωπίζεται ως μια κρατικά ελεγχόμενη οικονομία από την ΕΕ—αντιμετωπίζει εμπόδια. Ταυτόχρονα, εκπρόσωποι διαφόρων γερμανικών επιχειρηματικών κλάδων κάνουν λόγο περί ενός κλίματος "απαισιοδοξίας" και ενός "όλο και πιο εχθρικού" κλίματος στην Κίνα για τις ξένες εταιρείες, καθώς το Πεκίνο στρέφει την προσοχή του στην ενίσχυση κινεζικών εταιρειών.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΑ "ΘΕΜΑΤΑΚΙΑ" ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ. ΤΙΣ ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝ ΟΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΛΑΝΤΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΑΣΜΟΛΟΓΗΤΗ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΤΟΥΣ . ΒΕΒΑΙΑ ΕΑΝ ΕΚΛΕΓΕΙ Ο ΤΡΑΜΠ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΔΑΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΗΠΑ. ΤΡΕΧΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΡΑ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΡΑΜΠ. ΚΑΙ ΘΑ ΤΕΘΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑΣ (ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΔΩ: ΚΙΝΑ: Αντίγραψαν κινητήρα της Volkswagen μέσω βιομηχανικής κατασκοπείας) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΠΑΓΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ (ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΚΟΛΑΙ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ) ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΥΡΑΥΛΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΣ.
No comments :
Post a Comment