Κοιτώντας τις φωτογραφίες του καινούργιου κινέζικου μαχητικού J-20, που είναι άγνωστο το κατά πόσον αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα ή είναι Photoshop, ενώ μας ενημερώνουν επίσης ότι είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε μαζική παραγωγή ενός μαχητικού, που δεν έχουν δημοσιευθεί βίντεο από τις πτητικές δοκιμές, που είναι άγνωστο αν το μοντελάκι στη φωτογραφία είναι σε πτητική κατάσταση ή όχι, που είναι επίσης άγνωστο αν υπάρχουν άλλα πρωτότυπα ως θα όφειλε γιατί είναι κοινή πρακτική. Οπότε, όλα αυτά και ακόμη περισσότερα, θέτουν μία σειρά ερωτηματικών και αμφιβολιών ως προς το που τελειώνει η προπαγάνδα και που αρχίζει η πραγματικότητα. Αλλά ας πάμε στο προκείμενο, που είναι η δήλωση ότι πρόκειται περί μαχητικού 5ης γενιάς. Ο ορισμός ενός μαχητικού 5ης γενιάς κατά τα διεθνή πρότυπα, προϋποθέτει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που δεν είναι ορατά στις φωτογραφίες του J-20. Το πιο ισχυρό χαρακτηριστικό ενός μαχητικού 5ης γενιάς είναι η σχεδίαση stealth. Η σχεδίαση stealth βασίζεται στην αρχή της αποτροπής της επιστροφής της ακτινοβολίας στον δέκτη του Ραντάρ. Το σχήμα της ατράκτου του αεροσκάφους πρέπει να εκτρέπει την ακτινοβολία σε άλλες κατευθύνσεις από την πυγή εκπομπής. Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά σε κάποιο ποσοστό μόνο, γιατί μετά αρχίζουν τα αεροδυναμικά προβλήματα στη σχεδίαση του αεροσκάφους. Συμπληρωματικά, έρχεται η επικάλυψη του αεροσκάφους με απορροφητικά υλικά, για να μειώσει ακόμη πιο πολύ το ίχνος στο Ραντάρ, σε σημείο που η βιβλιοθήκη απειλών του Ραντάρ να μην το αναγνωρίζει, ή ακόμη καλύτερα να το απορρίπτει. Στα πιο πάνω πρέπει να προσθέσουμε τις πληροφορίες περί κλοπής από τους Κινέζους των σχεδίων του αμερικανικού F-35 και την πρόσφατη ανακοίνωσή τους ότι ανέπτυξαν μία νέα τεχνολογία απορροφητικής επικάλυψης, λεπτότερης και ποιο αποδοτικής από τις υπάρχουσες.
Ας δούμε λοιπόν τι από όλα αυτά είναι πιθανό…
1) Το J-20 δεν έχει άτρακτο με χαρακτηριστικά Stealth, έχει τετραγωνισμένη άτρακτο με πολλές κάθετες επιφάνειες οι οποίες εγγυημένα θα κάνουν πολλές και μεγάλες ανακλάσεις.
2) Η κλοπή των σχεδίων του F-35 δεν πρέπει να ήταν ολική, γι’ αυτό δεν έχουμε δει replica μέχρι τώρα κατά την προσφιλή τακτική των Κινέζων.
3) Το ίδιο το F-35 έχει μειωμένα χαρακτηριστικά Stealth και αυτά εμφανίζονται στο βέλτιστο βαθμό τους υπό συγκεκριμένη γωνία βύθισης του αεροσκάφους και όχι στα συνολικά πτητικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους.
4) Εάν οι Κινέζοι είχαν αναπτύξει μία τόσο προηγμένη τεχνολογία απορρόφησης ακτινοβολίας, θα είχαν είδη αρχίσει τις ρεαλιστικές δοκιμές της τεχνολογίας αυτής, κάτι που δεν έχει διαπιστωθεί μέχρι τώρα.
Οι Κινέζοι αναμφίβολα προοδεύουν αλλά υστερούν τεχνολογικά σε κρίσιμους τομείς κάποιες δεκαετίες των Ρώσων και πολλές δεκαετίες των Αμερικάνων. Προς το παρόν όλες τους οι ανακοινώσεις δείχνουν να απευθύνονται στο εσωτερικό κοινό και σε πελάτες του τρίτου κόσμου που δεν μπορούν να αγοράσουν Δυτικά η Ρώσικα οπλικά συστήματα.
http://www.defence-point.gr/news/?p=144208
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Άμυνας της χώρας το νέο αεροπλανοφόρο ναυπηγείται στα ναυπηγεία του Νταλιάν. Δυτικοί αναλυτές, εδώ και μήνες, αναφέρουν τη ναυπήγηση του νέου σκάφους, βασιζόμενοι σε δορυφορικές ή άλλες φωτογραφίες που έχουν διαρρεύσει. «Η Κίνα έχει μια εκτεταμένη ακτογραμμή. Η εξασφάλιση της ναυτικής μας κυριαρχία και των δικαιωμάτων μας είναι ιερή υποχρέωση των ενόπλων μας δυνάμενων», είπε ο εκπρόσωπος. Το νέο σκάφος ακολουθεί την σχεδίαση του πρώτου αεροπλανοφόρου, το οποίο αγόρασε από την Ουκρανία το 1998. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο πρόκειται για ένα σκάφος συμβατικής πρόωσης, εκτοπίσματος 50.000 τόνων, με κυρτή ράμπα απονήωσης. Από το σκάφος θα επιχειρούν μαχητικά J-15. Το πρόγραμμα ναυπήγησης αεροπλανοφόρων της Κίνας παραμένει στο σκοτάδι καθώς θεωρείται κρατικό μυστικό. Ο εκπρόσωπος δεν ανέφερε το πότε το νέο σκάφος θα τεθεί σε υπηρεσία. Σύμφωνα με Κινέζους αναλυτές η παρουσία ενός δεύτερου αεροπλανοφόρου θα άρει μέρος της πίεσης που αυτή την στιγμή η Κίνα δέχεται από την παρουσία αμερικανικών πολεμικών στη Νότια Κινεζική Θάλασσα. Ο Κινέζος εκπρόσωπος άφησε να εννοηθεί ότι εξετάζεται και η ναυπήγηση ενός τρίτου αεροπλανοφόρου. Το αμερικανικό Πεντάγωνο επίσης, σε έκθεσή του είχε εκτιμήσει, ότι η Κίνα σχεδιάζει τη ναυπήγηση πολλών αεροπλανοφόρων τα επόμενα 15 χρόνια.
http://www.defence-point.gr/news/?p=144204
Ας δούμε λοιπόν τι από όλα αυτά είναι πιθανό…
1) Το J-20 δεν έχει άτρακτο με χαρακτηριστικά Stealth, έχει τετραγωνισμένη άτρακτο με πολλές κάθετες επιφάνειες οι οποίες εγγυημένα θα κάνουν πολλές και μεγάλες ανακλάσεις.
2) Η κλοπή των σχεδίων του F-35 δεν πρέπει να ήταν ολική, γι’ αυτό δεν έχουμε δει replica μέχρι τώρα κατά την προσφιλή τακτική των Κινέζων.
3) Το ίδιο το F-35 έχει μειωμένα χαρακτηριστικά Stealth και αυτά εμφανίζονται στο βέλτιστο βαθμό τους υπό συγκεκριμένη γωνία βύθισης του αεροσκάφους και όχι στα συνολικά πτητικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους.
4) Εάν οι Κινέζοι είχαν αναπτύξει μία τόσο προηγμένη τεχνολογία απορρόφησης ακτινοβολίας, θα είχαν είδη αρχίσει τις ρεαλιστικές δοκιμές της τεχνολογίας αυτής, κάτι που δεν έχει διαπιστωθεί μέχρι τώρα.
Οι Κινέζοι αναμφίβολα προοδεύουν αλλά υστερούν τεχνολογικά σε κρίσιμους τομείς κάποιες δεκαετίες των Ρώσων και πολλές δεκαετίες των Αμερικάνων. Προς το παρόν όλες τους οι ανακοινώσεις δείχνουν να απευθύνονται στο εσωτερικό κοινό και σε πελάτες του τρίτου κόσμου που δεν μπορούν να αγοράσουν Δυτικά η Ρώσικα οπλικά συστήματα.
http://www.defence-point.gr/news/?p=144208
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Άμυνας της χώρας το νέο αεροπλανοφόρο ναυπηγείται στα ναυπηγεία του Νταλιάν. Δυτικοί αναλυτές, εδώ και μήνες, αναφέρουν τη ναυπήγηση του νέου σκάφους, βασιζόμενοι σε δορυφορικές ή άλλες φωτογραφίες που έχουν διαρρεύσει. «Η Κίνα έχει μια εκτεταμένη ακτογραμμή. Η εξασφάλιση της ναυτικής μας κυριαρχία και των δικαιωμάτων μας είναι ιερή υποχρέωση των ενόπλων μας δυνάμενων», είπε ο εκπρόσωπος. Το νέο σκάφος ακολουθεί την σχεδίαση του πρώτου αεροπλανοφόρου, το οποίο αγόρασε από την Ουκρανία το 1998. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο πρόκειται για ένα σκάφος συμβατικής πρόωσης, εκτοπίσματος 50.000 τόνων, με κυρτή ράμπα απονήωσης. Από το σκάφος θα επιχειρούν μαχητικά J-15. Το πρόγραμμα ναυπήγησης αεροπλανοφόρων της Κίνας παραμένει στο σκοτάδι καθώς θεωρείται κρατικό μυστικό. Ο εκπρόσωπος δεν ανέφερε το πότε το νέο σκάφος θα τεθεί σε υπηρεσία. Σύμφωνα με Κινέζους αναλυτές η παρουσία ενός δεύτερου αεροπλανοφόρου θα άρει μέρος της πίεσης που αυτή την στιγμή η Κίνα δέχεται από την παρουσία αμερικανικών πολεμικών στη Νότια Κινεζική Θάλασσα. Ο Κινέζος εκπρόσωπος άφησε να εννοηθεί ότι εξετάζεται και η ναυπήγηση ενός τρίτου αεροπλανοφόρου. Το αμερικανικό Πεντάγωνο επίσης, σε έκθεσή του είχε εκτιμήσει, ότι η Κίνα σχεδιάζει τη ναυπήγηση πολλών αεροπλανοφόρων τα επόμενα 15 χρόνια.
http://www.defence-point.gr/news/?p=144204
No comments :
Post a Comment