16/12/2015

Η Τουρκία εισβάλει στο Αιγαίο μέσω Frontex - Σε κίνδυνο τα κυριαρχικά δικαιώματα από την κυβερνητική... "ασάφεια" και τον Ευρωπαικό τυχοδιωκτισμό

Το Ευρωπαϊκό σχέδιο για τη δράση της Frontex στο Αιγαίο, που έχει τη σφραγίδα του Βερολίνου, αποτελεί τεράστια παγίδα για την Ελλάδα, καθ΄ ότι ανοίγει δρόμο στην Τουρκία για συνδιαχείριση και της δίνει πάτημα να προωθήσει ακόμη περισσότερο τις αξιώσεις της έναντι των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, όπως είναι η αμφισβήτηση των ορίων του FIR Αθηνών και η έρευνα-διάσωση. Η ελληνική κυβέρνηση με την πολιτική της, εγκληματική για πολλούς, στο θέμα των λαθρομεταναστών και των προσφύγων βάζει την Τουρκία στο Αιγαίο με όχημα τη Frontex. Η κυβέρνηση έκανε εξ αρχής ένα τεράστιο λάθος. Έδωσε την εντύπωση πώς τα σύνορα της Ελλάδας είναι “ξέφραγο αμπέλι”, μπορεί να μπαίνει όποιος θέλει και να κάνει ότι θέλει. Αποτέλεσμα; Να περάσουν τη χώρα από την Τουρκία εκατοντάδες χιλιάδες λαθρομετανάστες και πρόσφυγες. Έκανε στη συνέχεια ένα δεύτερο λάθος. Νόμιζε πώς θα συνδέσει το προσφυγικό με την χαλάρωση του δημοσιονομικού προγράμματος. Υπολόγισε χωρίς τους Γερμανούς, οι οποίοι όταν άρχισαν να δέχονται πολλούς πρόσφυγες και μετανάστες και ξέσπασαν οι αντιδράσεις στη χώρα η Άνγκελα Μέρκελ έβαλε σε εφαρμογή το σχέδιο της, αξιοποιώντας ασφαλώς τις πολύ καλές σχέσεις με την Τουρκία. Είπε στον Ερντογάν πώς θα σας στηρίξουμε να κρατήσετε τους λάθρο και τους πρόσφυγες στα εδάφη σας και “ότι θέλετε”.

Αφού λοιπόν δημιούργησαν το ταμείο για την οικονομική στήριξη της Τουρκίας με το ποσό των 3 δις ευρώ (στο οποίο θα πρέπει να συμμετάσχει και η Ελλάδα) άρχισαν να μιλούν και για κοινές περιπολίες στο Αιγαίο. Αφού η Ελλάδα αντέδρασε, επινόησαν τη Frontex και ένα πολύ ύποπτο σχέδιο, με τη χώρα μας να κινδυνεύει να εκθέσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα και να μείνει αμανάτι με τα “hot spots”. Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαμηνύει ότι η Frontex αλλάζει και μετατρέπεται σε νέα δύναμη φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της Ένωσης. Ωστόσο, υπάρχουν κρίσιμες λεπτομέρειες οι οποίες μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα επικίνδυνες για τα ελληνικά συμφέροντα και να νομιμοποιήσεις τις ενέργειες των Τούρκων στο Αιγαίο. Τα εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε δεν είναι άλλα από τα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας, τα οποία καθορίζονται από το FIR Αθηνών, τα όρια του οποίου αμφισβητεί η Τουρκία. Οι Ευρωπαίοι επικαλούμενοι τη φύλαξη των συνόρων θέλουν να στείλουν σε αυτή την περιοχή δύναμη 1.500 ανδρών η οποία θα είναι αυτόνομη. Θα συνεργάζεται μεν με την Ελλάδα, ωστόσο θα έχει το δικαίωμα, κατά το δοκούν να επεμβαίνει χωρίς την άδεια της χώρας μας να είναι απαραίτητη και κυρίως θα έχει το δικαίωμα συνεργασίας με δυνάμεις τρίτης χώρας, εκτός Ε.Ε. Δηλαδή με την Τουρκία. Που ακριβώς θα παρεμβαίνει και σε τι; Είναι ερωτήματα πολύ κρίσιμα.

Θα φέρουμε ορισμένα παραδείγματα.
Η Τουρκία αμφισβητεί το δικαίωμα της Ελλάδας για έρευνα και διάσωση σε πολλές περιοχές του Αιγαίου. Ποιος διασφαλίζει πώς η Frontex δεν θα αναλαμβάνει μία επιχείρηση για τη διάσωση λαθρομεταναστών (τους οποίους μπορεί να έχει στείλει η Άγκυρα) και να αναθέτει την έρευνα και διάσωση εντός του FIR Αθηνών στην Τουρκία γιατί όλος τυχαίως βρέθηκε στην περιοχή ένα τουρκικό ελικόπτερο ή μια ακταιωρός; Τι θα γίνει αν ένα σκάφος με λαθρομετανάστες ναυαγήσει σε κοντά σε ένα ελληνικό νησί, όπως το Φαρμακονήσι εντός των χωρικών υδάτων της Ελλάδας; Θα πει η Frontex ζητάω τη συνδρομή της Τουρκίας, αλλά δεν δέχονται τη βοήθεια της Ελλάδας; Να σημειώσουμε πώς η κρίση των Ιμίων ξεκίνησε από μία δήθεν προσάραξη τουρκικού εμπορικού πλοίου. Όλα αυτά τα ζητήματα είναι κρίσιμης εθνικής σημασίας και η ελληνική κυβέρνηση κακώς δεν φρόντισε να τα προασπίσει. Φοβούμαστε τώρα πώς με την απειλή του “βέτο” δεν μπορεί να καταφέρει τίποτα και οι κοινές ελληνοτουρκικές επιχειρήσεις τις οποίες αρνήθηκε θα “μπουν από το παράθυρο”, καθώς η ξένη δύναμη θα μπορεί για παράδειγμα να επιχειρεί μαζί με τους τουρκικές δυνάμεις στο Αιγαίο χωρίς θα έχει προηγηθεί ελληνική έγκριση. Ότι δηλαδή πάσχιζε επί δεκαετίες να πετύχει η Τουρκία φαίνεται να το πετυχαίνει τώρα και μάλιστα με τη νομιμοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και η κυβέρνηση δεν είναι άμοιρη ευθυνών γι' αυτό. Αντιθέτως φέρει τεράστιες ευθύνες. Αποδεικνύεται δε πώς αυτός ήταν ο στόχος της Άγκυρας από την αρχή και γι' αυτό έστελνε σε συνεννόηση με τη ΜΙΤ καραβιές λαθρομεταναστών και προσφύγων στα ελληνικά νησιά. Ακόμη και σήμερα δε και μέχρι να δέσει κατά το κοινώς λεγόμενο τον γάιδαρο της δεν κάνει απολύτως τίποτα για την ανάσχεση των κυμάτων μεταναστών. Είναι αμφίβολο αν θα κάνει και στη συνέχεια και οι λόγοι είναι προφανείς.

Η Ελλάδα στη Σύνοδο Κορυφής αύριο έχει την δυνατότητα να μπλοκάρει τις αποφάσεις αυτές, αρκεί να παραβλέψει τις ιαχές και τις απειλές για την έξοδο της χώρας από τη συνθήκη Σένγκεν.Για τη χώρα μας είναι πολύ πιο σημαντικό να προασπίσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα απ' ότι τη Σένγκεν.

Όσον αφορά στη νέα Ευρωπαϊκή Συνοριοφυλακή και Ακτοφυλακή, τη νέα Fronetx θα χαρακτηρίζεται από τα ακόλουθα:
- Εφεδρείες συνοριοφυλάκων ταχείας κινητοποίησης και τεχνικού εξοπλισμού: Ο οργανισμός θα είναι σε θέση να βασίζεται σε τουλάχιστον 1.500 εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα μπορούν να αναπτυχθούν σε λιγότερο από 3 ημέρες. Για πρώτη φορά, ο οργανισμός θα έχει τη δυνατότητα να προμηθεύεται ο ίδιος εξοπλισμό και να χρησιμοποιεί ένα απόθεμα τεχνικού εξοπλισμού που θα παρέχεται από τα κράτη μέλη. Δεν θα υπάρχει πλέον έλλειψη προσωπικού ή εξοπλισμού για τις ευρωπαϊκές συνοριακές επιχειρήσεις. Οι ανθρώπινοι πόροι του νέου οργανισμού θα υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με εκείνους του Frontex, ανερχόμενοι σε μόνιμο προσωπικό 1.000 ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του επιτόπιου προσωπικού, έως το 2020.
- Ρόλο παρακολούθησης και εποπτείας: θα συσταθεί ένα κέντρο παρακολούθησης και ανάλυσης κινδύνου, το οποίο θα παρακολουθεί τις μεταναστευτικές ροές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και εντός αυτής και θα διενεργεί αναλύσεις κινδύνου και υποχρεωτικές εκτιμήσεις τρωτότητας, προκειμένου να εντοπίζονται και να θωρακίζονται τα αδύνατα σημεία. Αξιωματικοί-σύνδεσμοι θα αποσπώνται στα κράτη μέλη για να εξασφαλίζεται η επιτόπια παρουσία στα σημεία όπου υπάρχει κίνδυνος για τα σύνορα. Ο οργανισμός θα είναι σε θέση να εκτιμά την επιχειρησιακή ικανότητα, τον τεχνικό εξοπλισμό και τους πόρους που διαθέτουν τα κράτη μέλη ώστε να αντιμετωπίζουν προκλήσεις στα εξωτερικά τους σύνορα και να απαιτεί από τα κράτη μέλη να λάβουν μέτρα ώστε να επιληφθούν του ζητήματος εντός καθορισμένης προθεσμίας σε περίπτωση που υπάρχουν τρωτά σημεία.
- Δικαίωμα παρέμβασης: τα κράτη μέλη μπορούν να ζητήσουν την εκτέλεση κοινών επιχειρήσεων και ταχείες συνοριακές επεμβάσεις, καθώς και την αποστολή ευρωπαϊκών ομάδων συνοριοφυλάκων και ακτοφυλάκων προς υποστήριξή τους. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις ή που κράτος μέλος υφίσταται σημαντική μεταναστευτική πίεση που θέτει σε κίνδυνο τον χώρο Σένγκεν και εφόσον δεν επίκειται η λήψη μέτρων σε εθνικό επίπεδο ή εάν αυτά είναι ανεπαρκή, η Επιτροπή θα έχει τη δυνατότητα να εκδίδει εκτελεστική απόφαση με την οποία θα ορίζεται ότι η κατάσταση σε συγκεκριμένο τμήμα των εξωτερικών συνόρων απαιτεί την ανάληψη επείγουσας δράσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτό θα επιτρέπει στον οργανισμό να παρεμβαίνει και να αποστέλλει ευρωπαϊκές ομάδες συνοριοφυλάκων και ακτοφυλάκων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι αναλαμβάνεται επιτόπια δράση, ακόμη και όταν ένα κράτος μέλος δεν είναι σε θέση ή δεν επιθυμεί να λάβει τα αναγκαία μέτρα.
- Επιτήρηση από την Ακτοφυλακή: οι εθνικές ακτοφυλακές θα αποτελούν μέρος της Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, στον βαθμό που εκτελούν καθήκοντα συνοριακών ελέγχων. Οι εντολές της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ελέγχου της Αλιείας και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα θα ευθυγραμμιστούν με την εντολή της νέας Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής. Οι τρεις οργανισμοί θα είναι σε θέση να αναλαμβάνουν κοινές επιχειρήσεις επιτήρησης, για παράδειγμα, μέσω της από κοινού λειτουργίας των τηλεκατευθυνόμενων αεροπορικών συστημάτων (μη επανδρωμένων αεροσκαφών) στη Μεσόγειο Θάλασσα.
- Εντολή για δραστηριοποίηση σε τρίτες χώρες: ο οργανισμός θα λάβει νέα εντολή για αποστολή αξιωματικών-συνδέσμων σε γειτονικές τρίτες χώρες και έναρξη κοινών επιχειρήσεων με αυτές, μεταξύ άλλων και στο έδαφός τους.

Τις αρμοδιότητες και τα όρια δράσης του νέου Οργανισμού Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής παρουσίασε σήμερα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινουβουλίου ο Επίτροπος Μετανάστευσης, Δημήτρης Αβραμόπουλος. Ο κ. Αβραμόπουλος επισήμανε τη σημασία της Σένγκεν ως μέρους της λύσης, αλλά και την αδυναμία μεμονωμένων κρατών-μελών να αντιμετωπίσουν τις μεταναστευτικές ροές.

Στο πλαίσιο αυτό παρουσίασε τα βασικά σημεία λειτουργίας του νέου Οργανισμού:

- Πρώτον, θα ενισχυθεί η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ του Οργανισμού και των εθνικών αρχών. «Δημιουργούμε ένα κέντρο παρακολούθησης και ανάλυσης του κινδύνου που θα συμβαδίζει με μία αξιόπιστη και ενημερωμένη ανάλυση κινδύνου, και θα συμπεριλαμβάνει την παρακολούθηση σχετικών απειλών κατά της εσωτερικής ασφάλειας» σημείωσε ο κ. Αβραμόπουλος. «Η πρόσφατη εμπειρία καταδεικνύει ότι οι αξιωματούχοι-σύνδεσμοι (liaison officers) μπορούν να ενισχύσουν το διάλογο και την καλή συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού και των εθνικών αρχών» συνέχισε. Ως εκ τούτου «οι αξιωματούχοι-σύνδεσμοι θα πρέπει, ως εκ τούτου, να τοποθετούνται από τον Οργανισμό σε συγκεκριμένα κράτη-μέλη τα οποία θα καθορίζονται βάσει της ανάλυσης κινδύνου».

- Δεύτερον, αξιολογώντας τους πόρους και τον εξοπλισμό των κρατών-μελών, καθώς και το σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης, o Οργανισμός θα διαπιστώνει κατά πόσον τα κράτη-μέλη είναι καλά προετοιμασμένα για να αντιμετωπίσουν πιθανές προκλήσεις αλλά και να προσδιορίσουν υφιστάμενες αδυναμίες.

- Τρίτον, ο Οργανισμός θα έχει την εξουσία να απαιτεί από τα κράτη-μέλη να λαμβάνουν διορθωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση διαφαινόμενων ή υφιστάμενων κενών. Οι αποφάσεις του Οργανισμού θα είναι δεσμευτικές για τα κράτη-μέλη. Το σημαντικότερο στοιχείο του νέου Οργανισμού είναι ότι οι αρμοδιότητές του θα υπερβαίνουν αυτές του Frontex, ωστόσο τα καθήκοντα του δεν θα αντικαθιστούν τις ευθύνες των κρατών-μελών και βεβαίως όχι την κυριαρχία τους. «Σε περίπτωση που οι ανεπάρκειες παραμένουν και δεν αναλαμβάνεται εθνική δράση από τα κράτη-μέλη» εξήγησε ο κ. Αβραμόπουλος «η Επιτροπή σε συνεργασία με τα κράτη-μέλη, θα είναι σε θέση να εκδίδει απόφαση, σύμφωνα με την οποία θα ορίζεται ότι η κατάσταση σε ένα συγκεκριμένο τμήμα των εξωτερικών συνόρων απαιτεί την ανάληψη επείγουσας δράσης και θα αναθέτει στον Οργανισμό τη διενέργεια απαραίτητων επιχειρησιακών μέτρων». Ο εκτελεστικός διευθυντής θα πρέπει στη συνέχεια να υποβάλει ένα επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο και θα πρέπει να το συντάξει με το κράτος-μέλος εντός δύο εργάσιμων ημερών. Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να διευκολύνουν την εκτέλεση των μέτρων που θα περιλαμβάνονται στο εν λόγω επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο θα συμφωνείται με τον εκτελεστικό διευθυντή.

«Θέλω να τονίσω τον ισχυρό προληπτικό χαρακτήρα του κανονισμού αυτού καθώς και την ιδιαίτερα ενισχυμένη υποστήριξη που θα παράσχει σε όλα τα κράτη-μέλη στα εξωτερικά τους σύνορα» τόνισε ο Επίτροπος της Ελλάδας στην ΕΕ. «Απώτερος στόχος είναι να αποτρέψουμε ακριβώς τέτοιου είδους καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μέσω δραστικότερων προληπτικών δράσεων, όπου τέτοιου είδους παρεμβάσεις μπορεί να κριθούν αναγκαίες. Η διαχείριση των ευρωπαϊκών συνόρων θα καταστεί ευρωπαϊκή αρμοδιότητα υπό τη στενή έννοια του όρου. Γι' αυτό προβλέπουμε επίσης επαρκείς πόρους. Επί του παρόντος, οι συνεισφορές χρημάτων και εμπειρογνωμόνων στον Frontex παρέχονται σε εθελοντική βάση» διευκρίνισε. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της Ελλάδας ο Frontex ζήτησε από τα κράτη-μέλη να διαθέσουν 743 αξιωματούχους να ενισχύσουν τα εξωτερικά σύνορα της Ελλάδας και μέχρι σήμερα μόνο 447 έχουν σταλεί. Στο μέλλον, ο Οργανισμός θα έχει στη διάθεσή του επαρκή αριθμό καταρτισμένων εμπειρογνωμόνων με κατάλληλα προσόντα καθώς και το σχετικό τεχνικό εξοπλισμό μέσω ενός μόνιμου σώματος.

- Τέταρτον, όπως προβλέπεται στο Σχέδιο Δράσης της ΕΕ για την Επιστροφή (των παράτυπων μεταναστών), ο Οργανισμός θα πρέπει να είναι σε θέση να κινήσει τις διαδικασίες επιστροφής των παράτυπων μεταναστών και να βοηθά τα κράτη-μέλη με την απόκτηση ταξιδιωτικών εγγράφων. Για τους σκοπούς αυτούς, μια ειδική Υπηρεσία Επαναπατρισμού (παράτυπων μεταναστών) θα συσταθεί εντός του Οργανισμού και θα διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο στις τις επιχειρήσεις επιστροφών. Οι Ευρωπαϊκές Ομάδες Επιχειρήσεων Επαναπατρισμού, θα απαρτίζονται από ειδικούς σε θέματα επιστροφών, οι οποίοι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα κράτη-μέλη όπου τα εθνικά συστήματα επαναπατρισμού υφίστανται ιδιαίτερες πιέσεις. Σε επείγουσες καταστάσεις, οι Ταχείες Ευρωπαϊκές Ομάδες Επιχειρήσεων Επαναπατρισμού θα μπορούν να κινητοποιηθούν είτε κατόπιν αιτήσεως κράτους-μέλους ή κατόπιν ιδίας πρωτοβουλίας του Οργανισμού. Παράλληλα, προτείνεται η θέσπιση ενός νέου ευρωπαϊκού ταξιδιωτικού έγγραφου για την επιστροφή των υπηκόων τρίτων χωρών, του οποίου η χρήση θα προωθηθεί στο πλαίσιο των συμφωνιών επανεισδοχής και θα μπορεί να εξασφαλίσει μία ευρύτερη αποδοχή από τρίτες χώρες.

- Πέμπτον, ο Οργανισμός θα διαθέτει και έναν κατάλληλο μηχανισμό καταγγελιών σε περίπτωση που ένα άτομο θεωρεί πως έχουν παραβιαστεί τα θεμελιώδη δικαιώματα του κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής συμμετοχής του στον Οργανισμό. Τόσο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και ο Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής έχουν τονίσει τη σημασία ενός τέτοιου μηχανισμού.

- Έκτον, τα κράτη-μέλη θα αποτελούν μέρος του Οργανισμού. Τίποτε δεν μπορεί να συμβεί χωρίς τη συνεργασία τους. «Η πρότασή μας είναι μια ευρωπαϊκή απάντηση για ένα ευρωπαϊκό ζήτημα. Πρόκειται για μία πρόταση που θα αποτρέψει να τεθεί σε κίνδυνο η ελεύθερη κυκλοφορία στην ζώνη Σένγκεν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αβραμόπουλος.

Κατόπιν των παρεμβάσεων των ευρωβουλευτών ξεκαθάρισε το θέμα της κυριαρχίας: «Θα συμφωνήσετε μαζί μου, ότι τίποτα δε μπορεί να συμβεί στο έδαφος ενός κράτους-μέλους χωρίς τη συγκατάθεσή του, ούτε μπορεί κανείς να το υποχρεώσει σε συνεργασία με τρίτη χώρα αν δε το επιθυμεί. Αυτό είναι σαφές από τη νομοθετική πρόταση που υποβάλαμε. Η κυριαρχία των Κρατών-Μελών δε θίγεται. Επίσης, χωρίς ουσιαστική αλληλεγγύη κανένα κράτος-μέλος δε μπορεί μόνο του να αντιμετωπίσει τις σημερινές προκλήσεις. Ότι ήταν καιρός κάτι να αλλάξει. Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο μελλοντικός Οργανισμός που ιδρύουμε θα ενισχύσει ουσιαστικά τις δυνατότητές της να προλαμβάνει κρίσεις σαν τη σημερινή και να διαχειρίζεται τα σύνορά της που ταυτίζονται νομικά με τα Ευρωπαϊκά.Δυο είναι οι κεντρικοί στόχοι:
• η ενίσχυση των κρατών μελών που βρίσκονται στη λεγόμενη πρώτη γραμμή και
• φυσικά η διασφάλιση της αρχής της ελεύθερης μετακίνησης για ΟΛΟΥΣ τους πολίτες στη ζώνη Σένγκεν».

http://www.pronews.gr/

Με βασικό στόχο να περιοριστεί, ει δυνατόν στο ελάχιστο, η είσοδος προσφύγων σε ευρωπαϊκό έδαφος και να εξαλειφθούν οι ροές παράνομων μεταναστών προς την ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την Τρίτη και θα υποβάλει προς τελική ψήφιση στο Συμβούλιο Κορυφής την Πέμπτη, πρόταση κατάργησης της FRONTEX και αντικατάστασης της από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Συνόρων και Ακτοφυλακής με υπεραυξημένες αρμοδιότητες. Στην περίπτωση της Ελλάδας σημαίνει διαμελισμό παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας, αλλά και περιορισμό των θαλάσσιων συνόρων της στα 6 νμ, που ευνοεί μεσοπρόθεσμες ανακατατάξεις και αναδιατάξεις στο Αιγαίο προς όφελος βεβαίως της Τουρκίας και μόνον. Η πρόταση της Επιτροπής αναφέρεται στην ανάγκη φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ με εκτενέστατες αναφορές στην αυξημένη και ενισχυμένη φύλαξη αλλά και έλεγχο των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της ΕΕ, δηλαδή στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το κείμενο, εξωτερικά θαλάσσια σύνορα της ΕΕ θεωρείται η περιοχή στην οποία δρα η εθνική ακτοφυλακή, δηλαδή μέσα στα υφιστάμενα χωρικά ύδατα των 6νμ γύρω γύρω από τα ελληνικά νησιά του Αν Αιγαίου. Όπως είναι όμως γνωστό, χαραγμένα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας Τουρκίας- δηλαδή η μέση γραμμή- δεν έχουν ακόμα συμφωνηθεί, πλην των εκβολών του Έβρου και της περιοχής των Δωδεκανήσων και επομένως ουδείς μπορεί να καθορίσει αυτή την στιγμή αυτοβούλως –ούτε και η Κομισιόν – ότι τα θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας. δηλαδή τα εξωτερικά θαλάσσια σύνορα της ΕΕ, περιορίζονται στα 6νμ. Με αυτήν την πρόχειρη έμμονη της, η Κομισιόν στην ουσία πριμοδοτεί την Τουρκία με αύξηση των χωρικών υδάτων της σε βάρος της Ελλάδας. Και τούτο διότι μεταξύ των ακτών, για την οριοθέτηση των θαλασσίων συνόρων, ακολουθείται η μέση γραμμή της μεταξύ τους απόστασης. Επομένως, αν τα θαλάσσια εξωτερικά σύνορα της Ελλάδας καθορίζονται σε 6νμ, πχ στην απόσταση μεταξύ Λήμνου και τουρκικών ακτών που είναι 24νμ , η Τουρκία ελέω Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα καρπωθεί τα… υπόλοιπα 18νμ.

Αν η Ελλάδα αποδεχτεί την Πέμπτη, στη Σύνοδο Κορυφής, μια τέτοια πραξικοπηματική εξέλιξη, με περιορισμό των θαλασσίων συνόρων της στα 6νμ στο Αιγαίο στο όνομα της διαφύλαξης της Σένγκεν τότε είναι θέμα χρόνου, όταν καταλαγιάσει η προσφυγική κρίση, να εγείρει αξιώσεις η Τουρκία για ανακατατάξεις στο Αιγαίο, είτε με μετατόπιση δυτικά του FIR, είτε και στην ΑΟΖ, (με την τουρκική να φτάνει μέχρι …την Κάρυστο, καθώς η ΑΟΖ μετράται πέραν των χωρικών υδάτων) ...με δικολάβο την Κομισιόν και τα έγγραφα της, συμπεριλαμβανόμενου και του αρμοδίου για τη Μετανάστευση Επιτρόπου κ. Αβραμόπουλου. Η Κομισιόν ακόμα δίνει το δικαίωμα στην Υπηρεσία να παρεμβαίνει αυτοβούλως σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (που τις καθορίζουν οι Βρυξέλλες), να αναπτύσσει τις δυνάμεις της και να αναλαμβάνει δράσεις, (ακτοφυλακή, έρευνα και διάσωση, καταγραφή και «διαλογή» προσφύγων και μεταναστών, άδεια ή μη διέλευσης τους σε ευρωπαϊκό έδαφος και επιστροφή ανεπιθύμητων μεταναστών κλπ), σε σημεία κρίσης στα εξωτερικά σύνορα, ακόμα και όταν η συγκεκριμένη χώρα μέλος (βλέπε Ελλάδα) δεν έχει υποβάλει σχετικό επίσημο αίτημα ή δεν θεωρεί ότι η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου. Πρόκειται δηλαδή για ενέργειες της Κομισιόν που αποσκοπούν στην παραχώρηση σύσσωμης της ελληνικής κυριαρχίας σε «εκπαιδευμένους» από την Υπηρεσία ευρωπαίους υπαλλήλους, για την «αποτελεσματική» φύλαξη των εξωτερικών συνόρων από τα προσφυγικά – μεταναστευτικά κύματα από τις ακτές της Τουρκίας.

Αν η ελληνική κυβέρνηση αποδεχτεί στις Βρυξέλλες την παράδοση της εθνικής κυριαρχίας της στους ευρωπαίους υπαλλήλους της Υπηρεσίας, που θα εγκαθίστανται και θα δρουν ποικιλοτρόπως ορμώμενοι από ελληνικό έδαφος, (είτε πρόκειται για τα νησιά του αν. Αιγαίου, είτε για την μεθόριο στον Έβρο αλλά και στην ΠΓΔΜ), αλλά και τη μεταβίβαση μέρους της εθνικής κυριαρχίας στην Τουρκία, τότε εγείρεται αυτομάτως θέμα κύρωσης της σχετικής συμφωνίας από τη Βουλή και ερμηνεία του σχετικού περί εθνικής κυριαρχίας άρθρου του Συντάγματος. Επιπροσθέτως, το έγγραφο της Κομισιόν δίνει ενισχυμένες αρμοδιότητες στην Υπηρεσία να συνεργάζεται με τρίτες χώρες, (είτε στο έδαφος τους είτε στο έδαφος του συγκεκριμένου κράτους μέλους, αλλά και να συντονίζει επιχειρήσεις μεταξύ κρατών μελών και τρίτων χωρών. Είναι κάτι πάρα πάνω από προφανές ότι στην περίπτωση Ελλάδας και Τουρκίας, ο συντονισμός κοινών επιχειρήσεων μπορεί να αφορά μόνον στις περιπτώσεις επαναπροώθησης μεταναστών από ευρωπαϊκό έδαφος πίσω στην Τουρκία, με σαφείς ήδη τις δεσμεύσεις της Τουρκίας απέναντι στην ΕΕ. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα τοποθετήσεις της, η ελληνική κυβέρνηση απορρίπτει τις κοινές περιπολίες και επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης με την Τουρκία, όσο η τελευταία απορρίπτει τις ελληνικές διεθνείς αρμοδιότητες για SAR στο αν. Αιγαίο. Στο έγγραφο της Κομισιόν γίνονται ακόμα μεγαλεπήβολες περιγραφές της ικανότητας της Υπηρεσίας να ολοκληρώνει την επαναπροώθηση μεταναστών από την Ευρώπη – και την Ελλάδα – πίσω στην Τουρκία, θέμα για το οποίο θα υπάρξουν επιπλέον συνομιλίες την Πέμπτη μεταξύ ορισμένων ευρωπαίων εταίρων, της Ελλάδας και της Τουρκίας.

Της Κύρας Αδάμ
http://www.liberal.gr/

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": Η ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΕΧΟΥΝ ΧΑΘΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ. ΟΥΔΕΙΣ ΞΕΝΟΣ ΚΑΤΑΝΟΕΙ, (ΟΧΙ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ), ΤΙΣ ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΕΣ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ..."ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ", ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΕ ΑΛΛΑ ΝΑΥΤΙΚΑ ΚΙ ΑΛΛΑ ΕΝΑΕΡΙΑ ΟΡΙΑ-ΣΥΝΟΡΑ; (6-10 ΜΙΛΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ), ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΜΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΣΤΑ 12 ΜΙΛΙΑ, ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΜΗ ΑΝΑΚΥΡΗΞΗ ΑΟΖ. ΟΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ΣΤΟ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ, ΕΠΙΤΑΧΥΝΑΝ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. Η ΕΛΛΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΠΟΘΗΚΗ, ΤΩΡΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΘΗΚΗ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΚΑΙ Η ΦΡΟΝΤΕΞ ΘΑ ΤΗΝ ΦΡΟΥΡΕΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ. Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΟΜΩΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΙΣΒΟΛΕΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΤΡΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΕΙΤΕ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΝΓΚΕΝ ΠΛΕΟΝ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΨΑΜΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ. Η ΜΟΝΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΕΣΕΙΣ ΑΝ ΤΑΞΙΔΕΨΕΤΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΧΩΡΑ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΟΥΡΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΩΝ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. Η ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΚΑΙ Η "ΑΛΒΑΝΟΠΟΙΗΣΗ" (ΑΛΒΑΝΙΑ ΤΟΥ ΧΟΤΖΑ, ΟΧΙ ΣΗΜΕΡΙΝΗ) ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΣΧΕΔΟΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ (ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΣ ΚΑΛΠΗΣ) ΕΧΟΥΝ ΚΟΣΤΟΣ, ΑΣΧΕΤΩΣ ΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΟ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΝ ΑΡΓΑ. Η ..."ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ" ΜΟΛΙΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ, ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ  ΕΘΝΙΚΑ ΒΑΡΥΣ ΚΙ ΑΣΗΚΩΤΟΣ.

No comments :

Post a Comment