08/12/2015

Νέα έκδοση του F-15C από την Boeing

Νέα, υπερεξοπλισμένη έκδοση του αεροσκάφους εναέριας υπεροχής F-15C παρουσίασε η Boeing, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τον στόλο των μαχητικών ικανό για την ανάληψη αποστολών μέχρι το 2040. Η νέα έκδοση αποκαλείται F-15 2040C. Θα έχει διπλάσια ικανότητα μεταφοράς όπλων, σύμμορφες δεξαμενές καυσίμων, νέο ραντάρ και παθητικό σύστημα εντοπισμού στόχων. Ειδικότερα, το πακέτο αναβάθμισης περιλαμβάνει πυλώνες ανάρτησης οπλισμού με τετραπλούς φορείς. Έτσι, θα μπορούν να μεταφέρονται 16 βλήματα αέρος-αέρος. Το ραντάρ θα είναι το Raytheon APG-63(V)3 AESA, ενώ θα προστεθεί και IRST (Infra-Red Search & Tracking). Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται το πακέτο του προγράμματος Talon HATE της Boeing, που αναπτύσσεται για λογαριασμό της Αμερικανικής Αεροπορίας και το οποίο αποσκοπεί στο να γεφυρώσει το επιχειρησιακό κενό μεταξύ των δυνατοτήτων του F-15 και του F-22. Το πρόγραμμα Talon HATE στην ουσία συνδυάζει τις πληροφορίες που συλλέγονται από τα δίκτυα των αεροσκαφών, τις εθνικές πηγές, τις διακλαδικές διοικήσεις και τα λοιπά συστήματα στα υπόλοιπα επίπεδα διοίκησης. Οι πληροφορίες θα μεταδίδονται μέσω data-links και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από αεροπορικές, χερσαίες και ναυτικές πλατφόρμες. Έτσι, η Boeing έχει ολοκληρώσει το Intra Flight Data Link (IFDL), που χρησιμοποιούν τα F-22, στο πακέτο τηλεπικοινωνιών Multifunctional Information Distribution System – JTRS (MIDS-J). Πρόκειται στην ουσία για ένα σύστημα συγκέντρωσης και ολοκλήρωσης των πληροφοριών σε μία ενιαία εικόνα, σε πραγματικό χρόνο. Το MIDS-J χρησιμοποιείται και στα Boeing F/A-18. Το Talon HATE αρχικά θα έχει τη μορφή ατρακτιδίου και θα αναρτάται στα F-15C. Επιπλέον, το F-15 2040C θα φέρει το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Eagle Passive / Active Warning Survivability System (EPAWSS). Το συμβόλαιό του αναμένται να κατακυρωθεί σύντομα.

Το πακέτο της Boeing έρχεται σε αντίθεση με την προσέγγιση του F-35 ή ακόμα και του F-22. Δηλαδή, τη μείωση του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους μέσω της κατασκευής αεροσκαφών με χαρακτηριστικά απόκρυψης (stealth), που συνεπάγεται και τη μεταφορά των όπλων στο εσωτερικό της ατράκτου. Η φιλοσοφία χρήσης των δύο παραπάνω αεροσκαφών είναι διαφορετική. Το F-35 είναι αεροσκάφος κρούσης. Παρά τα προβλήματά του, διαθέτει κορυφαίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα, που το καθιστούν μια εντυπωσιακή πλατφόρμα. Ως αεροσκάφος κρούσης, η αποστολή του είναι να πλήξει εχθρικούς στόχους στο έδαφος χωρίς να εντοπιστεί από την αντίπαλη αεράμυνα, χρησιμοποιώντας τα πολύ υψηλών επιδόσεων παθητικά συστήματα και τις λοιπές δυνατότητες συλλογής και διαχείρισης πληροφοριών μάχης. Εφόσον πετύχει την καταστροφή την καταστροφή της αντίπαλης αεράμυνας, τότε θα μπορεί να φέρει όπλα και στους εξωτερικούς φορείς. Ωστόσο, η προσέγγιση της Boeing καλύπτει τρία κενά. Το πρώτο είναι η μικρή δυνατότητα μεταφοράς όπλων από τα F-22 και F-35, το δεύτερο η έλλειψη επαρκών μονάδων του F-22 και το τρίτο πολύ υψηλό κόστος ανάπτυξης των δύο σύγχρονων αεροσκαφών. Επιπλέον, το πακέτο συνάδει με τις τακτικές εναέριας υπεροχής όπου απαιτείται ο εντοπισμός του αντιπάλου εγκαίρως και η εξαπόλυση εναντίον του ικανού αριθμού βλημάτων ώστε να μειωθούν δραματικά οι πιθανότητες διαφυγής. Με 16 βλήματα ανά πλατφόρμα, με ραντάρ AESA και σύγχρονα συστήματα διαχείρισης πληροφοριών, το F-15 2040C σίγουρα είναι ικανό να πετύχει την αποστολή του. Επιπλέον, η USAF θα μπορεί να διαθέτει ένα μείγμα high-low δυνατοτήτων-κόστους. Το πακέτο αναβάθμισης μπορεί να ολοκληρωθεί στο πλαίσιο του προγράμματος SLEP (επέκτασης ζωής) από το οποίο θα περάσουν σταδιακά τα F-15C.

http://defense3.com/

No comments :

Post a Comment