Στο πλαίσιο του προγράμματος Project Sea 1000, η Αυστραλία προτίθεται να προμηθευτεί μέχρι 12 νέα συμβατικής πρόωσης υποβρύχια, ένα πρόγραμμα που έχει καθυστερήσει και η χώρα βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση χρόνου, εάν θέλει να αποφύγει τον δεξαμενισμό – γενική επισκευή δύο υποβρυχίων τύπου Collins εφόσον απαιτηθεί ο επιχειρησιακός τους βίος να επεκταθεί μετά το 2030. Η ανταγωνιστική αξιολόγηση (Competitive Evaluation Process), στην οποία συμμετέχουν η γαλλική DCNS, η γερμανική TKMS και η Ιαπωνία, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου οπότε και θα αποφασιστεί εάν η διαδικασία θα συνεχιστεί με μία ή δύο από τις προτεινόμενες σχεδιάσεις. Κάθε ένας από τους συμμετέχοντες υποχρεούται να προσφέρει τρεις εναλλακτικές επιλογές για τη ναυπήγηση των υποβρυχίων που περιλαμβάνουν την εξ ολοκλήρου ναυπήγηση από τον ανάδοχο, το αποκαλούμενο υβριδικό μοντέλο (οι πρώτες μονάδες να ναυπηγηθούν από τον ανάδοχο και στη συνέχεια η ναυπήγηση να μεταβιβαστεί σε τοπικό κατασκευαστή) και την εξ ολοκλήρου ναυπήγηση στην Αυστραλία.
Η ιαπωνική κοινοπραξία που επιδιώκει να κερδίσει το ύψους 25 δισ. δολαρίων συμβόλαιο για τα νέα αυστραλιανά υποβρύχια, δεσμεύεται ότι η κατασκευή των σκαφών θα πραγματοποιηθεί στην Αυστραλία, από την πρώτη ημέρα έναρξης του προγράμματος. Την ίδια διαβεβαίωση έδωσε και ο Ιάπωνας υπουργός Άμυνας, Μασάκι Ισικάβα, τονίζοντας πως η Ιαπωνία γνωρίζει ότι η δημιουργία θέσεων εργασίας είναι σημαντική παράμετρος για την Αυστραλία. Ωστόσο την ίδια δέσμευση έχουν δώσει και η γερμανική Thysenkrupp Marine Systems (TKMS) από τη Γερμανία και η γαλλική DCNS, οι ευρωπαϊκές δηλαδή εταιρίες, που επίσης φιλοδοξούν να κερδίσουν το συμβόλαιο. Οι Ιάπωνες ελπίζουν πως η Αυστραλία θα επιλέξει τα ιαπωνικά σκάφη της κλάσης Soryu, εκτοπίσματος 4.000 τόνων. Το συμβόλαιο για τα αυστραλιανά υποβρύχια είναι ένα από τα υψηλότερα, αυτή την στιγμή, στον κόσμο. Τα ιαπωνικά υποβρύχια είναι τα πρώτα που διαθέτουν συσσωρευτές λιθίου και τεχνολογία stealth. Οι Ιάπωνες πάντως δηλώνουν πως ευχαρίστως θα μοιραστούν την πρωτοποριακή τους τεχνογνωσία με την Αυστραλία, αν εγκριθεί η πρότασή τους. Ο Ιάπωνας υπουργός τόνισε, πάντως, πως η φθηνότερη λύση θα ήταν κατασκευή των υποβρυχίων στην Ιαπωνία και την Αυστραλία, ταυτόχρονα. Στην ιαπωνική κοινοπραξία συμμετέχουν το ιαπωνικό δημόσιο, η Mitsubishi Heavy Industries και η Kawasaki Heavy Industries. Οι Ιάπωνες διατηρούσαν άριστες σχέσεις με τον πρώην πρωθυπουργό της Αυστραλίας Τόνι Άμποτ, αλλά τώρα, μετά την αλλαγή πρωθυπουργού, οι Ιάπωνες έχασαν έδαφος, σε σχέση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Παρά το γεγονός ότι η Saab Kockums εξαιρέθηκε από τη διαδικασία προμήθειας των νέων υποβρυχίων της Αυστραλίας, η σουηδική εταιρία προτείνει τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής αριθμού των υποβρυχίων τύπου Collins που επιχειρεί το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας (Royal Australian Navy – RAN). Ο προτεινόμενος εκσυγχρονισμός βασίζεται στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των υποβρυχίων τύπου Gotland του Ναυτικού της Σουηδίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί τη διετία 2018-2019. Σημειώνεται ότι τα υποβρύχια τύπου Collins έχουν αναπτυχθεί παράλληλα με τα Gotland και κατά συνέπεια παρουσιάζουν ομοιότητες. Την συγκεκριμένη πρόταση δημοσιοποίησε αξιωματούχος της σουηδικής εταιρίας κατά τη διάρκεια της διεθνούς ναυτικής έκθεσης Pacific 2015, ο οποίος σημείωσε ότι ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των υποβρυχίων τύπου Collins αποτελεί οικονομικά ανταποδοτική επιλογή για τη διατήρηση της επιχειρησιακής δυνατότητας στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρι την ένταξη των νέων υποβρυχίων σε υπηρεσία. Η πολυπλοκότητα και το μέγεθος του προγράμματος του νέου υποβρυχίου της Αυστραλίας, είναι πολύ πιθανό να επιβάλλουν την χρονική επέκταση της διαδικασίας ανταγωνιστικής αξιολόγησης (CEP: Competitive Evaluation Process), στην οποία συμμετέχουν η γαλλική DCNS, η γερμανική TKMS και η Ιαπωνία, κατά τουλάχιστον ένα έτος. Σε αυτή την περίπτωση, ο δεξαμενισμός, γενική επισκευή των Collins, καθίσταται αναπόφευκτη επιλογή καθώς θα πρέπει να επεκταθεί ο επιχειρησιακός του βίος μέχρι να αρχίσουν να εντάσσονται σε υπηρεσία τα νέα υποβρύχια.
http://www.defence-point.gr/
Η ιαπωνική κοινοπραξία που επιδιώκει να κερδίσει το ύψους 25 δισ. δολαρίων συμβόλαιο για τα νέα αυστραλιανά υποβρύχια, δεσμεύεται ότι η κατασκευή των σκαφών θα πραγματοποιηθεί στην Αυστραλία, από την πρώτη ημέρα έναρξης του προγράμματος. Την ίδια διαβεβαίωση έδωσε και ο Ιάπωνας υπουργός Άμυνας, Μασάκι Ισικάβα, τονίζοντας πως η Ιαπωνία γνωρίζει ότι η δημιουργία θέσεων εργασίας είναι σημαντική παράμετρος για την Αυστραλία. Ωστόσο την ίδια δέσμευση έχουν δώσει και η γερμανική Thysenkrupp Marine Systems (TKMS) από τη Γερμανία και η γαλλική DCNS, οι ευρωπαϊκές δηλαδή εταιρίες, που επίσης φιλοδοξούν να κερδίσουν το συμβόλαιο. Οι Ιάπωνες ελπίζουν πως η Αυστραλία θα επιλέξει τα ιαπωνικά σκάφη της κλάσης Soryu, εκτοπίσματος 4.000 τόνων. Το συμβόλαιο για τα αυστραλιανά υποβρύχια είναι ένα από τα υψηλότερα, αυτή την στιγμή, στον κόσμο. Τα ιαπωνικά υποβρύχια είναι τα πρώτα που διαθέτουν συσσωρευτές λιθίου και τεχνολογία stealth. Οι Ιάπωνες πάντως δηλώνουν πως ευχαρίστως θα μοιραστούν την πρωτοποριακή τους τεχνογνωσία με την Αυστραλία, αν εγκριθεί η πρότασή τους. Ο Ιάπωνας υπουργός τόνισε, πάντως, πως η φθηνότερη λύση θα ήταν κατασκευή των υποβρυχίων στην Ιαπωνία και την Αυστραλία, ταυτόχρονα. Στην ιαπωνική κοινοπραξία συμμετέχουν το ιαπωνικό δημόσιο, η Mitsubishi Heavy Industries και η Kawasaki Heavy Industries. Οι Ιάπωνες διατηρούσαν άριστες σχέσεις με τον πρώην πρωθυπουργό της Αυστραλίας Τόνι Άμποτ, αλλά τώρα, μετά την αλλαγή πρωθυπουργού, οι Ιάπωνες έχασαν έδαφος, σε σχέση με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Παρά το γεγονός ότι η Saab Kockums εξαιρέθηκε από τη διαδικασία προμήθειας των νέων υποβρυχίων της Αυστραλίας, η σουηδική εταιρία προτείνει τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής αριθμού των υποβρυχίων τύπου Collins που επιχειρεί το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας (Royal Australian Navy – RAN). Ο προτεινόμενος εκσυγχρονισμός βασίζεται στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των υποβρυχίων τύπου Gotland του Ναυτικού της Σουηδίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί τη διετία 2018-2019. Σημειώνεται ότι τα υποβρύχια τύπου Collins έχουν αναπτυχθεί παράλληλα με τα Gotland και κατά συνέπεια παρουσιάζουν ομοιότητες. Την συγκεκριμένη πρόταση δημοσιοποίησε αξιωματούχος της σουηδικής εταιρίας κατά τη διάρκεια της διεθνούς ναυτικής έκθεσης Pacific 2015, ο οποίος σημείωσε ότι ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των υποβρυχίων τύπου Collins αποτελεί οικονομικά ανταποδοτική επιλογή για τη διατήρηση της επιχειρησιακής δυνατότητας στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρι την ένταξη των νέων υποβρυχίων σε υπηρεσία. Η πολυπλοκότητα και το μέγεθος του προγράμματος του νέου υποβρυχίου της Αυστραλίας, είναι πολύ πιθανό να επιβάλλουν την χρονική επέκταση της διαδικασίας ανταγωνιστικής αξιολόγησης (CEP: Competitive Evaluation Process), στην οποία συμμετέχουν η γαλλική DCNS, η γερμανική TKMS και η Ιαπωνία, κατά τουλάχιστον ένα έτος. Σε αυτή την περίπτωση, ο δεξαμενισμός, γενική επισκευή των Collins, καθίσταται αναπόφευκτη επιλογή καθώς θα πρέπει να επεκταθεί ο επιχειρησιακός του βίος μέχρι να αρχίσουν να εντάσσονται σε υπηρεσία τα νέα υποβρύχια.
http://www.defence-point.gr/
No comments :
Post a Comment