Μια κινεζική εταιρεία, η NAV Technology, θέτει σε τεντωμένο σχοινί τις σχέσεις ΗΠΑ-Ισραήλ, καθώς αναπτύσσει και διαθέτει προς πώληση ένα ραντάρ που θυμίζει, σαν αποτύπωμα καρμπόν, το ισραηλινό ραντάρ ELM-2052 της Elta. H Elta, ακόμα χειρότερα, είναι κρατική εταιρεία, μέλος του ομίλου της Israel Aerospace Industries (IAI) και είναι αυτή που ανέπτυξε, 15 χρόνια πριν, το αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης Phalcon, σε συνεργασία με την Κίνα. Τότε, με την επέμβαση των ΗΠΑ, η συνεργασία Ισραήλ – Κίνας είχε σταματήσει. Τώρα όμως; Η κινεζική εταιρεία παρουσιάζει το ραντάρ στον κατάλογο προϊόντων της. Από τις φωτογραφίες και τις τεχνικές περιγραφές προκύπτει πως το κινεζικό ραντάρ, κατά διαβολική σύμπτωση, είναι ίδιο με το ισραηλινό ELM-2052. Το ισραηλινό υπουργείο Άμυνας δηλώνει, πάντως, πως δεν έχει ιδέα για το κινεζικό ραντάρ, χωρίς όμως, από ότι φαίνεται, να πείθει τους Αμερικανούς. Η ΙΑΙ αρνήθηκε, επίσης, πως υπάρχει οποιαδήποτε μορφής συνεργασία μεταξύ Elta και ΝΑV, «ή οποιασδήποτε άλλης κινεζικής εταιρείας». Η κινεζική πλευρά, από την άλλη, εξακολουθεί να τηρεί σιγή ιχθύος. Ο πρόεδρος της NAV, ερωτηθείς σχετικά, αρνήθηκε να δηλώσει το παραμικρό. Στην ιστοσελίδα της NAV, πάντως, το εν λόγω ραντάρ, δεν υπάρχει.
Ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας Γιανγκ Γούντσουν, έχει σπουδάσει αεροπορική μηχανική στην Κίνα, αλλά και στις ΗΠΑ και αρχικά ασχολήθηκε με την ανάπτυξη συστημάτων προσδιορισμού θέσης και συστήματα αδρανειακής ναυτιλίας. Αυτή την στιγμή η εταιρεία του συνεργάζεται με την πακιστανική Αεροπορία, επί των συστημάτων του μαχητικού JF-17. Όταν σπούδαζε στις ΗΠΑ, ο Γιανγκ είχε δεχτεί «επισκέψεις» από το FBI, με την κατηγορία της παραβίασης των ομοσπονδιακών περί εμπορίου νόμους. Ποτέ όμως δεν κατηγορήθηκε επίσημα για οτιδήποτε.
Σήμερα η NAV συμμετέχει επίσης στο μυστικό κινεζικό Πρόγραμμα 863, το οποίο αφορά την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής που θα επιτρέψουν την απεξάρτηση της Κίνας από την ξένη τεχνολογία. Αξιωματούχος της Πακιστανικής Αεροπορίας, πάντως, ανέφερε πως το Πακιστάν ενδιαφέρεται για ένα ραντάρ ΑΕSA (Active Electronically Scanned Array), όπως το αναφερόμενο κινεζικό και το ισραηλινό ELM-2052, το οποίο θα εξοπλίσει τα μαχητικά JF-17 III. «Δεδομένης της διστακτικότητας της Δύσης να μεταφέρει τεχνογνωσία, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το αγοράσουμε από την Κίνα», κατέληξε.
Δεν επελέγη το ίδιο ραντάρ και για το ελαφρύ ινδικό μαχητικό Tejas; Εάν ισχύει, όπως είχε γραφτεί στον ινδικό Τύπο, τότε η στρατηγική σχέση Ισραηλινών και Ινδών επίσης θα κινδυνεύσει σοβαρά, εάν αποδειχθεί πως οι Ισραηλινοί διέρρευσαν την τεχνολογία. Η καχυποψία θα είναι δεδομένη…
http://www.defence-point.gr/
Ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας Γιανγκ Γούντσουν, έχει σπουδάσει αεροπορική μηχανική στην Κίνα, αλλά και στις ΗΠΑ και αρχικά ασχολήθηκε με την ανάπτυξη συστημάτων προσδιορισμού θέσης και συστήματα αδρανειακής ναυτιλίας. Αυτή την στιγμή η εταιρεία του συνεργάζεται με την πακιστανική Αεροπορία, επί των συστημάτων του μαχητικού JF-17. Όταν σπούδαζε στις ΗΠΑ, ο Γιανγκ είχε δεχτεί «επισκέψεις» από το FBI, με την κατηγορία της παραβίασης των ομοσπονδιακών περί εμπορίου νόμους. Ποτέ όμως δεν κατηγορήθηκε επίσημα για οτιδήποτε.
Σήμερα η NAV συμμετέχει επίσης στο μυστικό κινεζικό Πρόγραμμα 863, το οποίο αφορά την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής που θα επιτρέψουν την απεξάρτηση της Κίνας από την ξένη τεχνολογία. Αξιωματούχος της Πακιστανικής Αεροπορίας, πάντως, ανέφερε πως το Πακιστάν ενδιαφέρεται για ένα ραντάρ ΑΕSA (Active Electronically Scanned Array), όπως το αναφερόμενο κινεζικό και το ισραηλινό ELM-2052, το οποίο θα εξοπλίσει τα μαχητικά JF-17 III. «Δεδομένης της διστακτικότητας της Δύσης να μεταφέρει τεχνογνωσία, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το αγοράσουμε από την Κίνα», κατέληξε.
Δεν επελέγη το ίδιο ραντάρ και για το ελαφρύ ινδικό μαχητικό Tejas; Εάν ισχύει, όπως είχε γραφτεί στον ινδικό Τύπο, τότε η στρατηγική σχέση Ισραηλινών και Ινδών επίσης θα κινδυνεύσει σοβαρά, εάν αποδειχθεί πως οι Ισραηλινοί διέρρευσαν την τεχνολογία. Η καχυποψία θα είναι δεδομένη…
http://www.defence-point.gr/
No comments :
Post a Comment