Η κρίση έφτασε για καλά στις Ισπανικές Ένοπλες Δυνάμεις: Ο τομέας είναι υπερχρεωμένος και χρειάζεται μια τεράστια προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων. Η κυβέρνηση της Μαδρίτης χρησιμοποιεί τώρα ασυνήθιστα μέσα - διαλύει την πολεμική μηχανή της. Το "Principe de Asturias" για 25 χρόνια η ναυαρχίδα του Ισπανικού Ναυτικού. Το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Βασιλικής Αρμάδας θα μπορούσε χωρίς περαιτέρω θέμα να παραμείνει για κάποιο χρονικό διάστημα στην υπηρεσία της ναυτικής δύναμης της Ισπανίας, αλλά νωρίτερα θα έπρεπε να περάσει ένα ολοκληρωμένο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών μέσων πάνω στο σχεδόν 200 μέτρα σε μήκος πολεμικό πλοίο. Ωστόσο, η στρατιωτική κρίση στη ζώνη του ευρώ, δεν αφήνει υπόλοιπα χρήματα για αυτό. Τώρα, το πρώτο αεροπλανοφόρο που ναυπηγήθηκε στην Ισπανία, αποσυναρμολογείται και διαλύεται. Ένα άλλο παράδειγμα του ασυνήθιστου των μέσων για την αντιμετώπιση της κρίσης: Το Ναυτικό πρόσφερε το πλοίο υποστήριξης στόλου "Cantabria" για ένα χρόνο στην Αυστραλία. Ακόμη και ο εορτασμός της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων έπρεπε να περικοπεί δραστικά. Η παραδοσιακή στρατιωτική παρέλαση και η επίσημη υποδοχή δεν έλαβαν χώρα, αντί της συνήθους δόσης 1,3 εκατομμυρίων ευρώ που απαιτούνται για την ημέρα αυτή, έπρεπε αυτή τη φορά να φθάσουν μόλις 90 χιλιάδες ευρώ. Ο αμυντικός προϋπολογισμός έχει μειωθεί από το ξεκίνημα της κρίση πριν από πέντε χρόνια σε 6 δισεκατομμύρια ευρώ - μείωση κατά 30%.
Η Ισπανία είναι μία από τις χώρες που - από την άποψη της οικονομικής ισχύος της - ξοδεύει στο ΝΑΤΟ τα λιγότερα χρήματα για την στρατιωτική της δύναμη. Ο σφιχτός προϋπολογισμός, είναι μακριά από το να είναι το μόνο οικονομικό πρόβλημα. Οι εξοπλιστικές υποχρεώσεις επιβαρύνουν τον τομέα με 30 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτές οι επιβαρύνσεις προέρχονται από μια εποχή όταν η Ισπανία είχε ακόμη αρκετά χρήματα στο δημόσιο ταμείο και αγόραζε όπλα και νέα συστήματα. Τώρα, η κυβέρνηση θέλει να εφαρμόσει σε αυτά τα προγράμματα δραστικές περικοπές, όπου αυτό είναι ακόμα δυνατό. Όπως λέχθηκε από την κυβέρνηση της Μαδρίτης πρόσφατα στο κοινοβούλιο, η Ισπανία θα παραιτηθεί από την αγορά 14 μαχητικών αεροσκαφών τύπου Eurofighter 2000 και θα ικανοποιηθεί με την απόκτηση συνολικά 73 μονάδων. Για τις εναέριες μεταφορές, η κυβέρνηση στη Μαδρίτη είχε συμφωνήσει να αγοράσει 27 μεταγωγικά τύπου Airbus A400M. Η Ισπανία θέλει να το προμηθευτεί, αλλά μόνο 14 να θέσει σε λειτουργία και προσπαθεί να πωλήσει τα υπόλοιπα 13 αεροσκάφη σε άλλες χώρες. Τα ελικόπτερα τύπου NH-90, από αρχικά 45 μειώνονται έως 22 μονάδες και από τα τεθωρακισμένα οχήματα τύπου Pizarro η Ισπανία αγοράζει μόνο 117 αντί για 190 που ήθελε αρχικά. Λείπουν τα χρήματα και το εννοιαλογικό σχέδιο, "οι Ισπανικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι χρεωμένες και μη βιώσιμες με τα σημερινά κονδύλια του προϋπολογισμού,» έγραψε η "El País". Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο αριθμός των ασκήσεων έχει μειωθεί σε λιγότερο από το μισό και κάθε δεύτερο τεθωρακισμένο όχημα έχει παύσει να κινείται, για να εξοικονομηθεί καύσιμο. "Η Ισπανία έχει τις ικανές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και ορισμένα επενδυτικά όρια δεν επιτρέπεται να υπερβούν υπέρβαση,» προειδοποίησε ο Υπουργός Άμυνας Πέντρο Μορένες. Ο Αρχηγός του Επιτελείου Φερνάντο Σάντσες Γκαρσία πρόσθεσε: "Με τον τρέχοντα προϋπολογισμό, η ασφάλεια και η άμυνα δεν μπορεί να διατηρηθεί για πάντα.» Οι κριτικοί υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι όχι μόνο δεν διατίθονται χρήματα για τις Ισπανικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και μία σαφή έννοια. "Κάποια οπλικά συστήματα, όπως τα άρματα μάχης Leopard αγοράστηκαν, αν και δεν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ», λέει ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας Γιέσους Νούνεζ Βιλλαβέρδε.
http://www.fox2magazine.net/
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΣΥΝΟΛΙΚΑ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΜΕΘΟΡΙΟΣ, ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΑ (ΙΡΛΑΝΔΙΑ), ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΑ (ΙΣΠΑΝΙΑ) ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ (ΕΛΛΑΔΑ), ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ... ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ, ΠΕΤΥΧΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ "ΡΑΣΤΩΝΗ" ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ.
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Αποσύρθηκαν τα τελευταία Mirage F1 στην Ισπανία
ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
ΙΣΠΑΝΙΑ: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΥΛΙΚΩΝ
http://www.fox2magazine.net/
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΣΥΝΟΛΙΚΑ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΜΕΘΟΡΙΟΣ, ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΑ (ΙΡΛΑΝΔΙΑ), ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΑ (ΙΣΠΑΝΙΑ) ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ (ΕΛΛΑΔΑ), ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ... ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ, ΠΕΤΥΧΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ "ΡΑΣΤΩΝΗ" ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΝΟΤΟΥ.
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Αποσύρθηκαν τα τελευταία Mirage F1 στην Ισπανία
ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΩΝ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
ΙΣΠΑΝΙΑ: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΥΛΙΚΩΝ
No comments :
Post a Comment