08/06/2013

“Κένταυρος”: Το Ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα μάχης (ΤΟΜΑ) που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ. (ΒΙΝΤΕΟ)

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΘΕΜΑ: Αναξιοποίητο το τεθωρακισμένο όχημα μάχης «Κένταυρος»
Το ελληνικής σχεδίασης τεθωρακισμένο άρμα μάχης «Κένταυρος» το οποίο τηρούσε όλες τις προδιαγραφές του Ελληνικού Στρατού και είχε σχεδιασθεί από ελληνικά χέρια με γνώμονα τις επιχειρησιακές ανάγκες του Στρατού μας, παραμένει αναξιοποίητο. Ενώ υπήρξαν σχέδια για αρχική παραγγελία 150 περίπου αρμάτων τέτοιου τύπου, εν τούτοις αδρανοποιήθηκε και δεν υλοποιήθηκε.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1) Γιατί δεν αξιοποιείται ένα όπλο φτιαγμένο για τις ανάγκες του Στρατού μας το οποίο θα συμβάλλει στην κάλυψη των επιτακτικών επιχειρησιακών αναγκών του;
2) Γιατί χάνεται μία ευκαιρία για την ανάπτυξη της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας;

Αθήνα, 03/06/2013
Ο Ερωτών Βουλευτής, Ηλίας Παναγιώταρος, Βουλευτής Β’ Αθηνών, ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Ας μας απαντήσει ο αρμόδιος υπουργός αν υπήρξαν συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία αδρανοποίησαν την αρχική παραγγελία των 150 "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" για τον Ελληνικό Στρατό;

http://www.xryshaygh.com/index.php/enimerosi/view/to-tethwrakismeno-ochhma-machhs-pou-den-promhtheuthke-pote-o-ellhnikos-stra

Ακολουθεί περιγραφή και βίντεο που δείχνει τις δυνατότητες του ΤΟΜΑ "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ".

Μια χαμένη ευκαιρία για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία που πληρώνει σήμερα τα λάθη, την διαπλοκή και την διαφθορά... την διαπλοκή που δεν άφησε να ανθίσει κανένα Ελληνικό πρόγραμμα... Το βιντεο είναι απο πρώτη επίσημη παρουσίαση-επίδειξη του οχήματος στην στρατιωτική ηγεσία και τα μέσα ενημέρωσης που έγινε στις 11 Φεβρουαρίου 2000 στο Πεδίο βολής Λιτοχώρου.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ

- ΠΛΗΡΩΜΑ 11 (3+8) Οδηγός, πυροβολητής , αρχηγός ομάδας και 8 οπλίτες
ΒΑΡΟΣ ΜΑΧΗΣ 19.800 kg
- ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: Μήκος 6.280 mm (με πυροβόλο), 5.980 mm (χωρίς πυροβόλο), Πλάτος 2.500 mm (χωρίς προστατευτικές ποδιές ερπύστριας), 2.550 mm (με προστατευτικές ποδιές ερπύστριας), Ύψος συνολικό 2.450 mm (αερομεταφερόμενο με C-130), Ύψος οροφής πύργου 2.300 mm, Ύψος άξονα βολής 2.080 mm, Ύψος σκάφους 1.700 mm, Εδαφική ανοχή 420 mm
- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Μέγιστη ταχύτητα σε οδό 75 km/h, Επιτάχυνση από 0 - 50 km/h 20 sec, Χωρητικότητα καυσίμου 390 l, Αυτονομία σε οδό 500 km, Κατανάλωση καυσίμου σε οδό περίπου 0,77 l/km, Λόγος ισχύος/βάρους 21,21 hp/t, Εδαφική πίεση 0,74 kg/cm², Μέγιστη αναρρίχηση 70%, Μέγιστη κλίση 35%, Υπέρβαση κάθετου εμποδίου 850 mm, Υπέρβαση τάφρου 2.150 mm, Διέλευση υδάτινου κωλύματος 1.150 mm, Ελάχιστη διάμετρος στροφής 6.700 mm (στροφή επιτόπου)
- ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MTU, Τύπος 6V183TE22. Χαρακτηριστικά: Εξακύλινδρος, υδρόψυκτος, υπερτροφοδοτούμενος, πετρελαιοκινητήρας με σύστημα ψύξης του πεπιεσμένου αέρα εισαγωγής. Μέγιστη ισχύς 309 KW (420 PS) στις 2.300 στροφές/λεπτό, Μέγιστη ροπή 1.620 Nm/1.450 RPM, Κυβισμός 11,0 lit, Λόγος συμπίεσης 14.25:1
- ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ZF, Τύπος LSG 1000, Χαρακτηριστικά: Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με ενσωματωμένο το υδροστατικό σύστημα αλλαγής διεύθυνσης και το υδραυλικό σύστημα πέδησης, Αριθμός σχέσεων εμπρ./οπισθ. 6/2, ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ RENK με σχέση μετάδοσης 3,38
- ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ: Τύπος Δισκόφρενα, ενσωματωμένο στο κιβώτιο μετάδοσης, Λειτουργία Υδραυλικά με ποδόπληκτρο, Χειρόφρενο Μηχανικό
- ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ Με ράβδους στρέψης
- ΕΡΠΥΣΤΡΙΑ DIEHL 224 M με αντικαθιστούμενα πέλματα, Πλάτος 380 mm, Βήμα 145,5 mm, Αριθμός πεδίλων 78
- ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Γεννήτρια 28V, 120A, Συσσωρευτές 4 Χ 12V/100Ah, NATO
- ΠΥΡΓΟΣ KUKA: Τύπος Ε 8, ενός ατόμου

1 comment :

  1. Anonymous9/6/13 10:16

    ΜΗΠΩΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΟΠΛΩΝ;ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ- ΑΠΑΡΧΑΙΟΜΕΝΟ ΠΛΕΟΝ-Α/Α ΣΥΣΤΗΜΑ "ΑΡΤΕΜΙΣ 30" ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ, Η ΤΟ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ Α/Τ "ARIS IV" ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΜΒΙΔΟΦΟΡΑ ΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 155mm ΚΑΙ ΤΩΝ 4,2''ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΞΗΡΑΣ!ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ!ΤΟ ΕΓΧΩΡΙΟ ΠΡΟΪΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΙΖΑ!ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ ΝΑ ΦΟΡΟΥΝ ΡΟΥΧΑ ΜΕ ΜΕΓΑΑΑΑΑΑΛΕΣ ΤΣΕΠΕΣ!ΠΟΥ ΚΑΚΟ ΨΟΦΟ ΝΑ'ΧΟΥΝ!

    ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΡΡΑ.

    ReplyDelete