Κι ενώ η Ελλάδα και το Πολεμικό της Ναυτικό αγκομαχάει επί πολλά χρόνια για να εξασφαλίσει τη στοιχειώδη κάλυψη στον τομέα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, παρότι πρόκειται για ανάγκη μέγιστης προτεραιότητας, η Τουρκία προχώρησε στην υπογραφή συμβολαίου για οχτώ αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας με την ιταλική Alenia Aermacchi, τροποποιώντας – επικαιροποιώντας ήδη υπάρχουσα σύμβαση. Το συμβόλαιο για το πρόγραμμα «Meltem III» υπέγραψε το πανίσχυρο και καλά οργανωμένο τουρκικό υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM: Savunma Sanayii Müstesarligi) και αφορά στην παράδοση δύο ATR 72-600 TMUA και έξι ATR 72-600 TMPA για το τουρκικό Ναυτικό. Τα δύο γενικής χρήσης αεροσκάφη που θα χρησιμοποιηθούν για μεταφορές υλικού και προσωπικού θα παραδοθούν άμεσα, μέχρι τον Ιούλιο. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω της ανάπτυξης ισχυρής βιομηχανικής συνεργασίας ανάμεσα στην κατασκευάστρια Alenia Aermacchi και την Turkish Aerospace Industry (TAI) καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγρλαμματος. Η συμφωνία είναι αναθεώρηση – τροποποίηση προηγούμενης συμφωνίας μεταξύ των δυο πλευρών για την παράδοση 10 αεροσκαφών με ανθυποβρυχιακές ικανότητες τύπου ATR 72-500 ASW στο τουρκικό Ναυτικό.
Η σημαντικότερη αλλαγή στο συμβόλαιο είναι η υιοθέτηση της νέας έκδοσης -600 των ATR 72, ενώ το προϋπάρχων συμβόλαιο βασιζόταν στα ATR 72-500 που πλέον βρίσκονται εκτός παραγωγής. Τα νέα αεροσκάφη εκτός από σύγχρονο χειριστήριο με έγχρωμες ψηφιακές οθόνες (glass cockpit) θα έχει και πιο ισχυρούς κινητήρες, καλύπτοντας τις επιχειρησιακές ανάγκες του τουρκικού Ναυτικού για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Το αεροσκάφος θα ενσωματώνει το σύστημα της Thales AMASCOS (Airborne Maritime Situation & Control System) και νέο σύστημα επικοινωνιών, σύστημα Link 16 που θα δίνει τη δυνατότητα άμεσης μετάδοσης-θέασης των στοιχείων που θα συλλέγει η εναέρια πλατφόρμα από τους σταθμούς εδάφους και άλλες πλατφόρμες που θα επιχειρούν. Το πρώτο ATR 72TMPA θα παραδοθεί στο τουρκικό Ναυτικό τον Φεβρουάριο του 201 αφού πρώτα πιστοποιηθεί στην Ιταλία από την κατασκευάστρια Alenia Aermacchi. Τα υπόλοιπα πέντε θα παραδοθούν το 2018.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: http://www.navyrecognition.com
Την αισιοδοξία τους ότι έχουν ξεπεραστεί όλα τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το μη επανδρωμένο αερόχημα ANKA εξέφρασαν στελέχη της κατασκευάστριας Turkish Aerospace Industries (TAI) κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης αμυντικών συστημάτων IDEF 2013. Όπως έγινε γνωστό το πρωτότυπο του αεροχήματος καταστράφηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών αποδοχής τον Σεπτέμβριο του 2012 λόγω τεχνικού προβλήματος η επίλυση του οποίου επέβαλε την ανασχεδίαση του αεροχήματος. Σύμφωνα με τα στελέχη της TAI η αιτία του προβλήματος εντοπίστηκε και η ανάλυση κατέληξε ότι αποτελούσε μεμονωμένο πρόβλημα. Από τότε και για τους επόμενους έξι μήνες το ANKA υπεβλήθη σε πρόγραμμα πτητικών δοκιμών το οποίο περιελάμβανε περισσότερες των 100 εξόδων. Μάλιστα τον περασμένο Ιανουάριο η εταιρία ανακοίνωσε ότι το αερόχημα ολοκλήρωσε το πρόγραμμα των δοκιμών αποδοχής μετά από πτήση που διήρκεσε περισσότερες από 18 ώρες επιτυγχάνοντας τη μέγιστη αυτονομία του. Στην ίδια πτήση επιτεύχθηκε και η μέγιστη εμβέλεια των 200 χιλιομέτρων της ζεύξης δεδομένων.
Την παρούσα περίοδο η TAI βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τουρκικές Αεροπορικές Δυνάμεις (THK) για την κατάρτιση σύμβασης για την προμήθεια των πρώτων 10 αεροχημάτων παραγωγής σειράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τον αρχικό προγραμματισμό του προγράμματος η υπόψη σύμβαση επρόκειτο να ανατεθεί τα τέλη του 2011 – αρχές του 2012. Η καθυστέρηση που παρουσιάστηκε σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα προφανώς οφείλεται στα προβλήματα που αντιμετώπισε το πρόγραμμα ανάπτυξης. Παράλληλα, υπό ανάπτυξη βρίσκεται η επόμενη έκδοση του ANKA με την επωνυμία Block B στην οποία έχει ολοκληρωθεί η ολοκλήρωση εξοπλισμού αποστολής ο οποίος περιλαμβάνει ραντάρ συνθετικής απεικόνισης με ενσωματωμένη τεχνική GMTI (ενδείκτη κινούμενου επίγειου στόχου) κατασκευής της επίσης τουρκικής Aselsan. Η ανάπτυξη της συγκεκριμένης έκδοσης του ANKA αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στελέχη της TAI η έκδοση παραγωγής σειράς του ANKA που θα τυποποιηθεί ως ANKA S (Serial: σειράς) θα περιλαμβάνει στοιχεία τόσο του Block A όσο και του Block B ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της THK.
http://www.defence-point.gr/
ΣΧΕΤΙΚΟ: http://isxys.blogspot.com/2013/02/dalaman.html
Η σημαντικότερη αλλαγή στο συμβόλαιο είναι η υιοθέτηση της νέας έκδοσης -600 των ATR 72, ενώ το προϋπάρχων συμβόλαιο βασιζόταν στα ATR 72-500 που πλέον βρίσκονται εκτός παραγωγής. Τα νέα αεροσκάφη εκτός από σύγχρονο χειριστήριο με έγχρωμες ψηφιακές οθόνες (glass cockpit) θα έχει και πιο ισχυρούς κινητήρες, καλύπτοντας τις επιχειρησιακές ανάγκες του τουρκικού Ναυτικού για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Το αεροσκάφος θα ενσωματώνει το σύστημα της Thales AMASCOS (Airborne Maritime Situation & Control System) και νέο σύστημα επικοινωνιών, σύστημα Link 16 που θα δίνει τη δυνατότητα άμεσης μετάδοσης-θέασης των στοιχείων που θα συλλέγει η εναέρια πλατφόρμα από τους σταθμούς εδάφους και άλλες πλατφόρμες που θα επιχειρούν. Το πρώτο ATR 72TMPA θα παραδοθεί στο τουρκικό Ναυτικό τον Φεβρουάριο του 201 αφού πρώτα πιστοποιηθεί στην Ιταλία από την κατασκευάστρια Alenia Aermacchi. Τα υπόλοιπα πέντε θα παραδοθούν το 2018.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: http://www.navyrecognition.com
Την αισιοδοξία τους ότι έχουν ξεπεραστεί όλα τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το μη επανδρωμένο αερόχημα ANKA εξέφρασαν στελέχη της κατασκευάστριας Turkish Aerospace Industries (TAI) κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης αμυντικών συστημάτων IDEF 2013. Όπως έγινε γνωστό το πρωτότυπο του αεροχήματος καταστράφηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών αποδοχής τον Σεπτέμβριο του 2012 λόγω τεχνικού προβλήματος η επίλυση του οποίου επέβαλε την ανασχεδίαση του αεροχήματος. Σύμφωνα με τα στελέχη της TAI η αιτία του προβλήματος εντοπίστηκε και η ανάλυση κατέληξε ότι αποτελούσε μεμονωμένο πρόβλημα. Από τότε και για τους επόμενους έξι μήνες το ANKA υπεβλήθη σε πρόγραμμα πτητικών δοκιμών το οποίο περιελάμβανε περισσότερες των 100 εξόδων. Μάλιστα τον περασμένο Ιανουάριο η εταιρία ανακοίνωσε ότι το αερόχημα ολοκλήρωσε το πρόγραμμα των δοκιμών αποδοχής μετά από πτήση που διήρκεσε περισσότερες από 18 ώρες επιτυγχάνοντας τη μέγιστη αυτονομία του. Στην ίδια πτήση επιτεύχθηκε και η μέγιστη εμβέλεια των 200 χιλιομέτρων της ζεύξης δεδομένων.
Την παρούσα περίοδο η TAI βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τουρκικές Αεροπορικές Δυνάμεις (THK) για την κατάρτιση σύμβασης για την προμήθεια των πρώτων 10 αεροχημάτων παραγωγής σειράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τον αρχικό προγραμματισμό του προγράμματος η υπόψη σύμβαση επρόκειτο να ανατεθεί τα τέλη του 2011 – αρχές του 2012. Η καθυστέρηση που παρουσιάστηκε σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα προφανώς οφείλεται στα προβλήματα που αντιμετώπισε το πρόγραμμα ανάπτυξης. Παράλληλα, υπό ανάπτυξη βρίσκεται η επόμενη έκδοση του ANKA με την επωνυμία Block B στην οποία έχει ολοκληρωθεί η ολοκλήρωση εξοπλισμού αποστολής ο οποίος περιλαμβάνει ραντάρ συνθετικής απεικόνισης με ενσωματωμένη τεχνική GMTI (ενδείκτη κινούμενου επίγειου στόχου) κατασκευής της επίσης τουρκικής Aselsan. Η ανάπτυξη της συγκεκριμένης έκδοσης του ANKA αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στελέχη της TAI η έκδοση παραγωγής σειράς του ANKA που θα τυποποιηθεί ως ANKA S (Serial: σειράς) θα περιλαμβάνει στοιχεία τόσο του Block A όσο και του Block B ανάλογα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της THK.
http://www.defence-point.gr/
ΣΧΕΤΙΚΟ: http://isxys.blogspot.com/2013/02/dalaman.html
No comments :
Post a Comment