Σύμφωνα με τους εμπειρογνωμόνες του "Central Aerohydrodynamics Institute" (TsAGI), στο Ζουχόφσκυ της Μόσχας, στην Κίνα έχει ολοκληρωθεί ένα μοντέλο J-17 (παρόμοιο με το Su-34) σε μια αεροδυναμική σήραγγα. Η Κίνα έχει συσωρρεύσει εμπειρία με τα J-11B και J-16, τα οποία αποτελούν τροποποιήσεις των ρωσικών Su-27 και Su-30. Σύμφωνα με Ρώσους εμπειρογνώμονες της αεροπορίας, η κινεζική έκδοση του Su-34 προορίζεται ως μερική αντικατάσταση του στόλου των βαριών βομβαρδιστικών "Harbin" H-6 (Tu-16, το κινεζικό πρωτότυπο του Tu-16 πέταξε για πρώτη φορά το 1953). Οι εικόνες που προέρχονται από κατασκοπευτικούς δορυφόρους δείχνουν ότι ο αριθμός των βομβαρδιστικών H-6 στα κινεζικά αεροδρόμια μειώθηκε πρόσφατα σημαντικά. Αυτό το γεγονός μπορεί να υποδεικνύει τον παροπλισμό και την απόσυρση των αεροσκαφών H-6 που προέρχονται από τα πρώτα χρόνια της παραγωγής, καθώς και το περιορισμένο πεδίο εφαρμογής προγραμμάτων εκσυγχρονισμού του στόλου των συγκεκριμένων αεροσκαφών.
Οι Ρώσοι ειδικοί επισημαίνουν ότι η δημιουργία ενός νέου βαρέους βομβαρδιστικού αεροσκάφους είναι ένα πολύ σύνθετο έργο. Το πρόβλημα της αεροπορικής βιομηχανίας της Κίνας επιδεινώνεται από την έλλειψη ισχυρών κινητήρων εγχώριου σχεδιασμού. Είναι πιθανό ότι η ανάπτυξη του τακτικού βομβαρδιστικού αεροσκάφους J-17 έχει ξεκινήσει στην Κίνα από το 1998, όπως στην διεθνή αεροπορική επίδειξη στο Ζουχάι το 1198 παρουσιάστηκε ένα βίντεο που απεικονίζει το αεροσκάφος, αλλά δεν υπάρχει καμία άλλη πληροφορία που να αποκάλυψε έκτοτε η κινεζική κυβέρνηση στο Πεκίνο. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι παρόμοιο με το ρωσικό Su-34. Η κινεζική εκδοχή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να μεταφέρει ένα φορτίο όπλων έως και 8 τόνους. Έτσι, το μέγιστο βάρος απογείωσης του J-17 μπορεί να είναι ελαφρώς μικρότερο του H-6 (το οποίο εκτιμάται σε 9 τόνους) και, θεωρητικά, μπορεί να μεταφέρει πυραύλους κρουζ μεγάλης εμβέλειας. Νωρίτερα είχε αναφερθεί ότι στην Κίνα εργάζονται για να δημιουργήσουν μια "σκληρή εκδοχή" του πολλαπλών χρήσεων J-19 με βάση το αεροσκάφος J-11B (Su-27).
Η Ρωσία, σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, δείχνει επίσης ενδιαφέρον για την πώληση στην Κίνα μιας εξαγωγικής έκδοσης του Su-34. Η ρωσική United Aircraft Corporation παρουσίασε ένα μοντέλο Su-34 στην αεροπορική έκθεση στο Ζουχάι της Κίνας, το 2012. Σύμφωνα με τις κινεζικές πηγές, η υιοθέτηση του Su-34/J-17 από την Πολεμική Αεροπορία της Κίνας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας και να φέρει την αεροπορική δύναμη στις κορυφαίες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τον Ρίχαρντ Φίσερ από το "International Assessment and Strategy Center", εάν η Ρωσία δείξει πραγματικά πρόθυμη να προμηθεύσει το Πεκίνο με μαχητικά αεροσκάφη Su-35 και υποβρύχια κλάσης Amur, αυτό θα σήμαινε ότι στον κατάλογο θα προστεθεί και το Su-34. Ο ίδιος δεν εκτιμά ότι η Κίνα θα προχωρήσει με την ανάπτυξη του J-19, όπως οι πόροι κατανέμονται στην ανάπτυξη μιας έκδοσης stealth του μαχητικού-βομβαρδιστικού JH-7 "Flying Leopard".
Από γεωστρατηγικής άποψης, ένα τακτικό βομβαρδιστικό στην κατηγορία του Su-34 θα μπορούσε να φέρει στους στόχους στην Αυστραλία σε κοντινή απόσταση. Με δεδομένη την εκ νέου εγκατάσταση των στρατιωτικών δυνάμεων των Ηνωμένων Πολιτειών στην περιοχή, καθώς και της στενότερης συνεργασίας με την Αυστραλία, το J-17 φαίνεται ένα καλό εργαλείο για την Κίνα. Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτό το υπό ανάπτυξη αεροσκάφος αντιπροσωπεύει μια αντιστροφή των ικανοτήτων, με την Αυστραλία προηγουμένως με το F-111 να είναι σε θέση να πλήξει στόχους στην Κίνα, αλλά τώρα χωρίς άλλο τα μεγάλου βεληνεκούς αεροσκάφη κρούσης, το J-17 θα δώσει τη δυνατότητα που έχει πλέον απωλέσει η Αυστραλία στην Κίνα.
http://www.fox2magazine.net/
Οι Ρώσοι ειδικοί επισημαίνουν ότι η δημιουργία ενός νέου βαρέους βομβαρδιστικού αεροσκάφους είναι ένα πολύ σύνθετο έργο. Το πρόβλημα της αεροπορικής βιομηχανίας της Κίνας επιδεινώνεται από την έλλειψη ισχυρών κινητήρων εγχώριου σχεδιασμού. Είναι πιθανό ότι η ανάπτυξη του τακτικού βομβαρδιστικού αεροσκάφους J-17 έχει ξεκινήσει στην Κίνα από το 1998, όπως στην διεθνή αεροπορική επίδειξη στο Ζουχάι το 1198 παρουσιάστηκε ένα βίντεο που απεικονίζει το αεροσκάφος, αλλά δεν υπάρχει καμία άλλη πληροφορία που να αποκάλυψε έκτοτε η κινεζική κυβέρνηση στο Πεκίνο. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι παρόμοιο με το ρωσικό Su-34. Η κινεζική εκδοχή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να μεταφέρει ένα φορτίο όπλων έως και 8 τόνους. Έτσι, το μέγιστο βάρος απογείωσης του J-17 μπορεί να είναι ελαφρώς μικρότερο του H-6 (το οποίο εκτιμάται σε 9 τόνους) και, θεωρητικά, μπορεί να μεταφέρει πυραύλους κρουζ μεγάλης εμβέλειας. Νωρίτερα είχε αναφερθεί ότι στην Κίνα εργάζονται για να δημιουργήσουν μια "σκληρή εκδοχή" του πολλαπλών χρήσεων J-19 με βάση το αεροσκάφος J-11B (Su-27).
Η Ρωσία, σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, δείχνει επίσης ενδιαφέρον για την πώληση στην Κίνα μιας εξαγωγικής έκδοσης του Su-34. Η ρωσική United Aircraft Corporation παρουσίασε ένα μοντέλο Su-34 στην αεροπορική έκθεση στο Ζουχάι της Κίνας, το 2012. Σύμφωνα με τις κινεζικές πηγές, η υιοθέτηση του Su-34/J-17 από την Πολεμική Αεροπορία της Κίνας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας και να φέρει την αεροπορική δύναμη στις κορυφαίες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τον Ρίχαρντ Φίσερ από το "International Assessment and Strategy Center", εάν η Ρωσία δείξει πραγματικά πρόθυμη να προμηθεύσει το Πεκίνο με μαχητικά αεροσκάφη Su-35 και υποβρύχια κλάσης Amur, αυτό θα σήμαινε ότι στον κατάλογο θα προστεθεί και το Su-34. Ο ίδιος δεν εκτιμά ότι η Κίνα θα προχωρήσει με την ανάπτυξη του J-19, όπως οι πόροι κατανέμονται στην ανάπτυξη μιας έκδοσης stealth του μαχητικού-βομβαρδιστικού JH-7 "Flying Leopard".
Από γεωστρατηγικής άποψης, ένα τακτικό βομβαρδιστικό στην κατηγορία του Su-34 θα μπορούσε να φέρει στους στόχους στην Αυστραλία σε κοντινή απόσταση. Με δεδομένη την εκ νέου εγκατάσταση των στρατιωτικών δυνάμεων των Ηνωμένων Πολιτειών στην περιοχή, καθώς και της στενότερης συνεργασίας με την Αυστραλία, το J-17 φαίνεται ένα καλό εργαλείο για την Κίνα. Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτό το υπό ανάπτυξη αεροσκάφος αντιπροσωπεύει μια αντιστροφή των ικανοτήτων, με την Αυστραλία προηγουμένως με το F-111 να είναι σε θέση να πλήξει στόχους στην Κίνα, αλλά τώρα χωρίς άλλο τα μεγάλου βεληνεκούς αεροσκάφη κρούσης, το J-17 θα δώσει τη δυνατότητα που έχει πλέον απωλέσει η Αυστραλία στην Κίνα.
http://www.fox2magazine.net/
No comments :
Post a Comment