ΕΡΩΤΗΣH Προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη
ΘΕΜΑ: Επανάληψη εκλογικής διαδικασίας σε όσους Δήμους κρίθηκε το αποτέλεσμα από τη συμμετοχή εκλογέων τρίτων χωρών, βάσει της Απόφασης του ΣτΕ 460/2013
Με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας 460/2013 «Ιθαγένεια τέκνων αλλοδαπών και δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις Δημοτικές εκλογές», κρίθηκαν σχεδόν ομόφωνα αντισυνταγματικές οι διατάξεις του Ν. 3838/2010 (νόμος Ραγκούση) που έδωσαν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στους αλλοδαπούς που διαμένουν στην Ελλάδα με τη χορήγηση ιθαγένειας. Η Ολομέλεια με την απόφασή της έκρινε ότι το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι επιφυλάσσεται από το Σύνταγμα μόνο στους Έλληνες πολίτες και δε μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή, αν δε γίνει αναθεώρηση της σχετικής διάταξης του Συντάγματος. Όπως συγκεκριμένα αναφέρει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας:
«Με τα δεδομένα αυτά οι διατάξεις του ν. 3838/2010 καθ' όσον αναγνωρίζουν σε αλλοδαπούς υπηκόους τρίτων χωρών, μη έχοντες καν την ιδιότητα του ομογενούς, δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι κατά τις εκλογές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως α' βαθμού, παραβιάζοντας έτσι την αρχή ότι τα πολιτικά αυτά δικαιώματα ανήκουν αποκλειστικά σε Έλληνες πολίτες, δεν είναι σύμφωνες προς το Σύνταγμα». Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ακόμη ότι η πολιτογράφηση που προβλέπει ο Ν. 3838/2010 γίνεται με βάση τυπικές προϋποθέσεις, όπως είναι ο χρόνος νόμιμης διαμονής του αιτούντος αλλοδαπού ή της οικογένειάς του, φοίτηση σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, κ.ά. και χωρίς να γίνεται εξατομικευμένη κρίση. Δηλαδή, προβλέπεται χορήγηση ιθαγένειας χωρίς να εξετάζεται αν υπάρχουν πραγματικοί δεσμοί του αλλοδαπού που υποβάλλει την αίτηση με το ελληνικό έθνος. Στις τελευταίες Δημοτικές εκλογές του 2010 συμμετείχαν αλλοδαποί και υπήκοοι τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, μέσω της χορήγησης ιθαγένειας, βάσει της με Αριθ. Πρωτ:24592/ 7-5-2010 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών «Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι από τους ομογενείς και τους νομίμως διαμένοντες υπηκόους τρίτων χωρών για την ανάδειξη των αιρετών οργάνων της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης». Όμως με την απόφαση του ΣτΕ 460/2013 «Ιθαγένεια τέκνων αλλοδαπών και δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις Δημοτικές εκλογές», χαρακτηρίζεται ότι «οι διατάξεις του ν. 3838/2010 δεν είναι σύμφωνες προς το Σύνταγμα».
Ως εκ τούτου, σε όσους Δήμους κρίθηκε το αποτέλεσμα με διαφορά η οποία είναι μικρότερη από τους παράνομα συμμετέχοντες εκλογείς τρίτων χωρών ή με οριακή πλειοψηφία, πρόκειται για ξεκάθαρη αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος και της γενικής βούλησης των εκλογέων και, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, θα πρέπει να επαναληφθούν οι εκλογές της Β' Κυριακής.
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να καταγραφεί η βούληση του εκλογικού σώματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, στις περιπτώσεις που καταφανώς αλλοιώθηκε από την εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3838/2010;
ΘΕΜΑ: Επανάληψη εκλογικής διαδικασίας σε όσους Δήμους κρίθηκε το αποτέλεσμα από τη συμμετοχή εκλογέων τρίτων χωρών, βάσει της Απόφασης του ΣτΕ 460/2013
Με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας 460/2013 «Ιθαγένεια τέκνων αλλοδαπών και δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις Δημοτικές εκλογές», κρίθηκαν σχεδόν ομόφωνα αντισυνταγματικές οι διατάξεις του Ν. 3838/2010 (νόμος Ραγκούση) που έδωσαν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στους αλλοδαπούς που διαμένουν στην Ελλάδα με τη χορήγηση ιθαγένειας. Η Ολομέλεια με την απόφασή της έκρινε ότι το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι επιφυλάσσεται από το Σύνταγμα μόνο στους Έλληνες πολίτες και δε μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή, αν δε γίνει αναθεώρηση της σχετικής διάταξης του Συντάγματος. Όπως συγκεκριμένα αναφέρει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας:
«Με τα δεδομένα αυτά οι διατάξεις του ν. 3838/2010 καθ' όσον αναγνωρίζουν σε αλλοδαπούς υπηκόους τρίτων χωρών, μη έχοντες καν την ιδιότητα του ομογενούς, δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι κατά τις εκλογές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως α' βαθμού, παραβιάζοντας έτσι την αρχή ότι τα πολιτικά αυτά δικαιώματα ανήκουν αποκλειστικά σε Έλληνες πολίτες, δεν είναι σύμφωνες προς το Σύνταγμα». Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ακόμη ότι η πολιτογράφηση που προβλέπει ο Ν. 3838/2010 γίνεται με βάση τυπικές προϋποθέσεις, όπως είναι ο χρόνος νόμιμης διαμονής του αιτούντος αλλοδαπού ή της οικογένειάς του, φοίτηση σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, κ.ά. και χωρίς να γίνεται εξατομικευμένη κρίση. Δηλαδή, προβλέπεται χορήγηση ιθαγένειας χωρίς να εξετάζεται αν υπάρχουν πραγματικοί δεσμοί του αλλοδαπού που υποβάλλει την αίτηση με το ελληνικό έθνος. Στις τελευταίες Δημοτικές εκλογές του 2010 συμμετείχαν αλλοδαποί και υπήκοοι τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, μέσω της χορήγησης ιθαγένειας, βάσει της με Αριθ. Πρωτ:24592/ 7-5-2010 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών «Άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι από τους ομογενείς και τους νομίμως διαμένοντες υπηκόους τρίτων χωρών για την ανάδειξη των αιρετών οργάνων της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης». Όμως με την απόφαση του ΣτΕ 460/2013 «Ιθαγένεια τέκνων αλλοδαπών και δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις Δημοτικές εκλογές», χαρακτηρίζεται ότι «οι διατάξεις του ν. 3838/2010 δεν είναι σύμφωνες προς το Σύνταγμα».
Ως εκ τούτου, σε όσους Δήμους κρίθηκε το αποτέλεσμα με διαφορά η οποία είναι μικρότερη από τους παράνομα συμμετέχοντες εκλογείς τρίτων χωρών ή με οριακή πλειοψηφία, πρόκειται για ξεκάθαρη αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος και της γενικής βούλησης των εκλογέων και, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, θα πρέπει να επαναληφθούν οι εκλογές της Β' Κυριακής.
Κατόπιν των ανωτέρω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να καταγραφεί η βούληση του εκλογικού σώματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010, στις περιπτώσεις που καταφανώς αλλοιώθηκε από την εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3838/2010;
No comments :
Post a Comment