Το Ναυτικό της Ρωσίας αποφάσισε να ανακαινίσει αυτά τα σοβιετικά υποβρύχια, που κατά τη διάρκεια μιας τιτανομαχίας στην Θάλασσα του Μπάρεντς έβγαλαν «νοκ-άουτ» τα αμερικανικά υποβρύχια. Η ναυτική διοίκηση αποφάσισε να ανακαινίσει μέσα στα επόμενα χρόνια στην υποβρύχια τέσσερα υποβρύχια του πρότζεκτ 945 και 945Α, τα οποία έχουν κύτος κατασκευασμένο από τιτάνιο. Τα σκάφη τιτανίου που ναυπηγήθηκαν το 1980, είναι πιο ανθεκτικά και δεν προσελκύουν μαγνητικές νάρκες, αλλά επειδή το κόστος του τιτανίου είναι πολύ πιο υψηλό από αυτό του χάλυβα, μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης η κατασκευή των υποβρυχίων τιτανίου σταμάτησε. Όπως είπε στην εφημερίδα «Ιζβέστια» μια πηγή της Κεντρικής Διοίκησης του Ναυτικού, η απόφαση της αναβίωσης των Barracuda ελήφθηκε τον Ιανουάριο, σε μια συνάντηση με τον αρχηγό του Πολεμικού Ναυτικού Βίκτορ Χιρκόβ. Όλα τα υποβρύχια αναμένται να επιστρέψουν μετά την επισκευή στον Βόρειο Στόλο. «Δεν ήταν μια αυθόρμητη απόφαση, εξετάστηκε προσεκτικά και το τελικό συμπέρασμα ήταν ότι η αποκατάσταση των σκαφών είναι οικονομικά αποδοτική σε σχέση με τις εργασίες ανακύκλωσης».
Η κλάση Barracuda (πρότζεκτ 945, κωδικός ΝΑΤΟ: Sierra I) αποτελείται από τα υποβρύχια K-239 και Κ-276, ενώ η εκσυγχρονισμένη κλάση Κondor (πρότζεκτ 945A) από τα υποβρύχια K-336 και Κ-534. Τα υποβρύχια εκτοπίζουν σε κατάδυση περί τους 8.500 τόνους. Σύμφωνα με κύκλους του ΝΑΤΟ, τα εν λόγω υποβρύχια μπορούν να καταδυθούν σε βάθος 750 μέτρων. Ο κύριος στόχος των Barracuda και Κondor - αεροπλανοφόρα και υποβρύχια. Για να τα καταστρέψουν τους στόχους τους είναι εξοπλισμένα με τις βαριές τορπίλες. Στο τορπιλοστάσιο είναι εγκατεστημένοι δύο σωλήνες των 650 χιλιοστών και τέσσερις των 533 χιλιοστών. Σε αντίθεση με τα Barracuda, τα αναβαθμισμένα Κondor μπορούν να εκτοξεύσουν πυρηνικούς πυραύλους κρουζ σε βάθος 50 μέχρι και 600 μέτρων, όπως και να αντιεροπορικούς πυραύλους τύπου Igla κατά ιπτάμενων στόχων. Η σύμβαση για την ανακαίνιση των δύο πρώτων υποβρυχίων περιλαμβάνει εργασίες στους πυρηνικούς αντιδραστήρες, στα ηλεκτρονικά και στα όπλα. Τα υποβρύχια θα λάβουν νέο σόναρ, σύστημα πληροφοριών μάχης, ελέγχου πυρός, ραντάρ, επικοινωνίες και συλλογής πληροφοριών, δορυφορική πλοήγηση. Επιπλέον θα εγκαταστούν όπλα για την καταπολέμηση στόχων στην ξηρά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αυτό το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο πρώτο υποβρύχιο Κ-239 και θα διαρκέσουν 2-3 χρόνια, σύμφωνα με τις αισιόδοξες προβλέψεις. Ίσως ο χρόνος αποπεράτωσης παραταθεί, εφ 'όσον αυτό καταστεί αναγκαίο, μια και σήμερα δεν είναι καθόλου σαφές τις ακριβώς αναμένει τους προμηθευτές.
Παρά την ηλικία των υποβρυχίων, το κύτος από τιτάνιο είναι «σε άριστη κατάσταση». Σε αντίθεση με τον χάλυβα, το τιτάνιο δεν διαβρώνει. Ανακγαία είναι η αντικατάσταση της επίστρωσης καουτσούκ που απορροφά το θόρυβο. Η δύναμη των υποβρυχίων τιτανίου αποδείχθηκε το 1992, όταν το πυρηνοκίνητο υποβρύχιο B-276 είχε να αντιμετωπίσει στη Θάλασσα του Μπάρεντς το αμερικανικό υποβρύχιο USS Baton Rouge της κλάσσης Los Angeles. Το ρωσικό υποβρύχιο έπαθε ζημιές επιδιορθώσιμες, ενώ το αμερικανικό έπρεπε να διαγραφεί από το δυναμικό. Στο εσωτερικό διαμέρισμα του Kostroma - το όνομα του ρωσικού υποβρυχίου, βάφτηκε ένα κόκκινο αστέρι με ένα λευκό κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου βρίσκεται ο αριθμός «1». Με αυτόν τον τρόπο, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι Ρώσοι σηματοδοτούσαν τα εχθρικά ναυάγια. Ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας και συγγραφέας βιβλίων για την ιστορία του Ρωσικού Ναυτικού, Ντιμίτρι Μπολτένκοφ, σε μια συνέντευξή του καλεί τα υποβρύχια με τιτάνιο κύτος ως «εθνικό θησαυρό». Χάρη της κατασκευής τιτανίου, αυτά τα υποβρύχια μπορούν να λειτουργήσουν μέχρι και 100 χρόνια. Ο πρώην αρχηγός του Ναυτικού Επιτελείου, ναύαρχος Βίκτορ Κραβχνένο, με τη σειρά του εξήγησε ότι η αποκατάσταση αυτών των υποβρυχίων που ναυπηγήθηκαν το 1980, «δεν είναι η σωστή λύση». Τα σύγχρονα σκάφη από χάλυβα επιτρέπουν την διατήρηση του ίδιου βάθους με αυτά από τιτάνιο.
http://www.fox2magazine.net/
Η κλάση Barracuda (πρότζεκτ 945, κωδικός ΝΑΤΟ: Sierra I) αποτελείται από τα υποβρύχια K-239 και Κ-276, ενώ η εκσυγχρονισμένη κλάση Κondor (πρότζεκτ 945A) από τα υποβρύχια K-336 και Κ-534. Τα υποβρύχια εκτοπίζουν σε κατάδυση περί τους 8.500 τόνους. Σύμφωνα με κύκλους του ΝΑΤΟ, τα εν λόγω υποβρύχια μπορούν να καταδυθούν σε βάθος 750 μέτρων. Ο κύριος στόχος των Barracuda και Κondor - αεροπλανοφόρα και υποβρύχια. Για να τα καταστρέψουν τους στόχους τους είναι εξοπλισμένα με τις βαριές τορπίλες. Στο τορπιλοστάσιο είναι εγκατεστημένοι δύο σωλήνες των 650 χιλιοστών και τέσσερις των 533 χιλιοστών. Σε αντίθεση με τα Barracuda, τα αναβαθμισμένα Κondor μπορούν να εκτοξεύσουν πυρηνικούς πυραύλους κρουζ σε βάθος 50 μέχρι και 600 μέτρων, όπως και να αντιεροπορικούς πυραύλους τύπου Igla κατά ιπτάμενων στόχων. Η σύμβαση για την ανακαίνιση των δύο πρώτων υποβρυχίων περιλαμβάνει εργασίες στους πυρηνικούς αντιδραστήρες, στα ηλεκτρονικά και στα όπλα. Τα υποβρύχια θα λάβουν νέο σόναρ, σύστημα πληροφοριών μάχης, ελέγχου πυρός, ραντάρ, επικοινωνίες και συλλογής πληροφοριών, δορυφορική πλοήγηση. Επιπλέον θα εγκαταστούν όπλα για την καταπολέμηση στόχων στην ξηρά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αυτό το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο πρώτο υποβρύχιο Κ-239 και θα διαρκέσουν 2-3 χρόνια, σύμφωνα με τις αισιόδοξες προβλέψεις. Ίσως ο χρόνος αποπεράτωσης παραταθεί, εφ 'όσον αυτό καταστεί αναγκαίο, μια και σήμερα δεν είναι καθόλου σαφές τις ακριβώς αναμένει τους προμηθευτές.
Παρά την ηλικία των υποβρυχίων, το κύτος από τιτάνιο είναι «σε άριστη κατάσταση». Σε αντίθεση με τον χάλυβα, το τιτάνιο δεν διαβρώνει. Ανακγαία είναι η αντικατάσταση της επίστρωσης καουτσούκ που απορροφά το θόρυβο. Η δύναμη των υποβρυχίων τιτανίου αποδείχθηκε το 1992, όταν το πυρηνοκίνητο υποβρύχιο B-276 είχε να αντιμετωπίσει στη Θάλασσα του Μπάρεντς το αμερικανικό υποβρύχιο USS Baton Rouge της κλάσσης Los Angeles. Το ρωσικό υποβρύχιο έπαθε ζημιές επιδιορθώσιμες, ενώ το αμερικανικό έπρεπε να διαγραφεί από το δυναμικό. Στο εσωτερικό διαμέρισμα του Kostroma - το όνομα του ρωσικού υποβρυχίου, βάφτηκε ένα κόκκινο αστέρι με ένα λευκό κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου βρίσκεται ο αριθμός «1». Με αυτόν τον τρόπο, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι Ρώσοι σηματοδοτούσαν τα εχθρικά ναυάγια. Ο στρατιωτικός εμπειρογνώμονας και συγγραφέας βιβλίων για την ιστορία του Ρωσικού Ναυτικού, Ντιμίτρι Μπολτένκοφ, σε μια συνέντευξή του καλεί τα υποβρύχια με τιτάνιο κύτος ως «εθνικό θησαυρό». Χάρη της κατασκευής τιτανίου, αυτά τα υποβρύχια μπορούν να λειτουργήσουν μέχρι και 100 χρόνια. Ο πρώην αρχηγός του Ναυτικού Επιτελείου, ναύαρχος Βίκτορ Κραβχνένο, με τη σειρά του εξήγησε ότι η αποκατάσταση αυτών των υποβρυχίων που ναυπηγήθηκαν το 1980, «δεν είναι η σωστή λύση». Τα σύγχρονα σκάφη από χάλυβα επιτρέπουν την διατήρηση του ίδιου βάθους με αυτά από τιτάνιο.
http://www.fox2magazine.net/
No comments :
Post a Comment