Ο «πατέρας» της κινεζικής τεχνολογίας αεροσκαφών έγκαιρης εναέριας προειδοποίησης και ελέγχου (AEW & C) Βανγκ Μο, τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Επιστήμης και Τεχνολογίας για τα επιτεύγματά τους στον τομέα αυτό, και έδωσε συνέντευξη στο Global Times σχετικά με την κατάσταση και τις προοπτικές της ανάπτυξης αυτής της τεχνολογίας. Η αποτελεσματικότητα των αεροσκαφών AWACS ορίζεται μέσα από δύο πτυχές: Η πρώτη είναι τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, όπως η ταχύτητα πλεύσης, το εύρος και η διάρκεια πτήσης, η άνεση των χειριστών και των πληρωμάτων ραντάρ. Η δεύτερη - τα χαρακτηριστικά του ραντάρ, όπως το εύρος ανίχνευσης, η ακρίβεια των στόχων, το επίπεδο της ανάλυσης, η συχνότητα σάρωσης, η απόδοση του εξοπλισμού σε ηλεκτρονικές παρεμβολές, η ταχύτητα και η αξιοπιστία του σήματος. Τα κινεζικά αεροσκάφη AWACS είναι εξοπλισμένα με το σύστημα KJ-2000 και KJ-200 με πλατφόρμα το IL-76 και το AN-12. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, στην Κίνα εργάζονται και πάνω σε Boeing. Η πιο προηγμένη τεχνολογία είναι το ραντάρ τεχνολογίας AESA. Αυτή η τεχνολογία είναι πολύ πιο αξιόπιστη και αποδοτική από τα μηχανικά ραντάρ σάρωσης. Η σάρωση που επιτυγχάνει το AESA επιτρέπει την άντληση περισσότερων πληροφοριών και βελτιωμένη ταχύτητα επεξεργασίας.
Το σύστημα KJ-2000 είναι εξοπλισμένο με ραντάρ AESA, το μεγαλύτερο στον κόσμο, πιο μεγάλο από το αμερικανικό E-3 και το ρωσικό A-50. Δεδομένου ότι η διάμετρος της κεραίας αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για τα αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας, το εύρος ανίχνευσης είναι επίσης το μεγαλύτερο μεταξύ των αεροσκαφών AWACS. Ο Βανγκ Μο δήλωσε σε συνέντευξή του ότι η Κίνα επεξεργάζεται την ιδέα μιας τρίτης γενιάς AWACS αποκλειστικά για τα αμερικανικά μαχητικά stealth F-22. Το αμερικανικό αεροσκάφος Ε-3 AWACS δημιουργήθηκε στη δεκαετία του 70 του περασμένου αιώνα. Αυτό το αεροσκάφος εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την παραδοσιακή τεχνολογία σάρωσης, και έχει υποστεί μια σειρά από αναβαθμίσεις . Οι δυνατότητες της Αμερικής σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ υψηλές. Η σημερινή γενιά των E-737 AWACS ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας AESA. Εκτός από την Αμερική, τέτοια αεροσκάφη διαθέτει η Νότια Κορέα, η Τουρκία, η Αυστραλία. και άλλες χώρες. Το αεροσκάφος E-2D AWACS της Αμερικής ενσωματώνει επίσης υπερσύγχρονη τεχνολογία AESA. Το Ισραήλ και η Σουηδία, έχουν κάνει επίσης σημαντικά βήματα σε αυτόν τον τομέα. Τα ισραηλινά Falcon είναι πρωτοπόρα στη χρήση AESA για τα αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας.
Σύμφωνα με δυτικούς εμπειρογνώμονες, η ανάπτυξη της κινεζικής τεχνολογίας AWACS- είναι σε γενικές γραμμές στο επίπεδο των E-3 της Αμερικής. Η κινεζική τεχνολογία AWACS έφθασε σχεδόν αυτήν των ΗΠΑ και άλλων τεχνολογικά αναπτυγμένων χωρών. Ωστόσο, η Κίνα δεν διαθέτει επαρκή αριθμό αεροσκαφών, όπως και την εμπειρία από επιχειρησιακές εφαρμογές αυτής της κατηγορίας του εξοπλισμού. Το καλύτερο πιάνο στον κόσμο από μόνη του δεν μπορεί να παίξει την πιο όμορφη μουσική, λέει ο Βανγκ Μο. Η Αμερική έχει μεγάλη εμπειρία με τα αεροσκάφη AWACS στον συντονισμό αυτών για την μάχη. Η Κίνα χρειάζεται περισσότερο χρόνο και επενδύσεις στην κατάρτιση με αεροσκάφη AWACS για να αποκτήσει μια σχετική εμπειρία. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μια μακρά ιστορία της χρήσης αεροσκαφών αυτής της κατηγορίας, που αρχίζει με τον πόλεμο του Βιετνάμ, και έκτοτε λειτουργούν επιχειρησικά αυτά τα αεροσκάφη σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, οι οποίες έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Η αναδυόμενη Κινεζική Πολεμική Αεροπορία δεν έχει συσωρρεύσει ακόμη μια τέτοια εμπειρία.
Το σύστημα KJ-2000 είναι εξοπλισμένο με ραντάρ AESA, το μεγαλύτερο στον κόσμο, πιο μεγάλο από το αμερικανικό E-3 και το ρωσικό A-50. Δεδομένου ότι η διάμετρος της κεραίας αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για τα αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας, το εύρος ανίχνευσης είναι επίσης το μεγαλύτερο μεταξύ των αεροσκαφών AWACS. Ο Βανγκ Μο δήλωσε σε συνέντευξή του ότι η Κίνα επεξεργάζεται την ιδέα μιας τρίτης γενιάς AWACS αποκλειστικά για τα αμερικανικά μαχητικά stealth F-22. Το αμερικανικό αεροσκάφος Ε-3 AWACS δημιουργήθηκε στη δεκαετία του 70 του περασμένου αιώνα. Αυτό το αεροσκάφος εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την παραδοσιακή τεχνολογία σάρωσης, και έχει υποστεί μια σειρά από αναβαθμίσεις . Οι δυνατότητες της Αμερικής σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ υψηλές. Η σημερινή γενιά των E-737 AWACS ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας AESA. Εκτός από την Αμερική, τέτοια αεροσκάφη διαθέτει η Νότια Κορέα, η Τουρκία, η Αυστραλία. και άλλες χώρες. Το αεροσκάφος E-2D AWACS της Αμερικής ενσωματώνει επίσης υπερσύγχρονη τεχνολογία AESA. Το Ισραήλ και η Σουηδία, έχουν κάνει επίσης σημαντικά βήματα σε αυτόν τον τομέα. Τα ισραηλινά Falcon είναι πρωτοπόρα στη χρήση AESA για τα αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας.
Σύμφωνα με δυτικούς εμπειρογνώμονες, η ανάπτυξη της κινεζικής τεχνολογίας AWACS- είναι σε γενικές γραμμές στο επίπεδο των E-3 της Αμερικής. Η κινεζική τεχνολογία AWACS έφθασε σχεδόν αυτήν των ΗΠΑ και άλλων τεχνολογικά αναπτυγμένων χωρών. Ωστόσο, η Κίνα δεν διαθέτει επαρκή αριθμό αεροσκαφών, όπως και την εμπειρία από επιχειρησιακές εφαρμογές αυτής της κατηγορίας του εξοπλισμού. Το καλύτερο πιάνο στον κόσμο από μόνη του δεν μπορεί να παίξει την πιο όμορφη μουσική, λέει ο Βανγκ Μο. Η Αμερική έχει μεγάλη εμπειρία με τα αεροσκάφη AWACS στον συντονισμό αυτών για την μάχη. Η Κίνα χρειάζεται περισσότερο χρόνο και επενδύσεις στην κατάρτιση με αεροσκάφη AWACS για να αποκτήσει μια σχετική εμπειρία. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μια μακρά ιστορία της χρήσης αεροσκαφών αυτής της κατηγορίας, που αρχίζει με τον πόλεμο του Βιετνάμ, και έκτοτε λειτουργούν επιχειρησικά αυτά τα αεροσκάφη σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, οι οποίες έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Η αναδυόμενη Κινεζική Πολεμική Αεροπορία δεν έχει συσωρρεύσει ακόμη μια τέτοια εμπειρία.
No comments :
Post a Comment