Επιτέλους στις Ένοπλες Δυνάμεις θα υπηρετούν αυτοί που θέλουν, αφού ο σχεδιασμός προβλέπει την εξαίρεση των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών από τις Πανελλήνιες εξετάσεις, έτσι τελειώνουμε με τους "κατά λάθος" αξιωματικούς, επειδή δηλαδή δεν πέτυχαν αλλού. Αλλάζουν όλα στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές και πρώτα απ΄ όλα ο τρόπος εισαγωγής ,ακόμη και με εξαίρεση των σχολών από τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Επιπλέον θα αλλάξει ριζικά το καθεστώς διοίκησης των σχολών με τους καθηγητές να μην έχουν πλέον τις “υπερεξουσίες” που τους εκχώρησε ο Ευάγγελος Βενιζέλος τη περίοδο που ήταν υπουργός Άμυνας και τον έλεγχο των σχολών να περνά ξανά στους στρατιωτικούς. Η κυβέρνηση σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στις στρατιωτικές σχολές με στόχο να εισάγονται σ΄ αυτές όσοι έχουν ως προτεραιότητα την στρατιωτική καριέρα και όχι όσοι επέλεγαν τις σχολές αυτές ως δεύτερες και τρίτες επιλογές σε περίπτωση αποτυχίας τους σε άλλους στόχους που είχαν θέσει. Η κυβέρνηση ετοιμάζει ήδη σχετικό νομοσχέδιο για να δημιουργηθεί το νέο καθεστώς εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές και όλα δείχνουν ότι αυτό θα είναι εκτός Πανελληνίων εξετάσεων.
Παρότι υπήρχε πάντοτε ως σχεδιασμός και οι στρατιωτικοί ανέκαθεν το ζητούσαν, δεν κατάφερναν να το προχωρήσουν, διότι παρουσιαζόταν συνεχώς το επιχείρημα του "αδιάβλητου" των εισαγωγικών εξετάσεων. Δηλαδή υποστηριζόταν ότι αλλιώς η εισαγωγή θα γινόταν με πολιτικά κριτήρια, τουτέστιν κομματικά. Ωστόσο η κυβέρνηση φαίνεται ότι πιστεύει πως το σχέδιο που θα παρουσιάσει θα εξασφαλίζει την απόλυτη αξιοκρατεία εισαγωγής στις σχολές. Επιπλέον θεωρεί σημαντικότερη την εισαγωγή νέων που επιθυμούν να γίνουν στρατιωτικοί, και σε αυτό θα συμφωνήσουμε. Οι ΕΔ δεν είναι απλώς σταθμός καριέρας, είναι εθνικό καθήκον, για όποιον επιθυμεί να τις υπηρετεί μόνιμα, και να ζει από αυτές. Αλλαγές αναμένονται και στον τρόπο λειτουργίας των σχολών. Οι καθηγητές που σήμερα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο (με ποιά κατάρτιση;) ουσιαστικά στη διοίκηση των σχολών ,περνάνε σε δεύτερο πλάνο ,ειδικά σ΄ ότι έχει να κάνει με την επιλογή του διδακτικού προσωπικού για το οποίο σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν παράπονα. Ο έλεγχος των σχολών θα περάσει και πάλι στους στρατιωτικούς, με τους καθηγητές να αναλαμβάνουν συμβουλευτικό ρόλο, όπως αρμόζει σε πολίτες. Στόχος είναι η αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών, καθότι οι ρυθμίσεις που έκανε ο Ευάγγελος Βενιζέλος ως ΥΕΘΑ τις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές σαν ένα οποιοδήποτε ΑΕΙ, κάτι που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Στόχος οι αλλαγές να τεθούν σε ισχύ από την επόμενη χρονιά καθότι αποτελεσματικές ΕΔ δημιουργούνται πάνω απ' όλα από το έμψυχο υλικό.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Όχι από τους περισσότερους εν ενεργεία στρατιωτικούς στις κυβερνητικές σκέψεις για εξαίρεση των στρατιωτικών σχολών από τις Πανελλήνιες εξετάσεις, με κύριο επιχείρημα ότι η αξιοκρατεία θα τεθεί σε άμεσο κίνδυνο. Επιπλέον, προσθέτουν ότι η ποιότητα των εξαιρετικών μαθητών που μπαίνουν στις σχολές -οι βάσεις είναι πάντα υψηλές- δίνει την δυνατότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις να έχουν να επιλέξουν μεταξύ των άριστων σε επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων. Όσο για την πραγματική επιθυμία όσων εισάγονται στις στρατιωτικές σχολές να γίνουν στρατιωτικοί;
Υπάρχουν τα εξής επιχειρήματα:
• οι υποψήφιοι που εισάγονται στις σχολές σε συντριπτικό ποσοστό έχουν ως πρώτη το πολύ δεύτερη επιλογή την στρατιωτική σχολή στην οποία εισάγονται
• αν κάποιος υποψήφιος που περνά σε στρατιωτικη σχολή δεν μπορεί να ακολουθήσει την στρατιωτική καριέρα το κατανοεί πολύ σύντομα εντός της σχολής του και αποχωρεί.
Συνεπώς, λένε δεν υπάρχει κανένας πραγματικά κρίσιμος λόγος για να εξαιρεθούν από τις Πανελλήνιες εξετάσεις οι στρατιωτικές σχολές. Οι οποίες εξετάσεις επισημαίνουν, απαιτούν έτσι κι αλλιώς “στρατιωτική πειθαρχία”.
Ναι στις αλλαγές λειτουργίας: Όσο αρνητικοί στην προοπτική εξαίρεσης των σχολών από τις Πανελλήνιες,τόσο θετικοί είναι οι στρατιωτικοί στο ενδεχόμενο να υπάρξουν σημαντικές παρεμβάσεις στον τρόπο λειτουργίας των σχολών. Αναγνωρίζουν ότι η "δοσολογία" ελέγχου των σχολών από τους στρατιωτικούς και τους καθηγητές πρέπει να αναπροσαρμοστεί, αφού αυτή τη στιγμή οι δεύτεροι είναι κυρίαρχοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα και τα περισσότερα παράπονα επικεντρώνονται στον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται οι καθηγητές που κρίνονται ικανοί να διδάξουν σ΄ αυτές τις σχολές. Και αυτό πρέπει να διορθωθεί σύντομα, με τον καθορισμό αντικειμενικών κριτηρίων που φαίνεται ότι σήμερα δεν υπάρχουν.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Όχι από τους περισσότερους εν ενεργεία στρατιωτικούς στις κυβερνητικές σκέψεις για εξαίρεση των στρατιωτικών σχολών από τις Πανελλήνιες εξετάσεις, με κύριο επιχείρημα ότι η αξιοκρατεία θα τεθεί σε άμεσο κίνδυνο. Επιπλέον, προσθέτουν ότι η ποιότητα των εξαιρετικών μαθητών που μπαίνουν στις σχολές -οι βάσεις είναι πάντα υψηλές- δίνει την δυνατότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις να έχουν να επιλέξουν μεταξύ των άριστων σε επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων. Όσο για την πραγματική επιθυμία όσων εισάγονται στις στρατιωτικές σχολές να γίνουν στρατιωτικοί;
Υπάρχουν τα εξής επιχειρήματα:
• οι υποψήφιοι που εισάγονται στις σχολές σε συντριπτικό ποσοστό έχουν ως πρώτη το πολύ δεύτερη επιλογή την στρατιωτική σχολή στην οποία εισάγονται
• αν κάποιος υποψήφιος που περνά σε στρατιωτικη σχολή δεν μπορεί να ακολουθήσει την στρατιωτική καριέρα το κατανοεί πολύ σύντομα εντός της σχολής του και αποχωρεί.
Συνεπώς, λένε δεν υπάρχει κανένας πραγματικά κρίσιμος λόγος για να εξαιρεθούν από τις Πανελλήνιες εξετάσεις οι στρατιωτικές σχολές. Οι οποίες εξετάσεις επισημαίνουν, απαιτούν έτσι κι αλλιώς “στρατιωτική πειθαρχία”.
Ναι στις αλλαγές λειτουργίας: Όσο αρνητικοί στην προοπτική εξαίρεσης των σχολών από τις Πανελλήνιες,τόσο θετικοί είναι οι στρατιωτικοί στο ενδεχόμενο να υπάρξουν σημαντικές παρεμβάσεις στον τρόπο λειτουργίας των σχολών. Αναγνωρίζουν ότι η "δοσολογία" ελέγχου των σχολών από τους στρατιωτικούς και τους καθηγητές πρέπει να αναπροσαρμοστεί, αφού αυτή τη στιγμή οι δεύτεροι είναι κυρίαρχοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα και τα περισσότερα παράπονα επικεντρώνονται στον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται οι καθηγητές που κρίνονται ικανοί να διδάξουν σ΄ αυτές τις σχολές. Και αυτό πρέπει να διορθωθεί σύντομα, με τον καθορισμό αντικειμενικών κριτηρίων που φαίνεται ότι σήμερα δεν υπάρχουν.
No comments :
Post a Comment