06/10/2012

Ξεκινά πάλι το έργο της τάφρου στον Έβρο κόντρα στην άρνηση της τρόϊκας

Με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου και κατόπιν των αποκαλύψεων του defencenet.gr για την εγκατάλειψη της αμυντικής προπαρασκευής της χώρας, παρακάμπεται η τρόϊκα και ξεκινά πάλι το κορυφαίο οχυρωματικό έργο της διάνοιξης της αντιαρματικής τάφρου στον Εβρο! Το έργο, μετά την αποχώρηση του εμπνευστή του πρώην Α/ΓΕΣ Φ. Φράγκου, από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όσο και αμ φαίνεται παράδοξο, εκτός από την τρόϊκα συνάντησε και πολέμιους εντός των ΕΔ, οι οποίοι και το είχαν σταματήσει με την συνηγορία της τρόϊκας. Το όλο κόστος ήταν μόνο 36.000.000 ευρώ και αφορούσε τα καύσιμα και τα ανταλλακτικά των συστημάτων του Μηχανικού που μέσα σε χρόνο ρεκόρ είχε ολοκληρώσει περίπου το 40% του όλου έργου. Η διάνοιξη είχε περιοριστεί πριν από δύο μήνες σε μία βάρδια και εν συνεχεία σταμάτησε τελείως. Μετά τα δημοσιεύματα του defencenet.gr το θέμα τέθηκε σε διαβούλευση στο Επιτελείο και ο υπουργός ζήτσε ενημέρωση. Η απάντηση ήταν οτι "Πρέπει να κόψουμε κονδύλια", αλλά η ανταπάντηση του Π.Παναγιωτόπουλου ήταν ότι "Έχω ιδία άποψη. Το έργο πρέπει να συνεχιστεί έστω και με μία βάρδια" και έτσι τα έργα ήδη ξεκίνησαν.

Με πλάτος στέψης 30-35 μέτρων βάθος 7 μέτρα, ύψος αναχώματος 7 μέτρα και εκτιμώμενη χωρητικότητα νερού με πλήρη πλήρωση 27.230.000 κ.μ. η τάφρος του Έβρου αποτελεί μία χαμηλού κόστους λύση, δεδομένου ότι κατασκευάζεται από τον ΕΣ, για την εξουδετέρωση των τουρκικών συστημάτων ζεύξης υδάτινου κωλύματος. Δεν αποτελεί πανάκεια, αφού στην εποχή των αερομεταφορών τα στατικά οχυρωματικά έργα λίγα προσφέρουν, αλλά αν μελετηθεί καλά η διάταξη μπορεί να προσφέρει πολλά. Σημειώνεται ότι ένα τμήμα της τάφρου προϋπήρχε στο προγεφύρωμα του Κάραγατς αλλά μετά από την εξοπλιστική «κούρσα» του τουρκικού Στρατού για την απόκτηση μέσων που θα μηδένιζαν τον χρόνο διάβασης του ποταμού Έβρου, αποφασίστηκε η διεύρυνσης της και η επέκτασης της προς τον νότο ώστε να καλύψει το σύνολο της μεθορίου. Μέσα σε τρία χρόνια η Άγκυρα προμηθεύτηκε 52 επιθετικές αμφίβιες γέφυρες Samur τουρκικής κατασκευής, οι οποίες μπορούν να σβήσουν από το χάρτη σε λίγα λεπτά το εμπόδιο που λέγεται ποταμός Έβρος, 40 συστήματα ακτοδρόμων βαρέως τύπου HGMS (Heavy Ground Mobility Systems), 36 γέφυρες Leguan με δυνατότητα γεφύρωσης κωλύματος 24 μέτρων εντός λίγων λεπτών, 2 γέφυρες ξηράς υποστήριξης (Dry Support Bridge-DSB) τύπου M18 ανοίγματος 40 μέτρων και 12 αμφίβιους γαιωπροωθητές Azmim για την διαμόρφωση του χώρου της όχθης του ποταμού όπου θα αποβιβαστούν τα οχήματα.

Επιπρόσθετα η πρόθεση του τουρκικού Στρατού να αποκτήσει απροσδιόριστο αριθμό τεθωρακισμένων οχημάτων διάνοιξης ναρκοπεδίων τύπου Keiler αποτελεί την απόδειξη ότι η Τουρκία ετοιμάζεται για την πραγματοποίηση μίας βίαιης διάβασης του Έβρου με πρόβλεψη για την αντιμετώπιση των εμποδίων που θα συναντήσει ο τουρκικός Στρατός πέρα από το ποτάμι. Σε αυτό το σημείο έρχεται η απόφαση του ΓΕΣ να διευρύνει το εύρος και το συνολικό μήκος της τάφρου η οποία με απλά μέσα κατορθώνει να δημιουργήσει ένα επιπρόσθετο εμπόδιο για τον τουρκικό Στρατό, το οποίο θα πρέπει να λύσει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα δεδομένης της αντίδρασης των ελληνικών σχηματισμών της περιοχής που θα γίνει η εισβολή. Και αυτό διότι μπορεί σε πρώτη φάση οι Τούρκοι να καταφέρουν να διαμορφώσουν τις όχθες του Έβρου με τους γαιοπρωθητές Azmim και ακολούθως να μεταφέρουν στην ελληνική όχθη τα πρώτα τεθωρακισμένα με τις γέφυρες Samur όμως μόλις θα έχουν διανύσει μερικές εκατοντάδες μέτρα εντός του ελλξηνικού εδάφους θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και τα 30-35 μέτρα άνοιγμα της τάφρου. Με την ελληνική άμυνα να έχει κινητοποιηθεί και τις πρώτες οβίδες του ελληνικού πυροβολικού να πλήττουν τις επιτιθέμενες μονάδες η αντιμετώπιση της τάφρου δεν θα είναι μία εύκολη υπόθεση. Ο χρόνος που θα χρειαστούν οι Τούρκοι είτε να μπαζώσουν τα σημεία που επιθυμούν να περάσουν απέναντι, είτε να γεφυρώσουν, είναι αρκετός λόγω του όγκου των υλικών που πρέπει να προωθηθούν στην τάφρο και λόγο του εύρους αυτής.

Τμήμα ειδήσεων defencenet

No comments :

Post a Comment