Από την ομάδα των Γερμανών "τοποτηρητών" στην Ελλάδα εκπορεύονται σύμφωνα με πληροφορίες "τρικλοποδιές" κατά της πρότασης των ρωσικών σιδηροδρόμων, ώστε οι Ρώσοι ενδιαφερόμενοι να αποβληθούν από την διεκδίκηση του ΟΣΕ.
Οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους εδώ και τρία περίπου χρόνια αλλά τόσο η κυβέρνηση Παπανδρέου, όσο και η κυβέρνηση Παπαδήμου αρνείτο να τοποθετηθεί. Με την κυβέρνηση Σαμαρά τα πράγματα δεν άλλαξαν ουσιαστικά, παρά μόνο φραστικά. Κυβερνητικά στελέχη ενημέρωσαν μεν την ρωσική πλευρά πώς να διαμορφωθεί η τελική πρόταση ώστε να υπάρξει το μέγιστο όφελος για την Ελλάδα με κυριότερο χαρακτηριστικό ότι οι Ρωσικοί Σιδηδρόδρομοι (Russian Railways) θα έπρεπε να επιδιώξουν την μακρόχρονη ενοικίαση του ΟΣΕ και όχι την αγορά του. Με αυτό τον τρόπο δεν πρόκειται να χαθεί η εθνική περιουσία στον τομέα των κρίσιμων υποδομών και δεν θα κατηγορήσουν κάποιοι τη Ρωσία ότι εκμεταλλεύεται την οικονομική κρίση για να πάρει εθνική περιουσία για ένα "κομμάτι ψωμί".
Σε αυτή τη φάση οι Ρώσοι εστιάζονται στην πραγματική πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης ώστε οι λεπτομέρειες να ακολουθήσουν, δηλαδή αν ο πρωθυπουργός επιθυμεί συνεργασία με τη Ρωσία ή αν και αυτός είναι δεσμευμένος στον άξονα που εκφράζει αποκλειστικά τα συμφέροντα της τρόϊκας ή έστω των ΗΠΑ.Η κατάσταση είναι πολύ συγκεχυμένη και δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσουμε κάποιες λεπτομέρειες, αλλά με βάση τις προτάσεις από Έλληνες, τις ανακοινώσεις για τις προθέσεις τους από τον πρόεδρο των ρωσικών Σιδηροδρόμων και την ενημέρωση από τις πρόσφατες εκδηλώσεις ελληνορωσικού ενδιαφέροντος στη Βόρειο Ελλάδα και στη Ρόδο, με τη Ρωσία στο τιμόνι της διοίκησης του ΟΣΕ, η Ελλάδα δεν θα
χάσει το περιουσιακό στοιχείο των σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με την ρωσική πρόταση το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα ενταχθεί στο ρωσικό (Αθήνα – Βλαδιβοστόκ) και στο δυτικοευρωπαϊκό. Οι εμπορευματικές μεταφορές θα αναπτυχθούν και σε σύντομο διάστημα θα μπορούσε να ξεκινήσει η μελέτη για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη δυτική Ελλάδα με κατεύθυνση το Ιόνιο, ενώ υπήρξε και πρόταση για κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη, στην Εύβοια, βελτίωση του υπάρχοντος στην Πελοπόννησο δεδομένου ότι κάτοικοι και φορείς στο πρόσφατο παρελθόν έχουν ζητήσει σιδηροδρομικήκάλυψη των περιοχών τους. Ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να γίνει μέσα σε λίγα χρόνια η ραχοκοκαλιά των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα. Προφανώς, στην επέκταση του δικτύου οι ρωσικοί φορείς θα μπορούσαν να έχουν συνιδιοκτησία διότι θα το έχουν κατασκευάσει.
Σε αυτή τη φάση, όμως, η Ρωσία σωστά αναμένει την πραγματική απόδειξη υπευθυνότητας της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων (αλλά και των συνδικαλιστών) ότι δεν έχουν άλλες δεσμεύσεις σε τρίτους και ότι πραγματικά ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη και κερδοφορία του ΟΣΕ με παραγωγικό τρόπο και χωρίς απώλεια εθνικής περιουσίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους εδώ και τρία περίπου χρόνια αλλά τόσο η κυβέρνηση Παπανδρέου, όσο και η κυβέρνηση Παπαδήμου αρνείτο να τοποθετηθεί. Με την κυβέρνηση Σαμαρά τα πράγματα δεν άλλαξαν ουσιαστικά, παρά μόνο φραστικά. Κυβερνητικά στελέχη ενημέρωσαν μεν την ρωσική πλευρά πώς να διαμορφωθεί η τελική πρόταση ώστε να υπάρξει το μέγιστο όφελος για την Ελλάδα με κυριότερο χαρακτηριστικό ότι οι Ρωσικοί Σιδηδρόδρομοι (Russian Railways) θα έπρεπε να επιδιώξουν την μακρόχρονη ενοικίαση του ΟΣΕ και όχι την αγορά του. Με αυτό τον τρόπο δεν πρόκειται να χαθεί η εθνική περιουσία στον τομέα των κρίσιμων υποδομών και δεν θα κατηγορήσουν κάποιοι τη Ρωσία ότι εκμεταλλεύεται την οικονομική κρίση για να πάρει εθνική περιουσία για ένα "κομμάτι ψωμί".
Σε αυτή τη φάση οι Ρώσοι εστιάζονται στην πραγματική πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης ώστε οι λεπτομέρειες να ακολουθήσουν, δηλαδή αν ο πρωθυπουργός επιθυμεί συνεργασία με τη Ρωσία ή αν και αυτός είναι δεσμευμένος στον άξονα που εκφράζει αποκλειστικά τα συμφέροντα της τρόϊκας ή έστω των ΗΠΑ.Η κατάσταση είναι πολύ συγκεχυμένη και δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσουμε κάποιες λεπτομέρειες, αλλά με βάση τις προτάσεις από Έλληνες, τις ανακοινώσεις για τις προθέσεις τους από τον πρόεδρο των ρωσικών Σιδηροδρόμων και την ενημέρωση από τις πρόσφατες εκδηλώσεις ελληνορωσικού ενδιαφέροντος στη Βόρειο Ελλάδα και στη Ρόδο, με τη Ρωσία στο τιμόνι της διοίκησης του ΟΣΕ, η Ελλάδα δεν θα
χάσει το περιουσιακό στοιχείο των σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με την ρωσική πρόταση το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα ενταχθεί στο ρωσικό (Αθήνα – Βλαδιβοστόκ) και στο δυτικοευρωπαϊκό. Οι εμπορευματικές μεταφορές θα αναπτυχθούν και σε σύντομο διάστημα θα μπορούσε να ξεκινήσει η μελέτη για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη δυτική Ελλάδα με κατεύθυνση το Ιόνιο, ενώ υπήρξε και πρόταση για κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη, στην Εύβοια, βελτίωση του υπάρχοντος στην Πελοπόννησο δεδομένου ότι κάτοικοι και φορείς στο πρόσφατο παρελθόν έχουν ζητήσει σιδηροδρομικήκάλυψη των περιοχών τους. Ο σιδηρόδρομος θα μπορούσε να γίνει μέσα σε λίγα χρόνια η ραχοκοκαλιά των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα. Προφανώς, στην επέκταση του δικτύου οι ρωσικοί φορείς θα μπορούσαν να έχουν συνιδιοκτησία διότι θα το έχουν κατασκευάσει.
Σε αυτή τη φάση, όμως, η Ρωσία σωστά αναμένει την πραγματική απόδειξη υπευθυνότητας της κυβέρνησης και των πολιτικών κομμάτων (αλλά και των συνδικαλιστών) ότι δεν έχουν άλλες δεσμεύσεις σε τρίτους και ότι πραγματικά ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη και κερδοφορία του ΟΣΕ με παραγωγικό τρόπο και χωρίς απώλεια εθνικής περιουσίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment