19/11/2011

USAF – Raytheon: Serious gaming !

Η IARPA (Intelligence Advanced Research Projects Activity), μέσω του Εργαστηρίου Ερευνών της Αμερικανικής Αεροπορίας, κατακύρωσε στη Raytheon πολυετές συμβόλαιο ύψους 7,77 εκατομμυρίων ευρώ, στα πλαίσια του προγράμματος Sirius. Στόχος του τελευταίου είναι να αναπτυχθούν «σοβαρά» παιχνίδια που θα βοηθούν τους χρήστες να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, εκπαίδευοντάς τους να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τα αποτελέσματα των υποκειμενικών τους κρίσεων, όταν αναλύουν πληροφορίες κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Στην ομάδα κατασκευής του, εργάζονται σχεδιαστές παιχνιδιών, γνωστικοί ψυχολόγοι και ειδικοί στην ανάλυση πληροφοριών. Μετρώντας την εμπλοκή του χρήστη, θα σχεδιάσουν ένα παιχνίδι σχετικό, που θα εμπλέκει αναγκαστικά τον χρήστη.

Η εκπαίδευση θα επικεντρώνεται σε έξι διαφορετικούς τύπους υποκειμενικότητας που συχνά επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης απόφασης, όπως:
• Υποκειμενικότητα επιβεβαίωσης. Δηλαδή, η προσπάθεια ερμηνείας της πληροφορίας κατά τρόπο που επιβεβαιώνει τις προκαταλήψεις / προ-αντιλήψεις.
• Υποκειμενικότητα τυφλού σημείου. Το να γνωρίζει κάποιος λιγότερα για τις γνωστικές του υποκειμενικές αντιλήψεις, απ’ ότι των άλλων.
• Θεμελιώδες χαρακτηριστικό λάθος. Να δίνεται μεγάλη έμφαση στην επιρροή επί της συμπεριφοράς των στοιχείων της προσωπικότητας ή του χαρακτήρα.
• Αγκυρωμένη υποκειμενικότητα. Να δίνει υπερβολικό βάρος σε ένα στοιχείο της προσωπικότητας ή σε μια πληροφορία.
• Αντιπροσωπευτική υποκειμενικότητα. Να αξιολογείται η πιθανότητα μιας υπόθεσης από το πως επηρεάζεται από τα άμεσα διαθέσιμα στοιχεία.
• Προβαλλόμενη υποκειμενικότητα. Να θεωρείται ότι και οι άλλοι μοιράζονται τα ίδια συναισθήματα, αξίες και σκέψεις ενός άλλου ατόμου.

No comments :

Post a Comment