28/09/2021

Η Αμυντική συμφωνία Ελλάδος - Γαλλίας

Προβλέπει την άμεση στρατιωτική συνδρομή της Γαλλίας προς την Ελλάδα και αντιστρόφως, σε περίπτωση που υπάρξει επίθεση από τρίτη χώρα, ακόμη και αν αυτή η χώρα είναι μέσα στο πλαίσιο των συμμαχιών τους (όπως π.χ. η Τουρκία που είναι μέλος του ΝΑΤΟ). Ελλάδα και Γαλλία έχουν δεσμευθεί μέσω της στρατηγικής εταιρικής συμφωνίας, πέρα και πάνω από υπάρχουσες δομές (ΝΑΤΟ και ΕΕ) να συνδράμουν στρατιωτικά η μια την άλλη σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη.
H Συμφωνία προβλέπει τακτικές διαβουλεύσεις των υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας των δύο χωρών τόσο για θέματα ασφάλειας και άμυνας, όσο και για περιφερειακά και διεθνή ζητήματα, υβριδικές απειλές, θαλάσσια ασφάλεια, μετανάστευση.
Η Ελλάδα θα παραλάβει 3+1 φρεγάτες Belhara με πλήρη εξοπλισμό αεράμυνας και ανθυποβρυχιακού πολέμου. Οι φρεγάτες θα είναι απολύτως συμβατές ώστε να «συνεργάζονται» με τα μαχητικά Rafale. Η πρώτη φρεγάτα αναμένεται να παραδοθεί το 2025 και η τελευταία το 2026. Στα τέλη του έτους αναμένεται να υπογραφεί η τελική σύμβαση Ελλάδας-Γαλλίας για τις 3+1 φρεγάτες FDI Belh@rra HN, σύμφωνα με γαλλικές πηγές, με την πρώτη φρεγάτα να βρίσκεται ήδη υπό ναυπήγηση.
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και η εξασφάλιση 3 + 1 κορβετών Gowind με πλήρη εξοπλισμό. Ένα εξίσου σημαντικό τμήμα της σύμβασης αφορά την εξασφάλιση υποκατασκευαστικού έργου για την EABI και η παραχώρηση σχεδίων για ναυπήγηση-άδεια εξαγωγής των κορβετών Gowind. Αν αυτό επιβεβαιωθεί η Ελλάδα πέραν της δυνατότητας ναυπήγησης επιπλέον Gowind για το Πολεμικό Ναυτικό, θα μπορεί να πουλά κορβέτες.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι οι συμφωνίες που υπογράφηκαν χθες για την αγορά των φρεγατών και των Rafale, αποτελούν τη βάση νέων παραγγελιών γαλλικού αμυντικού εξοπλισμού απο την Ελλάδα προσεχώς.

ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΡΜΟΣΥΝΗ ΕΙΔΗΣΗ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ 2010, ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩ ΕΔΩ. ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΠΩΣ Η ΜΟΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΗΤΑΝ Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ. Η ΓΑΛΛΙΑ ΕΠΙΣΗΣ, (ΟΧΙ ΑΥΤΗ Η ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΜΑΚΡΟΝ) ΘΑ ΗΓΗΘΕΙ ΤΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΠΥΛΩΝΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. Ο ΑΛΛΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΡΩΣΣΙΑ, ΜΟΛΙΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ ΑΠΩΛΕΣΕ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ ΚΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ (ΠΛΗΝ ΣΙΒΗΡΙΑΣ). ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΥΛΩΝΕΣ, Ο ΔΥΤΙΚΟΣ (ΓΑΛΛΙΑ) ΚΑΙ Ο ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ (ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΡΩΣΣΙΑ) ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΛΕΙΜΑΤΑ ΤΩΝ ΛΕΥΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΩΘΕΙ ΕΩΣ ΤΟΤΕ.
ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ  ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩ (ΕΧΟΥΜΕ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ) ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΣΠΑΝΟΥΣ, ΝΑ ΠΡΟΤΑΘΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ ΓΙΑ ΑΡΧΗ. ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΩΡΟΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΩΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΙΣΠΑΝΟΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΘΟΥΝ, ΟΧΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΩΡΑ. ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΟΜΩΣ ΘΑ ΤΟ ΔΕΧΘΟΥΝ.
ΕΛΠΙΖΩ ΕΠΙΣΗΣ (ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ) ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΟΖ. Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΡΡΙΨΕΙ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΠΟΛΛΩΝ. ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕΙ ΑΡΑΓΕ ΩΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΜΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΩΣΤΕ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΚΚΙΝΗΘΕΙ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ; ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΔΙΟΤΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕ ΤΗΝ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ

Η Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση της Γαλλικής Δημοκρατίας, εφεξής αποκαλούμενες «τα Μέρη»,
  • Υπενθυμίζοντας τους σκοπούς και τις αρχές που περιέχονται στον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών,
  • Αναγνωρίζοντας ότι η Ελλάδα και η Γαλλία έχουν μία μακρά, στενή, και διαρκή σχέση που βασίζεται σε κοινές αξίες και στις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς και στον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας,
  • Λαμβάνοντας υπόψη τη Συνθήκη Βορείου Ατλαντικού που υπεγράφη στην Ουάσιγκτον στις 4 Απριλίου 1949,
  • Λαμβάνοντας υπόψη τη Σύμβαση μεταξύ των Κρατών Μελών της Συνθήκης Βορείου Ατλαντικού επί του Νομικού Καθεστώτος των Δυνάμεων αυτών, που υπεγράφη στο Λονδίνο στις 19 Ιουνίου 1951, εφεξής αποκαλούμενη «NATO SOFA»,
  • Λαμβάνοντας υπόψη τη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση, που υπεγράφη στο Μάαστριχτ στις 7 Φεβρουαρίου 1992, ιδίως το άρθρο 42,
  • Λαμβάνοντας υπόψη την κοινή Διακήρυξη της 6ης Ιουνίου 2008 του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας σχετικά με την άμυνα και την ασφάλεια, η οποία υπογράμμιζε τη θέληση των δυο χωρών να συνεισφέρουν από κοινού στην οικοδόμηση μιας ισχυρής και αυτόνομης Ευρώπης της Άμυνας και στην ενίσχυση της συνεργασίας τους στον επιχειρησιακό στρατιωτικό τομέα,
  • Λαμβάνοντας υπόψη την ελληνο-γαλλική Διακήρυξη σχετικά με τη Στρατηγική Εταιρική Σχέση για το μέλλον, η οποία υπεγράφη από τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας και τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας στις 23 Οκτωβρίου 2015 καθώς και τον σχετικό Οδικό Χάρτη ο οποίος υπεγράφη από τον Έλληνα και τον Γάλλο Πρωθυπουργό στις 3 Ιουνίου 2016,
  • Επιθυμώντας να ενισχύσουν και να εντατικοποιήσουν περαιτέρω τη συνεργασία τους στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας επί τη βάσει του αμοιβαίου συμφέροντος και της αλληλεγγύης και στοχεύοντας στην αμοιβαία διαφύλαξη και προστασία της ασφάλειας, της κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητας των δύο χωρών καθώς και στην προώθηση της ασφάλειας και της ευημερίας σε περιοχές κοινού ενδιαφέροντος,
  • Επιθυμώντας να συμβάλλουν στην ειρήνη και την ασφάλεια στην Ευρώπη, ιδίως στην περιοχή της Μεσογείου,
  • Έχοντας ως στόχο να συμβάλλουν στην ενίσχυση της στρατηγικής αυτονομίας και της κυριαρχίας της Ευρώπης,
  • Λαμβάνοντας υπόψη ότι η στρατηγική εταιρική σχέση τους συμβάλλει στην διεθνή ειρήνη και ασφάλεια,

Συμφώνησαν να εγκαθιδρύσουν μία στρατηγική εταιρική σχέση για τη συνεργασία στην άμυνα και την ασφάλεια ως εξής:

Ι – ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Άρθρο 1: Τα Μέρη διαβουλεύονται σε τακτική βάση επί όλων των θεμάτων άμυνας και ασφάλειας κοινού ενδιαφέροντος, ιδίως στον πολιτικό τομέα, στον στρατιωτικό τομέα και στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, εντός του πλαισίου των αμοιβαίων δεσμεύσεων ασφαλείας που έχουν αναληφθεί βάσει δεσμευτικών και για τα δύο συνθηκών και συμφωνιών και επιδιώκοντας την πλήρη εφαρμογή αυτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εξέλιξη του διεθνούς και περιφερειακού περιβάλλοντος ασφάλειας και άμυνας, δημιουργεί και για τα δύο κράτη συμφέροντα ασφάλειας που συνδέονται στενά μεταξύ τους, ιδίως σε περίπτωση κρίσης, αύξησης των εντάσεων ή ένοπλης επίθεσης όπως προβλέπεται στο άρθρο 2.

Άρθρο 2: Τα Μέρη παρέχουν το ένα στο άλλο βοήθεια και συνδρομή, με όλα τα κατάλληλα μέσα που έχουν στην διάθεσή τους, κι εφόσον υφίσταται ανάγκη με τη χρήση ένοπλης βίας, εάν διαπιστώσουν από κοινού ότι μία ένοπλη επίθεση λαμβάνει χώρα εναντίον της επικράτειας ενός από τα δύο, σύμφωνα με το Άρθρο 51 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Άρθρο 3: Τα Μέρη έχουν την κύρια ευθύνη για την άμυνα και ασφάλειά τους, και, ενώ ο Οργανισμός της Συνθήκης Βορείου Ατλαντικού (ΝΑΤΟ) παραμένει το θεμέλιο της συλλογικής τους άμυνας, συνεχίζουν να ενισχύουν την Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας της Ε.Ε., η οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνει την προοδευτική διαμόρφωση μίας Πολιτικής Άμυνας της Ένωσης.

Άρθρο 4: Οι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών της Ελλάδας και της Γαλλίας διαβουλεύονται σε τακτική βάση και όταν καθίσταται αναγκαίο, ιδίως ενόψει των εξελίξεων της στρατηγικής κατάστασης σε περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.

Άρθρο 5: Οι πολιτικές Διευθύνσεις των αρμόδιων Υπουργείων διεξάγουν ετήσιους στρατηγικούς διαλόγους, πέραν των συναντήσεων των Επιτελείων, των επιτροπών εξοπλιστικών προγραμμάτων ή οποιωνδήποτε άλλων τεχνικών επιτροπών οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες.

Άρθρο 6: Οι διαβουλεύσεις καλύπτουν τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όπως το παγκόσμιο στρατηγικό περιβάλλον, τα περιφερειακά ζητήματα (κυρίως στις περιοχές της Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και των Βαλκανίων), την ενίσχυση των ικανοτήτων των Ευρωπαίων, την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, τη διάδοση των Όπλων Μαζικής Καταστροφής, τον έλεγχο των εξοπλισμών, τις ενεργειακές προκλήσεις, τη μετανάστευση, τη θαλάσσια ασφάλεια, τις υβριδικές απειλές, την παραπληροφόρηση, τις ρηξικέλευθες τεχνολογίες και την τεχνητή νοημοσύνη.

Άρθρο 7: Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανταλλαγή απόψεων και, στο μέτρο του εφικτού, στην εναρμόνιση των θέσεων για κρίσιμα ζητήματα σχετικά με αμυντικές πρωτοβουλίες της ΕΕ, αναφορικά με τις οποίες θα πρέπει να αναζητούνται όλες οι δυνατότητες συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης κοινών προγραμμάτων της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (ΜΔΣ). Οι αντίστοιχες Διευθύνσεις των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών, καθώς και οι Μόνιμες Αντιπροσωπείες και οι Στρατιωτικοί Εκπρόσωποι στην ΕΕ, θα συναντώνται σε τακτική βάση προκειμένου να ανταλλάσσουν απόψεις και να συντονίζουν τις κατάλληλες θέσεις για θέματα σχετικά με την Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας με σκοπό την ενίσχυση της στρατηγικής αυτονομίας της Ε.Ε. και την κυριαρχία της Ευρώπης.

Άρθρο 8: Τα Μέρη διαβουλεύονται σε τακτική βάση σε θέματα ΝΑΤΟ, για να ανταλλάσσουν απόψεις και, ει δυνατόν, να συντονίζουν τις θέσεις τους, προκειμένου να ενισχύσουν τον Ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ και τη Συμμαχία συνολικά.

Άρθρο 9: Τα Μέρη συστήνουν μία Διευθύνουσα Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου, η οποία θα συγκαλείται σε ετήσια βάση προκειμένου να διεξάγει μία συνολική επισκόπηση της συνεργασίας τους και της αμυντικής τους σχέσης, με στόχο να εξευρεθούν νέα πεδία και μέσα περαιτέρω εμβάθυνσης. Η εν λόγω Διευθύνουσα Επιτροπή αποτελείται από αρμόδιους ανώτερους αξιωματούχους των δύο Μερών. Οι ετήσιες συναντήσεις θα λαμβάνουν χώρα εναλλάξ σε Αθήνα και Παρίσι.

II – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Άρθρο 10: Τα Μέρη εμβαθύνουν τη συνεργασία τους σε θέματα εξωτερικής πολιτικής ενώ ταυτόχρονα θα επιδιώκουν να ενισχύσουν τον ρόλο της Ευρώπης στον κόσμο. Διαβουλεύονται μεταξύ τους, σε όλα τα επίπεδα, με σκοπό τον καθορισμό κοινών θέσεων σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις που επηρεάζουν τα κοινά τους συμφέροντα και την από κοινού δράση όποτε είναι δυνατό.

Άρθρο 11: Οι διαβουλεύσεις, σε επίπεδο Υπουργών Εξωτερικών, καλύπτουν τα θέματα που ενδιαφέρουν τα Μέρη από κοινού, όπως για παράδειγμα, τις σχέσεις με τις κυριότερες περιφερειακές δυνάμεις, κυρίως στη Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τα Βαλκάνια, την πολυμέρεια, την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, τη διάδοση των Όπλων Μαζικής Καταστροφής, τον έλεγχο των εξοπλισμών, τη μετανάστευση, τη θαλάσσια ασφάλεια, τις υβριδικές απειλές και προκλήσεις, τις ρηξικέλευθες τεχνολογίες και την τεχνητή νοημοσύνη.

Άρθρο 12: Τα Μέρη ενισχύουν ιδίως τις μεταξύ τους ανταλλαγές αναλύσεων επί ενεργειακών θεμάτων στη Μεσόγειο καθώς αυτά συνιστούν σημαντική παράμετρο για τη σταθερότητα ολόκληρης της περιοχής. Θα δίνεται επίσης έμφαση στις σχέσεις με τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Κίνα.

Άρθρο 13: Τα Μέρη διευρύνουν τη συνεργασία μεταξύ των Υπουργείων Εξωτερικών τους, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών αποστολών και προξενικών αρχών. Ενθαρρύνουν τις ανταλλαγές μεταξύ των Μονίμων Αντιπροσωπειών τους στα Ηνωμένα Έθνη στη Νέα Υόρκη, μεταξύ των Μονίμων Αντιπροσωπειών τους στο ΝΑΤΟ και των Μόνιμων Αντιπροσωπειών στην ΕΕ, καθώς και μεταξύ των αρχών του κάθε κράτους που είναι υπεύθυνες για τον συντονισμό σε θέματα Ευρωπαϊκής πολιτικής.

Άρθρο 14: Ειδικότερα και εντός του πλαισίου του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, τα Μέρη συνεργάζονται στενά σε όλους τους οργανισμούς και τα όργανα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ). Θα συντονίζουν τις θέσεις τους, σύμφωνα με τις θέσεις και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εργάζονται από κοινού για την προώθηση των θέσεων και δεσμεύσεων της ΕΕ σχετικά με τις παγκόσμιες προκλήσεις και απειλές και θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να διασφαλίζουν ότι η ΕΕ υιοθετεί μια ομοιόμορφη στάση στους αρμόδιους οργανισμούς και όργανα των Ηνωμένων Εθνών.

ΙΙΙ – ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Άρθρο 15: Η Ελλάδα και η Γαλλία εμβαθύνουν τη συνεργασία τους σε θέματα άμυνας ενώ συγχρόνως επιδιώκουν την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας. Διαβουλεύονται μεταξύ τους, σε όλα τα επίπεδα, με στόχο τη διαμόρφωση κοινής αντίληψης σε όλες τις σημαντικές αποφάσεις που επηρεάζουν τα κοινά αμυντικά συμφέροντά τους και την κοινή δράση τους, όποτε είναι εφικτό.

Άρθρο 16: Οι διαβουλεύσεις σε επίπεδο Υπουργών ‘Αμυνας καλύπτουν θέματα που ενδιαφέρουν από κοινού, όπως για παράδειγμα, τη διμερή αμυντική συνεργασία, την αμυντικοτεχνική συνεργασία, την περιφερειακή αμυντική συνεργασία, τις αμυντικές πρωτοβουλίες, τη θαλάσσια ασφάλεια, τις υβριδικές απειλές και προκλήσεις, τις κυβερνο-απειλές, τις ευρωπαϊκές αμυντικές πρωτοβουλίες, την ανάπτυξη δυνατοτήτων, τις ρηξικέλευθες τεχνολογίες και την τεχνητή νοημοσύνη.

Άρθρο 17: Η στρατιωτική συνεργασία μεταξύ των Μερών έχει ως στόχο την ανάπτυξη μίας κοινής στρατηγικής κουλτούρας και την βελτίωση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των Ενόπλων Δυνάμεών τους προς αμοιβαίο όφελος των δύο Μερών.

Άρθρο 18: Η συνεργασία αυτή μπορεί να λάβει, χωρίς να περιορίζεται σε αυτές, τις εξής μορφές:
  • α) Ανταλλαγή εκπαιδευτών και φοιτητών από στρατιωτικά ιδρύματα.
  • β) Συμμετοχή σε μαθήματα θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης, σεμινάρια, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης και συμπόσια, που διοργανώνονται από στρατιωτικούς και πολιτικούς φορείς αμυντικού ενδιαφέροντος.
  • γ) Ανταλλαγή Αξιωματικών-Συνδέσμων (Α.Σ).
  • δ) Ανταλλαγή επισκέψεων σε στρατιωτικούς και πολιτικούς φορείς αμυντικού ενδιαφέροντος.
  • ε) Ενδιάμεσες στάσεις και /ή επισκέψεις σε κρατικά αεροσκάφη και πολεμικά πλοία.
  • στ) Χρήση προκαθορισμένων θαλάσσιων λιμένων και αερολιμένων για εκπαίδευση και επίγνωση του περιβάλλοντος της περιοχής.
  • ζ) Ειδικές και χωριστές διευθετήσεις που διευκολύνουν την επιχειρησιακή χρήση εγκαταστάσεων θαλασσίων λιμένων και αερολιμένων αμφοτέρων των Μερών.
  • η) Κοινές δραστηριότητες, εκπαίδευση και στρατιωτικές ασκήσεις, είτε επί του εδάφους είτε επί Ελληνικών ή Γαλλικών Κρατικών πλοίων ή αεροσκαφών, στο πλαίσιο της αυξημένης ναυτικής παρουσίας της Γαλλίας στην Μεσόγειο ή της κοινής συμμετοχής σε διμερείς ή πολυμερείς ασκήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο και στο Αιγαίο Πέλαγος.
  • θ) Ανταλλαγή γνώσεων και εμπειρίας στους τομείς των επιχειρήσεων στο εξωτερικό, των ειρηνευτικών επιχειρήσεων του ΟΗΕ καθώς και της χρήσης στρατιωτικού εξοπλισμού.
  • ι) Συμμετοχή σε κοινές αναπτύξεις δυνάμεων ή αναπτύξεις σε θέατρα επιχειρήσεων προς υποστήριξη κοινών συμφερόντων, όπως, για παράδειγμα, τις υπό γαλλική διοίκηση επιχειρήσεις στο Σαχέλ.
  • ια) Συνεκπαίδευση μεταξύ των Ειδικών Δυνάμεων.
  • ιβ) Συνεργασία στους τομείς αναγνώρισης απειλών στον κυβερνοχώρο και ανάπτυξης ικανοτήτων κυβερνο-άμυνας.
  • ιγ) Συνεργασία στους τομείς αναγνώρισης υβριδικών απειλών και ανάπτυξης κατάλληλων τρόπων αντιμετώπισης.
  • ιδ) Αμοιβαία υποστήριξη αναφορικά με τη συμμετοχή σε πολυεθνικές αμυντικές δομές, όπως για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Επέμβασης (ΕΙΕ).
  • ιε) Οποιεσδήποτε άλλες δραστηριότητες οι οποίες συμφωνούνται από κοινού από τα Μέρη στη βάση του κοινού τους συμφέροντος.

Άρθρο 19: Οικοδομώντας επί της ισχυρής τους σχέσης, τα Μέρη ενημερώνουν κατάλληλα το ένα το άλλο, εκ των προτέρων, για τις διάφορες αμυντικές πρωτοβουλίες τους με στόχο την αξιολόγηση της δυνατότητας συμμετοχής.

Άρθρο 20: Στο μέτρο του δυνατού, οι αρμόδιες αρχές των Μερών διευκολύνουν αμοιβαίως την πρόσβαση στις αντίστοιχες εκπαιδεύσεις κατάρτισής τους, όπως στις βασικές και προχωρημένες εκπαιδεύσεις, στην ανώτερη στρατιωτική εκπαίδευση αξιωματικών ή στις εκπαιδεύσεις κατάρτισης τεχνικού περιεχομένου για αξιωματικούς και υπαξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων.

‘Αρθρο 21: Στο μέτρο του δυνατού, τα Μέρη προωθούν και θεσπίζουν δραστηριότητες εκπαίδευσης, στην ελληνική και γαλλική γλώσσα αντίστοιχα.

Άρθρο 22: Στο πεδίο των πληροφοριών, τα Μέρη διευκολύνουν τη μεταξύ τους ανταλλαγή πληροφοριών και κοινών αναλύσεων για γεωγραφικές περιοχές ενδιαφέροντος καθώς και για ζητήματα που θα προσδιορίζουν από κοινού.

Άρθρο 23: Καταρχήν, τα διακλαδικά Επιτελεία (Γενικό Επιτελείο Εθνικής ‘Αμυνας/ Etat-Major des Armées) συναντώνται μία φορά κατ’ έτος προκειμένου να συντονίζουν την εφαρμογή της επιχειρησιακής και διμερούς συνεργασίας στην άμυνα και την ασφάλεια. Αυτές οι συναντήσεις καθιστούν εφικτή την εκπόνηση του στρατιωτικού μέρους του ετήσιου σχεδίου Αμυντικής συνεργασίας. Τα Επιτελεία των Κλάδων διεξάγουν τις δικές τους συναντήσεις προκειμένου να τροφοδοτούν το ετήσιο σχέδιο συνεργασίας και να εφαρμόζουν, στο αντίστοιχο επίπεδό τους, τις αποφάσεις που λαμβάνονται από κοινού σε διακλαδικό επίπεδο.

IV – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Άρθρο 24: Τα Μέρη συνεργάζονται στον τομέα των εξοπλιστικών προγραμμάτων για τις Ένοπλες Δυνάμεις τους, καθώς και στον τομέα των βιομηχανιών άμυνας και ασφάλειας, κυρίως με σκοπό την βελτίωση των αμυντικών τους ικανοτήτων, την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των αμυντικών τους βιομηχανιών και την ενίσχυση της τυποποίησης και διαλειτουργικότητας του αμυντικού τους εξοπλισμού. Στο πλαίσιο αυτό, τα Μέρη εξετάζουν κατά προτεραιότητα κάθε ευρωπαϊκή συνεργατική προσέγγιση, που στοχεύει στην κάλυψη των ελλείψεων στις δυνατότητες που εντοπίζονται σε εθνικό επίπεδο. Η παρούσα Συμφωνία στηρίζεται στις διμερείς Συμφωνίες που ισχύουν μεταξύ των Μερών σχετικά με τη συνεργασία στον τομέα των εξοπλισμών, και δεν θίγει την ισχύ τους.

Άρθρο 25: Τα Μέρη επιδιώκουν, κατά το δυνατόν, να αναπτύξουν μία βιομηχανική εταιρική σχέση που θα συμπεριλαμβάνει ελληνικές και γαλλικές αμυντικές εταιρείες. Εντός του πλαισίου συνεργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην άμυνα και την ασφάλεια, και σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, επιδιώκουν λύσεις που προωθούν τη βιομηχανική εταιρική σχέση μεταξύ ελληνικών και γαλλικών εταιρειών, κάθε φορά που αναζητούν εξοπλισμούς ή πραγματοποιούν έργα από κοινού.

Άρθρο 26: Για την παρακολούθηση των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνονται, μία επιτροπή εξοπλισμών συνέρχεται καταρχήν σε ετήσια βάση, εναλλάξ σε Ελλάδα και Γαλλία.

Άρθρο 27: Ένας εκπρόσωπος από το ελληνικό Υπουργείο ‘Αμυνας (Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων ή ο οριζόμενος εκπρόσωπός του) και ένας εκπρόσωπος από το γαλλικό Υπουργείο ‘Αμυνας (Επικεφαλής της Διεύθυνσης Διεθνούς Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών ή ο οριζόμενος εκπρόσωπός του) προεδρεύουν αυτής της επιτροπής.

V – ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 28: Κάθε διαφορά μεταξύ των Μερών σχετικά με την ερμηνεία ή την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας επιλύεται αποκλειστικά μέσω διαβουλεύσεων και διαπραγμάτευσης μεταξύ των Μερών.

Άρθρο 29: Η εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας δεν συνεπάγεται καταρχήν για καθένα από τα Μέρη ιδιαίτερες δαπάνες που υπερβαίνουν τις τακτικές λειτουργικές δαπάνες.

Άρθρο 30: Τα Μέρη εφαρμόζουν τις διατάξεις της παρούσας Συμφωνίας σύμφωνα με τις διεθνείς υποχρεώσεις τους και τις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις τους.

Άρθρο 31:
  1. Η παρούσα Συμφωνία τίθεται σε ισχύ την ημέρα της τελευταίας γραπτής κοινοποίησης με την οποία τα Μέρη θα ενημερώνουν το ένα το άλλο, εγγράφως και δια της διπλωματικής οδού σχετικά με την ολοκλήρωση των εσωτερικών διαδικασιών οι οποίες απαιτούνται για την θέση της σε ισχύ.
  2. Η παρούσα Συμφωνία παραμένει σε ισχύ για μια περίοδο 5 (πέντε) ετών, η οποία ανανεώνεται με ρητή συμφωνία των Μερών για μια περαιτέρω περίοδο που θα καθοριστεί με κοινή συμφωνία των Μερών, εκτός εάν ένα από τα Μέρη γνωστοποιήσει στο άλλο Μέρος την πρόθεσή του να καταγγείλει τη Συμφωνία 6 (έξι) μήνες πριν από τη λήξη της.
  3. Η παρούσα Συμφωνία μπορεί να τροποποιηθεί ανά πάσα στιγμή εγγράφως με κοινή συμφωνία των Μερών. Οι τροποποιήσεις τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.
  4. Η παρούσα Συμφωνία μπορεί να καταγγελθεί εγγράφως από καθένα από τα Μέρη. Η καταγγελία αυτή θα καταστεί ενεργός ένα χρόνο μετά τη λήψη της γραπτής ειδοποίησης από το άλλο Μέρος.

Υπεγράφη στo Παρίσι, στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, σε δύο πρωτότυπα, έκαστο στην ελληνική και γαλλική γλώσσα, τα δύο κείμενα όντα εξ ίσου αυθεντικά.
  • Παρουσία του Κυριάκου ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας
  • Παρουσία του Emmanuel MACRON, Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας

Για την Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας
  • Νικόλαος – Γεώργιος Σ. ΔΕΝΔΙΑΣ, Υπουργός Εξωτερικών
  • Νικόλαος ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, Υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας

Για την Κυβέρνηση της Γαλλικής Δημοκρατίας
  • Jean-Yves LE DRIAN, Υπουργός Ευρώπης και Εξωτερικών Υποθέσεων
  • Florence PARLY, Υπουργός Άμυνας

41 comments :

  1. Anonymous28/9/21 13:21

    https://slpress.gr/ethnika/o-axonas-gallia-ellada-sti-meta-amerikaniki-anatoliki-mesogeio/

    ReplyDelete
  2. Anonymous28/9/21 13:26

    Κουρητή,
    ποιο ήταν το "μήνυμα" του σεισμού στην Κρήτη;

    ReplyDelete
    Replies
    1. ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΗΤΑΝ. ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ (ΑΙΜΟΣ, ΜΙΚΡΑΣΙΑ, ΙΤΑΛΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟ), ΤΗΝ Ν.ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ-ΩΚΕΑΝΙΑ.
      ΟΥΤΩΣ ή ΑΛΛΩΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΩ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΑΠΟ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΗ ΟΠΤΙΚΗ , ΧΡΕΙΑΖΟΜΟΥΝ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΑ ΤΡΙΤΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ. ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ, ΑΝ ΕΧΕΙΣ.

      Delete
    2. Anonymous28/9/21 19:59

      https://attikanea.info/%CE%98%CE%95%CE%AA%CE%9A%CE%97-%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%95%CE%9C%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%97-%CE%9A%CE%91%CE%99-%CE%9C%CE%97%CE%9D%CE%A5%CE%9C%CE%91-%CE%9F-%CE%BD%CE%B1%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B5-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BC%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%9A%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7-%CE%97%CE%A4%CE%91%CE%9D-%CE%A4%CE%9F-%CE%A0%CE%A1%CE%A9%CE%A4%CE%9F-%CE%95%CE%9C%CE%92%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F-%CE%9A%CE%95%CE%9D%CE%A4%CE%A1%CE%9F/


      Delete
    3. Anonymous28/9/21 20:17

      ΓΥΡΩ ΣΤΑ 6 χλμ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΕΙΝΑΙ Τ' ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 22 χλμ ΕΙΝΑΙ ENISA ΚΑΙ FORTH IESL ΣΤΑ ΒΑΣΣΙΛΙΚΑ ΒΟΥΤΩΝ.
      ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ...

      Delete
    4. ΑΝ ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΤΟΥ ΝΑΙΣΚΟΥ ΗΤΑΝ ΘΕΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΔΥΝΑΜΗ , ΑΝ ΕΙΧΕ ΜΕΓΑΛΗ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΡΘΟΥΝ ΕΠΙ ΣΥΝΟΛΩ ΟΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΝΑΙΣΚΟ, ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΑΛΛΑ ΚΤΗΡΙΑ. ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΛΥΣΜΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΣΑΣ, ΟΠΟΥ ΕΠΝΙΞΕ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ (ΠΛΗΝ ΘΑΛΑΣΙΩΝ-ΛΙΜΝΙΩΝ ΟΝΤΩΝ, ΑΥΤΑ ΤΗΝ ΓΛΥΤΩΣΑΝ) ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΦΤΑΙΓΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΟΣΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΡΕΒΛΩΣ ΕΠΡΑΤΤΑΝ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΕΤΑΝΙΩΣΕ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙ. ΤΩΡΑ; ΜΙΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ;

      Delete
    5. @28/9/21 20:17

      ENISA(CYBERSECURITY) ΚΑΙ FORTH IESL = ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΙ ΑΡΓΟΣΧΟΛΟΙ ΚΑΙ ΡΕΜΠΕΣΚΕΔΕΣ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ. ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ ΕΠΙΦΑΝΩΝ ΚΟΜΜΙΣΑΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ, ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ , ΥΠΟΤΥΠΩΔΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΟΝΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΛΕΙΣΟΥΝ.
      ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΜΗΝ ΗΤΑΝ, ΠΑΛΙ Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ( FORTH IESL), ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΞΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΣΕΙΣΜΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ. Η ENISA (CYBERSECURITY) ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΥΠΟ ΟΥΔΕΜΙΑ ΕΝΝΟΙΑ.

      Delete
    6. Anonymous1/10/21 01:43

      "ΒΟΜΒΑ ΤΣΕΛΕΝΤΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ"
      https://www.youtube.com/watch?v=Ia7FumhdfsA

      "..."Κανένας δέν λέει ότι η περιοχή έχει γίνει κρανίου τόπος καί γιά τίς πολλαπλές α ν α τ ι ν ά ξ ε ι ς της 'ΤΕΡΝΑ', που έχουν διαλύσει ΤΑ ΠΑΝΤΑ!"...... "
      https://odysseiatv.blogspot.com/2021/09/blog-post_432.html#more

      Delete
    7. Anonymous1/10/21 08:49

      @ † 28/9/21 19:59

      https://1.bp.blogspot.com/-58FEGOpdo6Q/YVX-l9XJflI/AAAAAAAArYA/osBNThM7jhwsqj_zOS1YeWWy3AKKcbI5ACNcBGAsYHQ/w360-h400/%2521%2B%2B%2B%2B%2B%2B%2BJesus%2BOne%2B%2B%2B%2B%2B%2B1112%2B%2B%2B715516%2B11%2Bchristoff%2B%2B%2BDutch%2Bsuper%2Bmodel%2Bwith%2Bnearly%2B7%2Bmillion%2BInstagram%2Bfollowers%2Bspeaks%2Bout%2Bagainst%2Bvaccine%2Bmandates..jpg

      Delete
  3. Anonymous28/9/21 17:41

    Scalp όμως όχι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ένα νέο μέλος στην οικογένεια των αντιπλοϊκών βλημάτων Teseo παρουσιάστηκε επίσημα, το Teseo Mk2/E. Ο πύραυλος θα εξοπλίσει τα νέας γενιάς αντιτορπιλικά DDX αλλά και θα αντικαταστήσει τους εν υπηρεσία Mk2/A στις φρεγάτες FREMM και Horizon. Ο πύραυλος διαθέτει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα εντοπισμού του στόχου και καθοδήγησης και μπορεί να πλήξει με την ίδια ευκολία στόχους επιφανείας αλλά και εδάφους. Αναπτύσσει υψηλή υποηχητική ταχύτατα, έχει εξαιρετική ευελιξία και βεληνεκές 350 χλμ. Διαθέτει πλήρως αυτόνομα σύστημα ναυτιλίας και διαθέτει πολεμική κεφαλή διατρητική-εκρηκτική. Έχει βάρος 700 κιλών και μήκος 5 μ.

      Delete
    2. Anonymous3/10/21 11:01

      https://www.defence-point.gr/news/scalp-naval-stis-ellinikes-fregates-fdi-belh-rra-to-chreiazomaste-elliniko-dogma-apotropis

      Delete
    3. Anonymous3/10/21 11:04

      https://defencereview.gr/la-tribune-paremvasi-ton-amerikanon-kai-emplo/

      Delete
  4. Anonymous28/9/21 19:28

    "ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΠΩΣ Η ΜΟΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΝΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΗΤΑΝ Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ. Η ΓΑΛΛΙΑ ΕΠΙΣΗΣ (ΟΧΙ ΑΥΤΗ Η ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΜΑΚΡΟΝ) ΘΑ ΗΓΗΘΕΙ ΤΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΠΥΛΩΝΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΥΡΩΠΗΣ."

    ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ, ΣΕ ΔΙΑΒΑΖΩ, ΚΥΡΙΩΣ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΣΟΥ ΚΑΙ, ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΣΕ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΑΡΧΟΝΤΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ. ΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΟΥ ΖΗΤΗΣΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΔΙΑ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΣΟΥ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΛΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΣ, ΑΦΙΕΡΩΝΟΝΤΑΣ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΕΜΕΝΑ. ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ, ΘΥΜΑΜΑΙ, ΠΡΙΝ ΧΡΟΝΙΑ, ΜΑΣ ΕΞΗΓΟΥΣΕΣ ΤΑ ΠΕΡΙ ΓΑΛΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΑ ΑΝΑΥΔΟΣ. ΑΠΟΡΟΥΣΑ ΠΩΣ ΕΦΤΑΣΕΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ. ΜΑΛΙΣΤΑ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΙΧΕΣ ΠΕΡΙΣΚΕΦΤΕΙ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ. ΠΛΕΟΝ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΟΤΙ, ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΩΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΗΣΟΥΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΕΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ, ΑΛΛΑ ΕΙΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΙΟ. ΚΑΙ, ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΣΕ ΒΛΕΠΩ, ΕΚ ΤΩ ΓΡΑΠΤΩΝ ΣΟΥ, ΝΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΕΙΣ. ΣΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ ΓΝΩΜΗ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΣΤΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. ΕΙΘΕ ΝΑ ΔΙΑΔΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΝ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ. ΕΠΙ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΟΥ. ΕΙΧΕΣ ΓΡΑΨΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΟΣΑ ΕΧΟΥΜΕ. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ ΤΟ 2025, ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ, ΑΝ ΤΟ 2022 ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ, ΟΝΤΩΣ ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΟΣΑ ΕΧΟΥΜΕ. ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΘΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. ΜΑΚΑΡΙ, ΝΑ ΣΦΑΛΛΩ.

    ReplyDelete
  5. Anonymous28/9/21 19:56

    οι γαλοι λευκοι? ειναι οι πιο μαυροι της ευρωπης. ειναι τελειωμενοι...
    και για τους ρωσους δεν βλεπω μελλον. υπογεννητικοτητα φοβερη, αλκοολισμος φτωχεια πεινα μηδεν παραγωγη σε τιποτα!
    μακαρι να μπορεσουμε να περισωσουε τις θεϊκες ρωσιδουλες....

    ReplyDelete
  6. Anonymous28/9/21 20:52

    "Έλληνας πιλότος αποκαλύπτει: Τα Νατοϊκά αεροπλάνα μας ψεκάζουν κάθε 4 μέρες"
    https://www.youtube.com/embed/BCKHLmdgRog

    ReplyDelete
  7. Anonymous28/9/21 21:07

    https://greek-dutch-truth.blogspot.com/2021/09/poutin-pros-schwab-pairnoume-paradeigma-apo-esas-kai-elpizo.html

    Κουρητη, ποια ειναι η γνωμη σου για αυτη την ειδηση;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η ΡΩΣΣΙΑ (ΚΑΙ Η ΚΙΝΑ) ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΟΛΛΑΡΙΟΥ ΩΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ -ΑΠΟΤΙΜΗΤΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ. ΑΦΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ. ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ Ο ΠΟΥΤΙΝ ΕΧΕΙ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΣΑΤΑΝΙΣΤΕΣ, ΟΥΤΕ ΑΝ Ο ΑΡΘΡΟΦΓΡΑΦΟΣ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ή ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΤΟ (ΣΑΤΑΝΙΣΤΕΣ).
      ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΕΙ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΑΤΑΝΑ ή ΣΑΤΑΝΙΣΤΕΣ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΚΑΤΙ. Η ΡΩΣΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟΝ ΧΑΣΕΙ.

      https://isxys.blogspot.com/2014/12/blog-post_23.html
      https://isxys.blogspot.com/2018/08/50.html
      https://isxys.blogspot.com/2018/08/blog-post_77.html
      https://isxys.blogspot.com/2019/10/blog-post_68.html

      Delete
  8. Anonymous29/9/21 02:16

    Εισαι πολυ ισορροπημενος στην αναλυτικη και ενημερωμενη πληροφορηση. Μονο η ειδηση, χωρις περιττα συναισθηματα. Ολοι οι αλλοι κανουν σαν γυναικουλες, τη μια ζητοκραυγαζουν και την αλλη μοιρολογανε, ακομα και οι τιτλοι τους ειναι γυναικουλιστικοι. Σημασια εχει οτι εγινε, επιτελους, και κατι ευχαριστο. Τωρα χρειαζομαστε απο καποιον μια αναλυση του ενδεχομενου οι τουρκοι να αγορασουν και νεα συστοιχια S400.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ΕΧΩ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ. ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΟΠΛΟ ΔΙΝΟΥΝ "ΤΕΡΑΤΩΔΕΙΣ" ΕΜΒΕΛΕΙΕΣ. ΟΙ ΟΒΙΔΕΣ ΤΩΝ ΠΥΡΟΒΟΛΩΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ "ΑΝΑΧΑΙΤΙΖΟΝΤΑΙ" ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΟΥΤΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΘΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΑΧΕΙΑΣ ΜΕΚΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ. (Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ Σ/Ξ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ).
      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΟΓΜΑΤΩΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΑ 10ετία ΓΙΑ ΤΑ 3 ΚΥΡΙΑ ΟΠΛΑ. ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΩΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΣΥΧΝΟΤΕΡΕΣ ΑΚΟΜΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙΣ.
      ΟΙ S400 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. ΕΛΠΙΖΩ (ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ) ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΤΟΥ. ΟΙ ΒΟΛΕΣ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΙΘΑΝΟ ΣΧΕΔΙΟ. ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΠΑΝΤΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΧΕΔΙΑ (ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ).

      Delete
    2. Πυροβολικό χωρίς σύγχρονες μεθόδους στοχοποίησης (UAV, δορυφόροι) είναι τυφλό αγαπητέ Κουρήτη. Δεν μου επιτρέπεται να επεκταθώ παραπάνω...

      Delete
    3. ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΕ ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ. ΙΣΑ-ΙΣΑ...

      Delete
    4. Anonymous3/10/21 11:04

      https://defencereview.gr/o-rolos-toys-pyrovolikoy-machis-stin-ar/

      Delete
    5. Anonymous6/10/21 11:26

      https://defencereview.gr/hellenic-army-artillery-rm-70-upgrade-program-m-109-upgrade/

      Delete
  9. Anonymous29/9/21 12:02

    "Χάρηκα και ένιωσα υπερηφάνεια για την νέα Αμυντική Συμφωνία Ελλάδος – Γαλλίας και την αγορά των 3 φρεγατών Belh@rra και των 3 κορβετών Gowind. Ήταν η βέλτιστη συμφωνία, που θα ενισχύσει σε πολύ μεγάλο βαθμό το Πολεμικό μας Ναυτικό. Συγχαίρω τον Πρωθυπουργό κο Μητσοτάκη, τον Υπουργό Άμυνας κο Παναγιωτόπουλο, τον Αρχηγό ΓΕΝ, τον Αρχηγό Στόλου και όλους τους άξιους Αξιωματικούς που μελέτησαν, αξιολόγησαν και διαπραγματεύτηκαν τις συμφωνίες.
    Το Πολεμικό μας Ναυτικό, από αύριο θα έχει να αντιμετωπίσει πρόσθετα καθήκοντα και υποχρεώσεις: Στελέχωση των νέων μονάδων, εκμάθηση των σύγχρονων τεχνολογιών, εξάσκηση, εξοικείωση και μέγιστη δυνατή ναυτική αξιοποίηση. Απαραίτητα ακόμη η αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και της Σχολής Δοκίμων. Χάρηκε σήμερα και ο Ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης. Από κει ψηλά που είναι, θα ευλογεί το ένδοξο Πολεμικό Ναυτικό!"

    Γράφει ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου

    ReplyDelete
  10. Anonymous29/9/21 20:13

    τα πραγματικα ευχαριστα νεα θα ηταν αν εμεις φτιαχναμε φρεγατες μονοι μας... ιδου ενα αλλο ευχαριστο νεο

    https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/esoteriki-asfaleia/1021036_epithesi-aristeron-se-sholeia-tis-thessalonikis

    ReplyDelete
  11. Anonymous29/9/21 20:30

    https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/toyrkia/1020881_proin-nayarhos-tgkoyrnteniz-lypamai-toys-ellines-xodeyoyn-mataia-kai

    ReplyDelete
  12. Anonymous29/9/21 22:21

    ο κασιδιαρης λεει αλλα σημερα

    https://www.youtube.com/watch?v=svoVVv09Wu4

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1) ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΟΠΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
      2) ΟΙ SCALP ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ.
      3) ΟΙ S300 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ. ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ (ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
      4) ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΣΥΝΕΧΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΣΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΘΑΝΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ . ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΟΛΕΜΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ '74 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ.
      5) ΟΝΤΩΣ Η Ε.Ε ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ , ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
      6) ΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΙΑΜΕΠ
      7) ΤΑ F-35 ΟΥΤΕ ΤΑ ΗΘΕΛΑ ΟΥΤΕ ΤΑ ΘΕΛΩ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΓΩ ΠΡΩΤΟΣ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΑ ΩΣ "ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΚΟΥΒΑ"

      ΠΑΡΑ ΤΑΥΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ, ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΠΩΣ Ο ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΕΓΡΑΦΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΑΛΛΟΥΣ; ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ.

      Delete
  13. Anonymous30/9/21 02:11

    "MY GREEK PATRIOTOS KNOW WHAT TIME IT IS!!! ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ !!!"

    https://rumble.com/vn2iz3-my-greek-patriotos-know-what-time-it-is-.html

    INFOteller

    ReplyDelete
  14. ΟΣΟΙ ΘΕΛΕΤΕ, ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ:

    https://infognomonpolitics.gr/2021/09/amyntiko-symfono-choris-stratigiki-ethnikis-asfaleias-kai-choris-symvoulio-ethnikis-asfaleias/

    ReplyDelete
  15. Anonymous30/9/21 11:18

    https://www.ptisidiastima.com/greek-french-defence-accord-first-views/

    ReplyDelete
  16. Anonymous30/9/21 13:10

    Θα είναι η Ιταλία το επόμενο μέλος της συμμαχίας Ελλάδας-Γαλλίας στη Μεσόγειο;
    https://www.defence-point.gr/news/tha-einai-i-italia-to-epomeno-melos-tis-symmachias-elladas-gallias-sti-mesogeio-leonardo-kai-fregates-belh-rra

    ReplyDelete
  17. Anonymous30/9/21 17:45

    Τα δεδομένα, δυστυχώς για εμάς, δεν έχουν διαφοροποιηθεί καθόλου από προχθές. Επειδή υπογράψαμε ένα χαρτί με τη Γαλλία, δεν σημαίνει ότι κατοχυρώσαμε την εθνική μας ασφάλεια. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε κάποια στιγμή πως οι ΜΟΝΕΣ ένοπλες δυνάμεις που είναι πάσα στιγμή στη διάθεση της εκάστοτε ελληνικής κυβέρνησης ως ύστατο εργαλείο αποτροπής του εχθρού και υπεράσπισης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων είναι οι ελληνικές, και ΚΑΝΕΝΟΣ άλλου. Κανείς δεν πρόκειται να έρθει να πολεμήσει και να σκοτωθεί για εμάς, αν πρώτα εμείς δεν αποδείξουμε ΕΜΠΡΑΚΤΑ ότι σκοπεύουμε να υπερασπίσουμε τον εαυτό μας και την εθνική μας αξιοπρέπεια. Τον δειλό και τον φυγόμαχο δεν σπεύδει κανείς να τον βοηθήσει. Μόνο ο γενναίος λαμβάνει βοήθεια, αλλά και πάλι δεν μπορεί να είναι σίγουρος ποτέ ότι η βοήθεια αυτή θα έρθει στην ώρα της και θα είναι αποτελεσματική. Επομένως ας μην τρέφουμε αυταπάτες ότι οι Γάλλοι θα μας προστατεύσουν με τις ένοπλες δυνάμεις τους αν έρθουμε σε προστριβή με τους Τούρκους, διότι τα ψιλά γράμματα τέτοιου είδους συμφωνιών συνήθως κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις.

    Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, οι λόγοι που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ γαλλικές στρατιωτικές δυνάμεις να μας συμπαρίστανται σε πολεμικές επιχειρήσεις κατά των Τούρκων είναι οι εξής:

    1) Το υποτιθέμενο «μήλο της έριδος» αυτή τη στιγμή μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας είναι η κυριαρχία στην υφαλοκρηπίδα και κατ' επέκταση στην ΑΟΖ. Η ελληνική κυβέρνηση όμως έχει ξεκαθαρίσει με δηλώσεις από τα πλέον επίσημα χείλη (Μητσοτάκης και Δένδιας) ότι δεν ενδιαφέρεται να εξορύξει υδρογονάνθρακες από την υφαλοκρηπίδα της. Συγκεκριμένα, από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ πριν λίγες μέρες, ο Έλληνας πρωθυπουργός τόνισε ότι θεωρεί τους υδρογονάνθρακες ως «ένα αγαθό που χάνει την αξία του» και συνεπώς δεν αξίζει τον κόπο «να συνεχίσουμε τις διαμάχες του προηγούμενου αιώνα» με την Τουρκία. Επομένως είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι η Ελλάδα δεν σκοπεύει να εμποδίσει την υφαρπαγή της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ της από την Τουρκία διότι έχει πάρει την απόφαση ότι δεν την ενδιαφέρουν τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων και είναι κεντρική στρατηγική της επιλογή να ασχοληθεί στο εξής μόνο με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    2) Οι Τούρκοι φροντίζουν πάντα να ενεργούν με την επίφαση της νομιμότητας, συνεπώς αν κάνουν κάτι σε βάρος μας θα είναι εντελώς δυσδιάκριτα τα όρια του αν πρόκειται για «επίθεση κατά της ελληνικής επικράτειας» όπως λέει το Άρθρο 2 της ελληνογαλλικής συμφωνίας, ή όχι. Επομένως η Γαλλία πάρα πολύ δύσκολα θα επιλέξει να εμπλακεί στρατιωτικά όταν το νομικό καθεστώς μιας ενδεχόμενης (αλλά εξαιρετικά απίθανης) ελληνοτουρκικής ρήξης δεν θα είναι απολύτως ξεκάθαρο.

    3) Η συμφωνία προβλέπει πως στρατιωτική συνδρομή δίδεται ΜΟΝΟ εφόσον αυτή ζητηθεί, και η ελληνική κυβέρνηση είναι σχεδόν απίθανο να ζητήσει ποτέ την ενεργό συμπαράσταση της Γαλλίας. Ποια είναι η απόδειξη; Δεν ζητήσαμε ούτε καν να επιβληθούν κυρώσεις κατά της Τουρκίας από την ΕΕ για την κατάφωρη παραβίαση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων επί 4,5 μήνες, ενώ είχαμε στα χέρια μας όλα τα εργαλεία άσκησης πίεσης για να το πετύχουμε αν θέλαμε.

    4) Η Ελλάδα αποφεύγει συστηματικά να ξεκαθαρίσει το νομικό τοπίο των κυριαρχικών της δικαιωμάτων, όπου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σημειωθεί η όποια τουρκική επιθετικότητα. Εφόσον εμείς ούτε επεκτείνουμε τα χωρικά μας ύδατα και τον εναέριο χώρο στα 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο, ούτε στέλνουμε στον ΟΗΕ συντεταγμένες οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας μας όπως έχουμε κάθε δικαίωμα να κάνουμε ακόμη και μονομερώς, οι Τούρκοι έχουν κάθε δικαιολογία να μας προκαλούν ακόμη κι έξω από τις ακτές της Κρήτης και κανείς δεν μπορεί να τους πει τίποτα. Επομένως η θέση των Γάλλων θα είναι εξαιρετικά δυσχερής αν συμβεί π.χ. ένα θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο, διότι νομικά δεν θα έχουν πάτημα για να παρέμβουν υπέρ μας ακόμη κι αν τους το ζητήσουμε (πράγμα για το οποίο πολύ αμφιβάλλω).

    Stirlitz

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1) Η ΓΑΛΛΙΑ ΟΜΩΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΔΗΛΩΣΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΟΡΥΞΕΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ . ΤΟ ΑΜΥΝΤΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΤΗΣ ΔΙΔΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΙΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΑΥΤΟ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ ΤΟΥΣ ΓΑΛΛΟΥΣ, ΑΥΤΟ ΠΗΡΑΝ.

      2), 3), 4) ΣΥΜΦΩΝΩ, ΙΣΩΣ ΑΛΛΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΔΙΑΚΡΙΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ "ΕΛΛΑΔΑ". (π.χ 12Ν.Μ)

      Delete
    2. Anonymous30/9/21 17:54

      Οφείλω να ομολογήσω ότι σταθήκαμε πολύ άτυχοι ως χώρα. Αν είχαμε προνοήσει και είχαμε κάνει τις παραγγελίες των μαχητικών αεροσκαφών Rafale και των φρεγατών Belh@rra μερικά χρόνια νωρίτερα, δεν θα είχαν καταφέρει οι Σκοπιανοί το 2018 να μας απειλήσουν με την τρομακτική πολεμική μηχανή που διέθεταν σε ξηρά, αέρα και θάλασσα, και δεν θα μας είχαν σύρει σε διαπραγματεύσεις για την ονομασία της χώρας τους υπό καθεστώς ωμού στρατιωτικού εκβιασμού. Αν είχαμε τότε την αεροπορική και ναυτική ισχύ που σχεδιάζουμε τώρα να αποκτήσουμε το 2025, δεν θα είχαμε εξευτελιστεί διεθνώς υπογράφοντας τη ντροπιαστική συμφωνία των Πρεσπών, αποδεχόμενοι την εξωφρενική και γελοία παραχάραξη της Ιστορίας. Ας όψεται όμως που μας πέτυχαν οι Σκοπιανοί με αδύναμη πολεμική αεροπορία και πολεμικό ναυτικό ενώ αυτοί ήταν οπλισμένοι σαν αστακοί, και αναγκαστήκαμε να υποκύψουμε υπό το κράτος του φόβου. Τουλάχιστον ας μας γίνει μάθημα εκείνη η δεινή εθνική ήττα που υποστήκαμε χωρίς να πέσει ούτε τουφεκιά, για να μην πάθουμε ξανά τα ίδια από τους Τούρκους στο μέλλον.

      Stirlitz

      Delete
    3. Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ-ΠΡΟΔΟΣΙΑ - ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ 1-2-3-10-100-1000 ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ή ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΟΠΛΙΖΟΜΑΣΤΕ. ΤΑ "ΑΡΜΑΤΑ" ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ , ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣΥΝΤΗΡΗΜΕΝΑ , ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΑ , ΕΤΟΙΜΑ ΠΡΟΣ ΧΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΘΑ ΘΕΛΗΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ. ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΗΓΗΘΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ Ε.Δ , ΣΥΝΟΛΙΚΑ . ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΟΣΤΑ-ΡΙΚΑ ή ΟΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Ε.Δ., ΑΦΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΔΕΝ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ. ΕΓΩ ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΩ ΟΣΟ ΖΩ.

      ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ, ΟΧΙ Η ΑΜΥΝΑ. ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΗΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΣΟΥ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ). ΑΡΑ ΚΑΤΑ ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΣΟΥ ΦΤΑΙΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ "ΣΟΦΟΥ ΛΑΟΥ". ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΝΤΗΣΕ ΧΩΡΟΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΥ ΛΑΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΜΕΤΑΞΥ 2-3 ΚΑΚΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΥ ΛΑΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΙΧΕ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΛΗΝ ΑΜΥΝΗΣ ΩΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ. ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ ΠΑΝΤΑ ΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΘΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΡΗΜΑΞΕ.

      ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΤΟ ΞΑΝΑ-ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΟΥΔΕΝΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ. ΤΕΤΟΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΤΟΜΕΑ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΕΙΣΗΓΟΥΝΤΕΣ. Η ΑΜΥΝΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΘΑ ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ , ΘΑ ΞΕΡΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΣΚΑΤΟ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΧΩΡΙΣ "ΜΑ" ΚΑΙ 'ΜΟΥ". ΘΕΜΑ ΤΙΘΕΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΟ ΤΙ ΛΟΓΙΖΟΥΝ ΑΜΥΝΑ ΜΠΟΛΙΚΟΙ ΚΟΜΜΙΣΣΑΡΙΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΩΣ ΞΟΔΕΥΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ. ΤΑ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΑΝ ΟΧΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ.

      Delete
  18. Anonymous30/9/21 18:12

    https://www.capital.gr/arthra/3585094/i-aktinografia-tis-sumfonias-elladas-gallias-kai-i-pagida-tou-thoukudidi

    ReplyDelete
  19. Anonymous4/10/21 11:15

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/e-semmachia-elladas-yallias-kai-e-yeopolitike-panoeryia-tes-istorias_gr_6154917ae4b099230d1e3c2d

    ReplyDelete
  20. Anonymous4/10/21 13:24

    Κουρήτη, τώρα το βλέπουν και άλλοι...

    Τελευταίο “επίτευγμα” της τουρκικής πολιτικής είναι η απώλεια της έστω συγκεκαλυμμένης στήριξης από την Ιταλία και την Ισπανία, χώρες με τις οποίες έχει υπογράψει σημαντικότατα εξοπλιστικά συμβόλαια. Η Ιταλία με τον Μάριο Ντράγκι στο τιμόνι δείχνει ότι δεν είναι διατεθειμένη να αποδεχθεί την ταπεινωτική απέναντί της συμπεριφορά της Άγκυρας, όπως για παράδειγμα την παρεμπόδιση-εκδίωξη της ιταλικής ENI στα “οικόπεδα” της Ανατολικής Μεσογείου.

    Πιο κραυγαλέο παράδειγμα, όμως, δείχνει πως θα αποδειχθεί η Ισπανία, παρά το γεγονός ότι τα ναυπηγεία Nanvantia είναι εταίροι των Τούρκων στη ναυπήγηση αεροπλανοφόρου και φρεγατών, σε συμβόλαια πολλών δισ. ευρώ. Τα λόγια που ακούστηκαν στο συνέδριο του Λαϊκού Κόμματος της Ισπανίας, που πραγματοποιείται στη Βαλένθια και στο οποίο παραβρέθηκε ο Έλληνας πρωθυπουργός, δεν έχουν προηγούμενο…

    «Η αυριανή ισπανική κυβέρνηση του Partido Popular θα στηρίξει πλήρως την προστασία των ελληνικών συνόρων και των εθνικών σας συμφερόντων στη Μεσόγειο έναντι απειλών από άλλες γειτονικές χώρες. Είμαστε στο πλευρό της Ελλάδας ως χώρας της ΕΕ, πέρα και πάνω από οποιοδήποτε άλλο συμφέρον». Αυτή ήταν η ακριβής φρασεολογία που χρησιμοποίησε ο ηγέτης του κόμματος, Πάμπλο Κασάδο, απευθυνόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

    https://www.defence-point.gr/news/adiexodo-en-opsei-gia-tin-toyrkia-kai-ton-erntogan-pleon-plittei-kai-tin-quot-eyergetida-chora-quot-germania

    ReplyDelete