Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Ελεγκτικού Γραφείου της Αμερικανικής Κυβέρνησης (Government Accountability Office, GAO), η αναβάθμιση λογισμικού F-4 του μαχητικού δεν μπορεί να ολοκληρωθεί έως το 2027 που ήταν ο αρχικός στόχος. (το 2027 είχε μπει ως νέο όριο καθώς το προηγούμενο ήταν το 2024, που και αυτό αναθεωρήθηκε). Έχουν εμφανιστεί νέες καθυστερήσεις αλλά και υπερβάσεις κόστους που ξεπερνούν τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Πέρα από αυτές , έχει διαπιστωθεί υπέρβαση 1,1 δισεκατομμυρίων σε άλλα προγράμματα εκσυγχρονισμού του F-35, μη σχετιζόμενα με την Block 4 αναβάθμιση.
Η συγκεκριμένη αναβάθμιση ("Block 4") βελτιώνει την λειτουργία του ραντάρ, APG-81 AESA καθώς αυξάνει την υπολογιστική ισχύ, ώστε το τελευταίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως παρεμβολέας άλλων ραντάρ. Ακόμη η αναβάθμιση επεκτείνει την παλέτα των όπλων που μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος, βελτιώνει την λειτουργία σύντηξης δεδομένων από όλους τους αισθητήρες, την ανίχνευση εισερχόμενων πυραύλων και την λειτουργία πανοπτικής εικόνας μέσα από το κράνος του πιλότου, ο οποίος μπορεί να «δει» γύρω του ακόμη και κοιτώντας το πάτωμα του αεροσκάφους (το κράνος παράγει μέσω εξωτερικών καμερών μια συνθετική εικόνα της πραγματικότητας με προβολή στοιχείων πτήσης, ναυτιλίας, όπλων κ.λπ.).
Ένα από μεγάλα προβλήματα είναι και οι καθυστερήσεις στο σύστημα προσομοίωσης της λειτουργίας του F-35, στο οποίο δοκιμάζονται όλα τα νέα συστήματα. Η καθυστέρηση δεν έχει καταστεί δυνατόν να διορθωθεί ακόμη και δεν υπάρχει σαφές σχετικό χρονοδιάγραμμα οπότε δεκάδες ειδικές δοκιμές συστημάτων έχουν παγώσει.
Ακόμη το πρόγραμμα παραγωγής του αεροσκάφους εξακολουθεί να ταλανίζεται από προβλήματα στη ροή απαρτιών, από την προσπάθεια να αντικατασταθούν τα συστήματα που κατασκεύαζαν οι τουρκικές εταιρίες (η Τουρκία μετά τις κυρώσεις που έχει δεχθεί από την Αμερικανική κυβέρνηση ουσιαστικά έχει εκδιωχθεί από το πρόγραμμα) αλλά και από θέματα σταθεροποίησης της ποιότητας. Ειδικά για την Τουρκία η αναφορά λέει πως εκεί παράγονται συνολικά 1.005 εξαρτήματα και πως για όλα πλέον έχουν βρεθεί εναλλακτικές πηγές παραγωγής (εκτός Τουρκίας προφανώς), αλλά πως αυτή η προσπάθεια θα κοστίσει 108 εκατομμύρια δολάρια. Το ενδιαφέρον; Για να μην καθυστερήσει κι άλλο η παραγωγή των αεροσκαφών, ο υφυπουργός Αμύνης αρμόδιος για θέματα προμηθειών δέχθηκε να γίνονται παραλαβές τουρκικών εξαρτημάτων μέχρι να παραδοθεί η 14η παρτίδα παραγωγής, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022.
Εως το Νοέμβριο του 2020 είχαν διαπιστωθεί 872 ανοιχτά ζητήματα κάθε τύπου στην εξέλιξη του F-35, από κρίσιμα (που απειλούν την ασφάλεια πτήσεων) έως πιο μικρά που όμως επηρεάζουν την απόδοση του σε διάφορες αποστολές. Ευτυχώς τα κατηγορίας 1 προβλήματα (κρίσιμα για την ασφάλεια) είναι μόλις 11 πλέον, ενώ τα υπόλοιπα 861 είναι κατηγορίας 2 (υποβάθμιση απόδοσης).
Ζήτημα παραμένει και η παραγωγή του αεροσκάφους καθώς το 2020 παραδόθηκαν 94 αεροσκάφη, δηλαδή λιγότερα από τα 134 που είχαν παραδοθεί το 2019. Μάλιστα το 2020 τα 65 από τα 94 παραδόθηκαν με καθυστέρηση, κάτι που ίσχυε για μόλις 17 το 2019. Η μείωση της παραγωγής και οι καθυστερήσεις σχετίζονται βέβαια με την πανδημία του Covid-19. Επίσης συνεχίζεται η αργοπορημένη παράδοση κινητήρων καθώς από τους 136 που ετοιμάστηκαν το 2020, οι 115 είχαν καθυστέρηση από το χρονοδιάγραμμα τους. Ταυτόχρονα το 2020 αυξήθηκαν (και πάλι) οι παρατηρήσεις για προβλήματα ποιότητας στους κινητήρες (1.206 το 2020) κάτι που εξηγεί την συνολική καθυστέρηση.
Η έκθεση καταλήγει πως πρέπει -για μια ακόμη φορά- να αναθεωρηθεί το χρονοδιάγραμμα εξέλιξης και να δημιουργούν νέες διαδικασίες ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου, όπως και να γίνονται συχνότερες αναφορές για το κάθε στάδιο βελτίωσης ώστε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης να έχει πιο σαφή εικόνα.
Πλέον ανοιχτά η Αμερικανική Αεροπορία αναζήτα μια ενδιάμεση φθηνότερης λειτουργίας λύση (που θα αναλάβει τις πιο απλές αποστολές) ενώ αβέβαιο είναι αν οι παραγγελίες του F-35 φθάσουν τον αρχικό στόχο.
https://www.ptisidiastima.com/f35-f4upgrade-delayed-gao-reports/
Η συγκεκριμένη αναβάθμιση ("Block 4") βελτιώνει την λειτουργία του ραντάρ, APG-81 AESA καθώς αυξάνει την υπολογιστική ισχύ, ώστε το τελευταίο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως παρεμβολέας άλλων ραντάρ. Ακόμη η αναβάθμιση επεκτείνει την παλέτα των όπλων που μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος, βελτιώνει την λειτουργία σύντηξης δεδομένων από όλους τους αισθητήρες, την ανίχνευση εισερχόμενων πυραύλων και την λειτουργία πανοπτικής εικόνας μέσα από το κράνος του πιλότου, ο οποίος μπορεί να «δει» γύρω του ακόμη και κοιτώντας το πάτωμα του αεροσκάφους (το κράνος παράγει μέσω εξωτερικών καμερών μια συνθετική εικόνα της πραγματικότητας με προβολή στοιχείων πτήσης, ναυτιλίας, όπλων κ.λπ.).
Ένα από μεγάλα προβλήματα είναι και οι καθυστερήσεις στο σύστημα προσομοίωσης της λειτουργίας του F-35, στο οποίο δοκιμάζονται όλα τα νέα συστήματα. Η καθυστέρηση δεν έχει καταστεί δυνατόν να διορθωθεί ακόμη και δεν υπάρχει σαφές σχετικό χρονοδιάγραμμα οπότε δεκάδες ειδικές δοκιμές συστημάτων έχουν παγώσει.
Ακόμη το πρόγραμμα παραγωγής του αεροσκάφους εξακολουθεί να ταλανίζεται από προβλήματα στη ροή απαρτιών, από την προσπάθεια να αντικατασταθούν τα συστήματα που κατασκεύαζαν οι τουρκικές εταιρίες (η Τουρκία μετά τις κυρώσεις που έχει δεχθεί από την Αμερικανική κυβέρνηση ουσιαστικά έχει εκδιωχθεί από το πρόγραμμα) αλλά και από θέματα σταθεροποίησης της ποιότητας. Ειδικά για την Τουρκία η αναφορά λέει πως εκεί παράγονται συνολικά 1.005 εξαρτήματα και πως για όλα πλέον έχουν βρεθεί εναλλακτικές πηγές παραγωγής (εκτός Τουρκίας προφανώς), αλλά πως αυτή η προσπάθεια θα κοστίσει 108 εκατομμύρια δολάρια. Το ενδιαφέρον; Για να μην καθυστερήσει κι άλλο η παραγωγή των αεροσκαφών, ο υφυπουργός Αμύνης αρμόδιος για θέματα προμηθειών δέχθηκε να γίνονται παραλαβές τουρκικών εξαρτημάτων μέχρι να παραδοθεί η 14η παρτίδα παραγωγής, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022.
Εως το Νοέμβριο του 2020 είχαν διαπιστωθεί 872 ανοιχτά ζητήματα κάθε τύπου στην εξέλιξη του F-35, από κρίσιμα (που απειλούν την ασφάλεια πτήσεων) έως πιο μικρά που όμως επηρεάζουν την απόδοση του σε διάφορες αποστολές. Ευτυχώς τα κατηγορίας 1 προβλήματα (κρίσιμα για την ασφάλεια) είναι μόλις 11 πλέον, ενώ τα υπόλοιπα 861 είναι κατηγορίας 2 (υποβάθμιση απόδοσης).
Ζήτημα παραμένει και η παραγωγή του αεροσκάφους καθώς το 2020 παραδόθηκαν 94 αεροσκάφη, δηλαδή λιγότερα από τα 134 που είχαν παραδοθεί το 2019. Μάλιστα το 2020 τα 65 από τα 94 παραδόθηκαν με καθυστέρηση, κάτι που ίσχυε για μόλις 17 το 2019. Η μείωση της παραγωγής και οι καθυστερήσεις σχετίζονται βέβαια με την πανδημία του Covid-19. Επίσης συνεχίζεται η αργοπορημένη παράδοση κινητήρων καθώς από τους 136 που ετοιμάστηκαν το 2020, οι 115 είχαν καθυστέρηση από το χρονοδιάγραμμα τους. Ταυτόχρονα το 2020 αυξήθηκαν (και πάλι) οι παρατηρήσεις για προβλήματα ποιότητας στους κινητήρες (1.206 το 2020) κάτι που εξηγεί την συνολική καθυστέρηση.
Η έκθεση καταλήγει πως πρέπει -για μια ακόμη φορά- να αναθεωρηθεί το χρονοδιάγραμμα εξέλιξης και να δημιουργούν νέες διαδικασίες ενδιάμεσου ελέγχου της προόδου, όπως και να γίνονται συχνότερες αναφορές για το κάθε στάδιο βελτίωσης ώστε το υπουργείο Εθνικής Αμύνης να έχει πιο σαφή εικόνα.
Πλέον ανοιχτά η Αμερικανική Αεροπορία αναζήτα μια ενδιάμεση φθηνότερης λειτουργίας λύση (που θα αναλάβει τις πιο απλές αποστολές) ενώ αβέβαιο είναι αν οι παραγγελίες του F-35 φθάσουν τον αρχικό στόχο.
https://www.ptisidiastima.com/f35-f4upgrade-delayed-gao-reports/
No comments :
Post a Comment