Μετά την πρόσφατη πληροφορία για την απόσυρση των 227 Challenger 2 και των 388 επιχειρησιακών Warrior τα οποία σημειωτέων επρόκειτο να εκσυγχρονιστούν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Challenger 2 Life Extension Project (LEP) και Warrior Capability Sustainment Programme (WCSP) αντίστοιχα βρετανικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι η κυβέρνηση της χώρας εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει των αριθμό των αεροσκαφών F-35Β που πρόκειται να αγοραστούν.
Πιο ειδικά, όπως αναφέρει η εφημερίδα «The Times» ο αριθμός των F-35 που η Βρετανία θα αγοράσει ενδέχεται να είναι τελικά 70 και όχι 138 όπως αρχικά είχε αποφασιστεί. Σημειώνεται ότι τα 138 αεροσκάφη θα μοιράζονταν μεταξύ του Βασιλικού Ναυτικού (για να εξοπλίσει δύο αεροπλανοφόρα) και της Βασιλικής Αεροπορίας. Από αυτά τα αεροσκάφη μέχρι σήμερα έχουν παραγγελθεί 48 τα οποία έχουν παραληφθεί στην Βρετανία και στις ΗΠΑ όπου εκπαιδεύονται οι Βρετανοί πιλότοι μόνο 18 μονάδες. Όπως αναφέρει η εφημερίδα η φιλοδοξία της Βρετανίας να παραγγείλει συνολικά 138 αεροσκάφη φαίνεται να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί αλλά αντί αυτού η Βρετανία σχεδιάζει να αποκτήσει ένα περιορισμένο αλλά αξιόπιστο στόλο από F-35.
Ο λόγος πίσω από αυτή την διαφαινόμενη απόφαση είναι η έλλειψη πόρων αφού το εγκεκριμένο κόστος για την αγορά των 48 μαχητικών έχει αυξηθεί από 9,1 δις Λίρες Αγγλίας στα 10,5 δις Λίρες Αγγλίας λόγω των προγραμμάτων διαρκούς αναβάθμισης που πραγματοποιούνται στα αεροσκάφη και την ολοκλήρωση των βρετανικών υποσυστημάτων σε αυτά. Το ζήτημα για τους Βρετανούς είναι ότι περισσότερες εργασίες αναβάθμισης του λογισμικού και των δυνατοτήτων του αεροσκάφους θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το τελικό κόστος του προγράμματος. Στόχος των Βρετανών είναι η παραλαβή των 48 αεροσκαφών που έχουν παραγγελθεί μέχρι το 2025 και μετά…
Όμως όπως φαίνεται η ακύρωση των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού και η απόσυρση των αρμάτων μάχης και των ΤΟΜΑ μαζί με την περικοπή του αριθμού των F-35 που θα αποκτηθούν δεν είναι τα μόνα προβλήματα του υπουργείου Άμυνας της Βρετανίας. Πριν από λίγες μέρες νέο δημοσίευμα Βρετανικών εφημερίδων (Daily Telegraph) ανέφερε ότι εξετάζεται η περικοπή και του ναυπηγικού προγράμματος των φρεγατών Type 26 από 8 πλοία σε μόλις…3. Παράλληλα όμως διατηρείται το πρόγραμμα ναυπήγησης των 5 φτηνότερων στην ναυπήγηση Type 31 διαμορφώνοντας έτσι ένα Στόλο από 14 πλοία αντί των 19 που ήταν η πάγια οροφή του Βασιλικού Ναυτικού εδώ και πολλά χρόνια. Οι τρεις μόλις φρεγάτες Type 26 που σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές θα ναυπηγηθούν θα είναι και τα μόνα “καθαρόαιμα” πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα του Βασιλικού Ναυτικού στο μέλλον αφού οι έξι Type 45 είναι πλοία αεράμυνας περιοχής και οι πέντε Type 31 θα είναι πλοία Πολλαπλών Αποστολών.
Για μια νησιωτική χώρα η οποία αντιμετωπίζει εκ νέου την ρωσική υποβρυχιακή απειλή η διατήρηση μόλις τριών πλοίων ανθυποβρυχιακού αγώνα κρίνεται μάλλον ως προβληματική όμως η οικονομική πραγματικότητα στην Βρετανία είναι αμείλικτη με το Brexit να ξεκινά επίσημα σε 4 μήνες και τον COVID-19 να θέτει σε δοκιμασία οικονομία και κοινωνία.
https://www.defence-point.gr/news/vretania-post-brexit-choris-armata-machis-misa-f-35b-kai-akoma-ligoteres-type-26
Πιο ειδικά, όπως αναφέρει η εφημερίδα «The Times» ο αριθμός των F-35 που η Βρετανία θα αγοράσει ενδέχεται να είναι τελικά 70 και όχι 138 όπως αρχικά είχε αποφασιστεί. Σημειώνεται ότι τα 138 αεροσκάφη θα μοιράζονταν μεταξύ του Βασιλικού Ναυτικού (για να εξοπλίσει δύο αεροπλανοφόρα) και της Βασιλικής Αεροπορίας. Από αυτά τα αεροσκάφη μέχρι σήμερα έχουν παραγγελθεί 48 τα οποία έχουν παραληφθεί στην Βρετανία και στις ΗΠΑ όπου εκπαιδεύονται οι Βρετανοί πιλότοι μόνο 18 μονάδες. Όπως αναφέρει η εφημερίδα η φιλοδοξία της Βρετανίας να παραγγείλει συνολικά 138 αεροσκάφη φαίνεται να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί αλλά αντί αυτού η Βρετανία σχεδιάζει να αποκτήσει ένα περιορισμένο αλλά αξιόπιστο στόλο από F-35.
Ο λόγος πίσω από αυτή την διαφαινόμενη απόφαση είναι η έλλειψη πόρων αφού το εγκεκριμένο κόστος για την αγορά των 48 μαχητικών έχει αυξηθεί από 9,1 δις Λίρες Αγγλίας στα 10,5 δις Λίρες Αγγλίας λόγω των προγραμμάτων διαρκούς αναβάθμισης που πραγματοποιούνται στα αεροσκάφη και την ολοκλήρωση των βρετανικών υποσυστημάτων σε αυτά. Το ζήτημα για τους Βρετανούς είναι ότι περισσότερες εργασίες αναβάθμισης του λογισμικού και των δυνατοτήτων του αεροσκάφους θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το τελικό κόστος του προγράμματος. Στόχος των Βρετανών είναι η παραλαβή των 48 αεροσκαφών που έχουν παραγγελθεί μέχρι το 2025 και μετά…
Όμως όπως φαίνεται η ακύρωση των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού και η απόσυρση των αρμάτων μάχης και των ΤΟΜΑ μαζί με την περικοπή του αριθμού των F-35 που θα αποκτηθούν δεν είναι τα μόνα προβλήματα του υπουργείου Άμυνας της Βρετανίας. Πριν από λίγες μέρες νέο δημοσίευμα Βρετανικών εφημερίδων (Daily Telegraph) ανέφερε ότι εξετάζεται η περικοπή και του ναυπηγικού προγράμματος των φρεγατών Type 26 από 8 πλοία σε μόλις…3. Παράλληλα όμως διατηρείται το πρόγραμμα ναυπήγησης των 5 φτηνότερων στην ναυπήγηση Type 31 διαμορφώνοντας έτσι ένα Στόλο από 14 πλοία αντί των 19 που ήταν η πάγια οροφή του Βασιλικού Ναυτικού εδώ και πολλά χρόνια. Οι τρεις μόλις φρεγάτες Type 26 που σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές θα ναυπηγηθούν θα είναι και τα μόνα “καθαρόαιμα” πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα του Βασιλικού Ναυτικού στο μέλλον αφού οι έξι Type 45 είναι πλοία αεράμυνας περιοχής και οι πέντε Type 31 θα είναι πλοία Πολλαπλών Αποστολών.
Για μια νησιωτική χώρα η οποία αντιμετωπίζει εκ νέου την ρωσική υποβρυχιακή απειλή η διατήρηση μόλις τριών πλοίων ανθυποβρυχιακού αγώνα κρίνεται μάλλον ως προβληματική όμως η οικονομική πραγματικότητα στην Βρετανία είναι αμείλικτη με το Brexit να ξεκινά επίσημα σε 4 μήνες και τον COVID-19 να θέτει σε δοκιμασία οικονομία και κοινωνία.
https://www.defence-point.gr/news/vretania-post-brexit-choris-armata-machis-misa-f-35b-kai-akoma-ligoteres-type-26
No comments :
Post a Comment