24/04/2020

Αυστραλία: Αναγκάζει την Google και το Facebook να πληρώνουν τοπικά μέσα για ειδήσεις που αναδημοσιεύουν.

Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή [Australian Competition and Consumer Commission (ACCC)], όπου προηγουμένως της είχε ανατεθεί η θέσπιση ενός ποινικού κώδικα για να αντιμετωπίσει "την άνιση ισορροπία δυνατότητας διαπραγμάτευσης μεταξύ ψηφιακών τιτάνων και παραδοσιακών μέσων ειδήσεων", όπως την αποκάλεσε το ABC, δεν είχε σημειώσει και ιδιαίτερη πρόοδο με τις κινήσεις καλής θέλησής της. Έτσι, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση αποφάσισε να επέμβει.

Με έναν νέο υποχρεωτικό ποινικό κώδικα θα απαιτεί από τις ψηφιακές πλατφόρμες να μοιράζονται τα έσοδα από διαφημίσεις με τοπικά πρακτορεία ειδήσεων. Δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως η Google και το Facebook, θα πρέπει σύντομα να αποζημιώσουν εταιρείες όπως την Australian Broadcasting Corporation, που μετέδωσε πρώτη την είδηση αυτή. Η υποχρεωτική λίστα από κανόνες —προσχέδιο της οποίας θα δημοσιευτεί προς το τέλος του Ιουλίου— θα καλύπτει τα θέματα διαμοιρασμού δεδομένων, την τοποθέτηση περιεχομένου υψηλότερα από άλλα σε αναζητήσεις και τη διαίρεση των εσόδων που δημιουργούνται. Σύμφωνα με το ABC News, θα επιβληθεί μέσω "προστίμων και κυρώσεων" και θα περιλαμβάνει "υποχρεωτική επιβολή διακανονισμού".


"Η Αυστραλία χρειάζεται ένα ισχυρό και βιώσιμο οικοσύστημα μέσων ειδήσεων και η κυβέρνηση αναγνωρίζει τη σημασία της δημοσιογραφίας που αφορά το δημόσιο συμφέρον" δήλωσε ο υπουργός Επικοινωνιών Paul Fletcher, αποκαλύπτοντας τον αντίκτυπο της πανδημίας στον τομέα ειδήσεων. "Οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης αντιμετωπίζουν σοβαρή οικονομική πίεση και ο COVID-19 έχει οδηγήσει σε μια απότομη μείωση των εσόδων από διαφημίσεις, σε όλο τον κλάδο. Οι ψηφιακές πλατφόρμες οφείλουν να προσφέρουν παραπάνω για να ενισχυθεί η διαφάνεια των συμφωνιών που έχουν με μέσα ειδήσεων, επειδή έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη δυνατότητα των μέσων να χτίσουν και να διατηρήσουν το κοινό τους και να κερδίζουν από το περιεχόμενο που παράγουν".

"Είναι θέμα δικαιοσύνης να πληρώνονται αυτοί που δημιουργούν και το περιεχόμενο" δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Josh Frydenberg, σε μια δήλωση που δημοσιεύτηκε από το ABC News.

Σε δήλωση του, το Facebook εξεδήλωσε τη δυσαρέσκειά του για αυτή την είδηση: "Είμαστε δυσαρεστημένοι με την ανακοίνωση της κυβέρνησης, κυρίως γιατί δουλέψαμε σκληρά για να προλάβουμε την σύμφωνη από εμάς προθεσμία της. Ο COVID-19 έχει επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις και τις εταιρείες στην χώρα, συμπεριλαμβανομένων των εκδοτών. Έχουμε επενδύσει εκατομμύρια δολάρια τοπικά για να υποστηρίξουμε Αυστραλούς εκδότες μέσω συμφωνιών περιεχομένου, συνεργασιών και εκπαίδευσης της βιομηχανίας και ελπίζουμε πως ο κώδικας αυτός θα προστατεύσει τα συμφέροντα εκατομμυρίων Αυστραλών και μικρών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας καθημερινά", ανέφερε ο Will Easton, managing director του Facebook Australia και του Facebook New Zealand.

Η Google επανέλαβε την ίδια άποψη, προσθέτοντας πως από το Φεβρουάριο η εταιρεία έχει "έρθει σε επαφή με περισσότερους από 25 Αυστραλούς εκδότες για να δώσει τη δικιά της προσφορά στη θέσπιση ενός εθελοντικού κώδικα και δούλεψε με βάση τα χρονικά πλαίσια και τη διαδικασία που όρισε η ACCC". Έχοντας επενδύσει "πολλά χρόνια" ως συνεργάτης της βιομηχανίας ειδήσεων, η Google υποσχέθηκε να συνεχίσει να συνεργάζεται "εποικοδομητικά" με τοπικά μέσα, με την ACCC και την αυστραλιανή κυβέρνηση στην αναθεώρηση αυτης της διαδικασίας.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε διάστημα λιγότερο δυο εβδομάδων από την κίνηση της Αρχή Ανταγωνισμού της Γαλλίας να επιβάλει στην Google να διαπραγματευτεί την πληρωμή σε εκδότες και πρακτορεία ειδήσεων για την επαναχρησιμοποίηση προστατευόμενου περιεχομένου.

No comments :

Post a Comment