ΚΟΥΡΗΤΗΣ: Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΑΦΟΥ ΜΕΤΕΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΕ ΧΩΡΟ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΤΑΘΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ Ε.Δ ΟΥΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΜΕΣΩΝ ΩΣΤΕ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ "ΚΑΛΟΓΥΑΛΙΣΜΕΝΕΣ" ΔΙΜΟΙΡΙΕΣ ΕΠΙΔΕΙΞΕΩΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΞΕΝΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΩΝ , ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ-ΜΟΝΑΔΕΣ, ΩΣΤΕ ΠΑΛΙ ΣΕ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ ΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ. ΩΣ ΕΚΕΙ... ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΛΟ...
Ποιος θα είναι αυτός που θα πληρώσει ΑΝ σε περίπτωση πολεμικής σύγκρουσης, μικρής ή μεγάλης, έχουμε απώλειες, δυσανάλογα μεγάλες της μάχης, ποιος θα είναι υπεύθυνος. Ο τοπικός διοικητής, το Στρατηγείο ή τα Επιτελεία; Και ποιος θα φταίει για πιθανή ήττα;Ή μήπως θα ευθύνονται όσοι θα στείλουν πανάκριβα κορυφαία υποβρύχια 214ΗΝ να πολεμήσουν τον εχθρό με απαρχαιωμένες τορπίλες, αναγκαζόμενα να πλησιάσουν επικίνδυνα πολύ τον αντίπαλο; Αυτοί που θα πρέπει να πολεμήσουν με υποβρύχια 50 ετών;
Και δεν μπαίνουμε καν στο θέμα Πολεμική Αεροπορία… που θα χρειαστεί να κάνει την ανάγκη φιλοτιμία και τις iron bombs… κατευθυνόμενες. Δεν συζητούμε καν για τις ανάγκες για ανταλλακτικά, για τα C-130 που έχουν περάσει σε χρόνο αξιοποίησης τα C-47 κοκ. Ας μείνουμε στο ΠΝ, που πραγματικά έχουμε “βαρεθεί” να ενισχύεται, και τελικά, το μόνο που γίνεται είναι οι δωρεές του Ιδρύματος Λασκαρίδη.
Η αλλαγή της κυβέρνησης δεν είναι δικαιολογία καθώς το Κράτος υποχρεούται να έχει συνέχεια. Όπως επίσης δεν μπορεί να φταίει πάντα ο προηγούμενος. Άλλωστε, η νέα Κυβέρνηση σε λίγους μήνες συμπληρώνει ένα έτος στην εξουσία. Όπως δεν είναι δικαιολογία πλέον ο κορωνοϊός. Ο Π/Υ που ψηφίστηκε πέρσι, δεν αλλάζει στα Υπουργεία, απλά ενισχύονται κάποια για την αντιμετώπιση της κρίσης ενώ παύει να ισχύει το πλεόνασμα. Άρα, έστω και λίγα, υπάρχουν κάποια χρήματα.
Θεωρούμε πως η Κυβέρνηση έχει κάθε νομιμοποίηση να προχωρήσει στις απαραίτητες εξοπλιστικές δαπάνες χωρίς να φοβάται το όποιο πολιτικό κόστος. Αλλιώς, ας μην το κουράζουμε, ας κλείσουμε σαν “Κράτος” μια συμφωνία με τον Ερντογάν να περνούν τα επιβατικά πλοία μας για τα νησιά χωρίς να πληρώνουμε τέλη διέλευσης. Φθηνότερο δεν είναι; Και στην τελική, μπορούμε να μετατρέψουμε τα εκσυγχρονισμένα Ρ-3Β να μεταφέρουν ασθενείς. Γιατί έτσι όπως πάμε, θα είναι το μόνο που θα παραλάβει το Π.Ν στο μέλλον.
Μην ξεχνάμε, πως άλλη μια φορά στην Ιστορία μας είχαμε καταργήσει το Ναυτικό για οικονομικούς λόγους. Λίγο πριν την Άλωση. Εντάξει, αποφάσισαν να το διακινδυνεύσουν τότε οι άνθρωποι…
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.ptisidiastima.com/what-about-hellenic-navy-modernization/
Τα δεδομένα είναι αδυσώπητα. Η πανδημία θα πλήξει καίρια την οικονομία της χώρας και ο αμυντικός προϋπολογισμός δεν αναμένεται να ενισχυθεί, παρά το ότι αυτό αποτελεί πιεστική αναγκαιότητα όσο ποτέ άλλοτε. Δεν είναι μόνο η πρόκληση της αντιμετωπίσεως της επεκτεινόμενης τουρκικής επιθετικότητος σε νέα “Υπο-θέατρα Επιχειρήσεων”, που επιβάλλουν μεγάλες επένδύσεις για να αποκτηθούν μείζονες αεροπορικές και ναυτικές πλατφόρμες που θα ενισχύσουν την αεροναυτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων. Δεν είναι μόνο τα μεγάλα κεφάλαια που απαιτούνται για να αποκατασταθεί ο δείκτης διαθεσιμότητος των οπλικών συστημάτων των τριών Κλάδων σε αποδεκτό επίπεδο. Είναι πλέον και ο εν εξελίξει Υβριδικός Πόλεμος, που απαιτεί την αφιέρωση επιπλέον πόρων, σε προσωπικό, χρηματοδότηση αλλά και επίπεδο νέων αντιλήψεων πρακτικών, τακτικών και διαδικασιών σε κλιμάκια πέραν των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Δεν υπάρχει ίσως άλλος θεσμικός φορέας, εκτός από το ΓΕΕΘΑ, για να “περπατήσει” στο δύσκολο μονοπάτι που άνοιξε αυτή η πολλαπλή πρόκληση. Με δεδομένη την οικονομική δυσχέρεια, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αναζητήσει ένα χαρτοφυλάκιο στοχευμένων “έξυπνων” επιλογών για τον Υβριδικό Πόλεμο, που όμως θα απαντούν και σε προκλήσεις μιας συμβατικής πολεμικής αναμετρήσεως με την Τουρκία.Το ανοικτό πνεύμα που διακρίνει τις Ειδικές Δυνάμεις, επιβάλει την εξάπλωση μιας νέας νοοτροπίας στον τρόπο σκέψεως και την εφαρμογή νέων πρακτικών σε επίπεδα που δεν “βλέπαμε” πριν.
Τέσσερις προτάσεις
Η διαχρονική εμπειρία των Ειδικών Επιχειρήσεων, επισημαίνει ότι “το Α και το Ω” είναι οι Πληροφορίες.
Η εμπειρία της επιθέσεως στον Έβρο, ανέδειξε τον σοβαρότατο ρόλο των επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Πολέμου. Το κεφάλαιο αυτό, πρέπει να προσεγγισθεί από το ΓΕΕΘΑ στο πλαίσιο μια ολιστικής “πολιτικής” που θα συμπεριλαμβάνει τις Διαβιβάσεις και τον Κυβερνοπόλεμο. Όπως οι Ειδικές Δυνάμεις έχουν ικανότητα αναπτύξεως από αέρος, θαλάσσης και ξηράς, έτσι και το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αποκτήσει ικανότητα Πολυχωρικών Επιχειρήσεων μέσω εφαρμοσμένης “συντήξεως” των ανωτέρω πεδίων. Οι υποθέσεις των Διαβιβάσεων, του Ηλεκτρονικού Πολέμου και του Κυβερνοπολέμου, αποτελούν συχνά “ακαταλαβίστικα πράγματα” για ανωτάτους αξιωματικούς, λόγω απώλειας επαφής με θέματα τεχνολογίας και νέων αντιλήψεων που επιδρούν καθοριστικώς στις επιχειρήσεις. Πρόκειται σαφώς για ένα θέμα νοοτροπίας, που πρέπει να αλλάξει. Επιπλέον προσοχή σε αυτούς τους τομείς, δεν είναι ποτέ χαμένη για κανέναν στράτηγο. Αφιέρωση περισσότερων πόρων (χρηματικών και προσωπικού) σε αυτή την τριάδα Πολυχωρικών Επιχειρήσεων, αποτελεί κρίσιμο μονόδρομο.
Το ΓΕΕΘΑ μπορεί να παρέμβει και για μια διαφορετική οπτική στο ζήτημα της Εφεδρείας των Ενόπλων Δυνάμεων και της Εθνοφυλακής. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται απλώς ως μερικές χιλιάδες εφέδρων που καλούνται να επανδρώσουν Αποστολές Συμπληρώσεως των ενεργών μονάδων ή Επιστρατευόμενες Μονάδες. Στο πλαίσιο της Εθνοφυλακής, η παρουσία της οποίας εστιάζεται στις παραμεθόριες περιοχές, μπορούν να συγκροτηθούν άκρως εξειδικευμένες υπομονάδες–μονάδες και στην ενδοχώρα. Θα επανδρώνονται από εθελοντές εφέδρους υψηλού γνωστικού επιπέδου, ειδικεύσεως και ταλέντων σε θέματα επικοινωνιών, διαμορφωτών γνώμης, ηλεκτρονικών υπολογιστών, συμβούλων, hackers κ.λπ. που αντί για εκπαίδευση στα όπλα θα ασχολούνται με αποστολές υποστηρίξεως επιχειρήσεων Επικοινωνίας–Επιρροής–Κυβερνοπολέμου διά των Μέσων Κοινωνικής Δικτυώσεως και του Κυβερνοχώρου. Ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, υπάρχει ευάριθμος πληθυσμός ακόμη και μεγαλύτερης της ηλικίας στρατεύσεως, που σε εθελοντική βάση μπορεί να αφιερώνει χρόνο στο πλαίσιο μονάδων “high-tech” Εθνοφυλακής με απευθείας υπαγωγή σε μια αναβαθμισμένη ΓΕΕΘΑ/Ε6 (ΔΙΚΥΒ).
Προκειμένου να υποστηρίξει όλη την προαναφερθείσα δέσμη μέτρων, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να προσεγγίσει με ριζοσπαστικό τρόπο την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, διερευνώντας λύσεις υψηλής τεχνολογίας–χαμηλού κόστους, που μπορούν να προσφερθούν. Οι Ειδικές Δυνάμεις στις ανεπτυγμένες χώρες, απολαμβάνουν ξεχωριστών προϋπολογισμών και μπορούν να προμηθευτούν κατά προτεραιότητα και εκτός κανονικής εφοδιαστικής αλυσίδος, όποια πιο εξελιγμένη λύση προσφέρει η αγορά. Λειτουργώντας με αυτό το πνεύμα “εξοπλισμών Ειδικών Επιχειρήσεων”, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να χαράξει μια ελιτίστικη επιλογή “μικροεξοπλισμών” προς υποστήριξη των ειδικών σκοπών του.
Συνήθως την μεγαλύτερη δραστηριότητα και ενδιαφέρον των Γενικών Επιτελείων σε επίπεδο εξοπλισμών, απορροφούν τα προγράμματα για μείζονα οπλικά συστήματα που θεωρείται ότι έχουν υψηλή επίδραση στο ισοζύγιο ισχύς με τον εχθρό. Κατανοητό αλλά τώρα που εκ των πραγμάτων η οικονομία δέχεται πλήγμα, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αλλάξει πρακτική. Είναι ενδιαφέρον να συγκροτηθεί μια Ειδική Επιτροπή επιτελών που θα καταρτίσει κατάλογο με ιεραρχημένες προτεραιότητες “έξυπνων λύσεων” υψηλής τεχνολογίας προς υποστήριξη των ανωτέρω -και όχι μόνο- κυρίων πυλώνων δράσεως του ΓΕΕΘΑ. Η ίδια επιτροπή, σε δεύτερη φάση, πρέπει να έλθει σε απευθείας επαφή με την ΓΔΑΕΕ, τον ΣΕΚΠΥ και τις εταιρείες του χώρου, διερευνώντας λεπτομερώς τι εγχώριες δυνατότητες υπάρχουν για την εξυπηρέτηση των στόχων που έχουν τεθεί στον καταρτισθέντα κατάλογο.
Συνδυάζοντας εκθέσεις δυνατοτήτων από τα υφιστάμενα Κέντρα Έρευνας & Τεχνολογίας των Κλάδων, ο Α/ΓΕΕΘΑ μπορεί να ενημερωθεί και να εισηγηθεί στην πολιτική ηγεσία την υλοποίηση “έξυπνων λύσεων” σε διακλαδική βάση. Πολλά τέτοιου είδους προγράμματα απαιτούν μικρές χρηματοδοτήσεις, μικρό χρόνο αναπτύξεως και η προμήθεια του τελικού προϊόντος, δεν απαιτεί αφιέρωση εκατοντάδων εκατομμυρίων. Το ΓΕΕΘΑ πρέπει να εκπονήσει κατάλογο βατού κόστους προγραμμάτων “έξυπνων λύσεων” υψηλής τεχνολογίας εφαρμογών σε απαιτητικά πεδία όπως αυτά που περιγράφηκαν, πιέζοντας την πολιτική ηγεσία να προβλέψει διαδικασία “fast track” χρηματοδοτήσεως και υλοποιήσεως, εξασφαλίζοντας όχι μόνο το προσδοκώμενο επιχειρησιακό όφελος αλλά και μία επιτηδευμένη στρατηγική “επανεκκινήσεως” της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.
Εφόσον δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν προγράμματα μεγάλου κόστους, μία φρόνιμη πρακτική είναι να επιδιωχθεί η στοχευμένη αφιέρωση περιορισμένων πόρων για υψηλή απόδοση, κεφαλαιοποιημένη σε “χειρουργικής ακριβείας” εργαλεία. Εφόσον χρήματα δεν θα υπάρξουν πολλά, αφιέρωση λελογισμένων πόρων σε δράσεις από το επίπεδο του ΓΕΕΘΑ όπως οι ανωτέρω, μπορούν να αποδώσουν πολλαπλώς.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://doureios.com/yvridiki-antilipsi-sto-geethe-gia-ton-yvridiko-polemo-tis-toyrkias/
2/9/18, ΕΓΡΑΦΑ: Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΝΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ "ΚΥΒΕΡΝΟ-ΣΤΡΑΤΟΥ" ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ-ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΑΛΛΟΙ ΗΔΗ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΕΝΑΣ ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΑΞ/ΚΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΩΝ ΑΞ/ΚΩΝ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ. Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟ-ΣΤΡΑΤΟΥ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΕΤΗΣΙΩΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΚΟΜΗ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ. ΤΟ ΑΝΤΙΧΤΥΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΕΧΘΡΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΚΘΕΤΙΚΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: https://www.defence-point.gr/news/uav-sperwer-kai-i-stasimotita-toson-dekaetion-ston-elliniko-strato
Ποιος θα είναι αυτός που θα πληρώσει ΑΝ σε περίπτωση πολεμικής σύγκρουσης, μικρής ή μεγάλης, έχουμε απώλειες, δυσανάλογα μεγάλες της μάχης, ποιος θα είναι υπεύθυνος. Ο τοπικός διοικητής, το Στρατηγείο ή τα Επιτελεία; Και ποιος θα φταίει για πιθανή ήττα;Ή μήπως θα ευθύνονται όσοι θα στείλουν πανάκριβα κορυφαία υποβρύχια 214ΗΝ να πολεμήσουν τον εχθρό με απαρχαιωμένες τορπίλες, αναγκαζόμενα να πλησιάσουν επικίνδυνα πολύ τον αντίπαλο; Αυτοί που θα πρέπει να πολεμήσουν με υποβρύχια 50 ετών;
- Όταν οι φρεγάτες S δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν επιθέσεις κορεσμού ακόμη και από σμήνος εχθρικών μαχητικών, πάλι, ποιος θα φταίει;
- Όταν οι ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν είναι 100% λειτουργικές γιατί τα συστήματά τους δεν εκσυγχρονίστηκαν ποτέ;
- Όταν τα εχθρικά υποβρύχια πετσοκόβουν τις δυνάμεις ενίσχυσης για τα νησιά γιατί τα Ρ-3 δεν “κάνουν” ή τα S70B6/MH-60R δεν ήρθαν ποτέ;
- Όταν χάνουμε τις 50ετείς πυραυλακάτους μας ακόμη κι από UCAV, γιατί χωρίς ικανή αντιαεροπορική άμυνα δεν έχουν καμία ελπίδα επιβίωσης, αλλά τα πληρώματα πήγαν να κάνουν το καθήκον τους;
- Όταν χάνουμε υπερσύγχρονα Leo2 από ενέδρες πεζικού γιατί δεν τα συνοδεύουν ΤΟΜΑ;
- Όταν έχουμε απώλειες στρατιωτών μέσα σε Μ113 της εποχής του Βιετνάμ;
- Όταν η ΑΣ αναγκαστεί να πετάει με αρχαιοπρεπή UH-1H ενώ κάπου δίπλα τους η εχθρική αεροπορία καταστρέφει στο έδαφος τα υπερσύγχρονα αλλά ανίκανα να πετάξουν ΝΗ90;
Και δεν μπαίνουμε καν στο θέμα Πολεμική Αεροπορία… που θα χρειαστεί να κάνει την ανάγκη φιλοτιμία και τις iron bombs… κατευθυνόμενες. Δεν συζητούμε καν για τις ανάγκες για ανταλλακτικά, για τα C-130 που έχουν περάσει σε χρόνο αξιοποίησης τα C-47 κοκ. Ας μείνουμε στο ΠΝ, που πραγματικά έχουμε “βαρεθεί” να ενισχύεται, και τελικά, το μόνο που γίνεται είναι οι δωρεές του Ιδρύματος Λασκαρίδη.
Η αλλαγή της κυβέρνησης δεν είναι δικαιολογία καθώς το Κράτος υποχρεούται να έχει συνέχεια. Όπως επίσης δεν μπορεί να φταίει πάντα ο προηγούμενος. Άλλωστε, η νέα Κυβέρνηση σε λίγους μήνες συμπληρώνει ένα έτος στην εξουσία. Όπως δεν είναι δικαιολογία πλέον ο κορωνοϊός. Ο Π/Υ που ψηφίστηκε πέρσι, δεν αλλάζει στα Υπουργεία, απλά ενισχύονται κάποια για την αντιμετώπιση της κρίσης ενώ παύει να ισχύει το πλεόνασμα. Άρα, έστω και λίγα, υπάρχουν κάποια χρήματα.
- Ή μήπως τελικά πάλι το ΥΠΕΘΑ θα είναι η Ιφιγένεια;
- Γιατί ΠΑΛΙ να μην αγοράσουμε κάτι για να παίζει “μπάλα” το ΥΠΟΙΚ;
- Και στην τελική, τα 530 εκ. ευρώ της Άμυνας θα σώσουν την παρτίδα;
- Γιατί πάντα πρέπει να πληρώνει η Άμυνα τα σπασμένα; ξεχάσαμε σε λιγότερους από δυο μήνες το τι έγινε στον Έβρο;
- Τι πρέπει να κάνει η Τουρκία για να αποφασίσουμε πως πρέπει να δώσουμε κάτι σε αμυντικές δαπάνες; Υπερπτήση πάνω από την Κέρκυρα;
Θεωρούμε πως η Κυβέρνηση έχει κάθε νομιμοποίηση να προχωρήσει στις απαραίτητες εξοπλιστικές δαπάνες χωρίς να φοβάται το όποιο πολιτικό κόστος. Αλλιώς, ας μην το κουράζουμε, ας κλείσουμε σαν “Κράτος” μια συμφωνία με τον Ερντογάν να περνούν τα επιβατικά πλοία μας για τα νησιά χωρίς να πληρώνουμε τέλη διέλευσης. Φθηνότερο δεν είναι; Και στην τελική, μπορούμε να μετατρέψουμε τα εκσυγχρονισμένα Ρ-3Β να μεταφέρουν ασθενείς. Γιατί έτσι όπως πάμε, θα είναι το μόνο που θα παραλάβει το Π.Ν στο μέλλον.
Μην ξεχνάμε, πως άλλη μια φορά στην Ιστορία μας είχαμε καταργήσει το Ναυτικό για οικονομικούς λόγους. Λίγο πριν την Άλωση. Εντάξει, αποφάσισαν να το διακινδυνεύσουν τότε οι άνθρωποι…
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.ptisidiastima.com/what-about-hellenic-navy-modernization/
Τα δεδομένα είναι αδυσώπητα. Η πανδημία θα πλήξει καίρια την οικονομία της χώρας και ο αμυντικός προϋπολογισμός δεν αναμένεται να ενισχυθεί, παρά το ότι αυτό αποτελεί πιεστική αναγκαιότητα όσο ποτέ άλλοτε. Δεν είναι μόνο η πρόκληση της αντιμετωπίσεως της επεκτεινόμενης τουρκικής επιθετικότητος σε νέα “Υπο-θέατρα Επιχειρήσεων”, που επιβάλλουν μεγάλες επένδύσεις για να αποκτηθούν μείζονες αεροπορικές και ναυτικές πλατφόρμες που θα ενισχύσουν την αεροναυτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων. Δεν είναι μόνο τα μεγάλα κεφάλαια που απαιτούνται για να αποκατασταθεί ο δείκτης διαθεσιμότητος των οπλικών συστημάτων των τριών Κλάδων σε αποδεκτό επίπεδο. Είναι πλέον και ο εν εξελίξει Υβριδικός Πόλεμος, που απαιτεί την αφιέρωση επιπλέον πόρων, σε προσωπικό, χρηματοδότηση αλλά και επίπεδο νέων αντιλήψεων πρακτικών, τακτικών και διαδικασιών σε κλιμάκια πέραν των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Δεν υπάρχει ίσως άλλος θεσμικός φορέας, εκτός από το ΓΕΕΘΑ, για να “περπατήσει” στο δύσκολο μονοπάτι που άνοιξε αυτή η πολλαπλή πρόκληση. Με δεδομένη την οικονομική δυσχέρεια, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αναζητήσει ένα χαρτοφυλάκιο στοχευμένων “έξυπνων” επιλογών για τον Υβριδικό Πόλεμο, που όμως θα απαντούν και σε προκλήσεις μιας συμβατικής πολεμικής αναμετρήσεως με την Τουρκία.Το ανοικτό πνεύμα που διακρίνει τις Ειδικές Δυνάμεις, επιβάλει την εξάπλωση μιας νέας νοοτροπίας στον τρόπο σκέψεως και την εφαρμογή νέων πρακτικών σε επίπεδα που δεν “βλέπαμε” πριν.
Τέσσερις προτάσεις
Η διαχρονική εμπειρία των Ειδικών Επιχειρήσεων, επισημαίνει ότι “το Α και το Ω” είναι οι Πληροφορίες.
- Πρέπει αφενός να βελτιωθεί σε όλα τα επίπεδα η συνεργασία με την ΕΥΠ, η οποία είναι αναγκαίο να παροτρυνθεί σε μια αλλαγή νοοτροπίας, για πιο επιθετικές επιχειρήσεις. Επιχειρήσεις που ακόμη και αν θεωρούνται “ταμπού” για μια κυβέρνηση, πρέπει να προωθούνται με τις δέουσες εισηγήσεις, να καλλιεργούνται και να υποστηρίζονται σε βάθος χρόνου, ακόμη και αν αρχικώς απορριφθούν.
- Η Διακλαδική Διεύθυνση Στρατιωτικών Πληροφοριών του ΓΕΕΘΑ, είναι αναγκαίο να ενισχυθεί και να δρομολογηθούν αναθεωρήσεις – αναδιοργανώσεις που έχουν κριθεί σκόπιμες.
- Πρέπει να αποδοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην “εκπαίδευση” του στρατιωτικού προσωπικού που εμπλέκεται σε αυτό το απαιτητικό και άκρως εξειδικευμένο αντικείμενο.
- Στο πλαίσιο των Πληροφοριών, πρέπει να ενισχυθούν και οι επιχειρήσεις ασφαλείας–παραπλανήσεως, φθάνοντας μέχρι και στα πιο χαμηλά πλαίσια των απλών έργων αποκρύψεως που ενδεχομένως έχουν παραμεληθεί, λόγω εσφαλμένης αντιλήψεως για τα όρια και τους περιορισμούς της σύγχρονης τεχνολογίας.
Η εμπειρία της επιθέσεως στον Έβρο, ανέδειξε τον σοβαρότατο ρόλο των επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Πολέμου. Το κεφάλαιο αυτό, πρέπει να προσεγγισθεί από το ΓΕΕΘΑ στο πλαίσιο μια ολιστικής “πολιτικής” που θα συμπεριλαμβάνει τις Διαβιβάσεις και τον Κυβερνοπόλεμο. Όπως οι Ειδικές Δυνάμεις έχουν ικανότητα αναπτύξεως από αέρος, θαλάσσης και ξηράς, έτσι και το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αποκτήσει ικανότητα Πολυχωρικών Επιχειρήσεων μέσω εφαρμοσμένης “συντήξεως” των ανωτέρω πεδίων. Οι υποθέσεις των Διαβιβάσεων, του Ηλεκτρονικού Πολέμου και του Κυβερνοπολέμου, αποτελούν συχνά “ακαταλαβίστικα πράγματα” για ανωτάτους αξιωματικούς, λόγω απώλειας επαφής με θέματα τεχνολογίας και νέων αντιλήψεων που επιδρούν καθοριστικώς στις επιχειρήσεις. Πρόκειται σαφώς για ένα θέμα νοοτροπίας, που πρέπει να αλλάξει. Επιπλέον προσοχή σε αυτούς τους τομείς, δεν είναι ποτέ χαμένη για κανέναν στράτηγο. Αφιέρωση περισσότερων πόρων (χρηματικών και προσωπικού) σε αυτή την τριάδα Πολυχωρικών Επιχειρήσεων, αποτελεί κρίσιμο μονόδρομο.
- Στις Διαβιβάσεις, πρέπει να προσεχθεί η τεχνολογική απαξίωση σε όλα τα επίπεδα και να επαναπροσεγγισθεί το πρόγραμμα ΕΡΜΗΣ ΙΙ και χαμηλότερα αυτού προγράμματα.
- Στον Ηλεκτρονικό Πόλεμο πρέπει να επανεξετασθεί συνολικώς το ζήτημα κι ενδεχομένως να ληφθούν κάποιες “γενναίες” αποφάσεις.
- Το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αναβαθμίσει – μετασχηματίσει τις ικανότητες της Διεύθυνσης Κυβερνοάμυνας (ΓΕΕΘΑ/Ε6) ώστε να αποκτήσει αυτή φυσιογνωμία πραγματικού “όπλου”.
Το ΓΕΕΘΑ μπορεί να παρέμβει και για μια διαφορετική οπτική στο ζήτημα της Εφεδρείας των Ενόπλων Δυνάμεων και της Εθνοφυλακής. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται απλώς ως μερικές χιλιάδες εφέδρων που καλούνται να επανδρώσουν Αποστολές Συμπληρώσεως των ενεργών μονάδων ή Επιστρατευόμενες Μονάδες. Στο πλαίσιο της Εθνοφυλακής, η παρουσία της οποίας εστιάζεται στις παραμεθόριες περιοχές, μπορούν να συγκροτηθούν άκρως εξειδικευμένες υπομονάδες–μονάδες και στην ενδοχώρα. Θα επανδρώνονται από εθελοντές εφέδρους υψηλού γνωστικού επιπέδου, ειδικεύσεως και ταλέντων σε θέματα επικοινωνιών, διαμορφωτών γνώμης, ηλεκτρονικών υπολογιστών, συμβούλων, hackers κ.λπ. που αντί για εκπαίδευση στα όπλα θα ασχολούνται με αποστολές υποστηρίξεως επιχειρήσεων Επικοινωνίας–Επιρροής–Κυβερνοπολέμου διά των Μέσων Κοινωνικής Δικτυώσεως και του Κυβερνοχώρου. Ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, υπάρχει ευάριθμος πληθυσμός ακόμη και μεγαλύτερης της ηλικίας στρατεύσεως, που σε εθελοντική βάση μπορεί να αφιερώνει χρόνο στο πλαίσιο μονάδων “high-tech” Εθνοφυλακής με απευθείας υπαγωγή σε μια αναβαθμισμένη ΓΕΕΘΑ/Ε6 (ΔΙΚΥΒ).
Προκειμένου να υποστηρίξει όλη την προαναφερθείσα δέσμη μέτρων, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να προσεγγίσει με ριζοσπαστικό τρόπο την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, διερευνώντας λύσεις υψηλής τεχνολογίας–χαμηλού κόστους, που μπορούν να προσφερθούν. Οι Ειδικές Δυνάμεις στις ανεπτυγμένες χώρες, απολαμβάνουν ξεχωριστών προϋπολογισμών και μπορούν να προμηθευτούν κατά προτεραιότητα και εκτός κανονικής εφοδιαστικής αλυσίδος, όποια πιο εξελιγμένη λύση προσφέρει η αγορά. Λειτουργώντας με αυτό το πνεύμα “εξοπλισμών Ειδικών Επιχειρήσεων”, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να χαράξει μια ελιτίστικη επιλογή “μικροεξοπλισμών” προς υποστήριξη των ειδικών σκοπών του.
Συνήθως την μεγαλύτερη δραστηριότητα και ενδιαφέρον των Γενικών Επιτελείων σε επίπεδο εξοπλισμών, απορροφούν τα προγράμματα για μείζονα οπλικά συστήματα που θεωρείται ότι έχουν υψηλή επίδραση στο ισοζύγιο ισχύς με τον εχθρό. Κατανοητό αλλά τώρα που εκ των πραγμάτων η οικονομία δέχεται πλήγμα, το ΓΕΕΘΑ πρέπει να αλλάξει πρακτική. Είναι ενδιαφέρον να συγκροτηθεί μια Ειδική Επιτροπή επιτελών που θα καταρτίσει κατάλογο με ιεραρχημένες προτεραιότητες “έξυπνων λύσεων” υψηλής τεχνολογίας προς υποστήριξη των ανωτέρω -και όχι μόνο- κυρίων πυλώνων δράσεως του ΓΕΕΘΑ. Η ίδια επιτροπή, σε δεύτερη φάση, πρέπει να έλθει σε απευθείας επαφή με την ΓΔΑΕΕ, τον ΣΕΚΠΥ και τις εταιρείες του χώρου, διερευνώντας λεπτομερώς τι εγχώριες δυνατότητες υπάρχουν για την εξυπηρέτηση των στόχων που έχουν τεθεί στον καταρτισθέντα κατάλογο.
Συνδυάζοντας εκθέσεις δυνατοτήτων από τα υφιστάμενα Κέντρα Έρευνας & Τεχνολογίας των Κλάδων, ο Α/ΓΕΕΘΑ μπορεί να ενημερωθεί και να εισηγηθεί στην πολιτική ηγεσία την υλοποίηση “έξυπνων λύσεων” σε διακλαδική βάση. Πολλά τέτοιου είδους προγράμματα απαιτούν μικρές χρηματοδοτήσεις, μικρό χρόνο αναπτύξεως και η προμήθεια του τελικού προϊόντος, δεν απαιτεί αφιέρωση εκατοντάδων εκατομμυρίων. Το ΓΕΕΘΑ πρέπει να εκπονήσει κατάλογο βατού κόστους προγραμμάτων “έξυπνων λύσεων” υψηλής τεχνολογίας εφαρμογών σε απαιτητικά πεδία όπως αυτά που περιγράφηκαν, πιέζοντας την πολιτική ηγεσία να προβλέψει διαδικασία “fast track” χρηματοδοτήσεως και υλοποιήσεως, εξασφαλίζοντας όχι μόνο το προσδοκώμενο επιχειρησιακό όφελος αλλά και μία επιτηδευμένη στρατηγική “επανεκκινήσεως” της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.
Εφόσον δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν προγράμματα μεγάλου κόστους, μία φρόνιμη πρακτική είναι να επιδιωχθεί η στοχευμένη αφιέρωση περιορισμένων πόρων για υψηλή απόδοση, κεφαλαιοποιημένη σε “χειρουργικής ακριβείας” εργαλεία. Εφόσον χρήματα δεν θα υπάρξουν πολλά, αφιέρωση λελογισμένων πόρων σε δράσεις από το επίπεδο του ΓΕΕΘΑ όπως οι ανωτέρω, μπορούν να αποδώσουν πολλαπλώς.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://doureios.com/yvridiki-antilipsi-sto-geethe-gia-ton-yvridiko-polemo-tis-toyrkias/
2/9/18, ΕΓΡΑΦΑ: Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΝΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ "ΚΥΒΕΡΝΟ-ΣΤΡΑΤΟΥ" ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ-ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΑΛΛΟΙ ΗΔΗ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΕΝΑΣ ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΑΞ/ΚΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΩΝ ΑΞ/ΚΩΝ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ. Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟ-ΣΤΡΑΤΟΥ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΕΤΗΣΙΩΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΚΟΜΗ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ. ΤΟ ΑΝΤΙΧΤΥΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΠΙΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΕΧΘΡΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΚΘΕΤΙΚΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟ.
- ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΙΣ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ, Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΑΝΤΑ ΙΔΙΟΣ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ.
- ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ/ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΩΝ, ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ, ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ, ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ: https://www.defence-point.gr/news/uav-sperwer-kai-i-stasimotita-toson-dekaetion-ston-elliniko-strato
ΟΧΙ ΔΕ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΝΑΤΙΒΙΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ/ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ!
ReplyDeleteΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΥ ΑΝΤΙΝΑΤΙΒΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΩΡΙΝΩΝ "ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ" ΤΟΥΣ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΕΝΤΟΛΕΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΣΕ ΤΟΥΡΚΟΜΠΑΡΟΚ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ "ΝΕΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ" ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ:
Το γερμανικό υπουργείο Υγείας παρουσίασε την Τουρκία ως «μαμά» της Ελλάδας! - Δεν κρύβονται οι προτιμήσεις του Βερολίνου
https://www.pronews.gr/kosmos/eyropaiki-enosi/872369_germaniko-ypoyrgeio-ygeias-paroysiase-tin-toyrkia-os-mama-tis-elladas
(ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ 1000 ΛΕΞΕΙΣ)
ΑΣ ΜΗ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΜΑΣΤΕ Μ' ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΟΤΑΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΑΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ ΕΙΣΒΑΛΟΥΝ ΣΟΜΑΛΟΙ ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ!
Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΜΑΖΙΚΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ ΜΕ ΠΡΟΣΧΗΜΑ Τ' ΑΣΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ "ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΝΟΡΑ" ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗΣ:
"ΠΟΙΟ είναι το "Καημένο προσφυγόπουλο" που το "γέμισε" με σκάγια ο "κακός" Έλληνας βοσκός που συνελήφθη; ΓΙΑΤΙ κρύβουν το Τατού; ΤΙ απεικονίζει; Μπάς κι είναι κάνας δολοφόνος τσιχαντιστής του ... ISSIS;"
"Το 'τατουάζ' απεικονίζει τον αλ-Μπαγκντάντι τον αρχηγό του issis,σε αυτόν που οφείλεται η γενοκτονία των Γιαζίντι κ οι χιλιάδες νεκροί του «εμφυλίου» στην Συρία."
"Κι αφού είναι Τζιχαντιστης, αρα εγκληματίας πόλεμου, γιατι κυκλοφορεί ελεύθερος στην χώρα μας; Πόσοι ακόμη, σαν αυτόν υπάρχουν εδω;"
https://skeftomasteellhnika.blogspot.com/2020/04/blog-post_551.html
ΣΧΕΤΙΚΑ
Μιχάλης Χαραλαμπίδης 1996: Τουρκομπαρόκ η Ελλάδα το 2010
https://www.youtube.com/watch?v=WqBV9ieUGO8