09/03/2020

NordVPN: Σφάλμα εκθέτει ευαίσθητα δεδομένα πελατών

Η NordVPN παρουσίασε στην πλατφόρμα πληρωμών της ένα σφάλμα το οποίο επιτρέπει τη διαρροή ευαίσθητων και εμπιστευτικών δεδομένων πελατών της εταιρείας. Αυτό το σφάλμα θα μπορούσε να το εκμεταλλευτεί κάποιος απλά με ένα αίτημα. Όπως αναφέρθηκε από το “The Register”, η ευπάθεια δημοσιοποιήθηκε τον Φεβρουάριο στο HackerOne, μια bug bounty πλατφόρμα, στην οποία ερευνητές μπορούν να αποκαλύψουν ιδιωτικά ζητήματα ασφαλείας σε πωλητές με αντάλλαγμα οικονομικές ανταμοιβές. Η ευπάθεια, η οποία εντοπίστηκε από έναν ερευνητή με την ονομασία “dakitu”, έχει βαθμολογία 7 – 8,9, πράγμα που σημαίνει ότι αξιολογείται ως “κρίσιμης σοβαρότητας”.

Η ευπάθεια στο Insecure Direct Object Reference (IDOR) θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί απλά με την αποστολή αιτήματος HTTP POST στο northvpn.com domain. Χωρίς καμία μορφή επαλήθευσης ταυτότητας, ένα αίτημα που αποστέλλεται στο API του site θα αποκαλύψει μια σειρά πληροφοριών και δεδομένων χρηστών. Ένας δοκιμαστικός λογαριασμός χρησιμοποιήθηκε για pingback πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των διευθύνσεων email, των αρχείων πληρωμής εμπόρων, των διευθύνσεων URL, των προϊόντων που αγοράζονται και των ποσών που καταβάλλονται. Αλλάζοντας το αναγνωριστικό χρήστη, το σφάλμα θα μπορούσε ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για την προβολή άλλων πληροφοριών προφίλ και συνόλων δεδομένων.

Η εν λόγω ευπάθεια διορθώθηκε το Δεκέμβριο και στον dakitu απονεμήθηκε ένα bug bounty 1.000 δολαρίων.

Ο ερευνητής th3pr0xyb0y αποκάλυψε ένα θέμα που περιορίζει την τιμή στη σελίδα ξεχασμένου κωδικού πρόσβασης της NordVPN, καθώς δεν υπήρχε όριο για αιτήσεις κωδικού πρόσβασης. Για το δεύτερο ζήτημα ασφαλείας δόθηκε χρηματική αποζημίωση ύψους 500 δολαρίων.

Τον περασμένο χρόνο, η υπηρεσία VPN αποκάλυψε μια παραβίαση δεδομένων σε ένα από τα κέντρα δεδομένων της, που προκλήθηκε από ένα σύστημα απομακρυσμένης διαχείρισης το οποίο ανήκε σε πάροχο κέντρου δεδομένων τρίτου μέρους. Η NordVPN δεν γνώριζε γι αυτό μέχρι τη στιγμή που ένας χάκερ κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση, αλλά δεδομένης της σοβαρότητας του θέματος – καθώς οι υπηρεσίες VPN βασίζονται στην εμπιστοσύνη των χρηστών και την προστασία των δεδομένων για να είναι επιτυχείς – η εταιρεία μετέφερε την επιχείρησή της αλλού.

Μια εκπρόσωπος της NordVPN δήλωσε στο ZDNet ότι η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει με την βοήθεια της τεχνολογικής της ομάδας ότι η ευπάθεια αποκαλύφθηκε μόνο αφότου διασφαλίστηκε ότι δεν είχε παραβιαστεί κανένα δεδομένο. Η ευπάθεια απομονώθηκε σε τρεις μικρούς παρόχους πληρωμών και ήταν δυνατή η εκμετάλλευσή της μόνο μέσα σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Οι αιτήσεις τρίτων μερών για την αυτόματη δημιουργία αναγνωριστικών στοιχείων ήταν πάντα περιορισμένες. Κατά την περίοδο που τέθηκε το ζήτημα της συγκεκριμένης ευπάθειας, το σύστημα ανίχνευσης της εταιρείας δεν έδειξε καμιά ύποπτη δραστηριότητα. Επίσης, η εταιρεία δηλώνει ικανοποιημένη με το bug bounty πρόγραμμα, καθώς χάρη σε αυτό μπορεί να διορθώσει τυχόν ευπάθειες προτού να μπορέσει να τις εκμεταλλευτεί κάποιος για κακόβουλη δραστηριότητα.

https://www.secnews.gr/214418/nordvpn-parousiase-sfalma-pou-ekthetei-evaisthita-dedomena-pelaton/

No comments :

Post a Comment