Την πρόθεση του Κογκρέσου να αποδεσμεύσει περαιτέρω χρηματοδοτήσεις για τις υποδομές των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.) αλλά και μεταφορά τεχνογνωσίας, στο πλαίσιο της νέας, τροποποιημένης συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA), διαπίστωσε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ν. Παναγιωτόπουλος στις επαφές που είχε στο περιθώριο της διάσκεψης του Μονάχου για την Ασφάλεια με Αμερικανούς γερουσιαστές (Τζέιμς Ινχοφ, Ρότζερ Γουίκερ, Μάικ Ράουντς, Κέβιν Κράμερ και Τζον Μπούζμαν) και βουλευτές (Τζον Κέλι, Τίμοθι Ουόλμπεργκ). Ο κ. Παναγιωτόπουλος παρουσίασε στους Αμερικανούς χάρτες προκειμένου να τους εξηγήσει πού ακριβώς ανοίγονται ευκαιρίες συνεργασίας με βάση την MDCA. Οι γερουσιαστές εμφανίστηκαν θετικοί για αποδέσμευση περαιτέρω κονδυλίων, πέρα από τα περίπου 3 εκατ. δολάρια που χρησιμοποιήθηκαν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Εγινε συζήτηση για τα F-35 και συμφωνήθηκε ότι στην παρούσα φάση είναι νωρίς για ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα, ενώ ο κ. Παναγιωτόπουλος έθιξε το ζήτημα της ανάγκης για κύρια μονάδα επιφανείας που θα αποτελεί ενδιάμεση λύση για το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) και στο τραπέζι έπεσαν τα ευρισκόμενα υπό απόσυρση καταδρομικά τύπου «Ticonderoga». Ο κ. Παναγιωτόπουλος και τα μέλη του Κογκρέσου συμφώνησαν να επανέλθουν τον επόμενο μήνα, κατά την επίσημη επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Αμυνας στις ΗΠΑ.
https://www.kathimerini.gr/1065337/article/epikairothta/politikh/premiera-moe-me-paraviaseis-apo-thn-toyrkia
Το κόστος συντήρησης δυο καταδρομικών είναι περίπου 20 εκ ευρώ σε ετήσια βάση, τη στιγμή που σχεδόν όλος ο Στόλος συντηρείται με 40 εκ ευρώ. Άρα, για να “υποδεχτούμε” δυο Tico, θα έπρεπε να έχουμε αύξηση του Π/Υ του ΠΝ για λειτουργία της τάξης του σχεδόν 50%. Παρόλαυτά, το ΠΝ είναι διατεθειμένο να κάνει ότι πρέπει προκειμένου να παραλάβει τα καταδρομικά. Τα Ticonderoga, ακόμη και στον περιορισμένο αριθμό των δυο πλοίων, μπορούν όχι απλά να φέρουν τα πάνω κάτω στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά σε όλη τη γραμμή αντιπαράθεσης Ελλάδας και Τουρκίας. Τα πλοία θεωρείται πως μπορούν πολύ εύκολα να μπουν σε υπηρεσία, καθώς πολλά από τα υποσυστήματά τους είναι ήδη γνωστά στο ΠΝ. Και ευτυχώς, έχουμε ικανότατα στελέχη στο ΠΝ.
https://www.ptisidiastima.com/greece-asked-for-ticonderoga-cruisers/
https://www.kathimerini.gr/1065337/article/epikairothta/politikh/premiera-moe-me-paraviaseis-apo-thn-toyrkia
Το κόστος συντήρησης δυο καταδρομικών είναι περίπου 20 εκ ευρώ σε ετήσια βάση, τη στιγμή που σχεδόν όλος ο Στόλος συντηρείται με 40 εκ ευρώ. Άρα, για να “υποδεχτούμε” δυο Tico, θα έπρεπε να έχουμε αύξηση του Π/Υ του ΠΝ για λειτουργία της τάξης του σχεδόν 50%. Παρόλαυτά, το ΠΝ είναι διατεθειμένο να κάνει ότι πρέπει προκειμένου να παραλάβει τα καταδρομικά. Τα Ticonderoga, ακόμη και στον περιορισμένο αριθμό των δυο πλοίων, μπορούν όχι απλά να φέρουν τα πάνω κάτω στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά σε όλη τη γραμμή αντιπαράθεσης Ελλάδας και Τουρκίας. Τα πλοία θεωρείται πως μπορούν πολύ εύκολα να μπουν σε υπηρεσία, καθώς πολλά από τα υποσυστήματά τους είναι ήδη γνωστά στο ΠΝ. Και ευτυχώς, έχουμε ικανότατα στελέχη στο ΠΝ.
https://www.ptisidiastima.com/greece-asked-for-ticonderoga-cruisers/
No comments :
Post a Comment