Σύμφωνα με δημοσίευμα του «The National Interest», το οποίο επικαλείται την τελευταία αναφορά του Robert Behler, Διευθυντή του Γραφείου Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης του Αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, το F-35 Lightning II ακόμα αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα: 873 αστοχίες λογισμικού και 13 ζητήματα κατηγορίας «πρέπει να επιλυθούν» («must-fix»), μεταξύ των οποίων και το θέμα του πυροβόλου των 25 χιλιοστών του F-35A. Σχετικά με το πυροβόλο, η αναφορά «εκλαμβάνει την ακρίβεια του, ως έχει σήμερα, μη αποδεκτή». Τον Ιούνιο του 2019 η αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews» ανέφερε ότι το F-35, στις εκδόσεις F-35B και F-35C, σε συγκεκριμένες παραμέτρους πτήσης, εμφανίζουν την τάση της ανεξέλεγκτης πτήσης. «Ειδικότερα, τα αεροσκάφη των Πεζοναυτών και του Ναυτικού γίνονται δύσκολα στον έλεγχο όταν το αεροσκάφος επιχειρεί σε γωνίες άνω των 20ο», αναφέρει χαρακτηριστικά το «DefenseNews». Το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας έχει ζητήσει από τη Lockheed Martin να διορθώσει τα 13 πιο κρίσιμα ζητήματα πριν την έναρξη της ανάπτυξης του λογισμικού των αεροσκαφών της παρτίδας παραγωγής Block.4. Οι 873 αστοχίες του λογισμικού που αναφέρονται είναι λιγότερες από τις 917 αστοχίες του καταγράφηκαν το 2018.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Jane’s», η οποία επικαλείται την ετήσια έκθεση του Γραφείου Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης του Αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, τα νεότερα F-35A Lighting IΙ της παρτίδας παραγωγής Lot 9 (παραδόθηκαν το 2017) αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρωγμών, λόγω της χρήσης του πυροβόλου 25 χιλιοστών. Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας έχει διατάξει τον περιορισμό της χρήσης του πυροβόλου για περιπτώσεις πραγματικής μάχης μόνο. Οι ρωγμές παρουσιάστηκαν στην εξωτερική επιφάνεια του αεροσκάφους, στην εξωτερική απόληξη του πυροβόλου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Air Force Magazine» του οργανισμού «Air Force Association», εκατοντάδες μαχητικά αεροσκάφη F-35 Lightning II μπορεί να ενσωματώνουν λάθος δομικά μεταλλικά ελάσματα σύνδεσης (Fasteners) σε λάθος σημεία σύνδεσης, σε κρίσιμα σημεία του αεροσκάφους, σύμφωνα με την υπηρεσία DCMA (Defense Contract Management Agency). Ωστόσο η Lockheed Martin λέει ότι το πρόβλημα μπορεί να μην χρειάζεται καν διόρθωσης. Σε απαντητικό ηλεκτρονικό μήνυμα, προς το «Air Force Magazine», το γραφείου JPO (F-35 Joint Program Office) αναφέρει: «Όλα τα αεροσκάφη που παρήχθησαν πριν την αποκάλυψη του προβλήματος ενσωματώνουν ελάσματα τιτανίου τοποθετημένα λανθασμένα σε σημεία που θα έπρεπε να ενσωματωθούν ελάσματα κράματος νικελίου-χρωμίου Inconel». Τα ελάσματα κράματος Inconel χρησιμοποιούνται σε σημεία που απαιτείται ανθεκτικότητα στους κραδασμούς και τη διάβρωση, ενώ τα ελάσματα τιτανίου είναι μεν ανθεκτικά, αλλά είναι και ελαφριά σε βάρος. Συγκριτικά το τιτάνιο είναι λιγότερο ανθεκτικό, σε σχέση με το κράμα Inconel. Τα δύο ελάσματα ομοιάζουν εξωτερικά και ξεχωρίζουν μόνο από τους χαραγμένους αριθμούς βιομηχανικής παραγωγής που φέρουν πάνω τους. Τα ελάσματα τιτανίου κοστίζουν περί τα $ 5 έκαστο, ενώ αυτά του κράματος Inconel κοστίζουν περί τα $ 20 έκαστο. Εκπρόσωπος της Lockheed Martin δήλωσε ότι «τα δύο ελάσματα είναι δύσκολο να ξεχωριστούν οπτικά» και ότι «τα ελάσματα τιτανίου που έχουν τοποθετηθεί εκεί που έπρεπε να μπουν ελάσματα κράματος Inconel έχουν ικανοποιητική ανθεκτικότητα, δύο φορές το βαθμό ανθεκτικότητας των προδιαγραφών του F-35».
Στις 9 Ιανουαρίου, το γραφείο JPO ανακοίνωσε ότι σχετική ανάλυση που έγινε κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «κανένα αεροσκάφος δε χρειάζεται καθήλωση ή επιθεώρηση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή» και ότι «το JPO θα συντάξει αναφορά καθοδήγησης δράσης» σύμφωνη με τα συμπεράσματα της ανάλυσης RCCA (Root Cause and Corrective Action), την οποία πραγματοποιεί η Lockheed Martin. Το πρόβλημα με τα ελάσματα δεν εντοπίστηκε μόνο στη γραμμή παραγωγής στο Fort Worth του Τέξας, αλλά και στην ιταλική γραμμή τελικής συναρμολόγηση και ελέγχου, όχι όμως στην αντίστοιχη γραμμή της Ιαπωνίας. Η Lockheed Martin αναμένεται να καταθέσει την ανάλυση στην DCMA και το JPO εντός του μηνός Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με την DCMA ένα F-35 ενσωματώνει περισσότερα από 48.000 ελάσματα σύνδεσης και των δύο (2) τύπων. Για παράδειγμα, στην έκδοση F-35A το αεροσκάφος ενσωματώνει 848 ελάσματα κράματος Inconel σε σύνολο 48.919 ελασμάτων ή 1,7% του συνόλου. Στην έκδοση F-35B το αεροσκάφος ενσωματώνει 877 ελάσματα κράματος Inconel σε σύνολο 50.603 ή 1,7% του συνόλου. Στην έκδοση F-35C το αεροσκάφος ενσωματώνει 1.813 ελάσματα κράματος Inconel σε σύνολο 51.353 ελασμάτων ή 3,5% του συνόλου. Επίσης, σύμφωνα με την DCMA, η Lockheed Martin έχει προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις, χωρίς όμως να τις κατονομάσει. Το γραφείο JPO δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με τη Lockheed Martin και θα εξετάσει αν υπάρχουν δομικές επιπτώσεις στο αεροσκάφος και αν χρειαστεί θα υπάρξουν επιθεωρήσεις και αντικατάσταση ελασμάτων.
https://defencereview.gr/
ΣΧΕΤΙΚΑ:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «Jane’s», η οποία επικαλείται την ετήσια έκθεση του Γραφείου Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης του Αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, τα νεότερα F-35A Lighting IΙ της παρτίδας παραγωγής Lot 9 (παραδόθηκαν το 2017) αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρωγμών, λόγω της χρήσης του πυροβόλου 25 χιλιοστών. Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας έχει διατάξει τον περιορισμό της χρήσης του πυροβόλου για περιπτώσεις πραγματικής μάχης μόνο. Οι ρωγμές παρουσιάστηκαν στην εξωτερική επιφάνεια του αεροσκάφους, στην εξωτερική απόληξη του πυροβόλου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Air Force Magazine» του οργανισμού «Air Force Association», εκατοντάδες μαχητικά αεροσκάφη F-35 Lightning II μπορεί να ενσωματώνουν λάθος δομικά μεταλλικά ελάσματα σύνδεσης (Fasteners) σε λάθος σημεία σύνδεσης, σε κρίσιμα σημεία του αεροσκάφους, σύμφωνα με την υπηρεσία DCMA (Defense Contract Management Agency). Ωστόσο η Lockheed Martin λέει ότι το πρόβλημα μπορεί να μην χρειάζεται καν διόρθωσης. Σε απαντητικό ηλεκτρονικό μήνυμα, προς το «Air Force Magazine», το γραφείου JPO (F-35 Joint Program Office) αναφέρει: «Όλα τα αεροσκάφη που παρήχθησαν πριν την αποκάλυψη του προβλήματος ενσωματώνουν ελάσματα τιτανίου τοποθετημένα λανθασμένα σε σημεία που θα έπρεπε να ενσωματωθούν ελάσματα κράματος νικελίου-χρωμίου Inconel». Τα ελάσματα κράματος Inconel χρησιμοποιούνται σε σημεία που απαιτείται ανθεκτικότητα στους κραδασμούς και τη διάβρωση, ενώ τα ελάσματα τιτανίου είναι μεν ανθεκτικά, αλλά είναι και ελαφριά σε βάρος. Συγκριτικά το τιτάνιο είναι λιγότερο ανθεκτικό, σε σχέση με το κράμα Inconel. Τα δύο ελάσματα ομοιάζουν εξωτερικά και ξεχωρίζουν μόνο από τους χαραγμένους αριθμούς βιομηχανικής παραγωγής που φέρουν πάνω τους. Τα ελάσματα τιτανίου κοστίζουν περί τα $ 5 έκαστο, ενώ αυτά του κράματος Inconel κοστίζουν περί τα $ 20 έκαστο. Εκπρόσωπος της Lockheed Martin δήλωσε ότι «τα δύο ελάσματα είναι δύσκολο να ξεχωριστούν οπτικά» και ότι «τα ελάσματα τιτανίου που έχουν τοποθετηθεί εκεί που έπρεπε να μπουν ελάσματα κράματος Inconel έχουν ικανοποιητική ανθεκτικότητα, δύο φορές το βαθμό ανθεκτικότητας των προδιαγραφών του F-35».
Στις 9 Ιανουαρίου, το γραφείο JPO ανακοίνωσε ότι σχετική ανάλυση που έγινε κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «κανένα αεροσκάφος δε χρειάζεται καθήλωση ή επιθεώρηση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή» και ότι «το JPO θα συντάξει αναφορά καθοδήγησης δράσης» σύμφωνη με τα συμπεράσματα της ανάλυσης RCCA (Root Cause and Corrective Action), την οποία πραγματοποιεί η Lockheed Martin. Το πρόβλημα με τα ελάσματα δεν εντοπίστηκε μόνο στη γραμμή παραγωγής στο Fort Worth του Τέξας, αλλά και στην ιταλική γραμμή τελικής συναρμολόγηση και ελέγχου, όχι όμως στην αντίστοιχη γραμμή της Ιαπωνίας. Η Lockheed Martin αναμένεται να καταθέσει την ανάλυση στην DCMA και το JPO εντός του μηνός Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με την DCMA ένα F-35 ενσωματώνει περισσότερα από 48.000 ελάσματα σύνδεσης και των δύο (2) τύπων. Για παράδειγμα, στην έκδοση F-35A το αεροσκάφος ενσωματώνει 848 ελάσματα κράματος Inconel σε σύνολο 48.919 ελασμάτων ή 1,7% του συνόλου. Στην έκδοση F-35B το αεροσκάφος ενσωματώνει 877 ελάσματα κράματος Inconel σε σύνολο 50.603 ή 1,7% του συνόλου. Στην έκδοση F-35C το αεροσκάφος ενσωματώνει 1.813 ελάσματα κράματος Inconel σε σύνολο 51.353 ελασμάτων ή 3,5% του συνόλου. Επίσης, σύμφωνα με την DCMA, η Lockheed Martin έχει προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις, χωρίς όμως να τις κατονομάσει. Το γραφείο JPO δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με τη Lockheed Martin και θα εξετάσει αν υπάρχουν δομικές επιπτώσεις στο αεροσκάφος και αν χρειαστεί θα υπάρξουν επιθεωρήσεις και αντικατάσταση ελασμάτων.
https://defencereview.gr/
ΣΧΕΤΙΚΑ:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:
No comments :
Post a Comment