Τα πληρώματα του Λιμενικού Σώματος θα αποκτήσουν 15 ταχέα περιπολικά σκάφη τύπου FB 56′. Ο συγκεκριμένος τύπος σκάφους αποτελεί επένδυση για το μέλλον, δεδομένου ότι το FB 56’ είναι ό,τι πιο σύγχρονο, καινοτόμο, ασφαλές και αξιόπιστο μπορεί να προσφέρει η σημερινή τεχνολογία και σχεδίαση στην κατηγορία αυτή. Τα σκάφη θα παραδοθούν με εγγυημένη λειτουργία 4 ετών, τόσο για το σκάφος όσο και για τον εξοπλισμό τους. Για το ίδιο χρονικό διάστημα προσφέρεται και η προγραμματισμένη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των σκαφών, καθώς και του συνόλου του εξοπλισμού τους, συμπεριλαμβανομένων και όλων των απαιτούμενων ανταλλακτικών, υλικών και εργασιών. Οι παραδόσεις των σκαφών θα ξεκινήσουν σε περίπου 10 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2023.
Το FB 56’ έχει πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα στην ανοικτή θάλασσα σε κατάσταση 5 και εξασφαλισμένη επιβιωσιμότητα σε κατάσταση τουλάχιστον 7. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι άνω των 50 κόμβων, με μέγιστη συνεχή αλλά ταυτόχρονα και οικονομική ταχύτητα, τους 40 κόμβους. Η σχεδίαση του σκάφους είναι βελτιστοποιημένη για τις ιδιαίτερες συνθήκες των ελληνικών θαλασσών, έτσι ώστε να εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με σταθερή πλεύση και τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση των καταπονήσεων των επιχειρησιακών συστημάτων αλλά και κύρια του προσωπικού που οφείλονται στις υψηλές ταχύτητες κατά την διάρκεια δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η ακτίνα δράσης με την οικονομική ταχύτητα είναι πλέον των 450 ν.μ.: δηλαδή μπορεί να εκτελέσει τον πλου Πειραιάς-Κάρπαθος και επιστροφή στον Πειραιά, χωρίς ανεφοδιασμό σε περίπου 11 ώρες!
Το υλικό κατασκευής του σκάφους είναι ειδικά ενισχυμένο συνθετικό υλικό, High-TechCompositeMaterial, η δε εφαρμογή του γίνεται με σύγχρονες ειδικές μεθόδους που εξασφαλίζουν την πλήρη εκμετάλλευση των ιδιοτήτων του, διατηρώντας έτσι, το βάρος του σκάφους σε χαμηλά επίπεδα,χωρίς όμως να επηρεάζεται η αντοχή του. Το ολικό μήκος είναι 16,10 μ. ενώ το πλάτος του είναι 3,74 μ. Στο κατάστρωμά του διαθέτει δύο σταθμούς διάσωσης ναυαγών: ο πρώτος βρίσκεται στο κατάστρωμα και δεξιά της γέφυρας και διαθέτει δίχτυ περισυλλογής τύπου Jason Crandle, ενώ ο δεύτερος βρίσκεται στην πρύμνη και είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να μπορεί να ανελκυθεί από την θάλασσα φορείο με ναυαγό. Η γέφυρα του σκάφους φέρει προστατευτική αντιβαλλιστική προστασία προτύπου STANAG 4569, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, επιπέδου 2 και περιλαμβάνει ραδιοτηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό με πλήρη γκάμα των σύγχρονων επικοινωνιακών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων των δορυφορικών, HF, VHF και UHF, GMDSS (Α1 καιΑ2), NAVTEX, AIS (AutomaticIdentificationSystem) – SecureMode, κ.ο.κ
Για τον εντοπισμό, εξακρίβωση και στοχοποίηση των στόχων επιφανείας, το FB 56’ είναι εξοπλισμένο με σύστημα οπτικής και θερμικής απεικόνισης, ψυχόμενου τύπου, που δύναται οπτικά να εντοπίσει στόχους 5×5 μ. στα 23χλμ, άνθρωπο (1.8×0.5 μέτρα) σε απόσταση 7,5 χλμ, ενώ φέρει ενσωματωμένο αποστασιόμετρο (laserrangefinder) κλάσης 1 (EYESAFE), εμβέλειας πλέον των 10 χλμ. Επιπλέον και μία φορητή θερμική κάμερα στρατιωτικών προδιαγραφών MIL-STD-810 για τον εντοπισμό ανθρώπου σε απόσταση πλέον των 2 χλμ. με οπτικό zoom 4x. Διαθέτει ναυτιλιακό radar ‘X’ Band (ARPA), ισχύος 12KW το οποίο υποτυπώνει 100 στόχους συγχρόνως. Το προωστήριο σκεύος του σκάφους περιλαμβάνει: 2 Κύριες ΜηχανέςScaniaMarine (1100HPέκαστη) , συστήματα αξόνων καιχειρισμού σκάφους ZF Trimaxκαι 2 έλικες επιφανείας υπερ-σπηλαίωσης (supercavitating).
Το FB 56’ έχει σχεδιαστεί για να φέρει σε κατάλληλη διάταξη της πλώρης μία βάση στήριξης βαρέων πολυβόλων M2HB-QCB 12,7x99mm (cal 0.50΄΄), με δυνατότητα εναλλαγής με ελαφρύ πολυβόλο FN MAG 58 7,62X51mm μαζί με τα κιβώτια των πυρομαχικών, τα οποίο έχουν τομέα βολής 325ο περιφερειακά του σκάφους. Η σχεδίαση προβλέπει επιπλέον εσοχή επί του καταστρώματος, που σε συνδυασμό και με το ασπίδιο προστασίας επιπέδου 3 (κατά NATO από βολή 7.62x51mm) εξασφαλίζει την ασφάλεια του χειριστή του όπλου. Επιπροσθέτως στο σκάφος υπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση κατάλληλων υποδοχών σε δύο ακόμη σημεία για την στήριξη πολυβόλων 7.62x51mm NATO τύπου FN-MAG 58 ή MG-3, μαζί με ασπίδια προστασίας.
Το σκάφος FB 56′ είναι και το τελευταίο σκάφος που σχεδίασε ο Fabio Buzzi, ο «βασιλιάς» των ταχύπλοων και ο ιθύνων νους πίσω από κάποια από τα πιο γρήγορα σκάφη στο κόσμο, ο οποίος την 17η Σεπτεμβρίου 2019, αμέσως μετά την κατάρριψη ενός ακόμη ρεκόρ ταχύτητας κατά τον πλου Μόντε Κάρλο – Βενετία σε 18ω 33λ 30δλ, δηλαδή με περίπου 61.48 κόμβους μέση ωριαία ταχύτητα, προσέκρουσε με το θρυλικό του σκάφος Gran Argentina και με υψηλή ταχύτητα, σε κάποιο ημιβυθισμένο αντιπλημμυρικό φράγμα, στα κανάλια της Βενετίας. Από την σφοδρότατη σύγκρουση, το σκάφος συνετρίβη και ο διάσημος Ιταλός πιλότος και σχεδιαστής σκαφών, μαζί με δύο από τους τρεις άλλους πιλότους της ομάδας του, σκοτώθηκε ακαριαία.
https://www.defence-point.gr/news/ayta-einai-ta-nea-tachyploa-peripolika-skafi-toy-limenikoy-somatos
Το FB 56’ έχει πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα στην ανοικτή θάλασσα σε κατάσταση 5 και εξασφαλισμένη επιβιωσιμότητα σε κατάσταση τουλάχιστον 7. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι άνω των 50 κόμβων, με μέγιστη συνεχή αλλά ταυτόχρονα και οικονομική ταχύτητα, τους 40 κόμβους. Η σχεδίαση του σκάφους είναι βελτιστοποιημένη για τις ιδιαίτερες συνθήκες των ελληνικών θαλασσών, έτσι ώστε να εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με σταθερή πλεύση και τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση των καταπονήσεων των επιχειρησιακών συστημάτων αλλά και κύρια του προσωπικού που οφείλονται στις υψηλές ταχύτητες κατά την διάρκεια δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η ακτίνα δράσης με την οικονομική ταχύτητα είναι πλέον των 450 ν.μ.: δηλαδή μπορεί να εκτελέσει τον πλου Πειραιάς-Κάρπαθος και επιστροφή στον Πειραιά, χωρίς ανεφοδιασμό σε περίπου 11 ώρες!
Το υλικό κατασκευής του σκάφους είναι ειδικά ενισχυμένο συνθετικό υλικό, High-TechCompositeMaterial, η δε εφαρμογή του γίνεται με σύγχρονες ειδικές μεθόδους που εξασφαλίζουν την πλήρη εκμετάλλευση των ιδιοτήτων του, διατηρώντας έτσι, το βάρος του σκάφους σε χαμηλά επίπεδα,χωρίς όμως να επηρεάζεται η αντοχή του. Το ολικό μήκος είναι 16,10 μ. ενώ το πλάτος του είναι 3,74 μ. Στο κατάστρωμά του διαθέτει δύο σταθμούς διάσωσης ναυαγών: ο πρώτος βρίσκεται στο κατάστρωμα και δεξιά της γέφυρας και διαθέτει δίχτυ περισυλλογής τύπου Jason Crandle, ενώ ο δεύτερος βρίσκεται στην πρύμνη και είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να μπορεί να ανελκυθεί από την θάλασσα φορείο με ναυαγό. Η γέφυρα του σκάφους φέρει προστατευτική αντιβαλλιστική προστασία προτύπου STANAG 4569, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, επιπέδου 2 και περιλαμβάνει ραδιοτηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό με πλήρη γκάμα των σύγχρονων επικοινωνιακών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων των δορυφορικών, HF, VHF και UHF, GMDSS (Α1 καιΑ2), NAVTEX, AIS (AutomaticIdentificationSystem) – SecureMode, κ.ο.κ
Για τον εντοπισμό, εξακρίβωση και στοχοποίηση των στόχων επιφανείας, το FB 56’ είναι εξοπλισμένο με σύστημα οπτικής και θερμικής απεικόνισης, ψυχόμενου τύπου, που δύναται οπτικά να εντοπίσει στόχους 5×5 μ. στα 23χλμ, άνθρωπο (1.8×0.5 μέτρα) σε απόσταση 7,5 χλμ, ενώ φέρει ενσωματωμένο αποστασιόμετρο (laserrangefinder) κλάσης 1 (EYESAFE), εμβέλειας πλέον των 10 χλμ. Επιπλέον και μία φορητή θερμική κάμερα στρατιωτικών προδιαγραφών MIL-STD-810 για τον εντοπισμό ανθρώπου σε απόσταση πλέον των 2 χλμ. με οπτικό zoom 4x. Διαθέτει ναυτιλιακό radar ‘X’ Band (ARPA), ισχύος 12KW το οποίο υποτυπώνει 100 στόχους συγχρόνως. Το προωστήριο σκεύος του σκάφους περιλαμβάνει: 2 Κύριες ΜηχανέςScaniaMarine (1100HPέκαστη) , συστήματα αξόνων καιχειρισμού σκάφους ZF Trimaxκαι 2 έλικες επιφανείας υπερ-σπηλαίωσης (supercavitating).
Το FB 56’ έχει σχεδιαστεί για να φέρει σε κατάλληλη διάταξη της πλώρης μία βάση στήριξης βαρέων πολυβόλων M2HB-QCB 12,7x99mm (cal 0.50΄΄), με δυνατότητα εναλλαγής με ελαφρύ πολυβόλο FN MAG 58 7,62X51mm μαζί με τα κιβώτια των πυρομαχικών, τα οποίο έχουν τομέα βολής 325ο περιφερειακά του σκάφους. Η σχεδίαση προβλέπει επιπλέον εσοχή επί του καταστρώματος, που σε συνδυασμό και με το ασπίδιο προστασίας επιπέδου 3 (κατά NATO από βολή 7.62x51mm) εξασφαλίζει την ασφάλεια του χειριστή του όπλου. Επιπροσθέτως στο σκάφος υπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση κατάλληλων υποδοχών σε δύο ακόμη σημεία για την στήριξη πολυβόλων 7.62x51mm NATO τύπου FN-MAG 58 ή MG-3, μαζί με ασπίδια προστασίας.
Το σκάφος FB 56′ είναι και το τελευταίο σκάφος που σχεδίασε ο Fabio Buzzi, ο «βασιλιάς» των ταχύπλοων και ο ιθύνων νους πίσω από κάποια από τα πιο γρήγορα σκάφη στο κόσμο, ο οποίος την 17η Σεπτεμβρίου 2019, αμέσως μετά την κατάρριψη ενός ακόμη ρεκόρ ταχύτητας κατά τον πλου Μόντε Κάρλο – Βενετία σε 18ω 33λ 30δλ, δηλαδή με περίπου 61.48 κόμβους μέση ωριαία ταχύτητα, προσέκρουσε με το θρυλικό του σκάφος Gran Argentina και με υψηλή ταχύτητα, σε κάποιο ημιβυθισμένο αντιπλημμυρικό φράγμα, στα κανάλια της Βενετίας. Από την σφοδρότατη σύγκρουση, το σκάφος συνετρίβη και ο διάσημος Ιταλός πιλότος και σχεδιαστής σκαφών, μαζί με δύο από τους τρεις άλλους πιλότους της ομάδας του, σκοτώθηκε ακαριαία.
https://www.defence-point.gr/news/ayta-einai-ta-nea-tachyploa-peripolika-skafi-toy-limenikoy-somatos
No comments :
Post a Comment