03/12/2019

Διαχρονικά οι Έλληνες υπολείπονται του μέσου όρου των μαθητών των χωρών του ΟΟΣΑ με επιδόσεις που βαίνουν συνεχώς μειούμενες από το 2009

Σήμερα ο ΟΟΣΑ δημοσίευσε τα πρώτα αποτελέσματα από την εξέταση του προγράμματος PISA του 2018 το οποίο πραγματοποιείται από το 2000 και ανά τριετία. Είναι μια έρευνα που δεν σχετίζεται με συγκεκριμένη διδακτική ύλη, αλλά που καλείται να εξετάσει το αν και κατά πόσο οι 15χρονοι σήμερα είναι κατάλληλα καταρτισμένοι για να αντιμετωπίσουν της προκλήσεις της εποχής μας.

Χιλιάδες 15χρονοι και 15χρονες από σχολεία όλης της Ελλάδας και από άλλες 78 χώρες και περιοχές δοκιμάστηκαν σε μια σειρά από κοινά θέματα σε τρία γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και κατανόηση κειμένου, που φέτος ήταν το κύριο αντικείμενο). Τα θέματα αυτά είναι σχεδιασμένα για να αξιολογούν την κριτική και την αναλυτική σκέψη των παιδιών, καθώς και την ικανότητά τους να επεξεργάζονται έννοιες και δεδομένα για να επιλύσουν προβλήματα με επιστημονικό τρόπο.

Οι Έλληνες μαθητές εμφανίζουν διαχρονικά χαμηλές επιδόσεις κάτω του μετρίου, βαίνοντας συνεχώς μειούμενες από το 2009.  Όπως συνέβη και τις προηγούμενες φορές, και στα τρία γνωστικά αντικείμενα οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες υπολείπονται κατά πολύ του μέσου όρου των μαθητών των χωρών του ΟΟΣΑ. Ο μέσος 15χρονος Έλληνας μαθητής έχει περίπου τις γνώσεις και τις ικανότητες του μέσου 12χρονου μαθητή από τη Σιγκαπούρη ή το Πεκίνο.

Το πρόβλημα με τις επιδόσεις των Ελλήνων δεν έχει να κάνει μόνο με τον μέσο όρο. Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που πετυχαίνουν πολύ υψηλές επιδόσεις είναι εξαιρετικά χαμηλό (σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στις περισσότερες άλλες χώρες), ενώ το ποσοστό των μαθητών που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε στα βασικά και στα τρία γνωστικά αντικείμενα είναι εξαιρετικά υψηλό (2 στους 10).

Η Ελλάδα βρίσκεται στην 24η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε., ξεπερνώντας τη Μάλτα, τη Ρουμανία, την Κύπρο και τη Βουλγαρία. Ανάμεσα στις 78 χώρες/περιοχές που συμμετέχουν (77 στην κατανόηση κειμένου) οι Έλληνες κατατάγησαν:
  • 45οι στα μαθηματικά (πέτυχαν μέσο όρο 451 μονάδες)
  • 45οι στις φυσικές επιστήμες (452 μονάδες)
  • 42οι στην κατανόηση κειμένου (457 μονάδες).
Μόλις το 6,2% των Ελλήνων μαθητών πέτυχε πολύ υψηλές επιδόσεις σε έστω και ένα γνωστικό αντικείμενο αντικείμενο (από 6,8% το 2015). Στις χώρες του ΟΟΣΑ το ποσοστό των μαθητών πολύ υψηλών επιδόσεων είναι 15,7%, στη Σιγκαπούρη 43,3%, στην Εσθονία 22,5%, στη Γαλλία 15,9% και στην Πορτογαλία 15,2%.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε σε προηγούμενες έρευνες, στην έρευνα του 2018 οι μαθητές από την Τουρκία πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις από τους δικούς μας και στα τρία γνωστικά αντικείμενα. Η Τουρκία είναι μία από τις χώρες που έχει εμφανίσει σημαντική βελτίωση τα τελευταία χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ

2 comments :

  1. Anonymous4/12/19 09:14

    "Οι Έλληνες μαθητές";
    Πόσο να είναι άραγε το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών; Υπάρχουν πολλές αιτίες γιαυτό το αποτέλεσμα, νομίζω οι κυριότερες είναι:
    1. Ο "κουκουνάδας" κατάργησε τους τόνους και τα πνεύματα και το μονοτονικό μετέτρεψε τα περισσότερα παιδιά σε ανορθόγραφα, η κατάργηση του "ν", η κατάργηση των αρχαίων, η επεναεισαγωγή τους με κακογραμμένα βιβλία έβαλε
    2. Μετά την αθρόα είσοδο αλβανών και άλλων από τα πρώην σοβιετικά κράτη το επίπεδο έπεσε δραματικά. Σε πολλές περιοχές της Αθήνας και Θεσσαλονίκης οι "ξένοι" μαθητές ήταν περισσότεροι και οι δάσκαλοι και καθηγητές δεν προχωρούσαν κανονικά τα μαθήματα για να μπορούν και οι αλλοδαποί να τα καταλάβουν και να "προλάβουν" τα υπόλοιπα παιδιά! Δεν διδάσκεται ούτε η μισή ύλη...
    3. Η πληθώρα "πανεπιστημιακών" σχολών που οι φοιτητές γράφουν το όνομα τους και μπαίνουν με λευκή κόλλα!!! Τι να διδάξει κάποιος που μπήκε με 3 ή 5; Τι να διδάξει κάποιος που μπήκε μετά από "μεταγραφή" από πανεπιστήμιο των βαλκανίων;
    4. Τα ίδια τα βιβλία είναι κακογραμμένα, βλακώδη και άσχετα με το αντικείμενο που διδάσκουν. Γιατί θα πρέπει και στις 3 τάξεις του γυμνασίου να διδάσκονται τα παιδιά στα λογοτεχνικά κείμενα το "ημερολόγιο της άννας φρανκ";;; Γιατί να διδάσκονται τούρκους λογοτέχνες όταν δεν διδάσκονται Παπαδιαμάντη; Ας μην μιλήσω για ιστορία...(ο Αθανάσιος Διάκος απλά σκοτώθηκε...πάλι καλά που δεν γράφουν ότι έπεσε από το άλογο του...)
    Μετά από όλα αυτά (και πολλά άλλα που υπάρχουν) πως να έχουν ενδιαφέρον τα παιδιά για τα μαθήματα του σχολείου; Φθάνουν στο γυμνάσιο και γράφουν τα ρήματα με "ο" και τα ουδέτερα με "ω"....
    Δυστυχώς έχουμε υπουργείο απαιδείας και αποβλάκωσης των παιδιών...
    Α.Α.
    Υ.Γ. Καλά τώρα με τις ομαδικές ελληνοποιήσεις των εισβολέων και την συμμετοχή των παιδιών τους στα σχολεία, που δεν μιλάνε καν ελληνικά, μετά από 5 χρόνια να δείτε επίπεδο....[αν δεν έχει γίνει μπαμ ως τότε...]

    ReplyDelete
  2. Α.Α

    ΟΛΟΣΩΣΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ.

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ , ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΣΗΨΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ

    Η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Χανίων στηρίζει την κατάληψη "Rosa Nera"
    https://omadaalithias.gr/politiki/i-enosi-leitoyrgon-mesis-ekpaideysis-hanion-stirizei-tin-katalipsi-rosa-nera

    “Δες τη μοναδικότητα, στήριξε τη διαφορετικότητα”: Bιωματική ημερίδα του Δήμου Χανίων
    https://flashnews.gr/post/409288/ldquo-des-th-monadikothta-sthrikse-th-diaforetikothta-rdquo-biwmatikh-hmerida-toy-dhmoy-xaniwn

    Τα θέματα της συνεδρίασης της ΕΛΜΕ Χανίων την Τετάρτη
    https://flashnews.gr/post/409363/ta-themata-ths-synedriashs-ths-elme-xaniwn-thn-tetarth

    Συζήτηση για τις "εξεγέρσεις που ανοίγουν δρόμους" και προβολή ταινίας στα Χανιά
    https://flashnews.gr/post/409312/syzhthsh-gia-tis-eksegerseis-poy-anoigoyn-dromoys-kai-probolh-tainias-sta-xania

    Πρωτοβουλία Πολιτών: Διαβούλευση του Πολυτεχνείου με τους φορείς για την "5η Μεραρχία"
    https://flashnews.gr/post/409205/prwtoboylia-politwn-diaboyleysh-toy-polytexneioy-me-toys-foreis-gia-thn-5h-merarxia

    Rosa Nera Χανιά: "Μετά το Πολυτεχνείο Α.Ε. τώρα και Δημαρχείο Α.Ε. ;"
    https://flashnews.gr/post/409342/rosa-nera-xania-meta-to-polytexneio-a-e-twra-kai-dhmarxeio-a-e

    ΩΣΑΝ ΣΑΡΑΚΙ ΚΑΤΑΤΡΩΓΟΥΝ ΤΑ "ΣΩΘΙΚΑ" ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΩΡΑ. ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΜΕΙΦΘΗΣΑΝ. ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ" ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΦΤΥΝΟΥΝ ΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ.
    Η ΕΠΙΜΕΙΞΙΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΙΣ ΥΠΟΦΥΛΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΜΑΖΩΞΑΝ ΕΔΩ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΡΙΞΕΙ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΕΥΦΥΙΑΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ" ΚΑΤΑ 1-2 ΜΟΝΑΔΕΣ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 75.

    ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΣΚΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΦΥΣΙΚΟ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ" ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥΣ (ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ) ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΤΡΙΣΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΩΡΙΝΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ.

    ReplyDelete