Οι πληροφορίες έχουν αντληθεί από τον Τουρκικό αμυντικό τύπο καθώς κι από αξιόπιστα forum.
Τί είναι ΣΑΕ; Για να λειτουργήσει και αποδώσει ο μηχανισμός της Αεράμυνας απαιτείται συνεχής ροή πληροφοριών σχετικά με τον εχθρό και η ύπαρξη δυνατοτήτων τακτικού ελέγχου των επιχειρήσεων Αεράμυνας Τις παραπάνω δραστηριότητες τις επιτελεί το Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ), το οποίο αποτελείται οπό ένα πλέγμα σταθμών Ραντάρ, Μονάδων, Σταθμών Διοικήσεως και μέσων που καλύπτει όλη την έκταση της επικράτειας και µε το οποίο εξασφαλίζεται ο έλεγχος του εναέριου χώρου, η ταχεία και έγκαιρη προειδοποίηση των Μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεράμυνας για επικείμενη εχθρική απειλή από τον αέρα καθώς και ο συντονισμός και έλεγχος των πυρών των A/A όπλων. Συνεπώς ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου αποτελείται από διάφορα επίπεδα Διοικήσεως τα οποία είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους και που σκοπό έχουν την ορθή διαχείριση τομέων κι ευθυνών.
Το Τουρκικό ΣΑΕ διαμορφώνεται ως εξής:
Συνεπώς, θα αναλύσουμε το 1ο ΑΚΕ, καθώς είναι το υπεύθυνο όργανο για την Τουρκική Αεράμυνα του Έβρου, του Αιγαίου και της Κύπρου.
1ο Αεροπορικό Κέντρο Ελέγχου.
Oι χώροι ευθύνης του 1ου και 2ου ΑΚΕ αντίστοιχα.
Όπως προείπαμε το 1ο ΑΚΕ εδρεύει στο Εσκί Σεχίρ. Είναι όργανο το οποίο συλλέγει κι αναλύει δεδομένα από δύο ειδών πηγές, οι οποίες είναι οι κάτωθι:
Η Τουρκία διαθέτει τα εξής χερσαία ραντάρ.
3D S band:
Τι ισχύει όμως στην περίπτωση που χρειαστεί να επιβλέψει τον εναέριο χώρο του Αγαίου;
Σταθερά ραντάρ:
H διάταξη των ραντάρ του 1ου ΑΚΕ του Τουρκικού ΣΑΕ. Με κίτρινο χρώμα είναι τα κινητά ραντάρ TRS-22XX, με κόκκινο τα σταθερα ραντάρ και με πράσινο χρώμα η έδρα του 1ου ΑΚΕ και το ΚΕΠ των Δαρδανελίων.
Υπάρχουν κι άλλα 3 κινητά ραντάρ τα οποία ανήκουν στο 1ο ΑΚΕ, αλλά βρίσκονται πιο ανατολικά από τα παράλια της Μ.Ασίας. (Cukurkoy, Eregit, Karaman). Σε ενδεχόμενη Ελληνοτουρκική αναμέτρηση, όλα τα TRS-22XX μπορούν να προωθηθούν στα παράλια της Μ.Ασίας, συμπληρώνοντας ή και αντικαθιστώντας τα ήδη υπάρχοντα.
Εμβέλειες αποκάλυψης του Τουρκικού επίγειου ΣΑΕ στο Αιγαίο.
Οι εμβέλειες αποκάλυψης αεροδυναμικών στόχων όπως μαχητικά αεροσκάφη, διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της ταχύτητας του μαχητικού, της ραδιοτομής του, και του ύψους πτήσης του. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζουν η καμπυλότητα της Γης, καθώς και η ύπαρξη ορεινών όγκων των νησιών του Αν. Αιγαίου. [Περισσότερα για τους περιορισμούς των επίγειων ραντάρ μπορείτε να βρείτε σε ένα παλαιότερο άρθρο μας, εδώ. ]
Θεωρητική απόσταση εντοπισμού στόχων που ίπτανται σε μεγάλο υψόμετρο (20-30.000 πόδια).
Θεωρητική απόσταση εντοπισμού στόχων που ίπτανται σε μέσο υψόμετρο (5-15.000 πόδια).
Θεωρητική απόσταση εντοπισμού στόχων που ίπτανται σε χαμηλό υψόμετρο (300-500 πόδια).
Είναι αυτονόητο ότι στον εντοπισμό τυχόν εναέριων στόχων θα συμμετέχουν και τα ραντάρ των πλοίων, των μαχητικών αεροσκαφών, και κυρίως των 4 ΑΣΕΠΕ Ε-7Τ. Κι αν για τα Ελληνικά μαχητικά η απροειδοποίητη προσέγγιση είναι μία φορά δύσκολη, για την Τουρκική Αεροπορία είναι πολλαπλάσια δύσκολότερη, εξαιτίας της επιθετικής της στάσης και του εξαναγκασμού της να δράσει σε εχθρικό περιβάλλον.
https://defencereview.gr/apokeistiko-i-diataxi-kai-oi-dynatoti/
Τί είναι ΣΑΕ; Για να λειτουργήσει και αποδώσει ο μηχανισμός της Αεράμυνας απαιτείται συνεχής ροή πληροφοριών σχετικά με τον εχθρό και η ύπαρξη δυνατοτήτων τακτικού ελέγχου των επιχειρήσεων Αεράμυνας Τις παραπάνω δραστηριότητες τις επιτελεί το Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ), το οποίο αποτελείται οπό ένα πλέγμα σταθμών Ραντάρ, Μονάδων, Σταθμών Διοικήσεως και μέσων που καλύπτει όλη την έκταση της επικράτειας και µε το οποίο εξασφαλίζεται ο έλεγχος του εναέριου χώρου, η ταχεία και έγκαιρη προειδοποίηση των Μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεράμυνας για επικείμενη εχθρική απειλή από τον αέρα καθώς και ο συντονισμός και έλεγχος των πυρών των A/A όπλων. Συνεπώς ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου αποτελείται από διάφορα επίπεδα Διοικήσεως τα οποία είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους και που σκοπό έχουν την ορθή διαχείριση τομέων κι ευθυνών.
Το Τουρκικό ΣΑΕ διαμορφώνεται ως εξής:
- ΚΕΠΙΧ/Τ.ΓΕΕΘΑ: Από το ΚΕΠΙΧ του Τουρκικού ΓΕΕΘΑ όπου συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες από όλες τις πηγές. Εδρεύει στην Άγκυρα. Είναι το όργανο μέσω του οποίου ασκείται η Διοίκηση κι ο Έλεγχος όλων των όπλων κι αισθητήρων που αφορούν την Α/Α άμυνα και προειδοποίηση.
- 1ο Αεροπορικό Κέντρο Ελέγχου (ΑΚΕ): Είναι όργανο το οποίο είναι υπεύθυνο να συλλέγει και να επεξεργάζεται τις πληροφορίες από έναν ορισμένο τομέα της Τουρκικής επικράτειας, αυτόν της δυτικής Τουρκίας. Είναι υπεύθυνο να συλλέγει και να επεξεργάζεται όλες τις πληροφορίες από όλους τους αισθητήρες της Δ.Τουρκίας και της Κύπρου, και αφού τους επεξεργαστεί να στείλει την «ολοκληρωμένη εικόνα» στο ΚΕΠΙΧ/ Τ.ΓΕΕΘΑ. Η έδρα του είναι στο Εσκί Σεχίρ. Είναι το αντίστοιχο του 1ου ΑΚΕ για την Ανατολική Τουρκία. Η έδρα του βρίσκεται στο Ντιγιάρμπακιρ.
Συνεπώς, θα αναλύσουμε το 1ο ΑΚΕ, καθώς είναι το υπεύθυνο όργανο για την Τουρκική Αεράμυνα του Έβρου, του Αιγαίου και της Κύπρου.
1ο Αεροπορικό Κέντρο Ελέγχου.
Oι χώροι ευθύνης του 1ου και 2ου ΑΚΕ αντίστοιχα.
Όπως προείπαμε το 1ο ΑΚΕ εδρεύει στο Εσκί Σεχίρ. Είναι όργανο το οποίο συλλέγει κι αναλύει δεδομένα από δύο ειδών πηγές, οι οποίες είναι οι κάτωθι:
- Από τα σταθερά ραντάρ, τα ΑΣΕΠΕ και τα ραντάρ των πλοίων τα οποία είναι ενταγμένα στο Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφοριών του ΝΑΤΟ.
- Από τα κινητά ραντάρ TRS-22XX της Γαλλικής Thompson, τα οποία είναι ενταγμένα μόνο στο Εθνικό Σύστημα Πληροφοριών της Τουρκίας. [Tο ΚΕΠΙΧ του ραντάρ TRS-22XX, του επιτρέπει να δρα ανεξάρτητα σε περίπτωση ανάγκης.]
Η Τουρκία διαθέτει τα εξής χερσαία ραντάρ.
3D S band:
- 4 ΗR-3000.
- 3 ΑΝ/ΤPS 64.
- 1 RAT-31SL. [
- 14 κινητά ραντάρ TRS-22XX τα οποία ανήκουν στο Τουρκικό Εθνικό Σύστημα Πληροφοριών
- 6 RAT-31DL της SELEX
- 3 FPS-117.
- 4 FPS-88 / S-269. Πιθανόν έχουν αποσυρθεί κι αντικαταστάθηκαν από τα 3 ΑΝ/ΤPS-64.
Τι ισχύει όμως στην περίπτωση που χρειαστεί να επιβλέψει τον εναέριο χώρο του Αγαίου;
Σταθερά ραντάρ:
- Yenice (ΒΑ της Ανδριανούπολης: RAT-31 DL.
- Σμύρνη: RAT-31 DL.
- Κας (Φοινίκη): HR-3000.
- Anamur (Απέναντι από Κύπρο): FPS-117.
- Κιουτάχεια: Πιθανώς ΑΝ/ΤPS-64.
- Bartin: FPS-117.
- Ιnebolu (Δυτικά της Σινόπης): RAT-31 SL.
- Ιzmit: Πιθανώς ΑΝ/ΤPS-64.
- Ίμβρος.
- Edremit.
- Karaburun.
- Σμύρνη.
- Gazemir.
- Datca.
- Προφήτης Ηλίας (Κύπρος).
H διάταξη των ραντάρ του 1ου ΑΚΕ του Τουρκικού ΣΑΕ. Με κίτρινο χρώμα είναι τα κινητά ραντάρ TRS-22XX, με κόκκινο τα σταθερα ραντάρ και με πράσινο χρώμα η έδρα του 1ου ΑΚΕ και το ΚΕΠ των Δαρδανελίων.
Υπάρχουν κι άλλα 3 κινητά ραντάρ τα οποία ανήκουν στο 1ο ΑΚΕ, αλλά βρίσκονται πιο ανατολικά από τα παράλια της Μ.Ασίας. (Cukurkoy, Eregit, Karaman). Σε ενδεχόμενη Ελληνοτουρκική αναμέτρηση, όλα τα TRS-22XX μπορούν να προωθηθούν στα παράλια της Μ.Ασίας, συμπληρώνοντας ή και αντικαθιστώντας τα ήδη υπάρχοντα.
Εμβέλειες αποκάλυψης του Τουρκικού επίγειου ΣΑΕ στο Αιγαίο.
Οι εμβέλειες αποκάλυψης αεροδυναμικών στόχων όπως μαχητικά αεροσκάφη, διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της ταχύτητας του μαχητικού, της ραδιοτομής του, και του ύψους πτήσης του. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζουν η καμπυλότητα της Γης, καθώς και η ύπαρξη ορεινών όγκων των νησιών του Αν. Αιγαίου. [Περισσότερα για τους περιορισμούς των επίγειων ραντάρ μπορείτε να βρείτε σε ένα παλαιότερο άρθρο μας, εδώ. ]
Θεωρητική απόσταση εντοπισμού στόχων που ίπτανται σε μεγάλο υψόμετρο (20-30.000 πόδια).
Θεωρητική απόσταση εντοπισμού στόχων που ίπτανται σε μέσο υψόμετρο (5-15.000 πόδια).
Θεωρητική απόσταση εντοπισμού στόχων που ίπτανται σε χαμηλό υψόμετρο (300-500 πόδια).
Είναι αυτονόητο ότι στον εντοπισμό τυχόν εναέριων στόχων θα συμμετέχουν και τα ραντάρ των πλοίων, των μαχητικών αεροσκαφών, και κυρίως των 4 ΑΣΕΠΕ Ε-7Τ. Κι αν για τα Ελληνικά μαχητικά η απροειδοποίητη προσέγγιση είναι μία φορά δύσκολη, για την Τουρκική Αεροπορία είναι πολλαπλάσια δύσκολότερη, εξαιτίας της επιθετικής της στάσης και του εξαναγκασμού της να δράσει σε εχθρικό περιβάλλον.
https://defencereview.gr/apokeistiko-i-diataxi-kai-oi-dynatoti/
No comments :
Post a Comment