ΚΟΥΡΗΤΗΣ:
- ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΠΡΙΝ;
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
- ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ;
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
- ΑΡΑ ΠΩΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ 100000 ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; [Η ίδρυση του Ταμείου ουσιαστικά ισοδυναμεί, όπως είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, με την «απελευθέρωση» 10.000 θέσεων δημοσίων υπαλλήλων.]
ΤΟ ΑΝ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ή ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ. ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ΔΕΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ 100000. ΕΜΕΙΣ ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ 100000 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΤΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ ΤΟΥΣ.
ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ Δ.Υ ΣΤΙΣ 750000, ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ 2.000.000. (ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΑ 6.000.000). ΕΠΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ 10.000.000, ΕΝΕΡΓΟΥ 7.500.000, ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 1.500.000 ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 8.500.000 ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΘΡΟΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ (ΟΥΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΑ) ΛΟΓΩ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΟΥ. (ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΥΤΩΣ ή ΑΛΛΩΣ ΦΟΡΟΥΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ).
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ, ΜΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ή ΧΩΡΙΣ, ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΠΩΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ; ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΡΕΒΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΞΟΔΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΟΡΩΝ. ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ 1.5 ΕΚΑΤ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ;
Ολοκληρώθηκε στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η δεύτερη συνάντηση της επιτροπής διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για την κατάρτιση Συμφωνίας μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας. Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει την κατάρτιση νομοσχεδίου, το οποίο θα αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος θα κυρώνεται αυτούσιο το κείμενο της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας όπως τελικά θα διαμορφωθεί μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου. Τα υπόλοιπα δύο μέρη θα περιέχουν εφαρμοστικές διατάξεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας ως προς τα δύο βασικά σκέλη της, τη μισθοδοσία των κληρικών και λαϊκών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος και την ίδρυση και λειτουργία Ταμείου Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας. Ειδικά ως προς τη μισθοδοσία του κλήρου, προβλέπεται η ίδρυση Ταμείου Μισθοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο θα καταβάλλεται ετησίως από το κράτος, σε αναγνώριση υποχρέωσης που θα απορρέει από κυρωθείσα με νόμο Συμφωνία,η δαπάνη μισθοδοσίας του αριθμού των σήμερα μισθοδοτούμενων κληρικών. Η ίδρυση του Ταμείου ουσιαστικά ισοδυναμεί, όπως είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, με την «απελευθέρωση» 10.000 θέσεων δημοσίων υπαλλήλων.
Συγκεκριμένα, στο σχέδιο σημειώνεται ότι «κυκλοφόρησε ευρέως στο δημόσιο διάλογο ότι οι κληρικοί είναι «δημόσιοι υπάλληλοι» – κάτι ανακριβές. Όπως παγίως έχει κρίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας (αποφάσεις ΣτΕ 507/1983, 4548/1995, 3120/2002 κ.ά.), οι κληρικοί δεν υπάγονται ευθέως στις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, αλλά μόνο στο μέτρο που ειδική διάταξη νόμου παραπέμπει σ’ αυτές» και προστίθεται ότι: «Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση η μισθοδοσία των κληρικών θα εξακολουθήσει να διενεργείται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής, είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό πως συνιστά ανακρίβεια και παραπληροφόρηση η άποψη πως η ένταξη των κληρικών στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου ή η καταβολή της μισθοδοσίας 7 τους μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής συνδέονται, δήθεν, με τη διασφάλιση υπηρεσιακών, εργασιακών ή άλλων δικαιωμάτων τους». Ακόμη, προβλέπεται η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση όχι μόνο δεν θίγει το υφιστάμενο καθεστώς, αλλά αντιθέτως το βελτιώνει ουσιωδώς, καθώς η νομική θέση και τα δικαιώματα (υπηρεσιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κ.ά.) των κληρικών για πρώτη φορά κατοχυρώνονται με τις θεσμικές εγγυήσεις που παρέχει η κύρωση διμερούς συμφωνίας.
Αναλυτικότερα, η μισθοδοσία των κληρικών θωρακίζεται ακόμα περισσότερο σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς, καθότι:
- Ιδρύεται Ταμείο Μισθοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο θα καταβάλλεται ετησίως από το κράτος, σε αναγνώριση υποχρέωσης που θα απορρέει από κυρωθείσα με νόμο Συμφωνία, η δαπάνη μισθοδοσίας του αριθμού των σήμερα μισθοδοτούμενων κληρικών. Τα σχετικά ποσά δεσμεύονται, υπό τον αυστηρό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατ’ αποκλειστικότητα για τη μισθοδοσία του κλήρου, η οποία θα ενεργείται δια της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.
- Όπως έχει ήδη νομοθετηθεί, συνιστάται Μητρώο Κληρικών και Λαϊκών Υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο εγγράφεται το σύνολο όσων μισθοδοτούνται με πόρους του Ταμείου Μισθοδοσίας και υπέρ των οποίων κατοχυρώνονται όλα τα δικαιώματα που σήμερα απολαμβάνουν οι κληρικοί (υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο, καταβολή μισθού από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής κλπ.).
- Το σημαντικότερο είναι ότι, για πρώτη φορά, όλα τα παραπάνω κατοχυρώνονται με τρόπο που δεν επιτρέπει τη μονομερή ανατροπή τους από την Πολιτεία. Με το υφιστάμενο καθεστώς, τόσο η μισθοδοσία όσο και το υπηρεσιακό καθεστώς και τα δικαιώματα των κληρικών βρίσκονται σε επισφάλεια, καθόσον έχουν παραχωρηθεί με κοινό νόμο, δηλαδή επαφίενται μονομερώς στη βούληση της Πολιτείας, και ανά πάσα στιγμή μπορούν να μεταβληθούν προς το δυσμενέστερο με νεότερο νόμο. Η ξεχωριστή σημασία του προτεινόμενου σχεδίου έγκειται στο ότι προβλέπει την κύρωση της Συμφωνίας με νόμο, με συνέπεια τα συμφωνηθέντα και κυρωθέντα με νόμο να μην είναι πλέον δυνατόν να τροποποιηθούν στο μέλλον μονομερώς, με νόμο του κράτους. Οποιαδήποτε μεταβολή μόνο με νεότερη τροποποιητική συμφωνία των δύο μερών θα είναι δυνατή.
Από τη Συμφωνία και την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:
- Παραμένει αμετάβλητο και δεν θίγεται το υπηρεσιακό καθεστώς και η μονιμότητα, όπως ισχύει σήμερα, των κληρικών ως θρησκευτικών λειτουργών και υπαλλήλων ν.π.δ.δ.
- Παραμένει αμετάβλητο και δεν θίγεται το ύψος των αποδοχών των κληρικών, το οποίο εξακολουθεί να καθορίζεται από το ενιαίο μισθολόγιο όπως εκάστοτε ισχύει και ακολουθεί τις αυξήσεις των δημοσίων υπαλλήλων.
- Παραμένει αμετάβλητος και δεν θίγεται ο τρόπος και ο χρόνος καταβολής των αποδοχών των κληρικών, η οποία θα εξακολουθήσει να ενεργείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής.
- Τέλος, με το Ταμείο Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας προκύπτουν σημαντικά οικονομικά οφέλη, τόσο για το Δημόσιο όσο και για την Εκκλησία της Ελλάδος, από την αξιοποίηση περιουσίας διαμφισβητούμενης και, άρα, μέχρι σήμερα αδρανούς και λιμνάζουσας.
Ολόκληρο το σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας
http://s.kathimerini.gr/resources/article-files/sxedio.pdf
- ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΠΡΙΝ;
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
- ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ;
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
- ΑΡΑ ΠΩΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ 100000 ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; [Η ίδρυση του Ταμείου ουσιαστικά ισοδυναμεί, όπως είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, με την «απελευθέρωση» 10.000 θέσεων δημοσίων υπαλλήλων.]
ΤΟ ΑΝ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ή ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ. ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ΔΕΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ 100000. ΕΜΕΙΣ ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ 100000 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΤΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ ΤΟΥΣ.
ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ Δ.Υ ΣΤΙΣ 750000, ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΝ ΤΑ 2.000.000. (ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΑ 6.000.000). ΕΠΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ 10.000.000, ΕΝΕΡΓΟΥ 7.500.000, ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 1.500.000 ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 8.500.000 ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΘΡΟΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ (ΟΥΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΑ) ΛΟΓΩ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΟΥ. (ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΥΤΩΣ ή ΑΛΛΩΣ ΦΟΡΟΥΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ).
ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ, ΜΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ή ΧΩΡΙΣ, ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΠΩΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ; ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΡΕΒΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΞΟΔΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΦΟΡΩΝ. ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ 1.5 ΕΚΑΤ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ;
Ολοκληρώθηκε στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η δεύτερη συνάντηση της επιτροπής διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για την κατάρτιση Συμφωνίας μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας. Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει την κατάρτιση νομοσχεδίου, το οποίο θα αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος θα κυρώνεται αυτούσιο το κείμενο της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας όπως τελικά θα διαμορφωθεί μετά την ολοκλήρωση του διαλόγου. Τα υπόλοιπα δύο μέρη θα περιέχουν εφαρμοστικές διατάξεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας ως προς τα δύο βασικά σκέλη της, τη μισθοδοσία των κληρικών και λαϊκών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος και την ίδρυση και λειτουργία Ταμείου Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας. Ειδικά ως προς τη μισθοδοσία του κλήρου, προβλέπεται η ίδρυση Ταμείου Μισθοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο θα καταβάλλεται ετησίως από το κράτος, σε αναγνώριση υποχρέωσης που θα απορρέει από κυρωθείσα με νόμο Συμφωνία,η δαπάνη μισθοδοσίας του αριθμού των σήμερα μισθοδοτούμενων κληρικών. Η ίδρυση του Ταμείου ουσιαστικά ισοδυναμεί, όπως είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, με την «απελευθέρωση» 10.000 θέσεων δημοσίων υπαλλήλων.
Συγκεκριμένα, στο σχέδιο σημειώνεται ότι «κυκλοφόρησε ευρέως στο δημόσιο διάλογο ότι οι κληρικοί είναι «δημόσιοι υπάλληλοι» – κάτι ανακριβές. Όπως παγίως έχει κρίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας (αποφάσεις ΣτΕ 507/1983, 4548/1995, 3120/2002 κ.ά.), οι κληρικοί δεν υπάγονται ευθέως στις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, αλλά μόνο στο μέτρο που ειδική διάταξη νόμου παραπέμπει σ’ αυτές» και προστίθεται ότι: «Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση η μισθοδοσία των κληρικών θα εξακολουθήσει να διενεργείται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής, είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό πως συνιστά ανακρίβεια και παραπληροφόρηση η άποψη πως η ένταξη των κληρικών στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων του Ελληνικού Δημοσίου ή η καταβολή της μισθοδοσίας 7 τους μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής συνδέονται, δήθεν, με τη διασφάλιση υπηρεσιακών, εργασιακών ή άλλων δικαιωμάτων τους». Ακόμη, προβλέπεται η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση όχι μόνο δεν θίγει το υφιστάμενο καθεστώς, αλλά αντιθέτως το βελτιώνει ουσιωδώς, καθώς η νομική θέση και τα δικαιώματα (υπηρεσιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά κ.ά.) των κληρικών για πρώτη φορά κατοχυρώνονται με τις θεσμικές εγγυήσεις που παρέχει η κύρωση διμερούς συμφωνίας.
Αναλυτικότερα, η μισθοδοσία των κληρικών θωρακίζεται ακόμα περισσότερο σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς, καθότι:
- Ιδρύεται Ταμείο Μισθοδοσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο θα καταβάλλεται ετησίως από το κράτος, σε αναγνώριση υποχρέωσης που θα απορρέει από κυρωθείσα με νόμο Συμφωνία, η δαπάνη μισθοδοσίας του αριθμού των σήμερα μισθοδοτούμενων κληρικών. Τα σχετικά ποσά δεσμεύονται, υπό τον αυστηρό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατ’ αποκλειστικότητα για τη μισθοδοσία του κλήρου, η οποία θα ενεργείται δια της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.
- Όπως έχει ήδη νομοθετηθεί, συνιστάται Μητρώο Κληρικών και Λαϊκών Υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο οποίο εγγράφεται το σύνολο όσων μισθοδοτούνται με πόρους του Ταμείου Μισθοδοσίας και υπέρ των οποίων κατοχυρώνονται όλα τα δικαιώματα που σήμερα απολαμβάνουν οι κληρικοί (υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο, καταβολή μισθού από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής κλπ.).
- Το σημαντικότερο είναι ότι, για πρώτη φορά, όλα τα παραπάνω κατοχυρώνονται με τρόπο που δεν επιτρέπει τη μονομερή ανατροπή τους από την Πολιτεία. Με το υφιστάμενο καθεστώς, τόσο η μισθοδοσία όσο και το υπηρεσιακό καθεστώς και τα δικαιώματα των κληρικών βρίσκονται σε επισφάλεια, καθόσον έχουν παραχωρηθεί με κοινό νόμο, δηλαδή επαφίενται μονομερώς στη βούληση της Πολιτείας, και ανά πάσα στιγμή μπορούν να μεταβληθούν προς το δυσμενέστερο με νεότερο νόμο. Η ξεχωριστή σημασία του προτεινόμενου σχεδίου έγκειται στο ότι προβλέπει την κύρωση της Συμφωνίας με νόμο, με συνέπεια τα συμφωνηθέντα και κυρωθέντα με νόμο να μην είναι πλέον δυνατόν να τροποποιηθούν στο μέλλον μονομερώς, με νόμο του κράτους. Οποιαδήποτε μεταβολή μόνο με νεότερη τροποποιητική συμφωνία των δύο μερών θα είναι δυνατή.
Από τη Συμφωνία και την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση:
- Παραμένει αμετάβλητο και δεν θίγεται το υπηρεσιακό καθεστώς και η μονιμότητα, όπως ισχύει σήμερα, των κληρικών ως θρησκευτικών λειτουργών και υπαλλήλων ν.π.δ.δ.
- Παραμένει αμετάβλητο και δεν θίγεται το ύψος των αποδοχών των κληρικών, το οποίο εξακολουθεί να καθορίζεται από το ενιαίο μισθολόγιο όπως εκάστοτε ισχύει και ακολουθεί τις αυξήσεις των δημοσίων υπαλλήλων.
- Παραμένει αμετάβλητος και δεν θίγεται ο τρόπος και ο χρόνος καταβολής των αποδοχών των κληρικών, η οποία θα εξακολουθήσει να ενεργείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμής.
- Τέλος, με το Ταμείο Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας προκύπτουν σημαντικά οικονομικά οφέλη, τόσο για το Δημόσιο όσο και για την Εκκλησία της Ελλάδος, από την αξιοποίηση περιουσίας διαμφισβητούμενης και, άρα, μέχρι σήμερα αδρανούς και λιμνάζουσας.
Ολόκληρο το σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας
http://s.kathimerini.gr/resources/article-files/sxedio.pdf
Η απαντηση στο ερωτημα σου ειναι η εξης. Οταν η φορολογια ξεπερναει το 40% και πλησιαζει προς το 50%, δηλαδη οταν το κρατος σου υφαρπαζει σχεδον το μισο παραγομενο πλουτο σου κατ'ετος, τοτε οι ανθρωποι εξεγειρονται. Αλλα χωρις υπερπληθωρισμο. Ενω ο στασιμοπληθωρισμος χειροτερευει την κατασταση. Το ιδιο και με την ομολογιακη κριση, δηλαδη την αγοροπωλησια χρεους στις αγορες. Στα καθ'ημας, οι επαγγελματιες τοπαρχες δεν πιεσαν την κατασταση περισσοτερο, ωστε να εξεγερθουνε οι ανθρωποι.
ReplyDeleteΕπιμενω στον Martin Armstrong, ειναι ο μονος που αναδεικνυει το επαναλαμβανομενο μοτιβο της ιστοριας με ποσοτικους ορους. Οι αριθμοι ειναι αμειλικτοι.
Και εν αντιθεσει με οσα νομοθετουνται στο πρωην ανακτορο του Οθωνα, δεν αποβλεπουν ολα στο παρον. Η ειδησεογραφια ειναι μυωπικη. Προκειται για κινησεις στην πολιτικη σκακιερα. Υπαρχει εκτεταμενο, διεθνες σχεδιο σε εξελιξη. Παντα υπηρχε. Αλλα οι εκτελεστικοι βραχιονες δε σχεδιαζουν. Μονο εκτελουν. Τα σημερινα νομοθετημα ανοιγουν μελλοντικες πορτες. Ισως τις εκμεταλλευτουν φθειροντας μας, ισως οχι.
Προς το παρον ζουμε το πειραμα του βατραχου στο καυτο νερο. Το σχεδιο τους ηταν καλα οργανωμενο απο ολες τις πλευρες. Οσα κενα εμφανιστηκαν εκλεισαν με τις επομενες δανειακες συμβασεις που ονομασαν μνημονια, ωστε να μνημονευουν σε εμας το γεγονος οτι πρεπει να αποδεχτουμε την οικονομικη υποδουλωση μας. Ειναι επιστημη η διαχειριση και την κατεχουν καλα.
Σου προτεινω να διαβασεις το βιβλίο της Katherine Neville με τίτλο «A calculated risk», καθως αναφερεται και σε εμας. Επισης σου προτεινω να διαβασεις τα πρακτικα της BlackRock: Financial Planning & Investment Management in Greece, για τα οσα ειπωθηκαν σε εκεινη τη συναντηση και για το πως μεσω των ομολογων επιτεθηκαν στην οικονομια της χωρας.
Ο πολεμος αυτος ηταν πολυ οικονομικος απο ενεργειακης αποψεως, δε δαπανηθηκε ουτε μια σφαιρα. Απαιτουνταν μονο λιγες εκατονταδες πρακτορες στις καταλληλες θεσεις και ενα πολυ καλο σχεδιο. Χασαμε, αλλα μονο προσωρινα.
Εαν προσεξεις τις δηλωσεις τους μετα το αποτελεσμα του δημοψηφισματος, αυτο που τους εντυπωσιασε ηταν οτι οι Ελληνες ειχαμε περισσοτερα ψυχικα αποθεματα αντιστασης στον ψυχολογικο πολεμο, αυτο δεν το περιμεναν. Επισης εαν προσεξεις τις δηλωσεις τους μετα το 3ο μνημονιο, αυτο που τους εντυπωσιασε ηταν οτι εμεις οι Ελληνες ειχαμε και παλι περισσοτερα ψυχικα αποθεματα αντιστασης και συσπειρωθηκαμε στον θεσμο της οικογενειας, τον μονο θεσμο που λειτουργει στην Ελλαδα, εστω και προβληματικα. Δε διαλυθηκαμε οπως περιμεναν. Το δογμα σοκ και δεος δεν απεδωσε αρκετα, η απαντηση των Ελληνων στην τεχνητη κριση της οικονομιας ηταν η παραοικονομια.
Οι Ελληνες ομως ηττηθηκαν ιδεολογικα, και αποδειχτηκαν και ευπιστοι. Επισης προδοθηκαν. Ηταν το τελος της αυταπατης. Αλλα δε θα χαθουμε. Ουτε τα πιστευω μας. Η ζωη κανει κυκλους. Δεν ειναι γραμμικη. Εχει ο καιρος γυρισματα.
hellas-now.com/i-profiteia-mias-amerikanidas-gia-tin-ellada-apo-to-1994-poy-epalitheytike/
www.armstrongeconomics.com/world-news/taxes/france-has-the-highest-tax-rate-in-the-industrialized-world-worst-investment-record-in-europe/