Δυναμική αναμένεται να είναι η παρουσία της Lockheed Martin σε σημαντικές διοργανώσεις οικονομικού και αμυντικού «περιεχομένου» το αμέσως επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, καθ’ οδόν για την Ελλάδα θα βρεθούν προσεχώς εξομοιωτές πτήσης (simulators) τόσο για το μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς F-35 Lightning II όσο και για την πληρέστερη και πλέον σύγχρονη έκδοση του μαχητικού F-16 που εξοπλίζει και την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, του F-16V (Viper). Οι πληροφορίες αναφέρουν, ότι θα βρεθούν στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο, με τον πρώτο να βρίσκεται στο περίπτερο της εταιρίας και τον δεύτερο σε αυτό της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά από τη συμφωνία αναβάθμισης 86 ελληνικών μαχητικών στο επίπεδο του F-16V. Είναι προφανές ότι θα δοθεί η ευκαιρία σε αξιωματούχους να πληροφορηθούν με λεπτομέρειες τόσο το περιεχόμενο των αναβαθμίσεων των ελληνικών F-16 και τις νέες δυνατότητες που θα τους προσδώσει ο εκσυγχρονισμός, καθώς επίσης να πάρουν μια πρώτη γεύση από το F-35.
Η εταιρία ποτέ δεν έκρυψε το ενδιαφέρον της να προωθήσει το συγκεκριμένο μαχητικό στην Ελλάδα, τονίζοντας σε κάθε ευκαιρία τη «διαλειτουργικότητα» και τον επιχειρησιακά συμπληρωματικό χαρακτήρα που προωθήθηκε και έχει πλέον επιτευχθεί. Αυτό συνέβη όταν συνειδητοποιήθηκε ότι οι νέες τεχνολογίες που ενσωματώθηκαν στο F-16 το καθιστούν ένα αεροσκάφος τέταρτης και πλέον γενιάς, το οποίο παραμένει απόλυτα ανταγωνιστικό στο σύγχρονο πεδίο της αεροπορικής μάχης με τις δικές του «αρετές». Αυτός είναι ο ένας από τους δυο λόγους που έχει οδηγήσει αεροπορικές δυνάμεις να συνεχίζουν να το εμπιστεύονται και να αναβαθμίζουν τον στόλο τους, ή ακόμα και να προβαίνουν σε νέες παραγγελίες των πλέον σύγχρονων εκδόσεων (Σλοβακία και Μαρόκο, με την βορειοαφρικανική χώρα και να προμηθεύεται και να αναβαθμίζει F-16). Ο δεύτερος λόγος είναι το σαφώς υψηλότερο κόστος απόκτησης και λειτουργίας ενός αεροσκάφους πέμπτης γενιάς όπως το F-35, το οποίο καθιστά δυσκολότερη την απόκτησή τους από τους υποψήφιους χρήστες σε ικανούς αριθμούς, τέτοιους ώστε να καλύπτονται οι επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Η παραμονή του εξομοιωτή πτήσης του F-16V στην Ελλάδα όμως, δεν θα περατωθεί στη Θεσσαλονίκη. Λίγες μέρες αργότερα θα έχουμε στη «φωλιά» των Mirage, την αεροπορική βάση της Τανάγρας (114 Πτέρυγα Μάχης) τη διοργάνωση του Athens Flying Week και η κατασκευάστρια εταιρία φέρεται να έχει αποφασίσει να τον μεταφέρει και εκεί.
https://www.defence-point.gr/news/erchonte-stin-ellada-apo-tin-lm-exomiotes-ptisis-ton-f-35-ke-f-16v
Η εταιρία ποτέ δεν έκρυψε το ενδιαφέρον της να προωθήσει το συγκεκριμένο μαχητικό στην Ελλάδα, τονίζοντας σε κάθε ευκαιρία τη «διαλειτουργικότητα» και τον επιχειρησιακά συμπληρωματικό χαρακτήρα που προωθήθηκε και έχει πλέον επιτευχθεί. Αυτό συνέβη όταν συνειδητοποιήθηκε ότι οι νέες τεχνολογίες που ενσωματώθηκαν στο F-16 το καθιστούν ένα αεροσκάφος τέταρτης και πλέον γενιάς, το οποίο παραμένει απόλυτα ανταγωνιστικό στο σύγχρονο πεδίο της αεροπορικής μάχης με τις δικές του «αρετές». Αυτός είναι ο ένας από τους δυο λόγους που έχει οδηγήσει αεροπορικές δυνάμεις να συνεχίζουν να το εμπιστεύονται και να αναβαθμίζουν τον στόλο τους, ή ακόμα και να προβαίνουν σε νέες παραγγελίες των πλέον σύγχρονων εκδόσεων (Σλοβακία και Μαρόκο, με την βορειοαφρικανική χώρα και να προμηθεύεται και να αναβαθμίζει F-16). Ο δεύτερος λόγος είναι το σαφώς υψηλότερο κόστος απόκτησης και λειτουργίας ενός αεροσκάφους πέμπτης γενιάς όπως το F-35, το οποίο καθιστά δυσκολότερη την απόκτησή τους από τους υποψήφιους χρήστες σε ικανούς αριθμούς, τέτοιους ώστε να καλύπτονται οι επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Η παραμονή του εξομοιωτή πτήσης του F-16V στην Ελλάδα όμως, δεν θα περατωθεί στη Θεσσαλονίκη. Λίγες μέρες αργότερα θα έχουμε στη «φωλιά» των Mirage, την αεροπορική βάση της Τανάγρας (114 Πτέρυγα Μάχης) τη διοργάνωση του Athens Flying Week και η κατασκευάστρια εταιρία φέρεται να έχει αποφασίσει να τον μεταφέρει και εκεί.
https://www.defence-point.gr/news/erchonte-stin-ellada-apo-tin-lm-exomiotes-ptisis-ton-f-35-ke-f-16v
No comments :
Post a Comment