Μια ακόμα πολύ θετική εξέλιξη σημειώθηκε τις προηγούμενες ημέρες, πέραν αυτή της αναβάθμισης σημαντικού μέρους του στόλου των F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία αφορά επίσης πτητικό μέσο, αυτή τη φορά του Στρατού Ξηράς. Συγκεκριμένα, πληροφορίες από έγκυρες πηγές αναφέρουν, ότι έφτασε στις αρμόδιες ελληνικές αρχές η LOA (Letter of Offer and Acceptance) για την παραχώρηση 70 ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior στο πλαίσιο της εκποίησης του στρατιωτικού υλικού μέσω του προγράμματος EDA (Excess Defense Articles) του αμερικανικού Στρατού. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το κόστος απόκτησης των ελικοπτέρων είναι περί τα 45 εκατομμύρια ευρώ και χαρακτηρίζεται ως «μη απαγορευτικό», εάν κριθεί ότι η ένταξή τους στο ελληνικό οπλοστάσιο θα ενισχύσει την ελληνική άμυνα. Αυτή η διευκρίνιση οφείλει να γίνει, καθώς τους τελευταίους μήνες είχε αναπτυχθεί προβληματισμός και δεύτερες σκέψεις στις Ένοπλες Δυνάμεις, σε ανώτατο επίπεδο.
Συγκεκριμένα, εξετάστηκε σοβαρά το αντεπιχείρημα ότι η ένταξη ενός ακόμα τύπου ελικοπτέρου στο οπλοστάσιο των ελληνικών χερσαίων δυνάμεων, αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων εν γένει, θα μπορούσε να καταλήξει να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα επέλυε. Πρόκειται για μια άποψη που κέρδισε «οπαδούς» και δεν μπορεί να την απορρίψει κανείς χωρίς σοβαρό προβληματισμό. Φαίνεται πως επικράτησε η σφοδρή επιθυμία της ηγεσίας του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) για την απόκτησή τους και εικάζεται η ετοιμότητα να προχωρήσει με τολμηρά βήματα στη μείωση του κόστους από τη «θηριώδη» και μη «αναλογική» με τα οικονομικά δεδομένα της χρονικής συγκυρίας Δομή, ώστε να προκύψουν σοβαρές εξοικονομήσεις και οικονομίες κλίμακος. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο οπλικό σύστημα το οποίο μάλιστα, εκτός απροόπτου, θα αποκτήσει σε σημαντικούς αριθμούς ο Στρατός Ξηράς, με αποτέλεσμα η τακτική αξιοποίησή του να προσθέτει σοβαρούς πονοκεφάλους σε όποιον ενδεχομένως σχεδιάζει να κινηθεί ενεργητικά σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στην περιοχή του Αιγαίου και όχι μόνο.
Αναμένεται πλέον η υπογραφή της LOA που θα προσδιοριστεί επακριβώς το κόστος του ελληνικού προγράμματος για να ακολουθήσει η διαδικασία υλοποίησης της παραλαβής των ελικοπτέρων και των υλικών που θα τα συνοδεύουν, με διακρατική συμφωνία μέσω δηλαδή των αποκαλούμενων ως «πιστώσεων FMS» (Foreign Military Sales). Ένα σοβαρό θέμα που έχει τεθεί από την ελληνική πλευρά μετ’ επιτάσεως, είναι το να δοθεί έστω και στοιχειωδώς η δυνατότητα εμπλοκής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, καθώς τα ελικόπτερα θέλουν μικρές παρεμβάσεις για να βρεθούν σε τέλεια πτητική κατάσταση για να παραδοθούν στον χρήστη (Αεροπορία Στρατού) και να ξεκινήσει η διαδικασία ένταξής τους στον επιχειρησιακό και τακτικό αμυντικό σχεδιασμό της χώρας. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι η στάση της αμερικανικής πλευράς σε τέτοια αιτήματα της ελληνικής πλευράς δεν είναι αρνητική και σε επίπεδο προθέσεων παρουσιάζεται η βούληση για να ενισχυθεί η εγχώρια αμυντική βιομηχανία όσο είναι δυνατό. Πάντα βέβαια, από το επίπεδο των προθέσεων έως εκείνο της πράξης και των αποφάσεων, υπάρχει ενίοτε σημαντική απόσταση.
ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το «DP» έχει εισφέρει στη σχετική «συζήτηση» θετική άποψη για την απόκτηση των ελικοπτέρων, καθώς η ένταξη των OH-58D Kiowa σε υπηρεσία με την Αεροπορία Στρατού θα αναβαθμίσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Όπλου αλλά και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ιδιαίτερα στο θέατρο του Αιγαίου για τους ακόλουθους λόγους:
Θεωρούμε επίσης, ότι οι αρμόδιοι επιτελικοί φορείς του ΓΕΣ ίσως θα έπρεπε να εξετάσουν την κεντρική διαχείριση του στόλου των OH-58D Kiowa. Δηλαδή την ένταξη όλων των ελικοπτέρων σε ένα συγκρότημα το οποίο εκτός της εκπαίδευσης, συντήρησης και υποστήριξης ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα αναπτύσσει σε προκεχωρημένες θέσεις ανάπτυξης στο Αιγαίο επιχειρησιακά ετοιμοπόλεμα ελικόπτερα και πληρώματα όπου θα παραμένουν για διάστημα τριών ή τεσσάρων εβδομάδων. Με δεδομένο ότι ο αριθμός των προς προμήθεια ελικοπτέρων είναι επαρκής, η κατανομή τους σε τρεις κύκλους (επιχειρησιακής ανάπτυξης, εκπαίδευσης και προετοιμασίας για επιχειρησιακή ανάπτυξη και συντήρηση), θα αποδώσει περί τα 20 έως 24 ελικόπτερα ανά κύκλο. Δηλαδή πέντε έως έξι διμοιρίες (τέσσερα ελικόπτερα ανά διμοιρία) ανά κύκλο, οι οποίες αναπτυγμένες σε προκεχωρημένες θέσεις και στο πλαίσιο συγκροτημάτων υψηλού χρόνου ετοιμότητας, θα είναι ικανές λόγω ταχείας αντίδρασης και ισχύος πυρός να αντιμετωπίσουν και εξαλείψουν κάθε εχθρική ενέργεια μόλις αυτή εκδηλωθεί.
http://www.defence-point.gr/news/erchete-tora-i-ora-ton-oh-58d-kiowa-warrior-stin-athina-i-loa
Συγκεκριμένα, εξετάστηκε σοβαρά το αντεπιχείρημα ότι η ένταξη ενός ακόμα τύπου ελικοπτέρου στο οπλοστάσιο των ελληνικών χερσαίων δυνάμεων, αλλά και των Ενόπλων Δυνάμεων εν γένει, θα μπορούσε να καταλήξει να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα επέλυε. Πρόκειται για μια άποψη που κέρδισε «οπαδούς» και δεν μπορεί να την απορρίψει κανείς χωρίς σοβαρό προβληματισμό. Φαίνεται πως επικράτησε η σφοδρή επιθυμία της ηγεσίας του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) για την απόκτησή τους και εικάζεται η ετοιμότητα να προχωρήσει με τολμηρά βήματα στη μείωση του κόστους από τη «θηριώδη» και μη «αναλογική» με τα οικονομικά δεδομένα της χρονικής συγκυρίας Δομή, ώστε να προκύψουν σοβαρές εξοικονομήσεις και οικονομίες κλίμακος. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα πολύ χρήσιμο οπλικό σύστημα το οποίο μάλιστα, εκτός απροόπτου, θα αποκτήσει σε σημαντικούς αριθμούς ο Στρατός Ξηράς, με αποτέλεσμα η τακτική αξιοποίησή του να προσθέτει σοβαρούς πονοκεφάλους σε όποιον ενδεχομένως σχεδιάζει να κινηθεί ενεργητικά σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στην περιοχή του Αιγαίου και όχι μόνο.
Αναμένεται πλέον η υπογραφή της LOA που θα προσδιοριστεί επακριβώς το κόστος του ελληνικού προγράμματος για να ακολουθήσει η διαδικασία υλοποίησης της παραλαβής των ελικοπτέρων και των υλικών που θα τα συνοδεύουν, με διακρατική συμφωνία μέσω δηλαδή των αποκαλούμενων ως «πιστώσεων FMS» (Foreign Military Sales). Ένα σοβαρό θέμα που έχει τεθεί από την ελληνική πλευρά μετ’ επιτάσεως, είναι το να δοθεί έστω και στοιχειωδώς η δυνατότητα εμπλοκής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, καθώς τα ελικόπτερα θέλουν μικρές παρεμβάσεις για να βρεθούν σε τέλεια πτητική κατάσταση για να παραδοθούν στον χρήστη (Αεροπορία Στρατού) και να ξεκινήσει η διαδικασία ένταξής τους στον επιχειρησιακό και τακτικό αμυντικό σχεδιασμό της χώρας. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι η στάση της αμερικανικής πλευράς σε τέτοια αιτήματα της ελληνικής πλευράς δεν είναι αρνητική και σε επίπεδο προθέσεων παρουσιάζεται η βούληση για να ενισχυθεί η εγχώρια αμυντική βιομηχανία όσο είναι δυνατό. Πάντα βέβαια, από το επίπεδο των προθέσεων έως εκείνο της πράξης και των αποφάσεων, υπάρχει ενίοτε σημαντική απόσταση.
ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το «DP» έχει εισφέρει στη σχετική «συζήτηση» θετική άποψη για την απόκτηση των ελικοπτέρων, καθώς η ένταξη των OH-58D Kiowa σε υπηρεσία με την Αεροπορία Στρατού θα αναβαθμίσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Όπλου αλλά και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ιδιαίτερα στο θέατρο του Αιγαίου για τους ακόλουθους λόγους:
- το μικρό μέγεθος (μήκος 12,85 μέτρα, διάμετρος ρότορα 10,67 μέτρα, ύψος 3,93 μέτρα) του ελικοπτέρου επιτρέπει την εύκολη απόκρυψη – παραλλαγή του στο έδαφος (ακόμη και εντός αγροτικών εγκαταστάσεων – υποστέγων),
- η δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού (πολυβόλα, κάλαθοι ρουκετών, κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – αέρος [ATAS Stinger] και αέρος –εδάφους [AGM-114 Hellfire]) το καθιστά ισχυρή πλατφόρμα πυρός και,
- η ύπαρξη του Mast Mounted Sight (MMS) που διαθέτοντας υψηλής ανάλυσης τηλεοπτική κάμερα, αισθητήρες θερμικής απεικόνισης και λέιζερ τηλέμετρο / καταδείκτη επιτρέπει επιχειρήσεις ημέρα και νύκτα,
Θεωρούμε επίσης, ότι οι αρμόδιοι επιτελικοί φορείς του ΓΕΣ ίσως θα έπρεπε να εξετάσουν την κεντρική διαχείριση του στόλου των OH-58D Kiowa. Δηλαδή την ένταξη όλων των ελικοπτέρων σε ένα συγκρότημα το οποίο εκτός της εκπαίδευσης, συντήρησης και υποστήριξης ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα αναπτύσσει σε προκεχωρημένες θέσεις ανάπτυξης στο Αιγαίο επιχειρησιακά ετοιμοπόλεμα ελικόπτερα και πληρώματα όπου θα παραμένουν για διάστημα τριών ή τεσσάρων εβδομάδων. Με δεδομένο ότι ο αριθμός των προς προμήθεια ελικοπτέρων είναι επαρκής, η κατανομή τους σε τρεις κύκλους (επιχειρησιακής ανάπτυξης, εκπαίδευσης και προετοιμασίας για επιχειρησιακή ανάπτυξη και συντήρηση), θα αποδώσει περί τα 20 έως 24 ελικόπτερα ανά κύκλο. Δηλαδή πέντε έως έξι διμοιρίες (τέσσερα ελικόπτερα ανά διμοιρία) ανά κύκλο, οι οποίες αναπτυγμένες σε προκεχωρημένες θέσεις και στο πλαίσιο συγκροτημάτων υψηλού χρόνου ετοιμότητας, θα είναι ικανές λόγω ταχείας αντίδρασης και ισχύος πυρός να αντιμετωπίσουν και εξαλείψουν κάθε εχθρική ενέργεια μόλις αυτή εκδηλωθεί.
http://www.defence-point.gr/news/erchete-tora-i-ora-ton-oh-58d-kiowa-warrior-stin-athina-i-loa
No comments :
Post a Comment