12/10/2017

Τέλος του μήνα η συμφωνία εκσυγχρονισμού των F-16;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού περιοδικού AW&ST στην ηλεκτρονική του έκδοση η συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό των F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να υπογραφεί στο τέλος του μήνα. Το, πολύ καλά συνήθως πληροφορημένο, αμερικανικό έντυπο που διαθέτει ισχυρές προσβάσεις στην αμερικανική βιομηχανία αναφέρεται σε συμφωνία το ύψος της οποίας θα φτάνει τα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που παραπέμπει σε πρόγραμμα που μάλλον περιλαμβάνει το σύνολο των Fighting Falcon Block 50, Block 52+ και Block 52M. Η «υπογραφή συμφωνίας» αναφέρεται προφανώς στην αποδοχή της επιστολής LOA (Letter of Offer and Acceptance) σε συνέχεια του αιτήματος που είχε υποβάλει η ελληνική πλευρά στις αρχές του 2017. H επιστολή προσφοράς-αποδοχής αναμενόταν να «επιστρέψει» στα μέσα Σεπτεμβρίου, κάτι που κατά τα φαινόμενα έγινε. Η αποδοχή της αμερικανικής πρότασης θα θεμελιώσει και το πρόγραμμα, που ως γνωστόν θα υλοποιηθεί μέσω της διαδικασίας FMS, με επιμέρους συμφωνίες να υπογράφονται στη συνέχεια ανάμεσα στα ενδιαφερόμενα μέρη.

Εκτίμηση αποτελεί ότι εάν η συμφωνία-πλαίσιο υπογραφεί στο τέλος του μήνα, τότε ίσως ανακοινωθεί στη διάρκεια του επικείμενου ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Ουάσιγκτον την ερχόμενη εβδομάδα, δεδομένου ότι υψηλά στην ατζέντα της συνάντησης με τον Αμερικανό πρόεδρο Τραμπ και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες στην Ουάσιγκτον υπάρχει το θέμα της αμυντικής συνεργασίας. Ανοικτό παραμένει έτσι το ενδεχόμενο οι ανακοινώσεις να περιλαμβάνουν και κάποια μορφή αμερικανικής βοήθειας στο συγκεκριμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα.

Όπως προαναφέραμε το 1,5 δις δολάρια παραπέμπτουν στον εκσυγχρονισμό στο επίπεδο F-16V (GR) των 37 Block 50 (30 F-16C & 7 F-16D) Block 50 του προγράμματος Peace Xenia II (υπάρχει και το υβριδικό «1045» που δεν περιλαμβάνεται στον αριθμό αυτό), τα 55 Block 52+ (37 F-16C & 18 F-16D) του προγράμματος Peace Xenia IIΙ και τα 30 (20 F-16C & 10 F-16D) Block 52M Peace Xenia IV. Πρόσφατες πληροφορίες ανέφεραν ότι η ΠΑ έδινε προτεραιότητα στα PXII και PXIII αφήνοντας εκτός προγράμματος τα PXIV. Παρόλα αυτά η Lockheed Martin σε συνεννόηση με την ελληνική πλευρά, έχει συμπεριλάβει στην LOR (Letter Of Request) που υποβλήθηκε στις αρχές του χρόνου πρόταση για την δημιουργία πρωτοτύπων αεροσκαφών και για τα Block 52M αλλά κυρίως αιτήματα για P&A όλες τις εκδόσεις Viper σε ελληνική υπηρεσία. Να υπενθυμίσουμε ότι για κάθε Block παραγωγής σε ελληνική υπηρεσία που θα δρομολογηθεί για εκσυγχρονισμό θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα ζεύγος πρωτοτύπων αεροσκαφών (ενός μονοθεσίου και ενός διθεσίου) που θα υποστούν δοκιμές πιστοποίησης της διαμόρφωσης από το παλαιό στο νέο πρότυπο. Με την επιτυχή κατάληξή τους θα δημιουργηθούν οι συλλογές απαρτίων (kits) που θα τοποθετηθούν στη συνέχεια στα υπόλοιπα αεροπλάνα του ιδίου Block (πρακτικά σε επίπεδο «plug-an-play»).

Στο πλαίσιο αυτό η Lockheed Martin προτείνει την εξ’ αρχής δημιουργία έξι πρωτοτύπων, ζευγών F-16C/D Block 50/52+/52M και την ολοκλήρωση των δοκιμών σε ένα «πακέτο» κάτι που δημιουργεί σημαντικά οφέλη: χαμηλότερο κόστος της διαδικασίας συγκριτικά με υλοποίηση εκ των υστέρων ενός μεμονωμένου σκέλους της (αν και ενέχει αρχικά υψηλότερη δαπάνη), ετοιμότητα για την ανά πάσα στιγμή επέκταση του προγράμματος χωρίς άλλες ενδιάμεσες καθυστερήσεις κ.ά. Εάν το δημοσίευμα του AW&ST επιβεβαιωθεί αυτό θα σημαίνει ότι το σύνολο των F-16 θα ενταχθεί σε πρόγραμμα με ορίζοντα υλοποίησης 7,5 περίπου ετών από την υπογραφή της σύμβασης.

https://www.ptisidiastima.com/f16-modernization-coming-up/

1 comment :

  1. θα κανουν παρτυ στο συγκεκριμενο ιστολογιο.
    οποτε δηλαδη χανουμε καμια 30ρια αεροπλανα. απο 155 παμε 120.
    ωραια.

    ReplyDelete