Την απόφαση της Διοίκησης Αεροπορικών Δυνάμεων της Τουρκίας (THK: Turk Hava Kuvvetleri) να υποβάλλει 35 μαχητικά F-16 Block 30 (δηλαδή το σύνολο των μαχητικών της έκδοσης που σύμφωνα με ανοικτές πηγές διαθέτει σε υπηρεσία) σε αναβάθμιση της δομής και των ηλεκτρονικών τους δημοσιοποίησε ο ψηφιακός βραχίονας της αμερικανικής επιθεώρησης «Defense News», επικαλούμενη πηγές της τουρκικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας. Ειδικότερα όπως έγινε γνωστό, 25 μαχητικά θα αναβαθμιστούν από την Tusas Turkish Aerospace Industries (TAI) σε συνεργασία με την κατασκευάστρια Lockheed Martin, ενώ τα υπόλοιπα 10 μαχητικά από το εδρεύον στο Eskisehir, στην κεντρική Ανατολία, 1ο κέντρο εφοδιασμού και συντήρησης (1’inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanliklari) της THK. Λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της αναβάθμισης και το κόστος της δεν αποδεσμεύθηκαν. Με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα οι παραδόσεις των αναβαθμισμένων μαχητικών θα αρχίσουν το 2018 και θα ολοκληρωθούν τα τέλη του 2023.
Η αναβάθμιση των F-16 Block 30 που θα επεκτείνει τον επιχειρησιακό βίο των εν λόγω μαχητικών αλλά και θα επαυξήσει τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες μπορεί να θεωρηθεί ότι σχετίζεται άμεσα με την απόφαση της THK να διατηρήσει τη μέγιστη δυνατή οροφή μαχητικών τα επόμενα χρόνια. Θεωρητικά τα μαχητικά F-16 Block 30 και τα 34 F-4E 2020 της THK θα ήταν τα υποψήφια προς αντικατάσταση από τα προς προμήθεια F-35A Lightning II και κατά συνέπεια η αναβάθμιση τους, λίγα μόλις χρόνια πριν τις παραλαβές του νέου μαχητικού μπορεί να χαρακτηριστεί ως μη αναγκαία (περιττή) και σπατάλη οικονομικών πόρων. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η αναβάθμιση χαρακτηρίζεται ως «περίεργη». Εκτός αν η Άγκυρα ήδη διαισθάνεται (ή διακριτικά έχει προειδοποιηθεί), ότι με την παρούσα πορεία που ακολουθεί και τις γεωστρατηγικές της επιλογές, καθιστά την πώληση των F-35A Lightning II εξαιρετικά δύσκολη.
Ας σημειωθεί, ότι το 2015 είχε αναφερθεί η απόφαση για την αναβάθμιση 25 μαχητικών τύπου F-16 Block 30 τα οποία είχαν παραδοθεί την τριετία 1988-1990 και τα οποία προσέγγιζαν το δομικό όριο των 8.000 ωρών πτήσης. Επίσης, ότι το 2011 μέσω σύμβασης FMS ύψους 1,1 δις δολαρίων ΗΠΑ (950,5 εκατ. ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία) υλοποιήθηκε ο εκσυγχρονισμός 117 μαχητικών F-16 της THK των Block 40 και Block 50 ώστε, μεταξύ άλλων να αποκτήσουν κοινή διαμόρφωση ηλεκτρονικών πτήσης. Τα τελευταία μαχητικά που υποβλήθηκαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αναβάθμισης παραδόθηκαν το 2015 (το τελευταίο τον Απρίλιο του 2015). Ειδικότερα, ο εκσυγχρονισμός που επίσης εκτελέσθηκε από την TAI, περιελάμβανε την εγκατάσταση ραντάρ AN/APG-69(V)9, έγχρωμων οθονών απεικόνισης, νέου υπολογιστή αποστολής (MMC: Modular Mission Computer) και επεξεργαστών των ηλεκτρονικών πτήσης, ζεύξης δεδομένων Link 16, νέου συστήματος αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF), αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών πτήσης, του συστήματος σκόπευσης επί κάσκας JHMCS (Joint Helmet-Mounted Cueing System), διοπτρών νυκτερινής όρασης AN/AVS-9 και του κατασκευής BAE Systems, εγκατεστημένου εσωτερικά συστήματος αυτοπροστασίας AN/ALQ-178(V)5+. Επίσης, τα μαχητικά τροποποιήθηκαν ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν νέας γενεάς οπλικά συστήματα (σε αναφορές μέσων ενημέρωσης περιλαμβάνονταν τα κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – αέρος AIM-9X και Meteor).
http://www.defence-point.gr/news/?p=181645
Η αναβάθμιση των F-16 Block 30 που θα επεκτείνει τον επιχειρησιακό βίο των εν λόγω μαχητικών αλλά και θα επαυξήσει τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες μπορεί να θεωρηθεί ότι σχετίζεται άμεσα με την απόφαση της THK να διατηρήσει τη μέγιστη δυνατή οροφή μαχητικών τα επόμενα χρόνια. Θεωρητικά τα μαχητικά F-16 Block 30 και τα 34 F-4E 2020 της THK θα ήταν τα υποψήφια προς αντικατάσταση από τα προς προμήθεια F-35A Lightning II και κατά συνέπεια η αναβάθμιση τους, λίγα μόλις χρόνια πριν τις παραλαβές του νέου μαχητικού μπορεί να χαρακτηριστεί ως μη αναγκαία (περιττή) και σπατάλη οικονομικών πόρων. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η αναβάθμιση χαρακτηρίζεται ως «περίεργη». Εκτός αν η Άγκυρα ήδη διαισθάνεται (ή διακριτικά έχει προειδοποιηθεί), ότι με την παρούσα πορεία που ακολουθεί και τις γεωστρατηγικές της επιλογές, καθιστά την πώληση των F-35A Lightning II εξαιρετικά δύσκολη.
Ας σημειωθεί, ότι το 2015 είχε αναφερθεί η απόφαση για την αναβάθμιση 25 μαχητικών τύπου F-16 Block 30 τα οποία είχαν παραδοθεί την τριετία 1988-1990 και τα οποία προσέγγιζαν το δομικό όριο των 8.000 ωρών πτήσης. Επίσης, ότι το 2011 μέσω σύμβασης FMS ύψους 1,1 δις δολαρίων ΗΠΑ (950,5 εκατ. ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία) υλοποιήθηκε ο εκσυγχρονισμός 117 μαχητικών F-16 της THK των Block 40 και Block 50 ώστε, μεταξύ άλλων να αποκτήσουν κοινή διαμόρφωση ηλεκτρονικών πτήσης. Τα τελευταία μαχητικά που υποβλήθηκαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα αναβάθμισης παραδόθηκαν το 2015 (το τελευταίο τον Απρίλιο του 2015). Ειδικότερα, ο εκσυγχρονισμός που επίσης εκτελέσθηκε από την TAI, περιελάμβανε την εγκατάσταση ραντάρ AN/APG-69(V)9, έγχρωμων οθονών απεικόνισης, νέου υπολογιστή αποστολής (MMC: Modular Mission Computer) και επεξεργαστών των ηλεκτρονικών πτήσης, ζεύξης δεδομένων Link 16, νέου συστήματος αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF), αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών πτήσης, του συστήματος σκόπευσης επί κάσκας JHMCS (Joint Helmet-Mounted Cueing System), διοπτρών νυκτερινής όρασης AN/AVS-9 και του κατασκευής BAE Systems, εγκατεστημένου εσωτερικά συστήματος αυτοπροστασίας AN/ALQ-178(V)5+. Επίσης, τα μαχητικά τροποποιήθηκαν ώστε να μπορούν να χρησιμοποιήσουν νέας γενεάς οπλικά συστήματα (σε αναφορές μέσων ενημέρωσης περιλαμβάνονταν τα κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – αέρος AIM-9X και Meteor).
http://www.defence-point.gr/news/?p=181645
No comments :
Post a Comment