19.4.17

Πρώτη πτήση του μη επανδρωμένου ελικοπτέρου MQ-8C Fire Scout από πλοίο Παράκτιας Μάχης LCS

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Northrop Grumman, το αυτόνομο ελικόπτερο MQ-8C Fire Scout πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση από το πλοίο παράκτιας μάχης (Littoral Combat Ship - LCS) USS Montgomery (LCS-8). Η πτήση έλαβε χώρα ανοικτά των ακτών της Καλιφόρνιας στα πλαίσια της δεύτερης φάσης δοκιμών Δυναμικής Διασύνδεσης του αυτόνομου (μη-επανδρωμένου) MQ-8C Fire Scout, το οποίο επέδειξε την ικανότητα του να προσνηώνεται και να απονηώνεται με ασφάλεια, από το ελικοδρόμιο του LCS Montgomery. Σύμφωνα με δηλώσεις του Leslie Smith, αντιπρόεδρου του τμήματος τακτικών αυτόνομων συστημάτων της Northrop Grumman Aerospace Systems: "το MQ-8C Fire Scout θα αποτελέσει ένα πραγματικό game-changer" και σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό του με ραντάρ τεχνολογίας ASESA, θα προσδώσει στο Αμερικανικό Ναυτικό μια απαράμιλλη επίγνωση της τακτικής κατάστασης που θα έχει σαν αποτέλεσμα την απόκτηση δυνατότητας θαλάσσιου ελέγχου, σε μια ποικιλία περιπτώσεων.

Πράγματι, το 2016 το Αμερικανικό Ναυτικό υπέγραψε σύμβαση με την Ιταλική Leonardo για την προμήθεια 5 συστημάτων ραντάρ AESA Osprey για τα MQ-8C Fire Scout: Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επέλεξε την έκδοση με τα 2 πάνελ του Osprey η οποία θα παρέχει ανίχνευση στόχων με πεδίο 240 μοιρών συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας ανίχνευσης καιρικών συνθηκών, στόχων αέρος-αέρος και με ένδειξη κινούμενου στόχου εδάφους (GMTI). Η έλλειψη κινούμενων μερών του Osprey σημαίνει ότι το κόστος επισκευής και υποστήριξης είναι κατά πολύ μειωμένο σε σύγκριση με εναλλακτικές επιλογές ραντάρ ενώ επιπρόσθετα, κάτι που είμαστε σίγουροι ότι αποτελεί ένα μεγάλο ατού του Osprey, είναι σχεδιασμένο βάση ανοικτής αρχιτεκτονικής, που σημαίνει ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ μπορεί να κάνει αναβαθμίσεις με νέο λογισμικό, εντελώς ανεξάρτητα.

Η τεχνολογία των ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς για να καλύψει και τις ανάγκες μικρών μή - επανδρωμένων ελικοπτέρων όπως το MQ-8C Fire Scout και το Camcopter S-100. Τα ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης χωρίς κινούμενα μέρη και χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ενός μεγάλου εξωτερικό θόλου που θα επιδρούσε αρνητικά στην οπισθέλκουσα και στην μεταφορική ικανότητα των αυτόνομων ελικοπτέρων, φαίνεται να είναι μονόδρομος για τέτοιου είδους πλατφόρμες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι και η κατασκευάστρια Schiebel του Camcopter S-100 επέλεξε κι αυτή την Leonardo, για εγκατάσταση του AESA ραντάρ PicoSAR.

Παραθέτουμε βίντεο από παλαιότερες δοκιμές του MQ-8C Fire Scout με πλοίο της Αμερικανικής Ακτοφυλακής: https://www.youtube.com/watch?v=wcOjl8AUmWs

http://defencenews.gr/

No comments :