Ο επικεφαλής του τομέα προμηθειών του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, Φρανκ Κένταλ, τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της προοπτικής τριετούς «παγώματος» (θα καλύψει το διάστημα 2018-2020) των προμηθειών μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς τύπου F-35 Lightning II της Lockheed Martin, έως ότου ολοκληρωθεί η ανάπτυξή τους, με απώτερο σκοπό την εξοικονόμηση πολύ μεγάλων ποσών από τον προϋπολογισμό, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το θέμα αυτό θα τεθεί στη συζήτηση για τον αμυντικό προϋπολογισμό… Οι σχετικές δηλώσεις έγιναν στο περιθώριο του φόρουμ εθνικής ασφάλειας Ρέιγκαν (Reagan National Defense Forum) που διεξάγεται στη Νότια Καλιφόρνια. Όπως αποκάλυψε, αξιωματούχοι του Πενταγώνου έχουν συζητήσει εκτενώς από την αναβολή έως τον τερματισμό της προμήθειας περί των 400 μαχητικών του τύπου. Παρόμοιο σκεπτικό πρεσβεύει επί μακρόν και ο επικεφαλής του τομέα δοκιμών όπλων/οπλικών συστημάτων του Πενταγώνου, Μάικλ Γκίλμορ, ο οποίος τίθεται υπέρ της ανάγκης διενέργειας δοκιμών των μαχητικών αεροσκαφών, προτού εγκριθούν νέες αγορές και αποφάσεις για νέες παραγγελίες. Είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα κυριολεκτικά εκρηκτικό θέμα με τρομακτικές και πολυεπίπεδες συνέπειες. Εάν προχωρήσει η απόφαση του Πενταγώνου όμως, θα επηρεάσει εταίρους του προγράμματος όπως η Νορβηγία (αναμένει 12 μαχητικά από αυτή τη μερίδα παραγωγής), ενώ θα αποτελέσει και αρνητική επικοινωνιακά εξέλιξη στην προσπάθεια προώθησης του μαχητικού στη διεθνή αγορά, ενώ θα ανακοπεί και η προσπάθεια μείωσης του μοναδιαίου κόστους, το οποίο επίσης θα παίξει ρόλο στην εξαγωγική προσπάθεια. Πρόκειται για το τελευταίο επεισόδιο στη δύσκολη το τελευταίο διάστημα σχέση της κατασκευάστριας εταιρίας με το αμερικανικό Πεντάγωνο. Υπενθυμίζεται, ότι οι τελευταίες συνομιλίες για την τιμή προμήθειας μιας ακόμα μερίδας των μαχητικών κατέρρευσαν, με το Πεντάγωνο να επιβάλει την τιμή που θεωρούσε «δίκαια» (6,1 δισεκατομμύρια δολάρια για 57 αεροσκάφη), κάνοντας χρήση σχετικού δικαιώματος που έχει κατοχυρωθεί συμβατικά.
Το αμερικανικό Ναυτικό σχεδιάζει να αποσύρει οριστικά τους παλαιότερους τύπους μαχητικών F/A-18 Hornet της Boeing τα ερχόμενα χρόνια και να τα αντικαταστήσει με σημαντική αριθμητικά (αρκετές μοίρες, αναφέρεται) προμήθεια μαχητικών τύπου F/A-18E/F Super Hornet, σύμφωνα με μη κατονομαζόμενο αξιωματούχο του Κλάδου. Ο σχεδιασμός αυτός δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, αλλά στο Ναυτικό ευελπιστούν αν ξεκινήσει η υλοποίηση στο πλαίσιο του προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2018. Στην αιτιολογική έκθεση συμπεριλαμβάνεται η ανάγκη αντικατάστασης των παλαιότερων μαχητικών για να εξασφαλιστεί η ικανότητα του Ναυτικού να ανταποκριθεί στην αποστολή του. Υπενθυμίζεται, ότι τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί πολλά περιστατικά συντριβής F/A-18 Hornet του Ναυτικού, τα οποία έχουν περατώσει τον επιχειρησιακό τους βίο, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιέσεις και στο Κογκρέσο για άμεση επίλυση του προβλήματος διαθεσιμότητας που αντιμετωπίζει το Ναυτικό. Η επιλογή του νεότερου τύπου F/A-18E/F Super Hornet έναντι των F-35, προκρίνεται με αιτιολογία τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στο πρόγραμμα. Το Ναυτικό φέρεται να υπολογίζει τις ανάγκες του για νέα F/A-18E/F Super Hornet σε 70 αεροσκάφη. Εάν η επιθυμία του Ναυτικού ικανοποιηθεί, τότε η γραμμή παραγωγής της Boeing στο Σεντ-Λούις να παραμείνει ανοικτή για αρκετά ακόμη χρόνια.
http://www.defence-point.gr/
Το αμερικανικό Ναυτικό σχεδιάζει να αποσύρει οριστικά τους παλαιότερους τύπους μαχητικών F/A-18 Hornet της Boeing τα ερχόμενα χρόνια και να τα αντικαταστήσει με σημαντική αριθμητικά (αρκετές μοίρες, αναφέρεται) προμήθεια μαχητικών τύπου F/A-18E/F Super Hornet, σύμφωνα με μη κατονομαζόμενο αξιωματούχο του Κλάδου. Ο σχεδιασμός αυτός δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, αλλά στο Ναυτικό ευελπιστούν αν ξεκινήσει η υλοποίηση στο πλαίσιο του προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2018. Στην αιτιολογική έκθεση συμπεριλαμβάνεται η ανάγκη αντικατάστασης των παλαιότερων μαχητικών για να εξασφαλιστεί η ικανότητα του Ναυτικού να ανταποκριθεί στην αποστολή του. Υπενθυμίζεται, ότι τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί πολλά περιστατικά συντριβής F/A-18 Hornet του Ναυτικού, τα οποία έχουν περατώσει τον επιχειρησιακό τους βίο, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιέσεις και στο Κογκρέσο για άμεση επίλυση του προβλήματος διαθεσιμότητας που αντιμετωπίζει το Ναυτικό. Η επιλογή του νεότερου τύπου F/A-18E/F Super Hornet έναντι των F-35, προκρίνεται με αιτιολογία τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στο πρόγραμμα. Το Ναυτικό φέρεται να υπολογίζει τις ανάγκες του για νέα F/A-18E/F Super Hornet σε 70 αεροσκάφη. Εάν η επιθυμία του Ναυτικού ικανοποιηθεί, τότε η γραμμή παραγωγής της Boeing στο Σεντ-Λούις να παραμείνει ανοικτή για αρκετά ακόμη χρόνια.
http://www.defence-point.gr/
No comments :
Post a Comment