27.12.16

Τουρκικό πλοίο προσάραξε στην Κω. Το φορτίο του, είναι η ναυτική έκδοση του αντιαεροπορικού συστήματος Korkut

Προσάραξη πλοίου ”ALCATRAS” ξένης σημαίας στην Κω: Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κω, πρωινές ώρες σήμερα, για την ύπαρξη σε δυσχερή θέση σκάφους, στη θαλάσσια περιοχή πλησίον Άκρας Σκανδαρίου ν. Κω. Στην ανωτέρω περιοχή έσπευσαν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όπου διαπίστωσαν ότι το φερόμενο ως καταδυτικό πλοίο ”ALCATRAS” σημαίας Τουρκίας, είχε προσαράξει σε αβαθή και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 100m από την ακτή Λάμπης. Σύμφωνα με δήλωση Πλοιάρχου, στο ως άνω πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από το λιμένα Τούζλα Τουρκίας με προορισμό το λιμένα Αττάλειας Τουρκίας μεταφέροντας τεχνικό εξοπλισμό, επιβαίνουν συνολικά πέντε (05) αλλοδαποί μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους, ενώ αιτία της προσάραξης είναι βλάβη πηδαλίου. Από το περιστατικό προκλήθηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στην πρύμνη του πλοίου, ενώ περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Ρ/Κ ”ΠΑΝΑΓΙΑ ΦΑΝΕΡ” Ν.Π. 8481 με επιβαίνων στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., κατευθύνθηκαν στο σημείο προς παροχή συνδρομής, η οποία όμως λόγω των τοπικών δυσμενών καιρικών συνθηκών, δεν κατέστη δυνατή. Το ”ALCATRAS” παραμένει προσαραγμένο χωρίς να έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.

Αναφορικά με την προσάραξη του καταδυτικού πλοίου ”ALCATRAS” σημαίας Τουρκίας, την 26/12/2016 στη θαλάσσια περιοχή πλησίον Άκρας Σκανδαρίου νήσου Κω γνωρίζεται ότι, κλιμάκιο στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.-ΑΚΤ. της Λιμενικής Αρχής Κω το οποίο επιβιβάστηκε επί του ανωτέρω πλοίου, διενέργησε τους απαραίτητους ελέγχους από τους οποίους δεν διαπιστώθηκαν αντικανονικότες. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, το πλήρωμα του πλοίου ήταν συνεργάσιμο ευχαριστώντας την οικεία Λιμενική Αρχή και το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για τις μέχρι τώρα ενέργειες και την εν γένει συνδρομή. Επίσης, ελέχθησαν οι εσωτερικοί χώροι του πλοίου όπου διαπιστώθηκε εισροή υδάτων η οποία αντιμετωπίζεται με ίδια απαντλητικά μέσα ενώ δεν παρατηρήθηκε διαρροή καυσίμων – λιπαντικών. Περαιτέρω, η πλοιοκτήτρια εταιρεία ενημέρωσε την Λιμενική Αρχή Κω ότι έχει έρθει σε συμφωνία με ελληνική εταιρεία ρυμουλκών έτσι ώστε σε συνεργασία με καταδυτικό συνεργείο να επιτευχθεί η αποκόλληση του πλοίου μετά την βελτίωση των καιρικών συνθηκών. Από την οικεία Λιμενική Αρχή επιτηρείται η ευρύτερη περιοχή καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο ενώ τυχόν εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.

Ελληνική εταιρεία ρυμουλκών θα αναλάβει την αποκόλληση του ALCATRAS. Η τουρκική πλοιοκτήτρια εταιρεία ενημέρωσε το Λιμενικό ότι έχει έρθει σε συμφωνία με ελληνική εταιρεία ρυμουλκών προκειμένου να αποκολληθεί το πλοιο.

Βλάβη στο πηδάλιο του σκάφους ανέφερε ο Τούρκος καπετάνιος του πλοίου ALCATRAS. Έτσι εξηγείται πως το σκάφος βρέθηκε σ΄ ένα σημείο το οποίο θα μπορούσε να είχε αποφύγει.Ο καπετάνιος του πλοίου θέλει να αποφύγει με κάθε τρόπο τη ρυμούλκηση στο λιμάνι της Κω, λόγω του φορτίου του, ένα αντιπυραυλικό σύστημα που προορίζεται για φρεγάτες του ναυτικού των Τούρκων, το οποίο στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέται ως “τεχνολογικός εξοπλισμός”. Ο καπετάνιος ζήτησε ρυμουλκό από την Τουρκία ενώ ισχυρίστηκε ότι μεταφέρει σκάλες και άλλα υλικά. Το πλοίο ανήκει στην τουρκική εταιρεία BTT MARINE TECHONOGY και έχει καταχωρηθεί ως πλοίο ερευνών και καλωδιακών εργασιών.Το πλοίο αυτή την στιγμή βρίσκεται σε απόσταση 40 μέτρων από την ακτή της Κω. πλοίο ενώ βρισκόταν σε ελληνικά χωρικά ύδατα δεν έφερε Ελληνική σημαία αλλά ούτε και τουρκική.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΦΩΤΟ: http://www.militaire.gr/

Οι πρώτες του κινήσεις αφότου προσάραξε ήταν να καλύψει με μουσαμάδες τα εξαρτήματα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο που κανείς δεν γνωρίζει τι βρίσκεται από κάτω και αμέσως μετά εξέπεμψε σήμα κινδύνου (SOS) στις τουρκικές Λιμενικές αρχές με τις οποίες βρισκόταν συνεχώς σε επικοινωνία δηλώνοντας το ναυάγιο, αντιθέτως δεν επικοινώνησε με τις ελληνικές Λιμενικές αρχές ως όφειλε γεγονός που εγείρει προβληματισμούς και σοβαρά ερωτήματα για το τι μέλλει γενέσθαι στα θαλάσσια σύνορα μας αλλά και γιατί τα αντανακλαστικά των ελληνικών αρχών είναι τόσο αργά. Παράλληλα θέτει ευθέως προ των ευθυνών τους σύσσωμες τις ελληνικές αρχές που σύμφωνα με τους κατοίκους της περιοχής ήταν απελπιστικά απούσες τουλάχιστον στην αρχή αλλά και το Λιμενικό ούτε καν ως όφειλε δεν διενήργησε έστω ως αρμόδιο σώμα έναν τυπικο έλεγχο στο εν λόγω πλοίο ώστε να βεβαιωθεί ότι το πλήρωμα δεν είναι ύποπτο αλλά και αν το φορτίο που μεταφέρει είναι νόμιμο. Το πλοιάριο φέρεται να είναι καταδυτικού τύπου “σκούμπα ντάιβινγκ”. Το τουρκικό σκάφος δεν δέχτηκε την βοήθεια ελληνικού διασωστικού με το πρόσχημα ότι έχει υποστεί βαθύ ρήγμα και σε περίπτωση που το ξεκολλήσουν από το σημείο υπάρχει κίνδυνος να βυθιστεί όταν βρεθεί στα ανοικτά. Να τονιστεί βέβαια ότι πάγια τακτική των τουρκικών πλοίων όταν βρεθούν σε ανάλογη κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αρνούνται την βοήθεια κάθε διασωστικού πλην τουρκικού προφασιζόμενοι κάθε δυνατή δικαιολογία σε οποιαδήποτε περίπτωση και αν βρίσκονται. Επιπλέον σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δεν συνομίλησαν ούτε μέσω VHF στο Λιμενικό σκάφος όταν τους κάλεσε να δώσουν πληροφορίες, αρνούμενοι να ανταποκριθούν στα κελεύσματα των Λιμενικών ακόμα και όταν τους μίλησαν στα Αγγλικά.

Μερικά στοιχεία απο τη φωτογραφική ανάλυση των φορτίων που μεταφέρει το σκάφος. Στο σκάφος βρίσκεται ένας οικίσκος προσωρινού συνεργείου εγκαταστάσεων, ένα container 10 ft (πιθανή αποθήκη εργαλείων) δύο απροσδιόριστα φορτία καλυμένα με μουσαμάδες και ένας πύργος ύψους πέντε μέτρων περίπου τοποθέτησης αισθητήρων σε πολεμικό πλοίο.Ο πύργος αυτός συνδέεται με το πρυμναίο αντιεροπορικό πυραυλικό σύστηματος τύπου RAM σε τουρκικές κορβέττες Ada class. Οι γεννήτριες και ο γερανός που αναφέρουν οι άνδρες του Λιμενικού ανήκουν στο μόνιμο εξοπλισμό του σκάφους. Το σκάφος δεν είναι καταδυτικό καθώς οι περισσότερες θεάσεις του και φωτογραφίσεις του έχουν γίνει στα ναυπηγεία Besiktas. Συνεπώς τα μεταφερόμενα υλικά αφορούν την εγκατάσταση σε πολεμικό πλοίο του τουρκικού ναυτικού.

Μια σημαντική αποκάλυψη έκανε πριν από μερικές ώρες γνωστός τουρκικός ιστοχώρος, εξειδικευμένος στα ναυτικά θέματα και αφορά το κολλημένο στην Κω πλοίο «Alcatras», το οποίο απηλλάγη του μυστηριώδους φορτίου του χθες το μεσημέρι, σε μια επιχείρηση που ανέλαβε άλλο τουρκικό πλοίο που πήγε στην περιοχή, εκτιμάται μετά από συνεννόηση με τις ελληνικές αρχές. Σύμφωνα λοιπόν με τον αξιόλογο ιστοχώρο «https://turkishnavy.net/» και το πρόσωπο που βρίσκεται πίσω από την αξιόλογη δουλειά που κάνει, τον Ντεβρίμ Γιαγιλαλί, το φορτίο του πλοίου πρέπει να ήταν η ναυτική έκδοση του αντιαεροπορικού συστήματος Korkut της τουρκικής εταιρίας Aselsan, αν και ο έμπειρος συντάκτης αναγνωρίζει ότι πρόκειται για εικασία, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί και λανθασμένη. Στη φωτογραφία που δημοσιεύει, στο Α είναι σημειωμένο των ραντάρ τριών διαστάσεων του συστήματος το οποίο είναι πολύ χαρακτηριστικό και όντως δείχνει να ταιριάζει με το σκεπασμένο φορτίο του πλοίου. Στο Β είναι το ραντάρ ελέγχου πυρός στον πύργο, ενώ φαίνεται να ταιριάζει και το σχήμα και το ύψος.

Ο Γιαγιλαλί εκφράζει την απογοήτευσή του για το συμβάν, αναρωτώμενος εάν θα πρέπει να το ονομάσει «ελληνική τραγωδία ή τουρκική κωμωδία», το να βρίσκεται κολλημένο σε ελληνικό νησί, στην Κω, 100 μέτρα από παραλία, ένα ολοκαίνουργιο ναυτικό σύστημα αντιαεροπορικής προστασίας, κατά τη μεταφορά του από ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης στην Αττάλεια, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο καπετάνιος του σκάφους. Το πλοίο, συνεχίζει ο Γιαγιλαλί, μοιάζει με μεγάλου μεγέθους τουρκικό αλιευτικό σκάφος, με τη διαφορά ότι δεν έχει εγκατεστημένα συστήματα–εξοπλισμό που βοηθούν στο ψάρεμα σε τέτοια πλοία. Το πλοίο είναι καταγεγραμμένο ως σκάφος καταδύσεων. Εκτίμηση του συντάκτη είναι ότι καθώς δεν υπάρχουν ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Αττάλεια, είναι ασφαλές να υποθέσει κανείς ότι όδευε εκεί για να πραγματοποιήσει δοκιμές στην ανοικτή θάλασσα, εξ ου και τα κοντέινερ που μετέφερε το πλοίο. Η ναυτική έκδοση του συστήματος δεν ήταν γνωστή παρά μόνο μέσω σχετική φημολογίας, έως ότου δημοσιεύθηκε φωτογραφία στο Twitter. Το ενδιαφέρον δημοσίευμα ολοκληρώνεται με την κάπως πικρή διαπίστωση, ότι πλέον και οι Τούρκοι και οι Έλληνες γνωρίζουν για το νέο ναυτικό α/α σύστημα της Τουρκίας.

http://www.defence-point.gr/news/?p=168067

3 comments :

Anonymous said...

ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΠΛΟΙΟ,ΕΝΑΝ ΕΛΕΓΧΟ ΔΕΝ ΚΑΝΑΝΕ!ΜΕΤΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΣΤΑ ΛΑΘΡΟΠΙΘΗΚΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΘΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ;ΧΩΡΟΣ ΕΙΜΑΣΤΕ;ΟΥΤΕ ΧΩΡΑΦΙ!

-ΔΗΜΗΤΡΑ-

XXXX. said...

EΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΕΙ ΠΕΡΙΟΧΗ ,ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΜΜΩΔΗΣ ΒΥΘΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΞΕΡΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΤΗ.....ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΞΕΡΑ ΠΗΓΑΝ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΟΥΝ!!!ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ.....ΤΩΡΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΑΜΜΩΔΟΥΣ ΚΑΙ ΡΗΧΟΥ ΒΥΘΟΥ ΚΑΙΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΕΜΟ ΠΟΥ ΦΥΣΑΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ...ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΝ ΟΧΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΥΤΗΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ,ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΡΗΓΜΑ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ...ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ 2-3 ΜΕΡΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΑΝΕΜΟΥ,ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ Ο ΒΥΘΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΔΕΙ ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ!!ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ...ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΒΑΘΟΣ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ 3-4 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΛΥΜΠΗΣΟΥΝ ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΚΤΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΟΛΥΜΠΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΕΞΩ...ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΩΣ ΤΟ 1996 ΤΟ ΓΙΑΒΟΥΖ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΔΕΞΙΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΞΕΚΟΛΛΗΣΑΜΕ.

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΡΑΒΑ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ Σ-Τ-Η-Μ-Ε-Ν-Ο ΕΞ ΑΡΧΗΣ....ΘΑ ΔΕΞΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΕΧΕΙ ΡΗΓΜΑ.

ΧΧΧΧ.

XXXX. said...

ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΒΛΕΠΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ...ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΚΑΡΑΒΙ ΕΙΝΑΙ supplier ΤΟΥ 1987 ΜΕ ΠΡΟΠΕΛΑΚΙ ΣΤΗΝ ΠΛΩΡΗ,ΓΕΡΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΛΩΔΙΑΚΕΣ ΥΠΟΒΡΥΧΙΕΣ ΠΟΝΤΙΣΕΙΣ!!!ΑΡΑ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ "ΒΡΩΜΑΕΙ" ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.

ΧΧΧΧ.