17/11/2016

Ο άτυπος Εθνικός ΄Υμνος της Μεγάλης Ιδέας.

Το τραγούδι, γράφτηκε από τον Χιώτη διανοούμενο Κων. Κοκκινάκη (1781-1831) συγγραφέα, ποιητή, που εξέδιδε με τον Θεόκλητο Φαρμακίδη και τον Άνθιμο Γαζή τον «Λόγιο Ερμή» στη Βιέννη. Τον Κοκκινάκη συνέλαβε και φυλάκισε για 4 χρόνια η Αυστριακή αστυνομία γιατί μετείχε στις επαναστατικές ενέργειες των Ελλήνων.  Το τραγούδι κυκλοφόρησε προεπαναστατικά και το μετέφεραν στον Ελληνισμό της Ευρώπης ναυτικοί, για να γίνει, λόγω του πανεθνικού πόθου, ο άτυπος ύμνος της «Μεγάλης Ιδέας» και του αλύτρωτου Ελληνισμού. Ιδού το άσμα:

«Ω λυγερόν και κοπτερόν σπαθί μου και συ τουφέκι φλογερόν πουλί μου, /εσείς τον Τούρκον σφάξατε, τον τύραννον σπαράξατε, να λυτρωθεί η πατρίς μου, να ζήσει το σπαθί μου.
Σπαθί μου σαν σ’ ακούω να γκλιγλίζεις κι εσύ λαμπρόν τουφέκι να βομβίζεις, /να στρώνονται Τούρκων κορμιά, Αλλάχ να σκούζουν τα σκυλιά, αυτή ‘ναι η μουσική μου, που τέρπει την ψυχή μου.
Δια της πατρίδος την ελευθερία, δια του Χριστού την πίστη την αγία /γι’ αυτά τα λίγα πολεμώ μ’ αυτά να ζήσω επιθυμώ και δεν θα αποθήσω, την κοφτερή λαβή σου.
Η ώρα έφτασε, η σάλπιγξ κράζει, από χαρά σκιρτόν το αίμα βράζει /το μπαμ το μπουμ το γκλιν, γκλιν γκλιν, αρχίζει να βροντολαλεί κι εγώ τον Τούρκο σφάζω, Ζήτω η Ελλάς φωνάζω !» 


No comments :

Post a Comment