Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 4 Αυγούστου η πρώτη πτήση του υπό ανάπτυξη ελληνικού αεροχήματος (vid) MALE HCUAV (Hellenic Civil Unmanned Air Vehicle). Το HCUAV σχεδιάστηκε για να εκτελεί αποστολές πολιτικής προστασίας. Τα χαρακτηριστικά του το κατατάσσουν στην κατηγορία των MALE UAV.
Το Ελληνικό αερόχημα έχει βάρος απογείωσης 220 κιλά, εκπέτασμα πτερύγων 6.5 μέτρα, μήκος ατράκτου και ουραίου 4.5 μέτρα, αυτονομία 11 ωρών, επιχειρησιακή ταχύτητα 140 χλμ/ώρα, μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, εμβέλεια 150 χλμ η οποία με δορυφορική σύνδεση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη (άνω των 200 χλμ), βάρος εξοπλισμού 35 κιλά. Το επιχειρησιακό ύψος πτήσης είναι 2 χλμ (6.500 πόδια) και το μέγιστο ύψος πτήσης 4.5 χλμ (14.770 πόδια). Οι επιδόσεις του Ελληνικού αεροχήματος περιορίζονται μόνον από το είδος του κινητήρα δεδομένου ότι το πλαίσιο χρηματοδότησης δεν υπήρχε καμία ευελιξία για να μπορεί η κοινοπραξία να αγοράσει πιο ισχυρό (άρα και πιο ακριβό) κινητήρα… Με ένα ισχυρότερο κινητήρα το HCUAV μπορεί να ξεπεράσει την προαναφερθείσα επιχειρησιακή οροφή και να πετάξει σε μεγαλύτερο ύψος. Κατά τον σχεδιασμό του δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην μείωση της οπισθέλκουσας και την βελτίωση των αεροδυναμικών του επιδόσεων, σε συνδυασμό με την κατασκευαστική του αντοχή με ελαφριά σύνθετα υλικά. Έτσι, το HCUAV έχει μικρή ταχύτητα απώλειας στήριξης ενώ έχει έτοιμη την υποδομή για να ενσωματωθούν σε αυτό τεχνολογίες ενεργού ελέγχου της ροής με παραγωγή πλάσματος για τον ιοντισμό του αέρα γύρω από τις πτέρυγές του. Ήδη, στο ΑΠΘ διεξάγονται πειράματα στην αεροδυναμική σήραγγα του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, σε μοντέλα του HCUAV προκειμένου να ενσωματωθεί σε αυτό η τεχνολογία ενεργού ελέγχου της ροής για την περαιτέρω μείωσης της οπισθέλκουσας, αλλά και για την περαιτέρω μείωση της ταχύτητας απώλειας στήριξης.
O αεροδυναμικός και κατασκευαστικός σχεδιασμός του HCUAV έγινε από το ΑΠΘ, η ανάπτυξη του συστήματος ελέγχου και αυτόματου πιλότου από το ΕΜΠ, η ανάπτυξη του λογισμικού αντίληψης περιβάλλοντος από το ΔΠΘ, η κατασκευή του αεροχήματος από σύνθετα υλικά, από την Spacesonic, το σύστημα GPS και οι χάρτες τα επιμελήθηκε η MLS. Τέλος οι εργασίες για τη σωστή διαχείριση της ισχύος στο αερόχημα, η κατασκευή των ηλεκτρονικών συστημάτων λήψης και αποστολής δεδομένων, η ολοκλήρωση του ηλεκτροπτικού συστήματος, η κατασκευή του Ground Control Station και ο εξοπλισμός του, υλοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκαν από την Intracom Defense Electronics (IDE). Οι επικοινωνίες του HCUAV στηρίζονται στο καινοτόμο σύστημα ευρυζωνικών ασφαλών επικοινωνιών Spart@n της Intracom Defense Electronics (IDE), το οποίο παρέχει υπερσύγχρονη και αξιόπιστη υποδομή ασφαλών δίκτυο-κεντρικών επικοινωνιών με εξελιγμένες δυνατότητες μεταφοράς δεδομένων τακτικής κατάστασης και εικόνας σε πραγματικό χρόνο.
Το HCUAV είναι ένα πειραματικό πρωτότυπο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στα πλαίσια ενός ερευνητικού Έργου που χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια ΕΣΠΑ και Εθνικά κονδύλια, στην δράση ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011 της ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ. Η πρόταση για το HCUAV κατατέθηκε το 2011 αλλά στην πρώτη φάση δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του, διότι θεωρήθηκε από τους αξιολογητές ότι δε θα συνεισέφερε με κάτι ουσιαστικό στην διάχυση της τεχνογνωσίας μεταξύ Ανώτατο Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και εταιρειών (που ήταν και ο βασικός στόχος της δράσης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011). Τελικά, το 2012 έγινε αντιληπτό από την Πολιτεία ότι η πρόταση άξιζε χρηματοδότησης και τον Σεπτέμβριο του 2013 εντάχθηκε στη δράση ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011. Η διάρκεια του Έργου καθορίστηκε από το πλαίσιο ΕΣΠΑ στους 25 μήνες, ενώ η πρόταση του Έργου βασιζότανε σε διάρκεια 36 μηνών. Παρ’ όλα αυτά έγινε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν από τους Μηχανικούς και τους Τεχνικούς της κοινοπραξίας και σε 25 μήνες σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί ένα Ελληνικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα για επιχειρήσεις πολιτικής προστασίας. Στο έργο συμμετείχαν 6 Φορείς, και πιο αναλυτικά 3 ΑΕΙ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ– Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ – Εργαστήριο Αυτόματου Ελέγχου) και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ – Εργαστήριο Ρομποτικής και Αυτοματισμών) και 3 μεγάλες Ελληνικές εταιρείες, η Spacesonic, η MLS και η Intracom Defense Electronics (IDE). Συντονιστής του Έργου και Chief Engineer ήταν ο αν. καθ. Κύρος Υάκινθος από το ΑΠΘ.
Το πρώτο πειραματικό πρωτότυπο του HCUAV φέρει τον κωδικό RX-1. Το RX-1 δοκιμάστηκε εξαντλητικά στο έδαφος, τροχοδρομήσεις, δυναμομετρήσεις και έλεγχο της συμπεριφοράς του πριν την απογείωση. Υπήρξαν αποτυχίες, αλλά η επιτυχία ήρθε με μία 15λεπτη ομαλότατη πτήση στις 4 Αυγούστου. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν προκειμένου το πειραματικό πρωτότυπο, μαζί με το GCS, να φτάσει στο TRL9 ώστε να γίνει ένα έτοιμο προϊόν προς πώληση, εφόσον βέβαια υπάρξει το ενδιαφέρον από δημόσιους φορείς (περιφέρειες κλπ), την Πολιτεία ή ακόμη και από άλλες χώρες. Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι Φορείς της κοινοπραξίας απέκτησαν μία υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία στον σχεδιασμό και την λειτουργία μη επανδρωμένων αεροχημάτων για επιτήρηση και πολιτική προστασία. Και αυτή η τεχνογνωσία ξεκινά από τους πρώτους υπολογισμούς για το σχεδιασμό του αεροχήματος και το πρώτο byte του software που υπάρχει εγκατεστημένο σε αυτό, μέχρι και την τελευταία βίδα και το τελευταίο καλώδιο πάνω στο αερόχημα. Βέβαια, όλα αυτά γίνονται με αυτοχρηματοδότηση, εκτός προγράμματος το οποίο αξίζει να σημειωθεί έληξε τον Οκτώβριο του 2015.
http://www.viadiplomacy.gr/entiposiako-vinteo-apo-tin-proti-ptisi-tou-ellinikou-hcuav-hellenic-civil-unmanned-air-vehicle-rx-1/
Το Ελληνικό αερόχημα έχει βάρος απογείωσης 220 κιλά, εκπέτασμα πτερύγων 6.5 μέτρα, μήκος ατράκτου και ουραίου 4.5 μέτρα, αυτονομία 11 ωρών, επιχειρησιακή ταχύτητα 140 χλμ/ώρα, μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, εμβέλεια 150 χλμ η οποία με δορυφορική σύνδεση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη (άνω των 200 χλμ), βάρος εξοπλισμού 35 κιλά. Το επιχειρησιακό ύψος πτήσης είναι 2 χλμ (6.500 πόδια) και το μέγιστο ύψος πτήσης 4.5 χλμ (14.770 πόδια). Οι επιδόσεις του Ελληνικού αεροχήματος περιορίζονται μόνον από το είδος του κινητήρα δεδομένου ότι το πλαίσιο χρηματοδότησης δεν υπήρχε καμία ευελιξία για να μπορεί η κοινοπραξία να αγοράσει πιο ισχυρό (άρα και πιο ακριβό) κινητήρα… Με ένα ισχυρότερο κινητήρα το HCUAV μπορεί να ξεπεράσει την προαναφερθείσα επιχειρησιακή οροφή και να πετάξει σε μεγαλύτερο ύψος. Κατά τον σχεδιασμό του δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην μείωση της οπισθέλκουσας και την βελτίωση των αεροδυναμικών του επιδόσεων, σε συνδυασμό με την κατασκευαστική του αντοχή με ελαφριά σύνθετα υλικά. Έτσι, το HCUAV έχει μικρή ταχύτητα απώλειας στήριξης ενώ έχει έτοιμη την υποδομή για να ενσωματωθούν σε αυτό τεχνολογίες ενεργού ελέγχου της ροής με παραγωγή πλάσματος για τον ιοντισμό του αέρα γύρω από τις πτέρυγές του. Ήδη, στο ΑΠΘ διεξάγονται πειράματα στην αεροδυναμική σήραγγα του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, σε μοντέλα του HCUAV προκειμένου να ενσωματωθεί σε αυτό η τεχνολογία ενεργού ελέγχου της ροής για την περαιτέρω μείωσης της οπισθέλκουσας, αλλά και για την περαιτέρω μείωση της ταχύτητας απώλειας στήριξης.
O αεροδυναμικός και κατασκευαστικός σχεδιασμός του HCUAV έγινε από το ΑΠΘ, η ανάπτυξη του συστήματος ελέγχου και αυτόματου πιλότου από το ΕΜΠ, η ανάπτυξη του λογισμικού αντίληψης περιβάλλοντος από το ΔΠΘ, η κατασκευή του αεροχήματος από σύνθετα υλικά, από την Spacesonic, το σύστημα GPS και οι χάρτες τα επιμελήθηκε η MLS. Τέλος οι εργασίες για τη σωστή διαχείριση της ισχύος στο αερόχημα, η κατασκευή των ηλεκτρονικών συστημάτων λήψης και αποστολής δεδομένων, η ολοκλήρωση του ηλεκτροπτικού συστήματος, η κατασκευή του Ground Control Station και ο εξοπλισμός του, υλοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκαν από την Intracom Defense Electronics (IDE). Οι επικοινωνίες του HCUAV στηρίζονται στο καινοτόμο σύστημα ευρυζωνικών ασφαλών επικοινωνιών Spart@n της Intracom Defense Electronics (IDE), το οποίο παρέχει υπερσύγχρονη και αξιόπιστη υποδομή ασφαλών δίκτυο-κεντρικών επικοινωνιών με εξελιγμένες δυνατότητες μεταφοράς δεδομένων τακτικής κατάστασης και εικόνας σε πραγματικό χρόνο.
Το HCUAV είναι ένα πειραματικό πρωτότυπο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στα πλαίσια ενός ερευνητικού Έργου που χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια ΕΣΠΑ και Εθνικά κονδύλια, στην δράση ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011 της ΕΥΔΕ-ΕΤΑΚ. Η πρόταση για το HCUAV κατατέθηκε το 2011 αλλά στην πρώτη φάση δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του, διότι θεωρήθηκε από τους αξιολογητές ότι δε θα συνεισέφερε με κάτι ουσιαστικό στην διάχυση της τεχνογνωσίας μεταξύ Ανώτατο Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και εταιρειών (που ήταν και ο βασικός στόχος της δράσης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011). Τελικά, το 2012 έγινε αντιληπτό από την Πολιτεία ότι η πρόταση άξιζε χρηματοδότησης και τον Σεπτέμβριο του 2013 εντάχθηκε στη δράση ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-2011. Η διάρκεια του Έργου καθορίστηκε από το πλαίσιο ΕΣΠΑ στους 25 μήνες, ενώ η πρόταση του Έργου βασιζότανε σε διάρκεια 36 μηνών. Παρ’ όλα αυτά έγινε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν από τους Μηχανικούς και τους Τεχνικούς της κοινοπραξίας και σε 25 μήνες σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί ένα Ελληνικό Μη-επανδρωμένο Αερόχημα για επιχειρήσεις πολιτικής προστασίας. Στο έργο συμμετείχαν 6 Φορείς, και πιο αναλυτικά 3 ΑΕΙ, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ– Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ – Εργαστήριο Αυτόματου Ελέγχου) και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ – Εργαστήριο Ρομποτικής και Αυτοματισμών) και 3 μεγάλες Ελληνικές εταιρείες, η Spacesonic, η MLS και η Intracom Defense Electronics (IDE). Συντονιστής του Έργου και Chief Engineer ήταν ο αν. καθ. Κύρος Υάκινθος από το ΑΠΘ.
Το πρώτο πειραματικό πρωτότυπο του HCUAV φέρει τον κωδικό RX-1. Το RX-1 δοκιμάστηκε εξαντλητικά στο έδαφος, τροχοδρομήσεις, δυναμομετρήσεις και έλεγχο της συμπεριφοράς του πριν την απογείωση. Υπήρξαν αποτυχίες, αλλά η επιτυχία ήρθε με μία 15λεπτη ομαλότατη πτήση στις 4 Αυγούστου. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν προκειμένου το πειραματικό πρωτότυπο, μαζί με το GCS, να φτάσει στο TRL9 ώστε να γίνει ένα έτοιμο προϊόν προς πώληση, εφόσον βέβαια υπάρξει το ενδιαφέρον από δημόσιους φορείς (περιφέρειες κλπ), την Πολιτεία ή ακόμη και από άλλες χώρες. Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι Φορείς της κοινοπραξίας απέκτησαν μία υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία στον σχεδιασμό και την λειτουργία μη επανδρωμένων αεροχημάτων για επιτήρηση και πολιτική προστασία. Και αυτή η τεχνογνωσία ξεκινά από τους πρώτους υπολογισμούς για το σχεδιασμό του αεροχήματος και το πρώτο byte του software που υπάρχει εγκατεστημένο σε αυτό, μέχρι και την τελευταία βίδα και το τελευταίο καλώδιο πάνω στο αερόχημα. Βέβαια, όλα αυτά γίνονται με αυτοχρηματοδότηση, εκτός προγράμματος το οποίο αξίζει να σημειωθεί έληξε τον Οκτώβριο του 2015.
http://www.viadiplomacy.gr/entiposiako-vinteo-apo-tin-proti-ptisi-tou-ellinikou-hcuav-hellenic-civil-unmanned-air-vehicle-rx-1/
No comments :
Post a Comment