ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΧΕΣΤΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΑΣΘΕΝΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ. ΚΑΚΩΣ-ΠΟΛΥ ΚΑΚΩΣ ΤΑ ΕΧΟΥΝ "ΧΡΕΩΣΕΙ" ΣΕ ΑΥΤΗΝ. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ; ή ΕΞΗΝΤΛΗΣΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ;
ΡΩΤΗΣΕ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΣ...
- ΠΟΤΕ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΥΝ " DRONES" ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ Π.Α; ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥΝ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ;
- ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΓΙΑ ΒΑΣΗ PREDATOR ;
- ΕΧΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΕΣ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ; ΔΟΓΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΣ;
- ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΜΕΣΑ; ΘΑ ΣΗΚΩΝΕΙ F-16 KAI MIRAGE; ΜΕ ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ ΕΔΑΦΟΥΣ ΑΕΡΟΣ; ΜΕ ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ ; ΜΕ ΣΦΕΝΤΟΝΕΣ; ΜΕ ΕΥΧΕΛΑΙΑ ; ΠΩΣ;
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ Π.Α ΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ; ΤΙ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ;
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΕΡΑΜΥΝΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ;
- ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ-ΥΛΙΚΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΗΣ Π.Α (ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΜΟΝΟΝ ΤΗΣ Π.Α) ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ; ΑΝ ΟΧΙ ΤΙ ΠΡΟΤΙΘΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΗΝ ..."ΚΑΙ ΓΑΜΩ" ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ "ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΜΕΝΩΝ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΩΝ" ΠΟΥ ΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΛΤΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (ΓΟΥΑΟΥ) ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΟΝΟΝ.
ΡΩΤΗΣΕ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΣ...
- ΠΟΤΕ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΥΝ " DRONES" ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ Π.Α; ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥΝ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ;
- ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΓΙΑ ΒΑΣΗ PREDATOR ;
- ΕΧΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΕΣ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ; ΔΟΓΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΣ;
- ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΜΕΣΑ; ΘΑ ΣΗΚΩΝΕΙ F-16 KAI MIRAGE; ΜΕ ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ ΕΔΑΦΟΥΣ ΑΕΡΟΣ; ΜΕ ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ ; ΜΕ ΣΦΕΝΤΟΝΕΣ; ΜΕ ΕΥΧΕΛΑΙΑ ; ΠΩΣ;
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ Π.Α ΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ; ΤΙ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ;
- ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΕΡΑΜΥΝΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΘΕΩΡΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ;
- ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ-ΥΛΙΚΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΗΣ Π.Α (ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΜΟΝΟΝ ΤΗΣ Π.Α) ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ; ΑΝ ΟΧΙ ΤΙ ΠΡΟΤΙΘΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΩΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΗΝ ..."ΚΑΙ ΓΑΜΩ" ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ "ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΜΕΝΩΝ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΩΝ" ΠΟΥ ΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΛΤΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (ΓΟΥΑΟΥ) ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΟΝΟΝ.
Αποφασισμένος να προωθήσει τις αναγκαίες τομές στην Πολεμική Αεροπορία εμφανίστηκε ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης κατά τη χθεσινή ενημέρωση διαπιστευμένων δημοσιογράφων, αποσαφηνίζοντας παράλληλα αρκετά θέματα της επικαιρότητας.
Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται σημαντική αναβάθμιση του τομέα Διοίκησης & Ελέγχου (C2) μέσω της σύμπτυξης των Μονάδων του 1ου Κέντρου Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) στον Χορτιάτη, και συγκεκριμένα την αναστολή λειτουργίας του 1ου Σταθμού Αναφοράς στην Αλεξανδρούπολη και τη μετακίνηση του ραντάρ του στο Διδυμότειχο καθώς και την συγκέντρωση προοδευτικά όλων των ελεγκτών αεράμυνας στις σύγχρονες υπογειοποιημένες εγκατατάσεις (bunker «ΔΙΑΣ») του πρώην 7ου Κέντρου Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων (CAOC-7) στο Κουτσόχερο Λάρισας που σήμερα αποτελούν την έδρα του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ). Παράλληλα έχει δρομολογηθεί μέσω ΝΑΤΟ η αντικατάσταση του συστήματος ραντάρ στον 1ο ΚΕΠ με νεότερο που θα καλύπτει πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες επιτηρήρησης στην βόρεια Ελλάδα.
Σχετικά με την μετάπτωση των Μοιρών Σταθμού Ελέγχου και Προειδοποίησης (ΜΣΕΠ) και Σταθμών Αναφοράς σε τηλεχειριζόμενες Μονάδες (Remote Radar Head), ο υπουργός Εθνικής Άμυνας απάντησε στις 19 Ιουλίου 2016 στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου πως: «Στο πλαίσιο αναβάθμισης των δυνατοτήτων της αεράμυνας της Χώρας και εκσυγχρονισμού του εθνικού συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου, έχει αποφασιστεί από το έτος 2012, η συγκρότηση νέας Μονάδας του Συστήματος Αεροπορικού Έλεγχου (ΣΑΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία θα έχει αυξημένες δυνατότητες σε εθνικό και ΝΑΤΟϊκό επίπεδο με το νέο σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου. Το 1ο ΚΕΠ, ως Μονάδα του ΣΑΕ, συνεχίζει να υφίσταται και να εκτελεί την αποστολή του στο πλαίσιο της αεράμυνας, με το υφιστάμενο RADAR. Η εν λόγω μετάπτωση (δεδομένης της υφιστάμενης τεχνολογίας) δεν δημιουργεί κανένα κενό ασφαλείας στο βόρειο τομέα του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ) της Χώρας. Το σύστημα ACCS, είναι ήδη εγκατεστημένο και λειτουργεί επιχειρησιακά σε χώρες του ΝΑΤΟ (CAOC Uedem, DACCC Poggio Renatico, ARS Glons, Poggio Renatico), που έχουν προηγηθεί στην υλοποίηση του προγράμματος για σκοπούς τεχνικής πιστοποίησης και επιχειρησιακής αξιολόγησης. Το υπόψη σύστημα διαθέτει τις απαιτούμενες επικοινωνίες και διασυνδέσεις με εθνικά και ΝΑΤΟϊκά δίκτυα. Το κόστος γενικότερα από την υπόψη μετάπτωση (οδοιπορικά έξοδα προσωπικού, προμήθεια εξοπλισμού, δέσμευση/μεταφορά κυκλωμάτων, κλπ), έχει προϋπολογιστεί στα 317.515€ περίπου και έχει συμπεριληφθεί στο λειτουργικό προϋπολογισμό της Πολεμικής Αεροπορίας έτους 2016».
Αναφορικά με τα προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης επισήμανε πως:
- Το ζήτημα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών F-16* και Mirage 2000 αποτελούν την ύψιστη προτεραιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και θα υλοποιηθούν όταν συνθήκες το επιτρέψουν, αναφέροντας παράλληλα ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον επτά χρόνια για την ολοκλήρωσή τους.
- Αναφερόμενος στο θέμα της ανέλκυσης τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων του αεροσκάφους F-16 Block 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 σε θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανέφερε πως η ανέλκυση ήταν επιβεβλημένη προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του και να εντοπιστεί τυχόν αστοχία υλικού που θα μπορούσε ενδεχομένως να επιφέρει αξιώσεις αποζημίωσης. Σημειώνεται πως η ανέλκυση πραγματοποιήθηκε παρουσία ειδικού εμπειρογνώμονα της κατασκευάστριας εταιρείας του κινητήρα, Pratt & Whitney.
- Βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις και τους επόμενους μήνες αναμένεται η υπογραφή Σύμβασης Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) για τα αεροσκάφη Mirage 2000 και τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6A Texan II.
- Για το ζήτημα της αεροπορικής εκπαίδευσης, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανακοίνωσε πως υπάρχουν επαφές με δύο οργανισμούς του εξωτερικού για την δημιουργία ενός διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα ενώ αναφέρθηκε στις προσπάθειες εκπαίδευσης νέων χειριστών με την αξιοποίηση του Νέου Εκπαιδευτικού Αεροσκάφους Σταδίου Επιλογής και συγκεκριμένα στην παροχή εκπαίδευσης σε χειριστές ξένων Αεροποριών αλλά και της μετεκπαίδευσης για εκείνους της εγχώριας πολιτικής αεροπορίας.
- Ο Αρχηγός ΓΕΑ αναφέρθηκε στις προσπάθειες διεθνοποίησης της αεροπορικής άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ, σημειώνοντας πως έχουν προσκληθεί και άλλες χώρες, πέραν των ΗΠΑ και του Ισραήλ, ενώ ανακοίνωσε πως η Αίγυπτος θα συμμετάσχει στο επόμενο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) στην 117ΠΜ /Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας με 6 μαχητικά.
- Αναφορικά με την Τουρκία, ο Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης είπε πως το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί μείωση των παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου, συμπληρώνοντας πως στο πρόσφατο ταξίδι στην Άγκυρα συζήτησε με τον ομόλογό του θέματα «αποφυγής ατυχημάτων στο Αιγαίο».
Όσον αφορά τις δραστηριότητες της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανέφερε ότι έχει αυξηθεί σημαντικά ο φόρτος εργασίας στις αεροδιακομιδές ασθενών και εξέφρασε την ανησυχία του για τα ενάρια μέσα δασοπυρόσβεσης, υπογραμμίζοντας πως το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πρέπει να επιληφθεί με κάποιον τρόπο της κατάστασης. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στις 20 Ιουλίου 2016 σε ερώτηση του βουλευτή Θανάση Δαβάκη για τη διαθεσιμότητας των αεροσκαφών αεροπυρόσβεσης, το CL215 (s/n 1111) πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στα Δερβενοχώρια μόλις 18 ημέρες μετά από την απόδοσή του στην Πολεμική Αεροπορία από την ΕΑΒ.
*[Στο θέμα είχε αναφερθεί πρόσφατα και ο Α/ΑΤΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Χριστοδούλου: «Για μας, ως ΑΤΑ, το κυρίαρχο πρόγραμμα είναι η αναβάθμιση του συνόλου των F-16 που, αν γίνει, θα μας δώσει ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός καθώς η διαμόρφωση που έχει επιλεγεί είναι η καλύτερη ίσως στον κόσμο. Αν τελικώς γίνει, θα έχουμε μια ομογενοποίηση του στόλου των μαχητικών μας με 150 αεροσκάφη ίδιων επιδόσεων, και της εκπαίδευσης του προσωπικού καθώς και ενιαία γραμμή συντήρησης και υποστήριξης των μαχητικών, που θα επιχειρούν από τέσσερις βάσεις. Με λίγα λόγια, θα έχουμε τρομερά οικονομικά οφέλη, καθώς σε βάθος χρόνου, όχι πολύ μακρινού, το όποιο κόστος θα έχει αποσβεσθεί. Πιστεύω ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου όλων των F-16 θα αποτελέσει την καλύτερη απάντηση στην απόκτηση του F-35 από τους Τούρκους».]
http://e-amyna.com/
Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται σημαντική αναβάθμιση του τομέα Διοίκησης & Ελέγχου (C2) μέσω της σύμπτυξης των Μονάδων του 1ου Κέντρου Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) στον Χορτιάτη, και συγκεκριμένα την αναστολή λειτουργίας του 1ου Σταθμού Αναφοράς στην Αλεξανδρούπολη και τη μετακίνηση του ραντάρ του στο Διδυμότειχο καθώς και την συγκέντρωση προοδευτικά όλων των ελεγκτών αεράμυνας στις σύγχρονες υπογειοποιημένες εγκατατάσεις (bunker «ΔΙΑΣ») του πρώην 7ου Κέντρου Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων (CAOC-7) στο Κουτσόχερο Λάρισας που σήμερα αποτελούν την έδρα του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ). Παράλληλα έχει δρομολογηθεί μέσω ΝΑΤΟ η αντικατάσταση του συστήματος ραντάρ στον 1ο ΚΕΠ με νεότερο που θα καλύπτει πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες επιτηρήρησης στην βόρεια Ελλάδα.
Σχετικά με την μετάπτωση των Μοιρών Σταθμού Ελέγχου και Προειδοποίησης (ΜΣΕΠ) και Σταθμών Αναφοράς σε τηλεχειριζόμενες Μονάδες (Remote Radar Head), ο υπουργός Εθνικής Άμυνας απάντησε στις 19 Ιουλίου 2016 στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου πως: «Στο πλαίσιο αναβάθμισης των δυνατοτήτων της αεράμυνας της Χώρας και εκσυγχρονισμού του εθνικού συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου, έχει αποφασιστεί από το έτος 2012, η συγκρότηση νέας Μονάδας του Συστήματος Αεροπορικού Έλεγχου (ΣΑΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία θα έχει αυξημένες δυνατότητες σε εθνικό και ΝΑΤΟϊκό επίπεδο με το νέο σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου. Το 1ο ΚΕΠ, ως Μονάδα του ΣΑΕ, συνεχίζει να υφίσταται και να εκτελεί την αποστολή του στο πλαίσιο της αεράμυνας, με το υφιστάμενο RADAR. Η εν λόγω μετάπτωση (δεδομένης της υφιστάμενης τεχνολογίας) δεν δημιουργεί κανένα κενό ασφαλείας στο βόρειο τομέα του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ) της Χώρας. Το σύστημα ACCS, είναι ήδη εγκατεστημένο και λειτουργεί επιχειρησιακά σε χώρες του ΝΑΤΟ (CAOC Uedem, DACCC Poggio Renatico, ARS Glons, Poggio Renatico), που έχουν προηγηθεί στην υλοποίηση του προγράμματος για σκοπούς τεχνικής πιστοποίησης και επιχειρησιακής αξιολόγησης. Το υπόψη σύστημα διαθέτει τις απαιτούμενες επικοινωνίες και διασυνδέσεις με εθνικά και ΝΑΤΟϊκά δίκτυα. Το κόστος γενικότερα από την υπόψη μετάπτωση (οδοιπορικά έξοδα προσωπικού, προμήθεια εξοπλισμού, δέσμευση/μεταφορά κυκλωμάτων, κλπ), έχει προϋπολογιστεί στα 317.515€ περίπου και έχει συμπεριληφθεί στο λειτουργικό προϋπολογισμό της Πολεμικής Αεροπορίας έτους 2016».
Αναφορικά με τα προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης επισήμανε πως:
- Το ζήτημα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών F-16* και Mirage 2000 αποτελούν την ύψιστη προτεραιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και θα υλοποιηθούν όταν συνθήκες το επιτρέψουν, αναφέροντας παράλληλα ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον επτά χρόνια για την ολοκλήρωσή τους.
- Αναφερόμενος στο θέμα της ανέλκυσης τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων του αεροσκάφους F-16 Block 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 σε θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανέφερε πως η ανέλκυση ήταν επιβεβλημένη προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του και να εντοπιστεί τυχόν αστοχία υλικού που θα μπορούσε ενδεχομένως να επιφέρει αξιώσεις αποζημίωσης. Σημειώνεται πως η ανέλκυση πραγματοποιήθηκε παρουσία ειδικού εμπειρογνώμονα της κατασκευάστριας εταιρείας του κινητήρα, Pratt & Whitney.
- Βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις και τους επόμενους μήνες αναμένεται η υπογραφή Σύμβασης Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) για τα αεροσκάφη Mirage 2000 και τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6A Texan II.
- Για το ζήτημα της αεροπορικής εκπαίδευσης, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανακοίνωσε πως υπάρχουν επαφές με δύο οργανισμούς του εξωτερικού για την δημιουργία ενός διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα ενώ αναφέρθηκε στις προσπάθειες εκπαίδευσης νέων χειριστών με την αξιοποίηση του Νέου Εκπαιδευτικού Αεροσκάφους Σταδίου Επιλογής και συγκεκριμένα στην παροχή εκπαίδευσης σε χειριστές ξένων Αεροποριών αλλά και της μετεκπαίδευσης για εκείνους της εγχώριας πολιτικής αεροπορίας.
- Ο Αρχηγός ΓΕΑ αναφέρθηκε στις προσπάθειες διεθνοποίησης της αεροπορικής άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ, σημειώνοντας πως έχουν προσκληθεί και άλλες χώρες, πέραν των ΗΠΑ και του Ισραήλ, ενώ ανακοίνωσε πως η Αίγυπτος θα συμμετάσχει στο επόμενο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) στην 117ΠΜ /Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας με 6 μαχητικά.
- Αναφορικά με την Τουρκία, ο Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης είπε πως το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί μείωση των παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου, συμπληρώνοντας πως στο πρόσφατο ταξίδι στην Άγκυρα συζήτησε με τον ομόλογό του θέματα «αποφυγής ατυχημάτων στο Αιγαίο».
Όσον αφορά τις δραστηριότητες της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανέφερε ότι έχει αυξηθεί σημαντικά ο φόρτος εργασίας στις αεροδιακομιδές ασθενών και εξέφρασε την ανησυχία του για τα ενάρια μέσα δασοπυρόσβεσης, υπογραμμίζοντας πως το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πρέπει να επιληφθεί με κάποιον τρόπο της κατάστασης. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στις 20 Ιουλίου 2016 σε ερώτηση του βουλευτή Θανάση Δαβάκη για τη διαθεσιμότητας των αεροσκαφών αεροπυρόσβεσης, το CL215 (s/n 1111) πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στα Δερβενοχώρια μόλις 18 ημέρες μετά από την απόδοσή του στην Πολεμική Αεροπορία από την ΕΑΒ.
*[Στο θέμα είχε αναφερθεί πρόσφατα και ο Α/ΑΤΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Χριστοδούλου: «Για μας, ως ΑΤΑ, το κυρίαρχο πρόγραμμα είναι η αναβάθμιση του συνόλου των F-16 που, αν γίνει, θα μας δώσει ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός καθώς η διαμόρφωση που έχει επιλεγεί είναι η καλύτερη ίσως στον κόσμο. Αν τελικώς γίνει, θα έχουμε μια ομογενοποίηση του στόλου των μαχητικών μας με 150 αεροσκάφη ίδιων επιδόσεων, και της εκπαίδευσης του προσωπικού καθώς και ενιαία γραμμή συντήρησης και υποστήριξης των μαχητικών, που θα επιχειρούν από τέσσερις βάσεις. Με λίγα λόγια, θα έχουμε τρομερά οικονομικά οφέλη, καθώς σε βάθος χρόνου, όχι πολύ μακρινού, το όποιο κόστος θα έχει αποσβεσθεί. Πιστεύω ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου όλων των F-16 θα αποτελέσει την καλύτερη απάντηση στην απόκτηση του F-35 από τους Τούρκους».]
http://e-amyna.com/
Για το σχόλιο περί predator...η βάση δείχνει να αναβαθμίζετε συνεχώμενα πάντως απ'όταν υπέγραψε ο ΓΑΠ την επέκταση (και ποιο πριν, μη λέμε μαλακίες). Drones προσγειώνονται ενίοτε, δεν θυμάμαι αν το έχω ξανά γράψει εδώ μέσα αλλά εικάζεται ότι επίκεινται μεταφορά της ιταλικής βάσεως εδώ, και με βάση τα γεγονότα στην τουρκία και το ιντσιρλικ θα μπορούσαμε ίσως να γίνουμε η σημαντικότερη αμερικανική βάση στην περιοχή. Βολεύει και τα σχέδια τον αμερικανών στο περί ερυθραίας θέμα που είχα διαβάσει εδώ πριν κάτι μέρες. Είναι ευκαιρία να αυξήσουμε την γεωστρατηγική μας αξία.
ReplyDelete12G
https://isxys.blogspot.com/2015/10/drones-133.html
ReplyDeletehttps://isxys.blogspot.com/2013/06/reaper-predator.html
ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ ΠΕΔΙΑΔΟΣ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ. ΟΙ ΗΡΑΚΛΕΙΩΤΕΣ ΞΕΣΗΚΩΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΛΕΕΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ "ΦΟΝΙΑΔΩΝ ΤΩΝ ΛΑΩΝ" ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΚΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ .
ΟΙ ΗΠΑ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΑΛΕΜΕ ΩΣ ΝΕΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΒΑΣΗ ΑΛΛΑ ΕΜΠΛΕΞΑΝ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΜΑΛΕΜΕ ΤΟ ΗΘΕΛΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΑΛΛΟΓΕΡΜΑΝΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ 2009.
ΟΠΟΤΕ Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΤΗΝ ...ΚΑΡΠΑΘΟ. ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΙΠΑΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΠΑΘΟ ΚΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΣΟΥΔΑ. ΕΚΕΙ ΣΚΑΛΩΣΕ ΠΑΛΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑΤΙ ΛΕΕΙ ΤΑ PREDATOR/REAPER ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΥΠΟ ΝΑΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ 115 ΥΠΟ ΜΕΙΚΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΑΝΕΥ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΚ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ PREDATOR/REAPER ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥΣ.
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΕΞΟΔΑ ΘΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΟΠΛΟ. ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΟΥΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΑΠΛΑ ΞΕΧΝΑ ΤΟ.
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
ReplyDelete***ΔΕΝ*** ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΥΠΟ ΝΑΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.