Η εποχή που η έντυπη δημοσιογραφία και –κυρίως- τηλεόραση κρατούσαν τα
σκήπτρα της τέταρτης εξουσίας και δη της ενημέρωσης φαίνεται πως έχουν
παρέλθει ανεπιστρεπτί, καθώς, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου του
Reuters, η συντριπτική πλειοψηφία αποτείνεται πλέον στο Διαδίκτυο για
την ενημέρωσή του. Μεγάλο δέλεαρ, καθώς φαίνεται, είναι η δωρεάν ενημέρωση που προσφέρει το Ιντερνετ, οπότε παρά το γεγονός ότι οι εφημερίδες παραμένουν πρώτες σε ό,τι αφορά την ανάλυση των θεμάτων, το ρεπορτάζ και τις αποκαλύψεις, τα ποσοστά εκείνων που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γαι την ενημέρωσή τους έχουν μειωθεί. Στην Ελλάδα, η ενημέρωση επί πληρωμή μέσω Ιντερνετ είναι στο μόλις 7%, κατατάσσοντας τη χώρα μας στην 24η θέση ανάμεσα σε 25 χώρες. Πιο συγκεκριμένα,
- Στους νέους από 18 έως 24 ετών, το 28% απευθύνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή του, ενώ το 24% προτιμά την τηλεόραση.
- Στον γενικό πληθυσμό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτιμά το 51% των ατόμων με πρόσβαση στο διαδίκτυο, με το Facebook να έχει την πρωτιά με 44%. Ακολουθούν Youtube με 19% και Twitter με 10%
Το συντριπτικό 96% των Ελλήνων στρέφονται στο διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους, καθώς κατά 74% ενημερώνονται από τα social media, κατά 66% από την τηλεόραση, το 34% ενημερώνεται μέσω ραδιοφώνου και το 31% διαβάζει εφημερίδες.
- Παράλληλα, στη χώρα μας σημειώνεται σημαντικό έλλειμμα εμπιστοσύνης προς δημοσιογράφους και ΜΜΕ, με μόλις το 20% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις.
- Στα social media, το Facebook προηγείται με το 68% να το χρησιμοποιεί σε εβδομαδιαία βάση. Ακολουθούν το Youtube με 34% και το Twitter με 14%.
http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2016/06/social-media-internet.html
Σχόλιο "Ισχύς": Αυτοί που ισχυρίζονται πως ενημερώνονται από το διαδίκτυο εννοούν πως επιλέγουν τις διαδικτυακές σελίδες των γνωστών ...εφημερίδων και των γνωστών τηλεοπτικών σταθμών, των γνωστών δημοσιογράφων, μαζί με το Facebook στο οποίο κατά βάση αναπαράγονται αυτές τις ίδιες ειδήσεις των ίδιων ενημερωτικών ομίλων/δημοσιογράφων σε ποσοστό που υπερβαίνει το 70%. Είτε λοιπόν διαβάζουν φυσικά τις εφημερίδες και ακούν-βλέπουν φυσικά, ραδιόφωνα και κανάλια, είτε ενημερώνονται διαδικτυακά την ΙΔΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΙΡΝΟΥΝ. Είναι ελάχιστοι (κάτω από 10%) οι κάτοικοι αυτού του τόπου που πραγματικά ενημερώνονται από πολλές και διαφορετικές πηγές και που διατηρούν ακόμη ικανότητα κριτικής σκέψης στο τι διαβάζουν και στο τί επιλέγουν να διαβάζουν. Είναι επίσης γελοίο οι ίδιοι που επιλέγουν τα γνωστά κανάλια και δημοσιογράφους να τους ενημερώνουν (εντύπως, τηλεοπτικώς, ραδιοφωνικώς και διαδικτυακώς) να λένε πως δεν τους εμπιστεύονται. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΙ ΑΣ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ. Αλλά ως φαίνεται ο διαδικτυακός αναλφαβητισμός σε αυτήν την χώρα έχει χτυπήσει "κόκκινο" έτσι που ούτε να ψάξουν στο διαδίκτυο δεν ξέρουν. Ελεγχόμενη και κατευθυνόμενη ενημέρωση σημαίνει χειραγωγούμενοι πολίτες κι αυτό συμβαίνει στην Ελλάδα. Αυτό εξηγεί εν πολλοίς και τις επιλογές στην κάλπη των πολιτών αυτής της χώρας. Ψηφίζουν οτι τους πει και ότι τους υποβάλει ο κάθε Χατζηνικολάου από την εφημερίδα του, το ραδιόφωνο του και την σελίδα του.
- Στους νέους από 18 έως 24 ετών, το 28% απευθύνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωσή του, ενώ το 24% προτιμά την τηλεόραση.
- Στον γενικό πληθυσμό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτιμά το 51% των ατόμων με πρόσβαση στο διαδίκτυο, με το Facebook να έχει την πρωτιά με 44%. Ακολουθούν Youtube με 19% και Twitter με 10%
Το συντριπτικό 96% των Ελλήνων στρέφονται στο διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους, καθώς κατά 74% ενημερώνονται από τα social media, κατά 66% από την τηλεόραση, το 34% ενημερώνεται μέσω ραδιοφώνου και το 31% διαβάζει εφημερίδες.
- Παράλληλα, στη χώρα μας σημειώνεται σημαντικό έλλειμμα εμπιστοσύνης προς δημοσιογράφους και ΜΜΕ, με μόλις το 20% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις.
- Στα social media, το Facebook προηγείται με το 68% να το χρησιμοποιεί σε εβδομαδιαία βάση. Ακολουθούν το Youtube με 34% και το Twitter με 14%.
http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2016/06/social-media-internet.html
Σχόλιο "Ισχύς": Αυτοί που ισχυρίζονται πως ενημερώνονται από το διαδίκτυο εννοούν πως επιλέγουν τις διαδικτυακές σελίδες των γνωστών ...εφημερίδων και των γνωστών τηλεοπτικών σταθμών, των γνωστών δημοσιογράφων, μαζί με το Facebook στο οποίο κατά βάση αναπαράγονται αυτές τις ίδιες ειδήσεις των ίδιων ενημερωτικών ομίλων/δημοσιογράφων σε ποσοστό που υπερβαίνει το 70%. Είτε λοιπόν διαβάζουν φυσικά τις εφημερίδες και ακούν-βλέπουν φυσικά, ραδιόφωνα και κανάλια, είτε ενημερώνονται διαδικτυακά την ΙΔΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΙΡΝΟΥΝ. Είναι ελάχιστοι (κάτω από 10%) οι κάτοικοι αυτού του τόπου που πραγματικά ενημερώνονται από πολλές και διαφορετικές πηγές και που διατηρούν ακόμη ικανότητα κριτικής σκέψης στο τι διαβάζουν και στο τί επιλέγουν να διαβάζουν. Είναι επίσης γελοίο οι ίδιοι που επιλέγουν τα γνωστά κανάλια και δημοσιογράφους να τους ενημερώνουν (εντύπως, τηλεοπτικώς, ραδιοφωνικώς και διαδικτυακώς) να λένε πως δεν τους εμπιστεύονται. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΙ ΑΣ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ. Αλλά ως φαίνεται ο διαδικτυακός αναλφαβητισμός σε αυτήν την χώρα έχει χτυπήσει "κόκκινο" έτσι που ούτε να ψάξουν στο διαδίκτυο δεν ξέρουν. Ελεγχόμενη και κατευθυνόμενη ενημέρωση σημαίνει χειραγωγούμενοι πολίτες κι αυτό συμβαίνει στην Ελλάδα. Αυτό εξηγεί εν πολλοίς και τις επιλογές στην κάλπη των πολιτών αυτής της χώρας. Ψηφίζουν οτι τους πει και ότι τους υποβάλει ο κάθε Χατζηνικολάου από την εφημερίδα του, το ραδιόφωνο του και την σελίδα του.
No comments :
Post a Comment