Σε μια κίνηση που βρίθει βιομηχανικών και (γεω)πολιτικών συμβολισμών, το Πακιστάν προχώρησε στην επιλογή της τουρκικής εταιρίας STM για την αναβάθμιση των τριών υποβρυχίων της, γαλλικής κατασκευής (DCNS), τύπου Agosta 90B του Ναυτικού της, σε μια συνεργασία που μοιάζει για πρόκριμα ανάπτυξης εγχώριου πυρηνοκίνητου υποβρυχίου, ενδεχομένως σε συνεργασία με τους Τούρκους…
Η συμφωνία υπογράφτηκε στο Ραουαλπίντι του Πακιστάν στις 22 Ιουνίου και αποτελεί μια πολύ μεγάλη επιτυχία της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα σημαντική απώλεια για την κρατική γαλλική DCNS, καθώς η επιλογή της τουρκικής εταιρίας έρχεται μετά από διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία οι Πακιστανοί υπεύθυνοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τουρκική πρόταση ήταν πιο κατάλληλη… Η τουρκική εταιρία δεσμεύθηκε ώστε το έργο της αναβάθμισης να διεξαχθεί εξολοκλήρου σε πακιστανικό ναυπηγείο, με το πρώτο υποβρύχιο να ολοκληρώνει την αναβάθμισή του σε 45 μήνες, σε περισσότερο δηλαδή από τριάμισι (3,5) χρόνια. Προφανώς οι Πακιστανοί θεωρούν ότι έχουν υπολογίσει καλά το αποκαλούμενο ως «ρίσκο» του προγράμματος. Τα τρία ντιζελοκίνητα υποβρύχια τύπου Agosta 90B του πακιστανικού Ναυτικού, αποτελούν βελτιωμένη έκδοση των αρχικών δύο υποβρυχίων Agosta που προμηθεύθηκε το Πακιστάν από τη Γαλλία τη διετία 1979-1980. Τα τρία υποβρύχια είναι τα PNS Khalid (S137), το πρώτο υποβρύχιο του τύπου που ναυπηγήθηκε στη Γαλλία και παρελήφθη το 1999, ενώ τα άλλα δύο, PNS Saad και PNS Hamza εντάχθηκαν στον πακιστανικό υποβρυχιακό στόλο το 2008.
Ενδιαφέρον έχουν όμως, όπως προαναφέρθηκε, τα σχέδια του Πακιστάν για την εγχώρια ανάπτυξη πυρηνοκίνητου υποβρυχίου, ένα πρόγραμμα που αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ του 2017 και του 2020. Οι Πακιστανοί εκτιμούν ότι θα ολοκληρώσουν την ανάπτυξη σε 5-8 χρόνια. Χωρίς να σχολιαστούν οι εκτιμήσεις τους, η πιθανότητα συνεργασίας με την Τουρκία στο πρόγραμμα, φαντάζει ως πολύ ισχυρή…
http://www.defence-point.gr/news/?p=154712
Η συμφωνία υπογράφτηκε στο Ραουαλπίντι του Πακιστάν στις 22 Ιουνίου και αποτελεί μια πολύ μεγάλη επιτυχία της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα σημαντική απώλεια για την κρατική γαλλική DCNS, καθώς η επιλογή της τουρκικής εταιρίας έρχεται μετά από διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία οι Πακιστανοί υπεύθυνοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τουρκική πρόταση ήταν πιο κατάλληλη… Η τουρκική εταιρία δεσμεύθηκε ώστε το έργο της αναβάθμισης να διεξαχθεί εξολοκλήρου σε πακιστανικό ναυπηγείο, με το πρώτο υποβρύχιο να ολοκληρώνει την αναβάθμισή του σε 45 μήνες, σε περισσότερο δηλαδή από τριάμισι (3,5) χρόνια. Προφανώς οι Πακιστανοί θεωρούν ότι έχουν υπολογίσει καλά το αποκαλούμενο ως «ρίσκο» του προγράμματος. Τα τρία ντιζελοκίνητα υποβρύχια τύπου Agosta 90B του πακιστανικού Ναυτικού, αποτελούν βελτιωμένη έκδοση των αρχικών δύο υποβρυχίων Agosta που προμηθεύθηκε το Πακιστάν από τη Γαλλία τη διετία 1979-1980. Τα τρία υποβρύχια είναι τα PNS Khalid (S137), το πρώτο υποβρύχιο του τύπου που ναυπηγήθηκε στη Γαλλία και παρελήφθη το 1999, ενώ τα άλλα δύο, PNS Saad και PNS Hamza εντάχθηκαν στον πακιστανικό υποβρυχιακό στόλο το 2008.
Ενδιαφέρον έχουν όμως, όπως προαναφέρθηκε, τα σχέδια του Πακιστάν για την εγχώρια ανάπτυξη πυρηνοκίνητου υποβρυχίου, ένα πρόγραμμα που αναμένεται να ξεκινήσει μεταξύ του 2017 και του 2020. Οι Πακιστανοί εκτιμούν ότι θα ολοκληρώσουν την ανάπτυξη σε 5-8 χρόνια. Χωρίς να σχολιαστούν οι εκτιμήσεις τους, η πιθανότητα συνεργασίας με την Τουρκία στο πρόγραμμα, φαντάζει ως πολύ ισχυρή…
http://www.defence-point.gr/news/?p=154712
No comments :
Post a Comment