Την υλοποίηση μίας αναβάθμισης της General Atomics Aeronautical Systems που θα προσδώσει στα εξοπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9 Reaper τη δυνατότητα αυτόματης απο-προσγείωσης προωθεί η Αεροπορία των ΗΠΑ. Ας σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη δυνατότητα ήδη διατίθεται από τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-1C Gray Eagle που επιχειρεί ο Στρατός των ΗΠΑ. Όμως η Αεροπορία των ΗΠΑ, συνεχίζει ακόμη και σήμερα να απογειώνει και προσγειώνει τα MQ-9 Reaper «χειροκίνητα» (με ανθρώπινη παρέμβαση), όπως ακριβώς έκανε και με τα RQ-1 Predator όταν εισήλθαν σε υπηρεσία το 1995. Κατά την Αεροπορία των ΗΠΑ η εισαγωγή της αυτοματοποίησης θα καταστήσει την απο-προσγείωση των MQ-9 και την εκπαίδευση σε αυτή αντίστοιχης ευκολίας με του RQ-4 Global Hawk, το οποίο επίσης ενσωματώνει αυτή τη δυνατότητα. Υπενθυμίζεται, ότι γενικά οι επιχειρήσεις των MQ-9 διεξάγονται από επιχειρησιακές βάσεις στις ηπειρωτικές ΗΠΑ (χαρακτηριστικό παράδειγμα η αεροπορική βάση Creech στη Νεβάδα) με τη χρήση δορυφορικών επικοινωνιών, ενώ οι απο-προσγειώσεις από προωθημένες τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή των επιχειρήσεων. Η ενσωμάτωση της δυνατότητας αυτόματης απο-προσγείωσης όχι μόνο θα επιταχύνει τη διαδικασία αλλά θα μειώσει και τις ανάγκες εκπαίδευσης προσωπικού που σήμερα την υλοποιεί. Ταυτόχρονα θα επιτρέπει την απο-προσγείωση των Reaper και από άλλα αεροδρόμια καθώς θα περιορίσει το απαιτούμενο μήκος διαδρόμου σε 3.000 πόδια. Σήμερα, επειδή η διαδικασία απο-προσγείωσης γίνεται «χειροκίνητα» από τοπικό σταθμό ελέγχου, η Αεροπορία των ΗΠΑ για λόγους ασφαλείας επιβάλλει την ύπαρξη πρόσθετου μήκους διαδρόμου 2.000 ποδών (συνολικά 5.000 πόδια). Τον περασμένο χρόνο η Αεροπορία των ΗΠΑ προσπάθησε να μεταφέρει πιστώσεις από άλλα προγράμματα ώστε να χρηματοδοτήσει την ενσωμάτωση της δυνατότητας αυτόματης απο-προσγείωσης στα MQ-9 αλλά το Κογκρέσο απέρριψε το σχετικό αίτημα. Όμως στον προϋπολογισμό του οικονομικού έτους 2017 έχουν προβλεφθεί οι σχετικές πιστώσεις και κατά συνέπεια η υλοποίηση του προγράμματος είναι διασφαλισμένη.
No comments :
Post a Comment