Ο κεραυνός σημαίνει το «κέρας του πυρός» δηλ. κερ (κέρας) + αύω (ανάβω) / αυνός (ο «αναυτός», αυτός που ανάβει). Δηλαδή, το κέρας, η ανάδυση / εμφάνιση της κατ’ ουσίαν θείας δυνάμεως, που είναι σαν να «φυτρώνει», να αναφύεται εντός του φυσικού κόσμου και που δεν είναι άλλη από το «αείζωον πυρ». Τι είναι ο κεραυνός του Διός, η ζωή εντός του αενάου χρόνου; Η έκφραση του αείζωου πυρός στα πλαίσια του φυσικού κόσμου! Στο εργαστήριό του σήμερα κοντά στο Σικάγο, ο συνταξιούχος ηλεκτρονικός-μηχανικός Bert Hickman χρησιμοποιεί έναν επιταχυντή σωματιδίων από ακρυλικό πλαστικό για να «παγιδεύσει και να κρατήσει την οργή του Δία,» ισχύος περίπου 2,5 εκατομμυρίων βολτ. Με αυτόν τον τρόπο διατηρεί εκείνη την αρχαία γνώση που κάποτε προοριζόταν μόνο για τους θεούς.
Οι εικόνες Lichtenburg δημιουργούνται μετά από προσεκτική παγίδευση και την απελευθέρωση εκατομμυρίων βολτ ηλεκτρικού φορτίου στο εσωτερικό στιλβωμένων πλακών από διαφανές ακρυλικό χρησιμοποιώντας δέσμη ηλεκτρονίων από έναν επιταχυντή σωματιδίων. Μοιάζουν με μοτίβα δένδρων με διακλαδώσεις που μερικές φορές σχηματίζονται στην επιφάνεια ή στο εσωτερικό του μονωτικού υλικού από ηλεκτρικές κενώσεις υψηλής τάσεως. Τα σχέδια αυτά πήραν το όνομά τους από τον Γερμανό Φυσικό Georg Christoph Lichtenberg που τα κατέγραψε πρώτος το 1777. “Οι πρώτες εικόνες Lichtenberg ήταν δυσδιάστατες και σχηματισμένες πάνω σκόνη σε ηλεκτρισμένες μονωτικές πλάκες. Τα στοιχεία που συμμετέχουν στο σχηματισμό των πρώτων αυτών εικόνων είναι επίσης θεμελιώδη για τη λειτουργία των σύγχρονων φωτοτυπικών και εκτυπωτών λέιζερ. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά και ισχυρότερους επιταχυντές σωματιδίων, όμορφες τρισδιάστατες εικόνες Lichtenberg μπορούν πλέον να δημιουργηθούν μέσα σε διαφανές ακρυλικό, δημιουργώντας γλυπτά από κεραυνό” εξήγησε ο Hickman.
Αυτή η ίδια αρχή δείχνει ότι οι εικόνες Lichtenberg μπορούν να περιγραφούν μαθηματικά μέσω ενός κλάδου των μαθηματικών που ονομάζεται Φρακταλική Γεωμετρία, δεδομένου ότι αυτή η είναι και η βασική ιδιότητα των fractals. Σημαντικό είναι ότι φράκταλ αντικείμενα δεν έχουν ενσωματωμένες δυσδιάστατες ή τρισδιάστατες διαστάσεις, αλλά, αντίθετα, έχουν κλασματικές διαστάσεις. Φράκταλ απαντώνται και στη φύση, με άπειρη λεπτομέρεια στη μεγέθυνση όπως στα φράκταλ που προκύπτουν από μαθηματικές σχέσεις. Ως παραδείγματα φράκταλ στη φύση, αναφέρονται το σχέδιο των νιφάδων του χιονιού, τα φύλλα των φυτών ή οι διακλαδώσεις των αιμοφόρων αγγείων. Ο όρος προτάθηκε από τον Μπενουά Μάντελμπροτ (Benoît Mandelbrot) το 1975 και προέρχεται από τη λατινική λέξη fractus, που σημαίνει “σπασμένος” ή “κατακερματισμένος”. Με τον διεθνή όρο φράκταλ (fractal, ελλ. μορφόκλασμα ή μορφοκλασματικό σύνολο) στα Μαθηματικά, τη Φυσική αλλά και σε πολλές επιστήμες ονομάζεται ένα γεωμετρικό σχήμα που επαναλαμβάνεται αυτούσιο σε άπειρο βαθμό μεγέθυνσης, κι έτσι συχνά αναφέρεται σαν “απείρως περίπλοκο”. Χαρακτηριστικό των φράκταλς είναι η λεγόμενη αυτοομοιότητα (self-similarity) σε κάποιες δομές τους, η οποία εμφανίζεται σε διαφορετικά επίπεδα μεγέθυνσης.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟ ΕΔΩ: http://terrapapers.com/?p=30292
Οι εικόνες Lichtenburg δημιουργούνται μετά από προσεκτική παγίδευση και την απελευθέρωση εκατομμυρίων βολτ ηλεκτρικού φορτίου στο εσωτερικό στιλβωμένων πλακών από διαφανές ακρυλικό χρησιμοποιώντας δέσμη ηλεκτρονίων από έναν επιταχυντή σωματιδίων. Μοιάζουν με μοτίβα δένδρων με διακλαδώσεις που μερικές φορές σχηματίζονται στην επιφάνεια ή στο εσωτερικό του μονωτικού υλικού από ηλεκτρικές κενώσεις υψηλής τάσεως. Τα σχέδια αυτά πήραν το όνομά τους από τον Γερμανό Φυσικό Georg Christoph Lichtenberg που τα κατέγραψε πρώτος το 1777. “Οι πρώτες εικόνες Lichtenberg ήταν δυσδιάστατες και σχηματισμένες πάνω σκόνη σε ηλεκτρισμένες μονωτικές πλάκες. Τα στοιχεία που συμμετέχουν στο σχηματισμό των πρώτων αυτών εικόνων είναι επίσης θεμελιώδη για τη λειτουργία των σύγχρονων φωτοτυπικών και εκτυπωτών λέιζερ. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα υλικά και ισχυρότερους επιταχυντές σωματιδίων, όμορφες τρισδιάστατες εικόνες Lichtenberg μπορούν πλέον να δημιουργηθούν μέσα σε διαφανές ακρυλικό, δημιουργώντας γλυπτά από κεραυνό” εξήγησε ο Hickman.
Αυτή η ίδια αρχή δείχνει ότι οι εικόνες Lichtenberg μπορούν να περιγραφούν μαθηματικά μέσω ενός κλάδου των μαθηματικών που ονομάζεται Φρακταλική Γεωμετρία, δεδομένου ότι αυτή η είναι και η βασική ιδιότητα των fractals. Σημαντικό είναι ότι φράκταλ αντικείμενα δεν έχουν ενσωματωμένες δυσδιάστατες ή τρισδιάστατες διαστάσεις, αλλά, αντίθετα, έχουν κλασματικές διαστάσεις. Φράκταλ απαντώνται και στη φύση, με άπειρη λεπτομέρεια στη μεγέθυνση όπως στα φράκταλ που προκύπτουν από μαθηματικές σχέσεις. Ως παραδείγματα φράκταλ στη φύση, αναφέρονται το σχέδιο των νιφάδων του χιονιού, τα φύλλα των φυτών ή οι διακλαδώσεις των αιμοφόρων αγγείων. Ο όρος προτάθηκε από τον Μπενουά Μάντελμπροτ (Benoît Mandelbrot) το 1975 και προέρχεται από τη λατινική λέξη fractus, που σημαίνει “σπασμένος” ή “κατακερματισμένος”. Με τον διεθνή όρο φράκταλ (fractal, ελλ. μορφόκλασμα ή μορφοκλασματικό σύνολο) στα Μαθηματικά, τη Φυσική αλλά και σε πολλές επιστήμες ονομάζεται ένα γεωμετρικό σχήμα που επαναλαμβάνεται αυτούσιο σε άπειρο βαθμό μεγέθυνσης, κι έτσι συχνά αναφέρεται σαν “απείρως περίπλοκο”. Χαρακτηριστικό των φράκταλς είναι η λεγόμενη αυτοομοιότητα (self-similarity) σε κάποιες δομές τους, η οποία εμφανίζεται σε διαφορετικά επίπεδα μεγέθυνσης.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟ ΕΔΩ: http://terrapapers.com/?p=30292
No comments :
Post a Comment