Την εναλλακτική χρήση των τηλεοπτικών σημάτων στην παρακολούθηση των αεροσκαφών εξετάζει ομάδα φορέων στην Βρετανία. Πρόκειται για μια ιδέα που είδαμε να έχει προσφέρει σημαντικά στην κατάρριψη του F-117 πάνω από την Σερβία. Εδώ και δύο χρόνια περίπου, η NATS (National Air Traffic Services), σε συνεργασία με την Thales και την Roke Manor, και με χρημταδότηση από την Innovate UK, εξετάζει το κατά πόσο τα τηλεοπτικά σήματα μπορούν ταυτοχρόνως να εντοπίζουν και να καθοδηγούν αεροσκάφη. Η πρώτη δοκιμή έγινε στην περιοχή του Λονδίνου, με σύστημα της Thales που χρησιμοποίησε τις εκπομπές του αναμεταδότη στην περιοχή Κρύσταλ Πάλας, και με τα αποτελέσματα να πιστοποιούνται από την Roke Manor. Όπως αποδείχθηκε, ήταν εφικτή η παρακολούθηση 30 αεροσκαφών ταυτόχρονα, σε ύψη μέχρι 10.000 πόδια. Σε περίπτωση δε, που είχαν χρησιμοποιηθεί περισσότερα τεχνικά μέσα, θα μπορούσαν να αυξηθούν τα αεροσκάφη που θα παρακολοθούνταν. Ένα ακόμα στοιχείο που αποδείχθηκε ήταν ότι τα τηλεοπτικά σήματα καλύπτουν τα κριτήρια διαχωρισμού στον έλεγχο της κυκλοφορίας αεροσκαφών στα τρία ή πέντε ναυτικά μίλια. Τέλος, σε μία άλλη δοκιμή στην περιοχή της πόλης Λίβερπουλ, καταδείθηκε ότι τα σήματα είναι λιγότερο επιρρεπή στις παρεμβολές των ανεμογεννητριών. Οι δοκιμές θα συνεχιστούν για μια ακόμα πενταετία μέχρι η τεχνολογία να αναπτυχθεί πλήρως, να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια και να υπάρξουν οι σχετικές συμφωνίες με τους τηλεοπτικούς σταθμούς.
http://defense3.com/
http://defense3.com/
No comments :
Post a Comment