Οι μετανάστες που έρχονται από το Αφγανιστάν μέσω Ιράν,στις περισσότερες περιπτώσεις κατευθύνονται για ένα διάστημα στην πόλη Ελαζίγκ και όσοι θα πάνε προς Κωνσταντινούπολη διαμένουν και στο Ανταπαζάρ, ως κύριο σταθμό. Η πόλη Ελαζίγκ έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι τη τελευταία δεκαετία ντόπια κυκλώματα δουλεμπόρων έχουν γίνει πανίσχυρα και επενδύουν μάλιστα μεγάλα ποσά στην τοπική οικονομία , σε ξενοδοχεία,νυχτερινά κέντρα και εστιατόρια. Ταυτόχρονα η πόλη είναι κέντρο διαπροσωπικών επαφών Τούρκων δουλεμπόρων με "ομολόγους τους" από το Ιράν και το Ιράκ. Παρόμοιο και αυξανόμενα μάλιστα ρόλο παίζει και η πόλη Χακάρι με εξειδίκευση στους Σύριους. Η παράνομη μετανάστευση μέσω Τουρκία δεν εξαντλείται ασφαλώς μόνο στους ανωτέρω διαδρόμους. Υφίσταται συνεχής εισροή Αφρικανών που έρχονται μέσω πτήσεων, Αιγυπτίων, Σύρων και Παλαιστινίων που έρχονται με ακτοπλοικές γραμμές από τα Κατεχόμενα της Κύπρου όπου εισέρχονται συνήθως αεροπορικώς εκεί. Επιπλέον υπάρχει εισροή Λίβυων που έρχονται κρυμμένοι σε εμπορικά πλοία. Η Τουρκία μπορεί ανέτως να χαρακτηριστεί ως "ο δουλέμπορας της Ευρώπης", μια λίαν προσοδοφόρα οικονομική δραστηριότητα για τη γείτονα.
Όσον αφορά το ξέπλυμα χρήματος, αυτό μεταξύ των άλλων λαμβάνει χώρα στα Κατεχόμενα της Κύπρου όπου λειτουργούν περί τις 50 τράπεζες με ελάχιστους έως κανένα περιορισμό σε σχέση με τη αποφυγή εισροής εγκληματικών κεφαλαίων. Τα χρήματα των δουλέμπορων στη συνέχεια είτε μεταφέρονται στις Τουρκικές τράπεζες, ή για μεγάλα ποσά μετατρέπονται σε χρυσό μέσω Ντουμπάι και εν συνεχεία με εναλλαγές συναλλαγών "ξεπλένονται". Την ίδια μέθοδο χρησιμοποιούν γενικότερα τα στελέχη του οργανωμένου εγκλήματος αλλά και πολιτικής διαφθοράς στη Τουρκία και η κατεχόμενη Κύπρος αποτελεί το νούμερο ένα "πλυντήριο" στην Ευρώπη και όχι μόνο.
Σε ότι φορά την Ελλάδα, υφίσταται ένα καλά δομημένο σχήμα της λεγόμενης "Χαβάλα" που διευκολύνει πάσης φύσεως παράνομες πληρωμές για μεταφορές ανθρώπων, αλλά και ναρκωτικών όπως και διευκόλυνση χρηματοδότησης τρομοκρατικών δικτύων. Το σύστημα Χαβάλα εδρεύει στην Αθήνα, στο Κέντρο και στα Δυτικά προάστια κατά κύριο λόγο και διασυνδέεται με αυτά της Αυστρίας-Γερμανίας-Βορείου-Ιταλίας με κόμβους στο Μόναχο, Βιέννη,Μιλάνο και το Σεράγεβο νοτιότερα επί των Βαλκανίων. Η κομβική απόληξη του φαίνεται να είναι η Κωνσταντινούπολη με επέκταση ως το Πακιστάν, αλλά και το Ιράκ, Συρία και κράτη του Κόλπου. Τα χρήματα που απαιτούνται για τις ανάγκες ρευστότητας του συστήματος στην Αθήνα, μεταφέρονται κατά κύριο λόγο με ιδιωτικά αυτοκίνητα μεταξύ Τουρκίας-Κεντρικής Ευρώπης-Βαλκανίων και ποσά έως και 5 εκατομμύρια Ευρώ μπορεί να χρειαστούν σε μια αποστολή ένθεν κακείθεν. Λόγω της χρήσης κωδικών για τις συναλλαγές, τον κλειστό κύκλο που τις διέπει, την ευελιξία του συστήματος, αλλά και το πλήθος πλέον των "ανταποκριτών Χαβάλα" στην Ελλάδα όπως και των χρηστών, το πρόβλημα αυτό θα μεγεθύνεται παρά θα αντιμετωπίζεται. Βεβαίως όπου υπάρχει θέληση υπάρχουν τρόποι. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το όλο πνεύμα της Χαβάλα όπως και του γιγαντιαίου κυκλώματος δουλεμπορικής προώθησης πολιτών της Ασίας και Αφρικής στην Ευρώπη, βασίζεται σε ένα τρίπτυχο "Χρήμα, Ελπίδα, Εμπιστοσύνη", δηλαδή χρήμα για τους δουλέμπορους, ελπίδα για τους μετανάστες και εμπιστοσύνη μεταξύ αυτών των δύο. Οποιαδήποτε αλλαγή παραμέτρου από τις ανωτέρω, προκαλεί μεγάλες δυσλειτουργίες εν γένει για αυτήν την παράνομη βιομηχανία.
Κύριοι δίοδοι-περάσματα-άξονες διακίνησης
- Σύνορα με Ιράν
Αραράτ με Doğubeyazıt
Λίμνη Van με Özalp, πόλη Hakkari με Yüksekova
- Σύνορα με Ιράκ
Πόλη Hakari με Şemdilli,
- Σύνορα με Συρία
Άξονας Ούρφα -Suruç-Akçakale
Χατάι - Yayladağı
Θαλάσσιος δρόμος Ταρτούς-Μερσίνα
Χατάι προς Karbeyaz
Χατάι προς Reyhanlı
Χατάι προς İskenderun
Άδανα-Καρατάς
Γκαζιέντεπε -Καραμπαμπά
του Ιωάννη Μιχαλέτου
Όσον αφορά το ξέπλυμα χρήματος, αυτό μεταξύ των άλλων λαμβάνει χώρα στα Κατεχόμενα της Κύπρου όπου λειτουργούν περί τις 50 τράπεζες με ελάχιστους έως κανένα περιορισμό σε σχέση με τη αποφυγή εισροής εγκληματικών κεφαλαίων. Τα χρήματα των δουλέμπορων στη συνέχεια είτε μεταφέρονται στις Τουρκικές τράπεζες, ή για μεγάλα ποσά μετατρέπονται σε χρυσό μέσω Ντουμπάι και εν συνεχεία με εναλλαγές συναλλαγών "ξεπλένονται". Την ίδια μέθοδο χρησιμοποιούν γενικότερα τα στελέχη του οργανωμένου εγκλήματος αλλά και πολιτικής διαφθοράς στη Τουρκία και η κατεχόμενη Κύπρος αποτελεί το νούμερο ένα "πλυντήριο" στην Ευρώπη και όχι μόνο.
Σε ότι φορά την Ελλάδα, υφίσταται ένα καλά δομημένο σχήμα της λεγόμενης "Χαβάλα" που διευκολύνει πάσης φύσεως παράνομες πληρωμές για μεταφορές ανθρώπων, αλλά και ναρκωτικών όπως και διευκόλυνση χρηματοδότησης τρομοκρατικών δικτύων. Το σύστημα Χαβάλα εδρεύει στην Αθήνα, στο Κέντρο και στα Δυτικά προάστια κατά κύριο λόγο και διασυνδέεται με αυτά της Αυστρίας-Γερμανίας-Βορείου-Ιταλίας με κόμβους στο Μόναχο, Βιέννη,Μιλάνο και το Σεράγεβο νοτιότερα επί των Βαλκανίων. Η κομβική απόληξη του φαίνεται να είναι η Κωνσταντινούπολη με επέκταση ως το Πακιστάν, αλλά και το Ιράκ, Συρία και κράτη του Κόλπου. Τα χρήματα που απαιτούνται για τις ανάγκες ρευστότητας του συστήματος στην Αθήνα, μεταφέρονται κατά κύριο λόγο με ιδιωτικά αυτοκίνητα μεταξύ Τουρκίας-Κεντρικής Ευρώπης-Βαλκανίων και ποσά έως και 5 εκατομμύρια Ευρώ μπορεί να χρειαστούν σε μια αποστολή ένθεν κακείθεν. Λόγω της χρήσης κωδικών για τις συναλλαγές, τον κλειστό κύκλο που τις διέπει, την ευελιξία του συστήματος, αλλά και το πλήθος πλέον των "ανταποκριτών Χαβάλα" στην Ελλάδα όπως και των χρηστών, το πρόβλημα αυτό θα μεγεθύνεται παρά θα αντιμετωπίζεται. Βεβαίως όπου υπάρχει θέληση υπάρχουν τρόποι. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το όλο πνεύμα της Χαβάλα όπως και του γιγαντιαίου κυκλώματος δουλεμπορικής προώθησης πολιτών της Ασίας και Αφρικής στην Ευρώπη, βασίζεται σε ένα τρίπτυχο "Χρήμα, Ελπίδα, Εμπιστοσύνη", δηλαδή χρήμα για τους δουλέμπορους, ελπίδα για τους μετανάστες και εμπιστοσύνη μεταξύ αυτών των δύο. Οποιαδήποτε αλλαγή παραμέτρου από τις ανωτέρω, προκαλεί μεγάλες δυσλειτουργίες εν γένει για αυτήν την παράνομη βιομηχανία.
Κύριοι δίοδοι-περάσματα-άξονες διακίνησης
- Σύνορα με Ιράν
Αραράτ με Doğubeyazıt
Λίμνη Van με Özalp, πόλη Hakkari με Yüksekova
- Σύνορα με Ιράκ
Πόλη Hakari με Şemdilli,
- Σύνορα με Συρία
Άξονας Ούρφα -Suruç-Akçakale
Χατάι - Yayladağı
Θαλάσσιος δρόμος Ταρτούς-Μερσίνα
Χατάι προς Karbeyaz
Χατάι προς Reyhanlı
Χατάι προς İskenderun
Άδανα-Καρατάς
Γκαζιέντεπε -Καραμπαμπά
του Ιωάννη Μιχαλέτου
No comments :
Post a Comment