«Την τελευταία ''βούλα'' για την παραχώρηση στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ 10-12 μεταχειρισμένων μεταγωγικών ελικοπτέρων Σινούκ (Chinook) αναμένεται να πάρει η Αθήνα στις διαδοχικές επισκέψεις στην Ουάσιγκτον του Υπουργού Αμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου( στο τέλος του μηνός) και του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά- στις 8 Αυγούστου», σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα του Τ. Λιγουριώτη στο onalert.gr Το όλο ''πακέτο'' για τα Σινούκ - ως τμήμα ευρύτερης συμφωνίας για δωρεάν παραχώρηση αμυντικού υλικού που έχει κινηθεί από το 2010 - φέρεται να έχει ήδη κλείσει από μήνες και αναμενόταν μια επίσημη επίσκεψη για να δημοσιοποιηθεί.Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζεται από μέλη της προηγούμενης ηγεσίας στο (ελληνικό ) ΥΠΕΘΑ σε ανύποπτο χρόνο». Το αίτημα για τα ελικόπτερα Σινούκ διατυπώθηκε από ελληνικής πλευράς και στηρίχθηκε στο επιχείρημα ότι καθυστερεί η άφιξη των υπολοίπων ευρωπαϊκών ΝΗ-90. Ένα επιχείρημα στο οποίο φαίνεται πως ανταποκρίθηκαν οι ΗΠΑ καθώς θα ''αναδεικνύει'' την ...αναξιοπιστία της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας, παράλληλα με την αναγνώριση της πραγματικής ανάγκης για αποκατάσταση της δυνατότητας αερομεταφοράς του Ελληνικού Στρατού που στηρίζεται στα παμπάλαια Χιούι και τα 5 (παραληφθέντα) νεότατα ΝΗ-90». Ας σημειωθεί εκ μέρους του fox2magazine.net ότι στο όλο θέμα υπάρχουν φωνές που κρίνουν την απόκτηση ασύμφορη, ειδικά την προμήθεια μεταχειρισμένων.
Η αερομεταφορική ικανότητα του Ελληνικού Στρατού είναι εδώ και χρόνια σε φθίνουσα πορεία. Οι ανάγκες να παραμένουν ως έχουν, υψηλές, τον στόλο των Ε/Π από την εποχή του Βιετνάμ να είναι απαρχαιωμένος, παρά τις μεγάλες και συνεχείς προσπάθειες του τεχνικού προσωπικού, τα νέα Ε/Π ΝΗ90 να αργούν απελπιστικά με τις παραλαβές να χάνονται μέσα στην δεκαετία που διανύουμε. Όπως έγινε γνωστό το 2011, το Γενικό Επιτελείο Στρατού έκανε αίτηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες για την παροχή μεταχειρισμένων μεταφορικών ελικοπτέρων. Σύμφωνα με πληροφορίες του διαδικτυακού κόμβου defencepoint.gr, η συγκεκριμένη αίτηση προμήθειας του Ελληνικού Στρατού αφορούσε 40 ελικόπτερα UH-60 Black Hawk από το αμερικανικό απόθεμα. Σε ότι αφορά το θέμα αυτό, πηγές της Αεροπορίας Στρατού έχουν επισημάνει στο fox2magazine ότι η συγκεκριμένη προμήθεια «τοποθετείται μέσα στα πλαίσια της εξάσκησης της εξωτερικής μας πολιτικής και όχι της ουσιαστικής κάλυψης μιας ανάγκης. Το πρώτο καίριο ερώτημα που προκύπτει είναι αν όντως χρειαζόμαστε αυτού του είδους τα Ε/Π. Δικαιολογείται ή όχι η σκοπιμότητα απόκτησης ενός Ε/Π, σαφέστερα νεότερου και ικανότερου του UH-1, αλλά με μεταφορική ικανότητα όχι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν του Huey... για να πετάξει πάνω από το Αιγαίο, θα τεθεί θέμα πλωτήρων και αν πούμε να βάλουμε σε αυτά πλωτήρες, θα πληρώσουμε την έρευνα και ανάπτυξη σαν να τα πάρουμε καινούργια.»
Στο θέμα του κόστους και χρόνου λειτουργίας, υπενθυμίζετεται ότι «η επιχειρησιακή τους αξιοποίηση που έχει δύο συνιστώσες - αυτήν των χειριστών και αυτήν του τεχνικού προσωπικού. Αυτές οι συνιστώσες θα χρειασθούν κάποιον χρόνο...» Με μια πιθανή προσθήκη του Black Hawk «θα έχουμε 3 κύριους τύπους μεταφορικών Ε/Π, τα UH-60, τα NH-90 και τα CH-47. Πολυτέλεια και ίσως αβάσταχτο φορτίο για τις δικιές μας δυνατότητες.» Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες από την Αεροπορία Στρατού «για να αξιολογηθεί σωστά η αντικατάσταση των Χιούι με UH-60 θα πρέπει να συνυπολογισθεί το σημαντικό κόστος που αναπόφευκτα θα απαιτηθεί για την επιχειρησιακή αξιοποίηση – συντήρησης των τελευταίων: προμήθεια και δημιουργία αποθέματος ανταλλακτικών, ειδικών εργαλείων, εκπαίδευση προσωπικού, ανάπτυξη εργοστασιακής υποδομής σε προσωπικό – εγκαταστάσεις και μηχανήματα καθώς και μεταφορά και άδεια χρήσης της απαραίτητης τεχνογνωσίας». Η απόκτηση ενός μοντέλου Black Hawk είναι το ένα. Το άλλο είναι ποιό ακριβώς μοντέλο προτίθενται οι Αμερικανοί να αποδεσμεύσουν. «Θα είναι Α, Μ, L;» Ειδικά εάν πρόκειται για την έκδοση Α, το ελληνικό ενδιαφέρον είναι μειωμένο.
http://www.fox2magazine.net/
Η αερομεταφορική ικανότητα του Ελληνικού Στρατού είναι εδώ και χρόνια σε φθίνουσα πορεία. Οι ανάγκες να παραμένουν ως έχουν, υψηλές, τον στόλο των Ε/Π από την εποχή του Βιετνάμ να είναι απαρχαιωμένος, παρά τις μεγάλες και συνεχείς προσπάθειες του τεχνικού προσωπικού, τα νέα Ε/Π ΝΗ90 να αργούν απελπιστικά με τις παραλαβές να χάνονται μέσα στην δεκαετία που διανύουμε. Όπως έγινε γνωστό το 2011, το Γενικό Επιτελείο Στρατού έκανε αίτηση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες για την παροχή μεταχειρισμένων μεταφορικών ελικοπτέρων. Σύμφωνα με πληροφορίες του διαδικτυακού κόμβου defencepoint.gr, η συγκεκριμένη αίτηση προμήθειας του Ελληνικού Στρατού αφορούσε 40 ελικόπτερα UH-60 Black Hawk από το αμερικανικό απόθεμα. Σε ότι αφορά το θέμα αυτό, πηγές της Αεροπορίας Στρατού έχουν επισημάνει στο fox2magazine ότι η συγκεκριμένη προμήθεια «τοποθετείται μέσα στα πλαίσια της εξάσκησης της εξωτερικής μας πολιτικής και όχι της ουσιαστικής κάλυψης μιας ανάγκης. Το πρώτο καίριο ερώτημα που προκύπτει είναι αν όντως χρειαζόμαστε αυτού του είδους τα Ε/Π. Δικαιολογείται ή όχι η σκοπιμότητα απόκτησης ενός Ε/Π, σαφέστερα νεότερου και ικανότερου του UH-1, αλλά με μεταφορική ικανότητα όχι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν του Huey... για να πετάξει πάνω από το Αιγαίο, θα τεθεί θέμα πλωτήρων και αν πούμε να βάλουμε σε αυτά πλωτήρες, θα πληρώσουμε την έρευνα και ανάπτυξη σαν να τα πάρουμε καινούργια.»
Στο θέμα του κόστους και χρόνου λειτουργίας, υπενθυμίζετεται ότι «η επιχειρησιακή τους αξιοποίηση που έχει δύο συνιστώσες - αυτήν των χειριστών και αυτήν του τεχνικού προσωπικού. Αυτές οι συνιστώσες θα χρειασθούν κάποιον χρόνο...» Με μια πιθανή προσθήκη του Black Hawk «θα έχουμε 3 κύριους τύπους μεταφορικών Ε/Π, τα UH-60, τα NH-90 και τα CH-47. Πολυτέλεια και ίσως αβάσταχτο φορτίο για τις δικιές μας δυνατότητες.» Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες από την Αεροπορία Στρατού «για να αξιολογηθεί σωστά η αντικατάσταση των Χιούι με UH-60 θα πρέπει να συνυπολογισθεί το σημαντικό κόστος που αναπόφευκτα θα απαιτηθεί για την επιχειρησιακή αξιοποίηση – συντήρησης των τελευταίων: προμήθεια και δημιουργία αποθέματος ανταλλακτικών, ειδικών εργαλείων, εκπαίδευση προσωπικού, ανάπτυξη εργοστασιακής υποδομής σε προσωπικό – εγκαταστάσεις και μηχανήματα καθώς και μεταφορά και άδεια χρήσης της απαραίτητης τεχνογνωσίας». Η απόκτηση ενός μοντέλου Black Hawk είναι το ένα. Το άλλο είναι ποιό ακριβώς μοντέλο προτίθενται οι Αμερικανοί να αποδεσμεύσουν. «Θα είναι Α, Μ, L;» Ειδικά εάν πρόκειται για την έκδοση Α, το ελληνικό ενδιαφέρον είναι μειωμένο.
http://www.fox2magazine.net/
No comments :
Post a Comment