Το Ελεγκτικό Γραφείο των ΗΠΑ ζήτησε από το Αμερικανικό Ναυτικό να καθυστερήσει την κατακύρωση του συμβολαίου στην Huntington Ingalls Industries, για τη ναυπήγηση του δεύτερο αεροπλανοφόρου κλάσης Ford. Στην σχετική αναφορά, που δημοσιεύθηκε από το Bloomberg, το GAO ζητάει να γίνει αυτό, καθώς παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα στη ναυπήγηση του USS Gerald R. Ford. Όπως αναφέρει η έκθεση, το πρώτο αεροπλανόφορο της κλάσης παρουσίασε σχεδιαστικές, τεχνικές και κατασκευαστικές προκλήσεις, με αποτέλεσμα το κόστος του να αυξηθεί κατά 22%, φτάνοντας τα 12,8 δισεκατομμύρια δολλάρια, και οι καθυστερήσεις να σπρώχνουν την ημερομηνία παράδοσης. Τα προβλήματα εντοπίστηκαν στο ραντάρ, στον ηλεκτρομαγνητικό καταπέλτη εκτόξευσης αεροσκαφών και στο σύστημα ανάσχεσης. Το GAO θεωρεί πως αυτά είναι αρκετά για να καθυστερήσει η κατακύρωση του συμβολαίου για το δεύτερο αεροπλανοφόρο, προκειμένου να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη. Έτσι, θα δοθεί χρόνος για να ολοκληρωθούν οι χερσαίες δοκιμές των προαναφερθέντων, επιμέρους συστημάτων, τα οποία και είναι η αιτία της μεγάλης αύξησης του κόστους. Αν και δεν έχουν υπάρξει επίσημα σχόλια, λόγω του ότι η αναφορά είναι πρόχειρη και το GAO συνεργάζεται με το Ναυτικό για την τελική της παρουσίαση, εντούτοις αρκετοί αναφέρουν πως τα ποσά στην υπέρβαση του κόστους είναι αρκετά “αισιόδοξα”.
No comments :
Post a Comment